Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Katecheze eucharistie mentálně retardovaných
Kalousek, Jaroslav ; Dřímal, Ludvík (vedoucí práce) ; Přibyl, Stanislav (oponent) ; Tichý, Radek (oponent)
Cílem práce je sestavit metodická doporučení pro katechezi svátosti eucharistie v případě mentálně retardovaných. Téma bylo zvoleno s ohledem na fakt, že tato skupina osob vykazuje samozřejmě specifické charakteristiky, kterým je třeba katechezi přizpůsobit. V teoretické rovině tak budou nejprve představena základní východiska týkající se nejen šíře obsahu eucharistie a jejích liturgických významů, ale také vlastní problematika mentální retardace, to vše na základě čerpání z odborných zdrojů. Praktická část práce pak mj. bude nakládat i s vlastními poznatky autora, který s mentálně retardovanými pracuje. Záměrem pak je sestavit konkrétní tipy, jak s danou cílovou skupinou pracovat a jak ji pastoračně zabezpečovat. Klíčová slova eucharistie, katecheze, mentální postižení, mentální retardace, svátost
Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením
Kovařovic, Vojtěch ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením Cíl práce Cílem této diplomové práce, je prostřednictvím zvolených metod zjistit výskyt negativních emocí spojených s výukou plavání u osob s mentálním postižením. Dalšími cíli je zjistit podstatu výskytu těchto emocí. Výsledkem řízených rozhovorů a následnou syntézou poznatků by mělo být sestavení zásad, které jsou kauzální pro předcházení a porozumění vzniku negativních emocí spojených s plaveckou výukou u osob s mentálním postižením. Výzkumné otázky 1. Zažívají osoby s mentálním postižením ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce? 2. Na základě čeho tyto emoce vznikají? 3. Čím lze vzniku těchto emocí předejít? 4. Jakým způsobem, jde tyto emoce pozitivně ovlivňovat? Hypotézy I. V rámci plavecké výuky osob s mentální retardací se setkáváme s negativními emocemi II. Lze zjistit na základě čeho tyto emoce vznikají III. Negativní emoce lze pozitivně ovlivnit IV. V případě pozitivního ovlivnění těchto emocí se zrychlí motorické učení jedince Metody: Polostrukturovaný rozhovor, který bude vyhodnocen na podkladě kvalitativní analýzy, prostřednictvím Zakotvené teorie a Tématické teorie. Výsledky: Výše uvedené hypotézy se podařilo potvrdit, u osob s mentálním postižením vznikají ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce....
Evaluace efektivity práce v zařízení Portus pro osoby s mentálním postižením
Svobodová, Eliška ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce, která nese název: "Evaluace efektivity práce v zařízení Portus pro osoby s mentálním postižením" má dvě části. V první části, která je teoretická, jsou základní termíny spojené s mentálním postižením. Jsou zde: definice, klasifikace, příčiny, projevy a další termíny důležité pro obecné zasvěcení do problematiky. Dále je syndrom vyhoření, který bezesporu do sociální práce patří. V této kapitole jsme se opět seznámili s definicí, příčinami, projevy, diagnostikou či prevencí. Snažila jsem se také o čitelné oddělení syndromu vyhoření od deprese. Následující kapitola se dotkla zásad komunikace s osobami s mentálním znevýhodněním. Jsou zde vyjmenovaná základní pravidla pro příjemný a úspěšný dialog se zmíněnou cílovou skupinou. Před samotným seznámením s vybranou organizací, které je v poslední teoretické kapitole, jsem zopakovala základní dělení sociálních služeb, opřené o zákon. Detailněji jsem se zaměřila na služby, které jsou v rámci vybrané organizace poskytovány. V praktické části jsou pomocí grafů znázorněny výsledky z výzkumu, který probíhal ve vybrané organizaci Portus. Vždy jsou podkapitoly rozděleny dle respondentů (opatrovníci, zaměstnanci, klienti). Na každou cílovou skupinu respondentů byl použit speciální dotazník, který je součástí příloh, jako zbylé průvodní obrázky....
Pravidelný pohyb a jeho vliv na vývoj dětí s mentálním postižením
Vaňková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cviků pro žáky s mentálním postižením, navštěvující základní školu speciální. Soubor cviků bude využíván, jako každodenní rozcvička, kterou budou mít děti zařazenou před začátkem vyučování ve společenské místnosti. Rozcvička bude probíhat vždy ve stejný čas na stejném místě, aby si děti snadněji vytvořily pohybový návyk. V rozcvičce se zaměřím zejména na problémové partie žáků, jako jsou svalové dysbalance, ochablé a zkrácené svaly zad. Tyto problémy vychází z dlouhodobého sezení ve školních lavicích, ale také z odlišné stavby těla těchto dětí. Musím však brát v potaz zdravotní stav žáků a jejich mentální úroveň, aby byly schopni cviky vůbec provést. Proto je nezbytné výběr cviků konzultovat se zkušenými pedagogy a prostudovat odbornou literaturu. Cviky by měly sloužit k vytvoření pohybového návyku a zlepšit jejich motorické schopnosti a dovednosti, zároveň také napravit svalové dysbalance. Úkolem cvičenců bude samostatně zvládnout soubor cviků a vytvořit si pohybový návyk. Pro snadnější zapamatování rozcvičky budou cviky doplněny o říkanku, která děti provede celou testovou baterií. V průběhu testování budu zaznamenávat, zdali testovaní říkanku již zvládají samostatně bez nápovědy, a zdali jsou schopni soubor cviků provést samostatně ve správném...
Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací
Stříbrná, Kristýna ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Stříbrná, K. Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. Bakalářská práce se zabývá problematikou nácviku sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Práce obsahuje vymezení pojmů mentální retardace a aktivit každodenního života s důrazem na sebeobsluhu. Cílem bakalářské práce je vytvořit vzdělávací plán pro konkrétní dívku se středně těžkou mentální retardací, který je zaměřený na nácvik sebeobslužných činností, který by bylo možné aplikovat v praxi.
Výměnný obrázkový komunikační systém pro děti s mentální retardací a autismem
SZEWCZYKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém pro děti s mentální retardací a autismem" se zabývá tématem speciální pedagogiky. Práce je rozdělena na dvě na sebe navazující části, teoretickou a praktickou. Teoretická část čerpá z odborných publikací a věnuje se pojmům, jako autismus, mentální retardace, výměnný obrázkový komunikační systém, ZŠ a praktická škola speciální, komunikace, augmentativní a alternativní komunikace. Druhá část je vypracována v praktické rovině, kde základ tvoří dotazník, na který odpovídají rodiče dětí v Základní škole a praktické škole speciální v Merklíně. Cílem této práce je zjistit, jaká je informovanost rodičů o výměnném obrázkovém komunikačním systému a následná spolupráce školy a rodičů o další možnosti proškolení v oblasti alternativní komunikace.
Vliv ergoterapie na klienta s mentálním a kombinovaným postižením
Čiefová, Martina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vliv ergoterapie na klienta s mentálním a kombinovaným postižením" je zaměřena na působení ergoterapie na lidi s postižením. Teoretická část řeší problematiku pojmu ergoterapie, pohlíží na její historii a vznik a vymezuje pojem mentální retardace a Downův syndrom. Ve druhé části se zaměřuji na míru pracovního uplatnění lidí s mentálním postižením. Zjišťuji, jak na ně terapie působí a jestli je pro ně přínosná. V šetření jsem použila metodu pozorování a částečně volný rozhovor. Výsledky pozorování jsou zpracované podrobným popisem klientových dovedností, jejich zhodnocením a doporučením další terapie.
Problémové chování žáků s autismem a střední mentální retardací
Jarošová, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou problémového chování u žáků s autismem a střední mentální retardací ve výchovně vzdělávacím procesu. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat zkušenosti pedagogických pracovníků s výskytem a způsoby řešení problémového chování u těchto žáků. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s autismem, mentální retardací, nastíněn je historický kontext autismu, etiologie, jeho klasifikace a charakteristické projevy. Věnujeme se také diagnostickému procesu v psychologické a speciálně pedagogické diagnostice, uvádíme přehled základních obligatorních diagnostických nástrojů. Dále se zabýváme legislativním rámcem vzdělávání žáků s autismem a střední mentální retardací, popisujeme nejčastěji užívané výchovně vzdělávací metody a terapeutické přístupy ve speciálních školách. V další samostatné kapitole definujeme pojem problémové chování, nastiňujeme diagnostická posouzení a některé specifické postupy nápravy takového chování. Praktická výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 11 polostrukturovaných interview realizovaných se zástupci ředitelů škol, speciálními pedagogy - učiteli, asistenty pedagoga - vychovateli ze tří základních škol samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.