Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Montessori pedagogika v předškolním vzdělávání jako jedna z možností volby pro dítě
MALÁ, Lucie
Práce se zabývá Montessori pedagogikou, jako možností volby pro dítě v předškolním vzdělávání. Hlavním cílem je zjištění důvodu rodičů, pro umístění dítěte do Montessori mateřské školy a zda jsou naplněna jejich očekávání. Teoretickou část tvoří kapitoly o alternativním vzdělávání, Montessori a Waldorfské pedagogice, Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a o lidech, kteří se u nás snažili o první změny školství. V metodologii jsou popsány metody využité pro výzkumné šetření. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které proběhlo pomocí dotazníků, případové studie a rozhovorů.
Motivace rodičů dětí waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku k rozhodnutí pokračovt či nepokračovat ve vzdělávání na waldorfské Základní škole Svobodné v Písku
TROJÁČKOVÁ, Danka
Práce si klade za cíl získat hlubší vhled do problematiky výběru základní školy. Konkrétně z jakého důvodu se rodiče dětí ukončujících docházku ve waldorfské Mateřské škole Sluníčko rozhodnou pokračovat, případně nepokračovat, v započatém alternativním způsobu vzdělávání svých dětí. V teoretické části se zabývá pojmem alternativní škola a waldorfskou pedagogikou jako jednou z možných alternativ. Jedna kapitola je věnována zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi. Dále vysvětluje pozadí vzniku první waldorfské školy ve světě a v České republice. Poukazuje na požadavky, které musí škola splnit, aby mohla být zapsána do mezinárodního rejstříku waldorfských škol. Empirická část přibližuje vznik waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku. Pomocí výsledků kvalitativního šetření jsou prezentovány názory a postoje rodičů k této alternativě a důvody, proč si rodiče pro své děti vybírají waldorfskou pedagogiku na předškolní úrovni i na úrovni základního školství.
Zavádění montessori principů vzdělávání do ekonomických předmětů na obchodní akademii
Barteček, Marek ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na zjišťování informací o tom, jestli je možné zavádět montessori principy vzdělávání do ekonomických předmětů na středních školách. Součástí práce jsou i přípravy na výuku a popisy metod, forem, obsahu, didaktických pomůcek a didaktické techniky, kterou učitel může využít při zavádění montessori principů do výuky ekonomických předmětů na střední škole. Pro zjištění výsledků bylo využito experimentálního vyučování na Gymnáziu Duhovka, sebereflexe praktikanta, dotazníkové šetření ve třídě, kde experimentální výuka probíhala a didaktický test pro žáky, kteří se účastnili experimentálního vyučování. Výsledkem je, že zavádění je možné a nese sebou určité výhody (lepší dosahování výchovných cílů, zlepšení klimatu ve třídě), ale je zároveň zapotřebí dávat pozor na určité nevýhody, které se objevily během experimentálního vyučování (problémy s fixací nové a staré látky).
Specifika řízení alternativních škol
Přikrylová, Veronika ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce pojednává o specificích řízení alternativního škol v České republice. Cílem práce je komparace vybraných typů alternativních škol v ČR se zaměřením na jejich řízení a analýza rozdílů řízení od řízení veřejných škol. Teoretická část práce se zabývá vybranými alternativními školami a způsoby řízení těchto škol, vymezením pojmů a jejich vznikem, vlastnostmi a funkcemi. V praktické části analyzuje obsah dokumentů a výsledky standardizovaných rozhovorů s představiteli vybraných škol. Výsledkem práce je komparace vybraných typů alternativních škol v ČR se zaměřením na jejich řízení a analýza rozdílů řízení od řízení veřejných škol. KLÍČOVÁ SLOVA Alternativní školství, alternativní školy, specifika řízení, funkce alternativních škol.
Pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi
MIESBAUEROVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na subjektivní pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi. Součástí práce je literární rešerše charakterizující jednotlivé typy alternativních škol a alternativní přístupy ke vzdělávání. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a s využitím didaktického testu. Na průzkumu spolupracovalo 139 studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Ve výsledkové části práce jsou zahrnuty zjištění, která poukazují na skutečnost, že většina respondentů by prvky alternativního vzdělávání do vlastní praxe zařadila a to i přesto, že jen málo z nich má osobní zkušenost s návštěvou některé z alternativních škol. Vyšší procento dotazovaných uvedlo, že informace o alternativním vzdělávání spíše nemají, což potvrdil didaktický test znalostí. Průměrná úspěšnost respondentů byla 50%.
Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice
Glaserová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Pedagogika a škola Marie Montessori v České republice" v teoretické části popisuje život Marie Montessori, principy Montessori pedagogiky a vývoj škol s Montessori zaměřením na území České republiky. Praktická část se věnuje případové studii pražského gymnázia s Montessori principy a dotazníkovému šetření mezi řediteli Montessori škol.
Srovnávání procesu integrace dětí v běžných základních školách a ve školách s programem Začít spolu
Šindelářová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato práce si klade za cíl přiblížit a co nejkonkrétněji popsat proces a organizaci integrace (inkluze) dětí v běžných základních školách a v základních školách se vzdělávacím programem Začít spolu. Záměrem je tyto dva typy škol postavit vedle sebe a provést srovnání jejich přístupu k dané problematice. Výsledky by měly pomoci rodičům dobře zvolit instituci pro základní vzdělávání svých dětí, které mají jakékoli znevýhodnění, měly by pomoci také pedagogům, kteří hledají co nejvíce podnětů a možností k začlenění všech žáků do třídy. Důležitým vedlejším výstupem šetření je zjistit, jak kvalitně jsou učitelé a učitelky na 1. stupni základních škol seznámeni s procesem integrace žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.