Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ženy jako autorky písňových textů poslední doby
Čížková, Karla ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři přehled o tvorbě současných ženských autorek písňových textů a poukázat na témata, kterým se převážně věnují. Dílčím cílem je také zjistit, zda existují specificky ženská témata a specificky ženské vyjadřování a jazyk. Jádrem práce je komentovaná antologie textů. Sem jsou zařazeny texty autorek, které jsou samy také autorkami hudby a interpretkami svých písní, tvoří přibližně v posledních deseti letech a vydaly alespoň jedno autorské CD Docházím k závěrům, že ženy se ve svých textech věnují především partnerským vztahům, lásce jako zvláštnímu citu, rodině a mateřství a také postavení samy sebe ve světě a smyslu vlastní existence, víře či sexualitě. Charakteristické pro ženské autorky je, že pohlíží na věci tak, jakoby těm samým tématům muži nemohli porozumět. Specifický je také jazyk ženských autorek a motivy, které používají jako vyjadřovací prostředky: jsou to především něžné a křehké obrazy a metafory, intuitivní a hravé slovní hříčky. V některých textech se ženy snaží vymezit vůči stereotypu ženy zasazením textu do typicky mužského prostředí, popřípadě použitím "mužského" slovníku.
"Česká mariánská muzika" Adama Václava Michny z Otradovic
Churáčková, Alžběta ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o Michnově písňové sbírce Česká mariánská muzika z roku 1647. Práce zachycuje Michnův život a dílo v souvislosti s vytvořením jeho první písňové sbírky. Pohled do hudební struktury České mariánské muziky bude doplněn o literárně-jazykovou část, která by neměla být opomenuta vzhledem k tomu, že Adam Václav Michna z Otradovic byl nejenom hudebníkem, ale také znamenitým básníkem.
Acoustic and visual signalization in birds: Identification of key components and their role in sexual selection
Mikula, Peter ; Albrecht, Tomáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Jana (oponent)
Táto bakalárska práca je zameraná na popísanie a zhodnotenie výskumov zaoberajúcich sa charakterom vizuálnych a akustických signálov a ich potenciálnou úlohou v pohlavnom výbere. Sumarizované sú dôkazy o tom, že vizuálne a akustické signály sú sexuálne selektované, determinované sú kľúčové charakteristiky, ktoré môžu byť využité v komparatívnych štúdiách. V prvej časti práce sú v krátkosti načrtnuté mechanizmy sexuálnej selekcie a evolúcie nákladných sekundárnych samčích ornamentov. V druhej časti sú popísané základné vizuálne a akustické vtáčie ornamenty. Dôraz je kladený prevažne na vizuálne a akustické štruktúry, ktoré sú nákladné na produkciu a slúžia ako dobrý ukazovateľ individuálnej kondície. Tretia kapitola je venovaná možným trade-offs medzi vizuálnou a akustickou signalizáciou vo vzťahu k sociálnym systémom vtákov a pohlavnému dimorfizmu. V poslednej časti sú opísané potenciálne vzťahy medzi vizuálnymi a akustickými signálmi (a kompromisy medzi týmito dvoma typmi ornamentálnych znakov) vo vzťahu k rôznym environmentálnym podmienkam.
Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti
Prucek, Jan ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti Klíčová slova: komunikativní přístup, fonetika, fonologie, výslovnost, prozodie, aktivita, hudba, rytmus, rytmizace, melodie, tempo, intonace, přízvuk, píseň, rap, gesta, mimika, výraz Abstrakt: Tato práce se zabývá výukou fonetiky francouzštiny. Uvažuje nad postavením fonetiky v komunikativně orientovaném vyučování a dochází ke skutečnosti, že výuka fonetiky a fonologie není prioritou komunikativního přístupu. Práce dokazuje důležitost takového vyučování a hledá proto cesty, jak by se dala výuka výslovnosti či určitých jejích komponent zatraktivnit. Na základě dokázaného vztahu hudby a řeči coby jevů auditivní povahy, je rozvíjena myšlenka o vzájemně se prolínajících prvcích těchto dvou oblastí. Cílem práce je prozkoumat, jak by se dal rytmus, melodie, tempo, frázování aj. využít ve výuce francouzské výslovnosti především v rovině suprasegmentální. Práce nabízí základní inventář cvičení, která těží z této charakteristiky a která byla ověřena v praxi, a v závěrečné analýze shrnuje jejich efektivitu v cizojazyčném vyučování.
Současné trendy protestantské liturgické hudby v České republice
Dittrichová, Johana ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce Současné trendy protestantské liturgické hudby v České republice se zabývá především soudobými chvalozpěvy používanými na bohoslužbách protestantských církví, a to jak jejich hudební, tak mimohudební složkou. Cílem protestantské bohoslužby je vyjádřit Bohu chválu, v čemž je zřejmá návaznost na biblickou tradici, kde je právě oslavná funkce hudby velice důležitá. Proto se jedna kapitola diplomové práce věnuje hudbě v Bibli a zkoumá její propojení s jinými způsoby chválení Boha, z které vyplývají mnohé paralely s dnešní situací. Část práce, která seznamuje čtenáře s aktuální situací protestantské liturgické hudby v České republice, odhaluje některé nedostatky v současné české tvorbě a poukazuje na potřebu hudebního vzdělávání křesťanů, kteří jsou na bohoslužbách zapojeni v hudebním tělese nebo skládají či překládají duchovní písně. Zachycen je také trend práce se staršími písněmi z kancionálů, které se díky hudebním úpravám přibližují mladší generaci, která dává přednost živější hudbě. I přes to, že neexistuje žádná komise nebo rada pro protestantskou liturgickou hudbu, je zde několik výrazných osobností, které její současnou podobu ovlivnily a ovlivňují. Ve třetí kapitole je prezentován jejich pohled na různé roviny hudební složky liturgie a osobní postoj na Boží...
Lidová duchovní píseň
Hanych, Pavel ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Moravetz, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá tématem lidové duchovní písně v českém prostředí, a to především z teologického hlediska. Nejprve v úvodní kapitole zasazuje téma do souvislostí historických, geografických i spirituálních a pokouší se obecně popsat, co je lidová duchovní píseň a z jakých zdrojů či v jakých kontextech vznikala. Druhá kapitola reflektuje několik teologických témat či oblastí, jež se obecně vztahují k žánru lidové duchovní písně. Samostatnou podkapitolu tvoří písně biblické. Výklad je doplněn konkrétními ukázkami jednotlivých písní. Třetí a nejrozsáhlejší kapitola se pak pokouší zmapovat, do jakých oblastí a situací lidského života lidová duchovní píseň promlouvala a promlouvá. Kapitola je dále dělena do tří časových cyklů: den, rok, život. Kapitola opět obsahuje četné písňové ukázky vztahující se k probíraným oblastem. Poslední kapitola pak míří k interpretaci a užití písní v kontextu dnešní doby. Zkoumá, jak žánr lidové písně obecně vstupuje do současné kultury a zabývá se také možnostmi konkrétního uplatnění tohoto žánru v církevní hymnologické praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah hudby a textu v písňových skladbách 15. století
Jakoubková, Petra ; Hlávková, Lenka (vedoucí práce) ; Baťa, Jan (oponent)
Písňovými skladbami v českých hudebních pramenech v 15. století se již v 80. letech zabývala Dagmar Vanišová a později její práci částečně zrevidovala Jitka Petrusová. S ohledem na nové poznatky je pravděpodobné, že mnoho skladeb považovaných dříve za latinské cantiones může být světského původu. Má práce si klade za cíl zrevidovat vybrané skladby z Kodexu Speciálník s přihlédnutím k problematice vztahu slova a hudby. Součástí bude jejich transkripce, analýza a rovněž zasazení do dobového kontextu.
Varhanní doprovázení liturgie mše svaté a nové liturgické písně
Náměstek, Vít ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.