Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Jazykové hry ve 3. a 4. ročníku na prvním stupni ZŠ
Štuksová, Marie ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Český jazyk je pro některé žáky předmětem nepřitažlivým a nezábavným. Ve své práci se zabývám jazykovou hrou, kterou bych chtěla podpořit zájem o tento předmět. V teoretické části vymezuji učivo o slovních druzích a vyjmenovaných slovech. Popisuji algoritmy a zásady, které by se při tomto učivu měly dodržovat. Dále se zabývám vymezením pojmu hra a jejímu místu v životě dítěte. Také vysvětluji pojmy didaktická hra a jazyková hra. V praktické části vyhodnocuji dotazník, který se týká jazykových her ve třetím a čtvrtém ročníku. Vyhodnocuji v něm, jak učitelé na hry nahlížejí, jak k nim žáky motivují a zda hrají žáci tyto hry se zájmem. Tato část také obsahuje zásobník jazykových her, které jsou určeny k upevnění a procvičení učiva vyjmenovaných slov a slovních druhů. Po určitých úpravách můžeme tyto hry využít i při procvičení jiného učiva v českém jazyce. Snažila jsem se co nejvíce propojit teorii s praxí. Hlavním cílem mé práce je, aby uvedené poznatky a hry přinesly žákům zajímavější a zábavnější metody výuky.
Aktivizační metody a formy práce ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Mikešová, Lenka
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření souboru didaktických her pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Teoretická část je věnována klasifikaci metod a organizačních forem, vychází z prostudované literatury zejména metodické povahy. Praktická část se věnuje využití aktivizačních metod a forem, především konkrétním didaktickým hrám v matematice. Kapitola nazvaná Soubor didaktických her obsahuje patnáct didaktických her se zaměřením na rozvoj tvořivosti a logického uvažování ověřených v praxi se žáky na 1. stupni několika základních škol. U každé hry jsou uvedeny rozvíjené klíčové kompetence, didaktický cíl, doporučený ročník, popis činnosti, potřebné pomůcky a dále také reflexe z realizace hry se žáky, která je rozšířena o možná úskalí, doporučení či obměny.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakování názvosloví organické chemie
ENGLICKÝ, Tomáš
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření počítačové hry(adventury). Hra slouží jako motivační prvek ve výuce chemie na základní škole, nebo nižším stupni víceletých gymnázií. V průběhu hry je žák zkoušen z odpovídajících témat organické chemie. Testy jsou zaměřené především na názvosloví organických sloučenin. Adventura se odehrává v prostředí hradu a zámku v Jindřichově Hradci. Žák se při hraní této hry seznámí i se základními reáliemi a historií tohoto objektu. Tím si mimo jiné osvojí některé mezipředmětové vazby.
Interaktivní didaktická aplikace pro výuku základů ovládání počítače v nástroji Unity 3D
STRMISKA, Ondřej
Cílem této bakalářské práce je vytvoření herní didaktické aplikace určené pro žáky 1. stupně základní školy, která slouží k naučení se základům ovládání počítače. Aplikace bude vytvořena pomocí vývojového prostředí Unity 3D. Unity 3D je herní vývojářská platforma umožňující vytvořit 2D nebo 3D aplikace pro počítače, konzole, mobilní zařízení, webové stránky atd. V teoretické části byl proveden průzkum již vytvořených podobných aplikací používaných v současných hodinách informatiky. Na základě tohoto průzkumu byla provedena analýza a dle výsledků této analýzy byla vybrána témata, která byla v aplikaci vytvořena. V praktické části proběhlo samostatné programování jednotlivých témat v programu Unity 3D, z kterých byla později vytvořena jedna kompletní aplikace. Vytvořená aplikace byla otestována studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol a podle jejich reakcí byla aplikace doladěna. K aplikaci byly vytvořeny webové stránky s odkazem na spuštění nebo stažení aplikace. Tyto webové stránky jsou umístěné na školním portálu a jsou dostupné z odkazu: http://home.pf.jcu.cz/jop/.
Pedagogická zpětná vazba v didaktických hrách v 1. období 1.stupně základní školy
Šilhánková, Martina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v prvních dvou třídách ZŠ s důrazem na vedení její zpětné vazby. Informace zpracované v teoretické části obsahují analýzu hry v dětství z psychologického hlediska, také se týkají specifik didaktické hry, její přípravy i následného průběhu ve výuce. Dále se zabývají zásadami vedení zpětné vazby a jejími přínosy z pohledu žáka i učitele. Praktická část popisuje skutečnou situaci uplatňování didaktických her ve výuce ve třech různých vzdělávacích programech. Je doplněna rozhovory s vyučujícími i jejich žáky a vlastním akčním pedagogickým výzkumem.
Implementace nových poznatků do biologického vzdělávání na modelovém příkladu kmenových buněk
Petrová, Ivana ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou. Hlavními cíli bakalářské práce bylo postihnout současné trendy ve tvorbě a využívání pluripotentních kmenových buněk a představit spektrum hlavních názorových proudů s ohledem na tvorbu a využívání pluripotentních kmenových buněk. Na tomto modelovém příkladu byla integrována přírodovědné a humanitní složky vzdělávání a pluripotentní kmenové buňky byly pojaty jako průřezové téma. Mezi cíle práce diplomové patří vytvoření presentace v programu PowerPoint, jako výukového materiálu, který by studentům středních škol poskytl přehledné základní informace o možnostech tvorby a využívání pluripotentních kmenových buněk. Dále byla vytvořena didaktická hra s využitím modifikovaných materiálů evropského projektu PlayDecide. Pomocí této hry by si měli studenti osvojit základní poznatky týkající se pluripotentních kmenových buněk, vytvořit si svůj vlastní názor na tuto problematiku a etické otázky s ní spojené. Hra by měla studenty přivést dokonce i k tomu, aby byli schopni své názory obhájit a uvědomit si důsledky, které z jejich rozhodnutí vyplývají. Didaktická hra PlayDecide byla pilotně ověřena.
Didakticky upravené pexeso ve výuce francouzského jazyka na 1. stupni ZŠ
Korábová, Jana ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Diplomová práce navrhuje novou strukturu pexesa, které je upravené tak, aby se mohlo stát součástí hodin francouzského jazyka. Diplomová práce pojednána ze širšího hlediska: kromě didaktiky cizího jazyka se dotýká i oblastí interkulturní výchovy či rozvoje klíčových kompetencí. Teoretická část rozpracovává psychologická a didaktická východiska, ze kterých nová koncepce vychází a zabývá se přínosem hry ve výuce. V praktické části jsou uvedené další hry, ke kterým je možné použít pexesové kartičky. Praktická část dále obsahuje reflexe her, díky nimž jsou hry modifikované pro efektivní výuku jazyka. V reflexích jsou rozvedené obecné didaktické otázky řešené při výuce cizího jazyka.
Zásobník didaktických her a využití didaktických her v hodinách českého jazyka na 1.stupni základní školy
Linhartová, Barbora ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Práce se věnuje metodám výuky, hrou v různých obdobích lidského vývoje a především didaktickou hrou a jejím využitím v hodinách českého jazyka. Podstatnou část tvoří zásobník her, které byly ověřeny v praxi. V rámci výzkumu byl vyhotoven dotazník pro učitele, který byl zaměřen na pochopení a využívání didaktických her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.