|
Značková strategie v mezinárodním marketingu
Pichler, Pavel ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Plchová, Božena (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent)
Značková politika v mezinárodním marketingu je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnost firem na tuzemském i mezinárodním trhu. Značka je fenoménem, se kterým se všichni spotřebitelé, dodavatelé i odběratelé setkávají denně, a proto jsem přesvědčen, že si toto téma zaslouží velkou pozornost a hlubší zkoumání. Hlavním cílem disertační práce je podat ucelený pohled na značkovou strategii v mezinárodním marketingu a detailně objasnit pojem a význam značky. Záměrem tedy je utřídit a zesumarizovat teoretické i praktické poznatky o značce a značkové strategii ve vztahu k mezinárodnímu marketingu a analyzovat různé aspekty v této souvislosti, které představují dílčí cíle práce. První dílčím cílem je pomocí definování pojmu značka vymezit její místo v marketingu a to jak v pojetí teoretickém, tak praktickém. Jde o to zodpovědět mj. otázku, jaká je vazba mezi značkou a marketingovým plánem firmy. Druhým dílčím cílem je analyzovat hodnotu značky a brand equity a vzájemnou provázanost mezi těmito pojmy. Dále jde o poskytnutí výčtu značek s největší hodnotou a o popsání vývoje značek v tranzitivních ekonomikách, specificky pak v České republice. Třetím dílčím cílem je podat ucelený přehled o řízení a budování značek. Zde půjde jak o pohled ve vztahu k trhu a spotřebitelům, tak o pohled dovnitř firmy ve smyslu organizačním. Zvláštní pozornost bude věnována distribučním značkám, neboť se jedná o velmi aktuální fenomén s dynamickým vývojem. Čtvrtým dílčím cílem je nastínit na základě shromážděného materiálu pravděpodobné trendy ve značkové politice. Pátým dílčím cílem je představit příklady některých konkrétních úspěšných značek s využitím předchozího teoretického materiálu. Doprovodným pedagogickým cílem je přinést ucelený metodologický pohled na problematiku značky a značkové strategie v mezinárodním marketingu.
|
| |
|
Exportní strategie společnosti Chocoland Beri
Hraníková, Michaela ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Karas, Leoš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou exportu a návrhem exportní a marketingové strategie společnosti Chocoland Beri a.s. se sídlem v Králově Dvoře, která je jedním z největších výrobců sezónních cukrovinek na českém trhu. Práce je zaměřena na analýzu současné situace exportu společnosti a na potenciální zahraniční trhy, které by společnost mohla získat. Práce zahrnuje mezinárodní marketingový mix společnosti a doporučení exportní a marketingové strategie, kterou by se měl podnik v budoucnosti řídit.
|
| |
|
Marketingová strategie společnosti SAP
Vaculíková, Michaela ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti SAP, významné softwarové společnosti, která působí na trzích B2B. Cílem této práce je využít teoretických znalostí k popsání a analýze marketingové strategie společnosti SAP a zároveň analyzovat efektivitu týmu databázového marketingu, který představuje jeden z klíčů k úspěšné marketingové strategii, a navrhnout možná řešení zjištěných nedostatků. Práce zahrnuje nejen teoretické informace o mezinárodní marketingové strategii, ale také reálnou marketingovou strategii společnosti SAP a její zhodnocení. Dále popisuje a analyzuje význam týmu databázového marketingu v regionu EMEA, přičemž uvádí návrhy ke zlepšení jeho fungování.
|
|
Zavedení nové globální značky na český trh
Hlaváč, Filip ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Štibinger, Aleš (oponent)
Je zpracována problematika mezinárodního marketingu a především expanze značky do zahraničí s užším zaměřením na marketingový a komunikační mix. Vše je zkoumáno především z pohledu cílového trhu a v rámci trendů 21. století, ve kterém trhu vládnou spotřebitelé a tradiční pojetí reklamy přestává fungovat. V praktické části analyzuji vstup značky Frigo na český trh, na který aplikuji trendy z teoretické části. Výstupem jsou obecná doporučení, jak v 21. století marketingově co nejefektivněji expanzi na nové trhy uchopit.
|
| |
| |
|
Marketingová strategie firmy GROUPE SEB
Hnyková, Petra ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce analyzuje marketingovou strategii mezinárodně působící skupiny Groupe SEB, která působí na trhu malých domácích spotřebičů a nádobí. Společnost strategicky řídí portfolio několika mezinárodních a regionálních značek. V rámci své práce se jednak zabývám teoretickými východisky mezinárodního marketingu, a zejména pak analyzuji strategii jednotlivých značek a na několika konkrétních případech uvádím jejich srovnání.
|
|
The Branding Dilema: Why Local brands Might Be Stronger Than Global Brands ?
Bozkir, Duygu ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá podmínkami, které mohou pomoci společnostem na domácím trhu v konkurenčním boji proti mezinárodním společnostem. Tyto společnosti, které se orientují na domácí trh, mají větší šanci uspět na domácím trhu než je všeobecně uznáváno. Společně s globalizačními trendy se globální značky rozšiřují kamkoliv, jelikož mohou využít vysokého podílu kapitálu a značných zkušeností získaných z různých trhů. Přestože globální synergie je v některých případech pro zákazníky důležitá může způsobit zánik domácích značek, které mají pro domácí zákazníky unikátní hodnotu. Záměrem této práce je nabídnout odlišný pohled na rozhodovací proces, kterým prochází mezinárodní společnosti při rozhodování zda v portfoliu zanechat domácí značku. Dále se práce zabývá příležitostmi domácích společností při boji s globálními. V práci bude předvedeno, že domácí společnosti mají stále důležitou roli v rozvoji domácího trhu, což je důvodem pro to, aby se společnosti nevzdávali snadno. Rozhodovací proces domácích společnosti je z tohoto důvodu předveden v této práci.
|