Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační systém pro VOŠ sociálně právní
Svoboda, Ondřej ; Fiala, Jiří (oponent) ; Částek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a tvorbou informačního systému pro Vyšší odbornou školu, který bude sloužit jako prostředník mezi studenty a učiteli a usnadní tak jejich komunikaci. Výsledná aplikace je napsána ve skriptovacím jazyce PHP a využívá databázi MySQL, je zde použita i technologie AJAX. Při tvorbě bylo využito paradigmatu objektově orientovaného programování.
Rozšiřitelný informační systém sdružení SDC s vícevrstvou architekturou
Vrážel, Dušan ; Weiss, Petr (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací informačního systému se snadnou rozšiřitelností jednotlivých části systému s využitím třívrstvé architektury a návrhového vzoru Model-view-controller. Systém je vyvíjen za pomocí objektově orientovaného přístupu v programovacím jazyku PHP, relačního databázového serveru MySQL a webových služeb s využitím protokolu SOAP. Při implementaci zobrazovací vrstvy bylo využito webových technologii XHTML a CSS. Pro analýzu a návrh systému byl použit modelovací jazyk UML. V práci je popsána problematika vícevrstvých softwarových architektur, teorie tvorby Informačních systému, teorie webových služeb, architektonické vzory informačních systémů, dále je popsána analýza, návrh a implementace rozšiřitelného informačního systému s třívrstvou architekturou a jeho aplikace v prostředí sdružení SDC.
Algoritmy pro umělou inteligenci
Petrželka, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy používanými v oblasti umělé inteligence, konkrétně se jedná o algoritmy popsané v knize Artificial Inteligence: A Modern Approach autorů Russela a Norviga a jejich implementaci v jazyce Squeak Smalltalk. Je kladen důraz na objektově orientovaný přístup, který vyplývá z podstaty jazyka Smalltalk. Zdrojem jsou kromě popisů algoritmů v pseudokódu přímo v knize také existující implementace v jazycích Lisp, Python a Java. Tato práce se věnuje algoritmům pro práci s inteligentními agenty a prostředími pro simulaci těchto agentů, prohledávání stavového prostoru, hraní her, plánování, logice, pravděpodobnosti a učení.
Bezsnímkové renderování
Krupička, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problémem zobrazovaní počítačové grafiky v reálném čase s využitím metody bezsnímkového renderování jako protipólu k tradičnímu způsobu, který je založen na přepínání výstupu mezi dvěma buffery. Metoda bezsnímkového renderování je zkoumána a definována do větší hloubky a detailně popsána její adaptivní varianta, která přináší kvalitnější výstup bez výraznějšího snížení odezvy. Dále tato práce popisuje implementaci aplikace, která byla vyvíjena pro demonstraci principu a funkčnosti metody bezsnímkového renderování na vybraných scénách a vyhodnocení prováděných testů se zaměřením na kvalitu výstupu.
Ganttovy diagramy
Kantar, Martin ; Hromková, Ivana (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na Ganttovy diagramy. Především na jejich využití ve výrobních procesech, jako je plánování a rozvrh výroby. Obsahuje úvod, vysvětlující co to jsou Ganttovy diagramy, k čemu slouží a jaký je jejich princip. Diplomová práce dále obsahuje analýzu a programové možnosti realizace Ganttových diagramů za využití OOP. Programovou a teoretickou analýzu jednotlivých funkcí, které jsou charakteristické pro Ganttovy diagramy, včetně jejich vnitřní logiky a programové implementace. Tyto naprogramované charakteristické funkce Ganttových diagramů jsou zkomponovány ve formě DLL knihovny, která nabízí jednoduchou realizaci Ganttových diagramů. Pomocí této svojí knihovny je dále realizován celý software pro řízení výroby. K práci je přiložen na DVD kromě vytvořené DLL knihovny i samotný software s detailními popisy jednotlivých částí zdrojového kódu.
Establishment of the graphic interface for firewall using Qt4 framework
Štefany, Martin ; Jelínek, Mojmír (oponent) ; Matocha, Tomáš (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design an application, which will serve as a~graphical interface to the terminal application iptables. iptables is an application which uses the Netfilter framework for managing firewall in operating system GNU/Linux. Graphical interface is a~way how to raise a~comfort of firewall configuration and management, because user doesn't have to remember all of the commands and graphical interface also shows him actual structure and contents of the firewall in a~tree view. Thesis describes format and options of the commands and also the firewall structure and its function in Linux. Designed application is written in C++ language using aspects of object oriented programming and uses Qt4 framework. Qt4 is a~great framework for creating graphical user interfaces, brings a~lot of new classes and methods and extends programmer's possibilities during designing graphical or terminal applications for lots of platforms. Thesis also includes a~manual to designed graphical interface, to the application qIPtables, which user can use to learn the basics of using this application and firewall management.
Využití umělé inteligence na kapitálových trzích
Barjak, Maroš ; Budík, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem, implementací a optimalizací modelu založeného na umělé inteligenci a neuronových sítích schopného predikovat budoucí časové rady cen akcí na kapitálových trzích. Hlavní důraz je kladen na zestrojení objektově orientované aplikace pro úspěšný odhad budoucího trendu finančních derivátů za účasti podpůrných metod jako charakterizace časové rady pomocí Hurstova exponentu a automatizované obchodní simulace.
Sběr dat a detekce anomálií přes mobilní zařízení
Ondrášek, Michael ; Holek, Radovan (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému se specifickou architekturou pro detekci anomálií ve výuce nebo v komerčním použití. Systém se skládá ze tří částí: měřící modul, mobilní aplikace a serverová část. Přenos mezi měřícím modulem a serverem pro vyhodnocení je realizován současně s vizualizací na mobilním zařízení. Všechny části systému jsou realizovány s ohledem na minimální náklady a maximální rozšiřitelnost. Veškerý potřebný výpočetní výkon je soustředěn do serverové části z důvodu použitelnosti s více i současně pracujícími mobilními klienty. Důraz je kladen na architekturu řešení a možnost použití systému jako celku, nebo některých vybraných částí samostatně. Závěrem jsou navrženy experimenty pro prezentaci vybraných metod detekce anomálií.
Requirements of the companies on the graduate profile - programmer
Borza, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Táto práce se zaobírá požadavky podniků na absolventy se zaměřením na programováni a zároveň vědomostmi, které získají studiem na vysoké škole. Pro školy je táto práce důležitá z důvodu že popisuje trend, podle kterého profil absolventa zaostává za požadavky trhu práce. Díky kombinaci získaných vědomostí absolventa a požadavky podniků, přináší ucelený pohled na slabé stránky vysokoškolské výučby. Cílem této práce je popsat profil absolventa, požadavky podniků a to jak z historického, tak ze současného hlediska, poukázat na to v čem se daný profil liší od požadavků a navrhnout řešení problémů. Na naplnění tohoto cíle byly využité hlavně historické data z průzkumů, které vypracovali odborníci z Vysoké školy Ekonomické v Praze a vlastní dotazníková anketa, ve které se mohli k daným problémům vyjádřit odborníci z praxe. Na základě těchto průzkumů, bylo zjištěno, že profil získaný vzděláním se do značné míry liší od požadovaného profilu, dále byli popsané různé problémy výuky a navržené řešení.
Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Chadim, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je navrhnout a následně vyvinout nástroj, který bude součástí vývojového prostředí BlueJ a který uživatelům umožní v interaktivním režimu zobrazit kopenogram zvolené metody. To by mělo přispět ke zlepšení podpory metodiky Architecture First, v prostředí BlueJ. Práce je zahájena teoreticky, kdy je nejprve popsána metodika Objects First, se kterou je zmíněné vývojové prostředí spjato. Na to navazuje část věnující se metodice Architecture First, odstraňující některé nedostatky metodiky Objects First, a k jejíž podpoře má tato práce přispět. Následuje analýza nástroje umožňujícího v interaktivním prostředí BlueJ generovat zdrojový kód. Na ni navazuje část popisující kopenogramy z teoretického hlediska. Poté se práce dostává ke svému hlavnímu cíli, kdy je nejprve navrhnut zmíněný nástroj, jehož realizace je popsána v další kapitole. Tento nástroj by měl sloužit pro účely výuky objektově orientovaného programování v prostředí BlueJ v souladu se zásadami metodiky Architecture First.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.