Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,362 záznamů.  začátekpředchozí5353 - 5362  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

Kim Ki-dokova filmová tvorba a její přijetí u evropského a korejského diváka
Petrů, Tereza ; Ferklová, Blanka (oponent) ; Löwensteinová, Miriam (vedoucí práce)
Smyslem této práce je přiblížit nezainteresovanému čtenáři korejskou kulturu, hodnoty, současný životní styl prostřednictvím režisérovy osobnosti, jeho díla a konfrontace ohlasů korejského a světového diváka. Jinými slovy poskytnout čtenáři z široké veřejnosti dostatek indicií, aby si učinil vlastní názor na tvorbu jedné z nejvýraznějších současných filmařských osobností, která ve svých dílech umě tlumočí aktuální témata korejské společnosti ve věrně ztvárněných kulisách tamního života. Film, jakožto médium založené na spojení auditivní a vizuální roviny, dokáže v sobě pojmout bezpočet informací a přenést tak diváka až na místo děje. Odhlédneme-li od jistého zkreslení, jemuž nás vystavuje subjektivita tvůrce, můžeme film považovat za srozumitelné médium s obsáhlou hodnotou výpovědi. V Kim-Ki-dokových rukou se pak stává nástrojem schopným rychlé odezvy na vývoj ve společnosti.

Creating Panoramic Images from Photographs Acquired with Different Camera Settings
Fibichr, Jaroslav ; Holub, Viliam (oponent) ; Sedlář, Jiří (vedoucí práce)
Při fotografování scény za účelem vytváření panoramatických snímků bývá vhodnější upravit nastavení fotoaparátu pro každou fotografii zvlášt, aby zůstalo zachováno spráné rozložení jasů. V takovém souboru obrázků pro panorama však bývají mezi spojovanými snímky velké jasové rozdíly. Cílem této práce je navrhnout řešení, které by rozdíly mezi snímky potalčilo a implementovat jej v programu Panomedic. První metoda je založena na přímém mapování jasových hodnot v překrývajících se částech snímků. Druhá metoda využívá statistických hodnot získaných z rozdělení jasů ve snímcích. Dále je popsána metoda pro hledání hranice mezi jednotlivými snímky použitá pro spojovíní. Výsledkem je panoramatická fotografie bez viditelných přechodů mezi zdrojovými snímky.

Analýza komunikačního mixu Zoo Praha
Linhartová, Štěpánka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Frühbauer, Otakar (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako komunikační mix a jeho složky, hlavně pak reklama a public relations. Dále pak pojem vizuální styl a jeho tvorba. V praktické části je podroben analýze komunikační mix Zoo Praha z let 2002 - 2007, s důrazem na jednotný vizuální styl, který se komunikačním mixem prolíná.

Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady FUJIFILM S6500fd
Činčera, Jaroslav ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření simulátoru fotoaparátu FUJIFILM řady S6500fd. Ten je implementován pomocí Flashe a programovacího jazyka ActionScript. Aplikace bude sloužit k výuce na Univerzitě třetího věku. Jsou zde popsány základní pojmy fotografování včetně názorných ukázek. Dále je probírána tvorba aplikací ve Flashi zejména pak jeho rozsáhlé možnosti použití. Součástí práce je i vytvoření manuálu, který přehledným způsobem vysvětlí základní použití fotoaparátu.

Využití end-to-side techniky při řešení složitých poranění pažní pleteně
Šámal, Filip ; Haninec, Pavel (vedoucí práce) ; Vyklický, Ladislav (oponent) ; Zvěřina, Eduard (oponent)
Základní technikou v chirurgii periferních nervů zůstává mikrochirurgická sutura přerušeného nervu s vyloučením napětí a to buď přímá, nebo s využitím nervových štěpů. V současné době využíváme především autologních štěpů připravených z kožních sensitivních nervů, zejména n. suralis. Tato technika, pokud je provedena správně, poskytuje nejlepší konečné výsledky. V některých situacích nelze tuto metodu k obnovení funkce postižených nervů využít a je nutné zvolit jiný způsob rekonstrukce periferního nervu. "End-to-side" anastomóza je jedním z možných řešení této situace. Tato technika má ve srovnání s klasickou neurotizací "end-to-end" některé výhody. Při "end-to-side" anastomóze odpadá nutnost obětovat funkci dárcovského nervu. Podstatou "end-to-side" techniky není vrůstání axonálních kuželů z distálního pahýlu přerušeného dárce do nervu příjemce, ale tvorba kolaterál z intaktního nervu v místě Ranviérova zářezu. Zdrojem faktorů, které stimulují tvorbu kolaterál, je pahýl postiženého nervu. Významnou roli v tomto procesu hrají Schwanovy buňky, které produkují celou řadu stimulačních faktorů (Son a Thompson 1995, Matsumoto a spol. 1999). Na základě dobrých výsledků, kterých bylo dosaženo v experimentu i v klinické praxi, lze "end-to-side" techniku za určitých jasně definovaných podmínek doporučit jako vhodnou...

R. Clarke - Sonáta pro violu a klavír (porovnání interpretací)
Kavánková, Lucie ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Pěruška, Jan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Diplomová práce pojednává o životě a díle anglické skladatelky a violistky Rebeccy Clarke, o její Sonátě pro violu a klavír a o třech interpretacích této skladby.Rebecca Clarke ( 1886 - 1979) je považovaná za nejvýznamnější anglickou meziválečnou skladatelku, která napsala téměř 100 skaldeb. Její díla jsou obvykle méně rozsáhlá, jedná se o písně a drobné vokální a instrumentální skaldby. Mezi její nejzávažnější díla patří Sonáta pro violu a klavír, kterou autorka napsala v roce 1919 a klavírní trio zkomponované o dva roky později. Její tvorba je pozdnš romantická až impresionistická, ovlivněná neoklasicismem a francouzským impresionismem, inspirovaná anglickým, skotským a irským folklórem.Podrobný rozbor skladby přibližuje strukturu díla, práci s motivy, dynamiku a nejrůznější formotvorné detaily. Následné kapitoly pojednávají o třech nahrávkách a interpretech. První nahrávka Sonáty pro violu a klavír pochází z roku 1979. Jejím autorem jsou violista Josef Kodˇousek a klavíristka Květa Novotná. Druhá nahrávka violisty Vladimíra Bukače a klavíristy Jaromíra Klepáče pochází z roku 1999 a třetí natočená violistou Alexanderem Besou a klavíristkou Jiřinou Kolmanovou vznikla roku 1997. Porovnání jejich interpretací předchází stručné životopisy všech umělců. Závěrečná kapitola obsahuje pět příloh, jejichž obsah slouží k přiblížení rebeccy Clarke a Josefa Koďouska.Přílohy věnované skladatelce jsou rozsáhlejší. Přehled tvorby s okolnostmi a daty vzniku skladeb, informace o interpretech a datech premiér těchto skladeb, fotogalerie Rebeccy Clarke a pozoruhodná orchestrace klavírního partu Sonáty pro violu a klavír jistě upoutá.

Primární řasinka a její význam v reakci buněk na expozici ionizujícímu záření a cytostatikům.
Filipová, Alžběta ; Řezáčová, Martina (vedoucí práce) ; Hampl, Aleš (oponent) ; Hofer, Michal (oponent)
Primární řasinka a její význam v reakci buněk na expozici ionizujícímu záření a cytostatikům. Ionizující záření, metabolický stres vyvolaný hladověním a genotoxický stres působí na buňky v několika úrovních. Ovlivňují cytoskeletální stabilitu a morfologii buňky a způsobují poškození DNA - jednovláknovými anebo dvouvláknovými zlomy. Pro buňku jsou nejkritičtější zlomy dvouvláknové. Jestliže dojde k poškození DNA, dochází k zástavě buněčného cyklu a k reparaci poškození. Pokud toto poškození není opraveno, nastává buněčná smrt apoptózou, mitotická katastrofa nebo senescence. Primární řasinky jsou mikrotubulární organely, které působí jako fyzikálně-chemické senzory a jejich biologické funkce zahrnují vnímání extracelulárního prostředí, regulaci organogeneze a buněčnou polaritu. Primární řasinky jsou dynamicky regulovány během progrese buněčného cyklu. Dnes je již dobře známo, že porucha nebo ztráta primární řasinky vede k rozvoji ciliopathií a dalších civilizačních onemocnění, do kterých můžeme zařadit kardiovaskulární onemocnění, artrózu a v neposlední řadě nádorová onemocnění. V současné době se také uvádí, že dočasná přítomnost a tvorba primární řasinky je nezbytná pro reparaci poškození některých typů buněk. Tato práce je zaměřena na hodnocení změn primární řasinky vyvolaných působením ionizujícího...

Karel Hájek - fotograf, teoretik, organizátor
Pecháčková, Alena ; Turek, Pavel (oponent) ; Lábová, Alena (vedoucí práce)
Karel Hájek patřil k významným osobnostem novinářské fotografie. Pracoval nejen jako fotograf, ale i jako organizátor a teoretik. Jeho přínos v oblasti teoretické byl stejně důležitý jako jeho tvorba sama. V práci je kladen důraz na fotoreportáže, které Karel Hájek dělal pro nakladatelství Melantrich a časopis Svět v obrazech, ale především se zaměřuje na jeho pedagogickou a vzdělávací činnost, na Hájkovy přednášky a jeho teoretické smýšlení o fotografii.

Vliv cholestatického poškození jater na eliminaci a transport léčiv
Brčáková, Eva ; Štaud, František (vedoucí práce) ; Tilšer, Ivan (oponent) ; Lotková, Halka (oponent)
SOUHRN Játra jsou životně důležitým orgánem zajišťujícím řadu homeostatických funkcí. Stěžejní úloha jater je při tvorbě a sekreci žluči, vychytávání, detoxikaci a vylučování endogenních látek a xenobiotik. Tvorba žluče je důležitá jak pro absorpci lipidů ve střevě, tak pro vylučování různých endogenních látek a xenobiotik (např. žlučové kyseliny, bilirubin, cholesterol, fosfolipidy a léčiva). Tato funkce je výrazně porušena během extrahepatální a intrahepatální cholestázy, tj. stavu charakterizovaném částečnou nebo úplnou zástavou toku žluče. Dochází k jaterní a následně i k systémové kumulaci toxických látek typu žlučových kyselin a bilirubinu, které mohou v závislosti na intenzitě a době trvání cholestázy podmínit vážné poškození organizmu. Ve snaze kompenzovat vzniklou situaci se aktivují tzv. spontánní anticholestatické obranné mechanizmy, jejichž účelem je zmírnit stav pomocí alespoň částečného přesměrování exkrece daných látek z jater do ledvin. Podstatou tohoto procesu je změna exprese, lokalizace a funkce odpovědných transportních proteinů v játrech a ledvinách. Druhým mechanizmem, který významně ovlivňuje tvorbu žluče a pohyb látek mezi krví a žlučí, je tzv. hematobiliární bariéra tvořená intercelulárními kontakty typu "tight-junctions" (těsné spoje) a "gap-junctions". Zatímco "gap-junctions"...

Jiří Víšek
Příhodová, Tereza ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Fotografická tvorba brněnského fotografa Jiřího Víška. Rozhovory s autorem. Soustředění návaznosti tvorby na pražské FAMU s pozdější tvorbou specifických fotografických portrétů významných osobností české inteligence.