Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Harmonizace melodie
Trnkóci, Andrej ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Vedci z oboru informačných technológií oddávna považovali hudbu za obzvlášť zaujímavé umenie. Pravdou je, že história hudby tvorenej počítačom je skoro tak dlhá ako história počítačovej vedy. Programy pre komponovanie, alebo tvorenie hudby" na rôznych úrovniach procesu kompozície boli vyvíjané už od 50tych rokov minulého storočia. Táto bakalárska práca uvádza hlavné prístupy v oblasti automatickej harmonizácie t.j. Problém produkovania hudobného aranžmá (nôt) z daných melódií, a sústreďuje sa na najpoužívanejšie techniky jeho riešenia. Hlavným cieľom tejto práce je návrh a implementácia softvérového systému pre automatickú harmonizáciu, ktorý by mal byť schopný naučiť sa pravidlá harmónie z databázy midi súborov. V tejto práci popíšem existujúce harmonizačné systémy a ďalej sa zameriam hlavne na princípy strojového učenia - teóriu a aplikáciu umelých neurónových sietí a ich použitie pre harmonizáciu.
Kořeny moravské urbanistické struktury
Mohelník, Ladislav ; Löw, Jiří (oponent) ; Prokeš, Oldřich (oponent) ; Hrabec, Josef (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Studium architektonických a urbanistických konceptů i jejich aplikaci v praxi, s ohledem na jejich historický kontext, je předmětem dalšího zájmu. Jde přitom především o odvěkou snahu člověka dosáhnout harmonického stavu v uspořádání světa okolo sebe, promítající se bezděčně do jeho díla. Cestami směřujícími k dosažení harmonie se v širším rámci teorie architektury a urbanismu zabývá architektonická kompozice, hledající vyváženost ve vztahu mezi formou, strukturou a prostorem jedinečného díla. Dílo založené na takovýchto hodnotách má zcela specifickou a současně přirozenou schopnost vypovídat o společenských podmínkách, jež provázely jeho vznik. Není v lidských sílách uchopit problematiku urbanistické struktury Moravy v celé její složitosti. Práce se proto soustřeďuje na dva klíčové sídelní prvky moravské urbanistické struktury, s ústřední rolí. Obec Ostravice je dnes poměrně malým sídlem v Moravskoslezských Beskydech, ale relikty její starobylosti vypovídají o významné minulosti, kdy se například v její plužině uchovaly kompoziční vztahy středověkého Civitas Dei převrstvující dokonce ještě starší sídelní jádro velkomoravského Děvína a Vogastisburgu. Listinně doložené děje a události vzdálené minulosti jsou ověřitelné pro danou lokalitu jejich prostorovou interpretaci v souvislostech širšího okolí Beskyd. Zánik sídla známého v poslední fázi jako tzv. Bruneswerde, neboli Brněnský hrad je ve 13. stol. provázen přenosem tradice do nového Brna, i s některými aspekty kompozičního uspořádání hlavních městských dominant. V urbanistické struktuře Moravy představuje toto bývalé hlavní město země logické pokračování role jejího dávného ústředí. Civitas Dei - boží Jeruzalém v opisu Augustinovy knihy De Civitate Dei, není jen oslavou Boha a náboženskou fantazií. Je také jedním z důležitých klíčů k poznání historické architektury. Vyobrazení "neznámého" sídla z knihy "neznámého" původu je skutečným skvostem vypovídajícím i o zaniklých architektonických dílech, dodnes zobrazených také ve vlastnických vztazích katastrálních map. Brněnský hrad, pramenný zdroj vznešenosti a síly, chránil, jak vyplývá z vyobrazení, ve svých zdech i sv. Vojtěcha, sv. Prokopa, sv. Václava a sv. Ludmilu. Vzhledem k bezprostřednímu lennímu vztahu k městu jsou tito BOE_MIENSES, bojovníci_půlměsíce, zasvěcenci Panny Marie a řádu sv. Jana Jeruzalémského, vyobrazeni v panenském městě bez aury. Tři hlavní chrámy, tři kompoziční osy symbolizované trojvěžím, jsou v analogickém vztahu k Brněnskému trojúhelníku čtyř svatých, Svaté rodině brněnského kostela. Staleté mocenské ambice představitelů města Brna a jeho duchovních řádů jsou vepsány do urbanistické struktury v podobě kompozičních vztahů srozumitelných jen těm, kdo jsou do tajemství jeho harmonie zasvěceni. Geometrický řád Brna je určen řadou zásad a kompozičních vztahů mezi prvky proměňujícími se v čase. Renesance nejenže potvrdila kvalitu středověkého založení města, ale současně ji vysoce sofistikovaným způsobem rozvinula a umožnila i relativně bezkolizní rozvoj za jeho hradbami až do poloviny 20. století. Naše současnost bohužel tyto kvality zcela přehlíží. Studium okolností, jež vedly ke vzniku rozsáhlých a složitých kompozic a vztahů, dává logiku jejich existenci skrze identifikaci a poznání osudů jejich tvůrců, uživatelů i majitelů. V souvislosti s Ostravicí i Brnem se tímto postupem lze nově dobrat mimořádně zajímavých osobností, umožňujících vnímat i starší poznatky v jiném světle.
Organická soudobá architektura a bydlení
Čábelková Nahorniaková, Marcela ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Organická architektura je v dnešní době často používaným termínem především v souvislosti s odvážnou a experimentální formou. Přesná definice nebo rozdělení však stále chybí. Za zakladatele novodobé organické architektury je všeobecně považován Frank Loyd Wright. Ten organickou architekturu nejen realizoval, ale na počátku dvacátého století, kdy se formulovaly nové architektonické směry, ji definoval. Disertační práce se zabývá doposud nedostatečně popsanou problematikou organické architektury. Hlavní zaměření je upřeno na soudobou obytnou organickou tvorbu ve střední Evropě. Jmenovitě jsou podrobně rozebrány jednotlivé realizace na území Maďarska, České Republiky, Slovenské Republiky, Rakouska, Německa a Polska. Kromě detailního popisu Evropských realizací a jejich historických východisek se práce také podrobněji zabývá vznikem a významnými realizacemi severoamerické organické architektury. Novodobá organická architektura prioritně vznikala na území Spojených států amerických. Pro úplnost přehledu práce také uvádím nejvýznamnější soudobé realizace a architekty realizující obytnou organickou architekturu i v jiných státech světa. Cílem disertační práce bylo obecně poukázat na nejnovější trendy v navrhování staveb pro bydlení. V rámci nových trendů nalézt polohu organické architektury a zdůvodnit její vzrůstající popularitu, rozšířenost a nezbytnost pro další vývoj architektury. Organická architektura je alternativní cestou soudobého bydlení. V posledních letech její obliba vzrůstá v reakci na vznik novodobých technologií a materiálů, potřebu chránit naše přírodní zdroje a také na vzrůstající negativa globalizace a popření místních tradic a regionálních specifik. Aspekty organických forem byly rozebírány na základě členění organické architektury do tří hlavních skupin podle jejich hlavních charakteristik: forma, harmonie a udržitelný rozvoj. Dalším cílem bylo zjistit lokaci ohnisek výskytu organické obytné architektury. Jejich realizace nejsou koncentrované, ale spíše nekoordinovaně rozsety. Proto byly vybrány státy, které jsou oproti ostatním bohatší na výskyt organických domů. Cílem práce bylo také oslovit odbornou a laickou veřejnost, především pedagogy vysokých škol architektury a také samotné studenty. Velká část komunikace se odehrála na základě grantového projektu FRVŠ pro rok 2010. Uskutečnily se přednášky studentům o organické architektuře a výstava na téma: Soudobá obytná organická architektura. V neposlední řadě byla vydána publikace katalogu pod názvem: Soudobé organické domy – Evropa. V rámci grantového projektu jsem měla možnost navštívit velké množství realizací organických rodinných domů v zahraničí. Konkrétně na Slovenku, v Maďarsku a v Německu. Výsledky ankety, která byla položena formou otázek uživatelům a autorům vybraných domů, jsou součástí disertační práce. Výsledky disertační práce jsou především: - podrobné nastínění přehledu vývoje organického bydlení - definování soudobých tendencí organické architektury v bydlení - získání a zpracování odpovědí majitelů a autorů domů na anketní otázky - analýza organického domu (soustavy domů) v rámci urbanistické struktury a krajiny - kniha katalogu organických soudobých evropských bytových realizací pod názvem Soudobé organické domy - Evropa - článek o organické soudobé architektuře a bydlení v rámci elektronického architektonického časopisu archiweb, který má být publikován v roce 2012
Meditace, Kontemplace - spiritualita ve výtvarném umění
Dunajová, Karolína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojmy meditace, kontemplace a spiritualita ve výtvarném umění. Snaží se je vysvětlit a popsat v rámci umělecké tvorby v historických i současných kontextech, obecném pojetí, ale taktéž i v pedagogicko-didaktických teoriích a přístupech. Cílem práce je seznámit čtenáře s těmito pojmy v rámci umělecké, pedagogické teorie i praxe a zároveň zjistit, jakým způsobem s touto problematikou pracují další pedagogové v rámci hodin výtvarné výchovy. Teoretická část popisuje různé umělecké směry, tendence, přístupy a inspirativní pohled na tématiku meditace, kontemplace a spirituality skrze výtvarná či performativní díla a umělecké výpovědi umělců. Praktická část zahrnuje umělecký přístup autorky k těmto tématům ve vlastním výtvarném zpracování autorské tvorby realizované přírodě. V didaktické části jsou formulovány konkrétní výtvarné úkoly a postupy, které jsou realizovány žáky Základní umělecké školy ve Štětí. Závěr didaktické práce je zakončen dotazníkovým šetřením 23 respondentů základních a uměleckých škol. Výsledky ukazují, jakým způsobem s pojmy učitelé pracují ve školní i osobní rovině, jakými způsoby obohacují v rámci výuky duchovní život žáků a kde hledají náměty, zdroje a inspiraci. V závěru jsou shrnuty výsledky všech částí práce a formulovány další kroky, jakým...
Čínská dietetika a její vliv na zdraví
PAVLOVÁ, Martina
Hlavní metodou práce je rešerše, kladoucí si za úkol ucelený pohled na současné poznatky z oblasti čínské dietetiky. Dnešní uspěchaný způsob života má nepříznivý vliv na naše zdraví. Roste počet osob s fyzickými a psychickými potížemi, stejně tak se zvyšuje počet osob s onemocněním civilizačními chorobami jako například obezita, cukrovka, vysoký krevní tlak, dna nebo infarkt myokardu. Čínská dietetika nabízí člověku mnoho možností, jak dosáhnout fyzické a emoční odolnosti. Strava je důležitou součástí každodenního života a lze ji výrazně ovlivnit. Cílem této bakalářské práce je seznámení s čínskou dietetikou, jejíž starověká moudrost nám přináší staletími osvědčené poznatky. Klade si za cíl přiblížit čtenáři její přístup ke stravování a vliv tohoto stravování na kvalitu života. Bakalářská práce obsahuje teoretické znalosti z oboru tradiční čínské medicíny a čínské výživové terapie. Jsou zde podrobně vysvětleny zásadní termíny jako je Qi, Yin a Yang, energetické dráhy meridiány, orgány Zang-Fu, učení o výživě podle pěti prvků, pět chutí a pět ročních období. Práce také předkládá pohled na vybrané potraviny a účinky těchto potravin na lidský organismus. Jedinečný je přístup v posuzování potravin podle jejich povahy a vlivu na lidské tělo. Výživu lze vnímat jako pre-venci i lék na většinu známých nemocí.
Pianistův smysl a cit pro harmonii ve skladbách romantismu
Široká, Zuzana ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Ve své práci zkoumám způsoby, jakými klavíristé vnímají harmonii ve skladbách romantismu. V úvodu práce zasazuji harmonii romantismu do kontextu dějin harmonie a tonálního systému a v navazujícím textu přibližuji, co je nám známo o Chopinově práci s pohyby, zvukem a harmonií. Zbylá část práce je věnována výzkumu. Výzkum je veden formou kvalitativního výzkumu, kdy jsem se čtyřmi klavíristy vedla rozhovor o třech skladbách z období romantismu. Všem klavíristům jsem zadávala Mazurku h moll, op. 30, č. 2 od Fryderyka Chopina, další dvě skladby si klavíristé volili samostatně, měli si zvolit skladby od Roberta Schumanna, Sergeje Rachmaninova nebo Franze Liszta. V rozhovoru pokládám takové otázky, abych zjistila, jak ve skladbách pracují s tonalitou, spojují-li si tóniny s nějakým charakterem, nakolik je pro ně důležitý terén či reliéf skladby a nakolik inklinují k detailnímu rozboru skladeb z hlediska harmonie, a nakolik je tento rozbor řízeným či intuitivním procesem. Na mé otázky mi odpovídají velmi úspěšná pedagožka klavíru a zároveň zástupce ruské klavírní školy, Viktoria Kraf, dále známí čeští klavíristé Jaroslava Vernerová, Miroslav Sekera a Jan Jiraský, který je zároveň profesorem na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Odpovědi interpretů jsou ovlivněny i skutečností, že tři z oslovených...
Taoismus a zdraví: vybrané aspekty
Tomek, Jaroslav ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Taoismus a zdraví: vybrané aspekty Cíle: Prvním cílem této diplomové práce je uvést a vyložit taoistický způsob myšlení včetně jeho přístupu ke zdraví. Druhým cílem je představit vybrané aspekty (strava a výživa, půsty, dechová i tělesná cvičení, vliv přírodního prostředí a další) regenerativního směru taoismu, které se týkají podpory zdraví. Dílčím cílem v éto části bylo porovnat jejich účinnost na základě vědeckých článků, inspirovat k vhodnějšímu způsobu životního stylu prospěchu a zocelení zdravotní kondice na základě tohoto přístupu. Třetí cíl práce zabývá legislativní organizací výchovy ke zdraví zařazené do rámcových vzdělávacích programů v současné výuce základního školství a identifikací vhodných taoistických využití. Jedná se o teoretickou práci soustředící se na analýzu pramenných materiálů s průběžnou následnou syntézou. Dalšími metodami, které byly využity v této práci, jsou metody Výsledky: Na základě dostupných zdrojů bylo představeno téma taoistického způsobu myšlení včetně jeho přístupu ke zdraví. Následně byly představeny způsoby taoistického přístupu pozitivně ovlivňující zdraví, přičemž z některých čerpá i tradiční čínská medicína (TCM). Na základě vědeckých článků a studií se podařilo představit jejich přínos a účinnost. poslední kapitole se podařilo analyzovat...
Automatické generování harmonie
Bobčík, Martin ; Drahošová, Michaela (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je studium problematiky generování harmonie na základě znalosti melodie a navržení systému, který tuto činnost smysluplně automatizuje. V práci je popsán základ hudební nauky pro toto téma a předchozí a jiné přístupy k této problematice. Dále je popsáno strojové učení, neuronové sítě a rekurentní neuronové sítě. Je nastíněn návrh systému, postup jeho zprovoznění a použití. Se systémem byly provedeny čtyři experimenty. Harmonizace krátkých melodií uspokojivé nebyly. Nicméně harmonizace delších melodií vykazovaly obecně lepší výsledky. Jako možný důvod se jeví relativně malá použitá neuronová síť v systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.