Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Larp a jeho využití v pedagogice
Hauser, Jiří ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá využitím LARPu v pedagogice a jeho společnými rysy s některými obory pedagogiky. Pokouší se také odpovědět, v čem může být pro účastníky přínosný. V rámci práce je zpracována modelová hra a analyzovány názory účastníků na přínos LARPu.
Fenomén Living History v Čechách
Hartvich, Ondřej ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Krupková, Jaroslava (oponent)
Obsahem této práce je v České republice málo probádaný fenomén living history. Motivací se stal dlouhotrvající zájem autora o tuto problematiku i jeho aktivní účast v činnostech s tímto spojených. Práce si klade za cíl charakterizovat pojem living history a specifikovat tento způsob trávení volného času určitou částí populace v České republice. Zároveň se zamýšlí nad otázkou, zda je living history subkulturou. Pojem subkultura proto charakterizuje na základě studia odborné literatury. Snaží se též zmapovat či nastínit a představit jako vzorek fenoménu living history některá sdružení či spolky na základě výzkumu. K tomu využívá především metody terénního výzkumu, zúčastněného pozorování, řízeného rozhovoru mezi členy, divácké i aktivní účasti na jejich akcích a prezentacích a analýzy webových stránek. V úvodní kapitole se práce zabývá objasněním pojmů experimentální archeologie a living history, jejichž rozlišení je velmi podstatné. Proto popisuje náplň experimentální archeologie jako jedné z metod archeologie a living history jako ústřední motiv celého výzkumu i práce. Pro ilustraci geneze trávení volného času danou subkulturou je v další části představen i LARP a historický šerm. V práci nechybí vedle několika skupin a sdružení living history i skupiny historického šermu, aby mohly být vysvětleny...
Náboženské prožitky vyvolané hraním LARP
Martinek, Adam ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především prožitky hráčů live action role-playing her, kteří v těchto hrách představovali postavy spojené s náboženstvím. Cílem kvalitativního výzkumu bylo předně zjistit a popsat, zda a za jakých okolností vznikají u hráčů při hře prožitky, které můžeme označit za náboženské. Práce teoreticky vychází hlavně z proudů psychologie náboženství, které nahlíží na náboženství jako na sociálně konstruovaný jev, který, byť má svá kognitivní specifika, je a) zkoumatelný pomocí standardních metod, b) vzhledem ke své konstruované povaze i absenci definitivní explanační teorie nejlépe zkoumaný induktivními metodami. Za účelem zodpovědět výzkumné otázky byly s deseti hráči vedeny polostrukturované rozhovory, při nichž jsem respektoval jejich vlastní vnímání náboženské roviny prožitků při hře. Tyto rozhovory byly analyzovány metodologií zakotvené teorie, cílem analýzy bylo popsat okolnosti vzniku pro hru specifických prožitků, jejich obsah vzhledem k náboženské tématice her a případné dopady těchto prožitků na život hráčů. Výsledky výzkumu jsou diskutovány s výsledky výzkumů a teorií psychologie hry (a především specifické formy live action role-playing), ale také s přihlédnutím k obecné atribuční teorii náboženství. Výsledky výzkumu poukazují na to, že motivace hráčů ke hře a...
Fotografie moderního performativního umění: LARP
Šolcová, Tereza ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem této praktické bakalářské práce je snaha o vytvoření fotografické eseje. Tématem práce je zobrazení moderního performativního umění s názvem larp, který lze volně přeložit jako hraní rolí naživo. Jedná se o alternativu například k divadlu a filmu, kde však herci hrají role pouze sami pro sebe, nikoliv pro přihlížející publikum. V praktické části práce je zdokumentována příprava, organizace i samotný průběh takových akcí. V teoretické části práce stručně představuje žánr fotografie performativního umění, a to především divadelní a filmovou fotografii. Dále pak tyto žánry srovnává s fotografovaným tématem a popisuje jejich společné a odlišné prvky. Práce se také stručně věnuje historii larpu jako sociálně-uměleckého fenoménu 21. století.
Únikové hry ve výuce chemie
Kydalová, Radka ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Distler, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá únikovými hrami ve výuce chemie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako didaktická hra, gamifikace, LARP, eduLARP a úniková hra. Dále je popsán princip únikových her a zásady bezpečnosti při jejich hraní. V závěru teoretické části jsou uvedeny společnosti z ČR, které nabízejí únikové hry se vzdělávacím cílem a popsány tři únikové hry, které byly použity v rámci vzdělávání v zahraničí. V praktické části jsou představeny dva návrhy únikových her. První hra je navržena pro žáky druhých ročníků čtyřletých gymnázií a druhá hra je navržena pro žáky základních škol či nižších ročníků víceletých gymnázií.
Totalita LARPu
Kloudová, Erika ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se soustředila na možnost rozvinutí LARPu z hlediska participace a performance. Dále se zaměřuji na návaznosti jednotlivých her (segmentů) a možnosti propojení různorodých, již existujících, žánrů LARPu. V této sérii her je nejvýraznější z žánrů právě politický LARP, jehož politický náboj se prolínal ostatními žánry LARPu v rámci mé práce.
Komentovaný překlad eseje "Nordic Larp: Theatre, Art and Game" z knihy J. Stenrose Nordic Larp, Fëa Livia, 2010
Vávrová, Iva ; Mraček, David (vedoucí práce) ; Šťastná, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je překlad eseje Nordic Larp: Theatre, Art and Game od Jaakka Stenrose, která byla vydaná coby závěrečná esej v knize Nordic Larp (2010). v první části práce je prezentován samotný překlad eseje, která se zabývá představením nordického larpu a jeho analýzou v kontextu divadla, umění a her. Druhá část práce obsahuje komentář překladu, jehož součástí je analýza výchozího textu z pohledu vnětextových a vnitrotextových faktorů a popis zvolené překladatelské metody. Dále se práce soustředí na popis překladatelských problémů a posunů, ke kterým v rámci překladu došlo. Klíčová slova: překladatelská analýza, komentovaný překlad, překladatelské problémy, posuny, larp, nordický larp, participativní umění
Subkultury a média na příkladu larp
Bártová, Dominika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Subkultury se během 20. století staly významnou součástí naší společnosti. Spojila je víra a zájem o stejné hodnoty, často výrazně odlišné od mainstreamového vzoru. Diplomová práce pojednává o komunitě larpů, kteří vytvářejí divadlu podobné hry s vlastními pravidly. Rolové hry vytvářejí nové fiktivní světy nebo oživují místa, která se v minulosti stala dějišti významných událostí. Tak jako v případě dětských her, jde především o vlastní zážitek a radost ze hry. Vhled do larpové subkultury a hraní si na hrdiny přináší dokument Fenomén larp, který je doplňkem práce. Hlavním cílem závěrečné práce Subkultury a média na příkladu larp je zmapovat komunikaci účastníků rolových her a to se zaměřením na ziny, webziny a populární sociální síť Facebook. Monitoring článků v mainstreamových médiích přibližuje vztah veřejnosti k tomuto směru, přičemž kompletní mediální obraz dotváří obsahová analýza článků o larpech v časopisu Pevnost. Jedná se současně o jediné doposud vycházející periodikum, které se této komunitě věnuje. Součástí diplomové práce je příloha obsahující fotografie z natáčení dokumentu, rozhovor s autorkou sociální sítě pro subkultury Common sign Helenou Jiskrovou a přehled mediálních výstupů o larpech v ČR za rok 2014.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.