Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,954 záznamů.  začátekpředchozí5926 - 5935dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Design elektrického skútru
Oujezdský, Lukáš ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design elektrického skútru cílený na inovativní přístup k návrhu s technickými, estetickými, ergonomickými a ekologickými požadavky. Hlavním cílem designu je navržení praktického a tvarově charakteristického stroje, který v sobě bude odrážet zvolený typ pohonu. Skútr by měl být ideálním řešením pro pohyb v městských aglomeracích, který bude praktický s atraktivním vzhledem ekologického vozidla. Svým neobvyklým řešením problému s úložným prostorem v této kategorii motocyklů, by se skútr měl stát dobrou alternativou vůči běžným dopravním prostředkům se spalovacím motorem.

Jak dlouho by musela jezdit stará škodovka, aby vyprodukovala tolik emisí, jako by vyprodukovala výroba jednoho nového ekologického auta?
Jurečková, Šárka ; Bartoň, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se primárně zabývá zjištěním provozních emisí staré Škody Felicie a emisí produkovaných při výrobě nové Toyoty Prius, jako vybraného zástupce ekologického auta. Práce se také dotkne hybridní technologie jako takové, otázky ekologičnosti hybridních aut, oblasti emisí, ale i související problematiky tzv. "šrotovného" a jeho vlivu na životní prostředí a současné situace automobilového průmyslu. Cílem práce je výpočet doby provozu staré Škody Felicie, během níž se provozní emise CO2 vyrovnají množství emisí vzniklých při výrobě Toyoty Prius. Snahou je upozornit na nekompletní a tedy ne vždy seriozní porovnávání ekologičnosti aut, kdy se srovnávají pouze provozní emise CO2. Další spotřeba energie a tím i produkce skleníkových plynů je totiž navázaná na výrobu auta, těžbu surovin, zpracování ropy a další, výrobou ovlivněné, sektory ekonomiky. Emisním laboratorním měřením TÜV SÜD Czech bylo zjištěno, že stará Škoda při svém provozu reálně vyprodukuje 260g / km CO2. Pro výpočet výrobních emisí byl použit americký model EIO-LCA vytvořený Green Design Institutem na Carnegie Mellon University, který při aplikaci zachycuje ekologický vliv výroby automobilů v zadaném objemu na všechny sektory ekonomiky. Výstupy jsou uvedeny v ekvivalentu CO2. Podle tohoto modelu je při výrobě 1 hybridního vozu vyprodukováno celkem 13,5 tun CO2e (ekvivalent CO2). Po přepočtu bylo zjištěno, že stará Škoda Felicia by mohla jezdit více než 5 let, aby vyprodukovala tolik emisí, co výroba nové Toyoty Prius třetí generace.

Zemní plyn jako palivo pro spalovací motory
Hromádka, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem práce je stručný souhrn a charakteristika alternativních paliv spalovacích motorů. Hlavním cílem je podrobné rozebrání aplikace zemního plynu z hlediska provozního, ekonomického a ekologického.

Marketing ekologických firem
Nováková, Pavla ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Králík, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat a zhodnotit marketing ekologických firem v zahraničí i v České republice a na základě některých základních charakteristik zhodnotit ekonomickou výhodnost tohoto podnikání a jeho další perspektivy. Práce se zaměřuje na zmapování produktů, které jsou k dostání na trhu a zároveň na možnosti spotřebitele, který se v těchto produktech musí zorientovat a zvolit si vyhovující produkt podle svých nároků. Práce se zaměřuje na některé společnosti z oblasti energetiky, které se často vyskytují na čelních pozicích žebříčků ekologických firem. Na základě vlastních zkušeností je hodnocena ekologická činnost v oddělení operativního leasingu ve společnosti ČSOB Leasing a.s.

Rekultivace výsypek a jejich efektivnost
Krajníková, Martina ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje ekologickým škodám a rekultivacím před a po roku 1990. Sleduje legislativní vývoj a finanční zajištění týkající se této oblasti, dotační politiku a srovnání se zahraničními přístupy. Zároveň se zaměřuje na rozdílné názory ohledně přístupů k zahlazování škod způsobených člověkem na životním prostředí. Praktická část popisuje provedení rekultivace jedné z největších výsypek ve střední Evropě -- Radovesické výsypky.

Stavba v krajině - Centrum ekologické výchovy
Sáčková, Veronika ; Loutocká, Vlasta (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Cílem úkolu bylo navrhnout objekt situovaný na Jižní Moravě v blízkosti nádrže Nové mlýny s výhledem na kopce Pálavy. Dům je navržen s ohledem k životnímu prostředí jako mimořádně úsporný. Součástí ekologického konceptu je také hospodaření s vodou a její čištění. Primární funkcí objektu je environmentální vzdělávání zaměřené na děti základních škol. Jsou zde k dispozici dvě učebny každá pro 27 dětí a přednáškový sál pro 66 posluchačů. V objektu je připraveno ubytování pro 60 osob s možností stravování. V areálu je prostor pro pořádání kulturních akcí, samostatný objekt poskytující občerstvení, půjčovnu kol a lodí.

Mapování povodí Litavky s využitím GPS
Hojcsková, Daniela ; Matějíček, Luboš (vedoucí práce) ; Brůna, Josef (oponent)
4 Abstrakt Tato práce se zabývá studiem problematiky globálního polohového systému (GPS) a jeho využitím v oblasti přírodních věd jako jsou ekologie, hydrologie, biologie a další. Hlavní přínos práce spočívá v průzkumu současných možností získávání co nejpřesnějších dat pomocí GPS a jejich následným zpracováním v GIS se zaměřením na malá povodí. V práci jsou popsány i jiné metody sběru terénních dat a porovnány s GPS. Náplní praktické části je charakteristika lokality, seznámení s používaným technickým vybavením při mapování a úprava dat z GPS získaných na horním toku řeky Litavky v Brdech. Geografická podkladová data získaná ze ZABAGED byla doplněna o výsledky vlastního měření. Výstupem práce je digitální model terénu části povodí Litavky upravený interpolací. Klíčová slova: GPS, DTM, GIS, mapování, malé povodí, Litavka, interpolace Abstract This thesis is aimed on the study of Global Positioning System (GPS) and its utilization possibilities in nature sciences such as ecology, hydrology, botany and the others. The main contribution of this work is the investigation of current possibilities of the most accurate data collection by using GPS and their subsequent processing in GIS with focus on small catchment. Other methods of terrain data collection are described and compared with GPS in this work, as well....

Spor o Šumavu: síly a slabosti ekologického principu shody
Chomátová, Eliška ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Čermák, Daniel (oponent)
Práce vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v létě 2008 v několika obcích na Šumavě, který formou diskuzních skupin zkoumal vztah různých zájmových skupin k Národnímu parku Šumava a obecněji k přírodě a myšlenkám a aktérům environmentalismu. V úvodu je představen design výzkumu a získaná data. Poté se věnuji popisu teorie všeobecných principů shody, jež je hlavním teoretickým rámcem pro zkoumání agumentace účastníků diskuzních skupin. Na jednotlivých argumentech ukazuji, že proti ochraně přírody tak, jak ji prosazuje Správa NPŠ, jsou kritiky národního parku mobilizovány v českém prostředí legitimní a důležité hodnoty. Další část práce je věnována ekologickému principu shody jako novému všeobecnému principu shody: diskutuji podmínky existence takového principu shody, jeho podobu ve sporu o správu území Šumavy a důsledky, jež může tato podoba mít pro širší sdílení tohoto principu, nebo naopak vymezování se proti němu. Důležitým bodem je přitom vztah odbornosti a participace, jež jsou spolu s pojetím přírody hlavními prvky ekologického principu shody.

Využití LNG v dopravě
Machalová, Markéta ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Žákovec, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především jednotlivými aspekty zavádění LNG (zkapalněného zemního plynu) jako paliva pro menší dopravní podnik. V současné době se v dopravě stále více používají alternativní pohony vozidel. Jedním z nejrozšířenějších je zemní plyn ve formě buď LNG nebo CNG (stlačený zemní plyn). Cílem této práce je zjistit, zda se investice do přechodu na LNG pohon vyplatí děčínskému dopravnímu podniku. Analýzou a kalkulací jsem došla k závěru, že plynofikace autobusů je oproti používané naftě výhodná jak z bezpečnostního a ekologického, tak i z ekonomického hlediska. Kvůli technickým a legislativním překážkám je v současnosti LNG pro menší dopravní podnik z ekonomického pohledu méně výhodný než CNG. Přechod na LNG pohon se tak aktuálně v ČR vyplatí podnikům ve městech, kde pro CNG není dostatečná kapacita potrubí.

Proposal of ecological communication strategy for well known consulting company
Ondrušová, Martina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby ekologického korporátního image a návrhem komunikační strategie pro environmentální program. V dnešní době globalizace a zvýšené konkurence firmy pociťují potřebu odlišit se na trhu netradičním způsobem. K diferenciaci využívají otevřenou komunikaci, ale i společensky odpovědné chování. Cílem práce bylo poukázat na to, že ekologicky se může chovat každá společnost i poradenská firma působící v oblasti B2B. Budování ekologického image je však podmíněno integrací nových hodnot do korporátní identity, která je komunikována na veřejnost. Obsah práce je rozdělen na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám firemní identitou, image a korporátní značkou. Další kapitoly teoretické části jsou věnovány komunikaci, společenské odpovědnosti firem a ekologickým aspektům podnikání. Praktická část práce obsahuje představení společnosti a návrh uceleného enviromentálního programu. Diplomovou práci uzavírám plánem externí a interní komunikační strategie, která vede k tvorbě ekologického image firmy.