Název:
Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Překlad názvu:
BlueJ interactive mode enhancement
Autoři:
Chadim, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této práce je navrhnout a následně vyvinout nástroj, který bude součástí vývojového prostředí BlueJ a který uživatelům umožní v interaktivním režimu zobrazit kopenogram zvolené metody. To by mělo přispět ke zlepšení podpory metodiky Architecture First, v prostředí BlueJ. Práce je zahájena teoreticky, kdy je nejprve popsána metodika Objects First, se kterou je zmíněné vývojové prostředí spjato. Na to navazuje část věnující se metodice Architecture First, odstraňující některé nedostatky metodiky Objects First, a k jejíž podpoře má tato práce přispět. Následuje analýza nástroje umožňujícího v interaktivním prostředí BlueJ generovat zdrojový kód. Na ni navazuje část popisující kopenogramy z teoretického hlediska. Poté se práce dostává ke svému hlavnímu cíli, kdy je nejprve navrhnut zmíněný nástroj, jehož realizace je popsána v další kapitole. Tento nástroj by měl sloužit pro účely výuky objektově orientovaného programování v prostředí BlueJ v souladu se zásadami metodiky Architecture First.The main focus of this thesis is to design and develop tool, which will be part of the integrated development environment BlueJ and which will allows users to display kopenogram of selected method in interactive mode. This should contribute to improving support of Architecture First methodology in BlueJ environment. This thesis starts with theoretical part, where the methodology Object First is described. Afterwards follows the part dedicated to the methodology Architecture First, which removed some deficiencies of the Object First methodology and also which is the main objective of this paper. After that, the thesis continues with analyzing the tool capable of generating source code in BlueJ interactive environment and than follows the part describing kopenograms theoreti-cally. Then the thesis leads to its main objective, where the abovementioned tool, whose realiza-tion is described in the subsequent chapter, is designed. This tool should be used for pur-pose of teaching object-related programming in BlueJ in compliance with the principles of Architecture First methodology.
Klíčová slova:
Architecture First; BlueJ; kopenogramy; Objects First; OOP; výuka programování; Architecture First; BlueJ; kopenograms; Objects First; OOP; teaching programming
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45943