Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Drbohlavová, Vanda ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů.
Příčiny dominantní agrese psa domácího (Canis familiaris ) vůči člověku
Suková, Karolína ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Stella, Marco (oponent)
Karolina Suková Abstrakt Lidé žijí se psy (Canis familiaris) v těsném symbiotickém vztahu po mnoho tisíc let. Takový druh soužití se však neobejde bez určitých rizikových faktorů. Ačkoli agresivita je v živočišné říši přirozeným a široce rozšířeným fenoménem, projevy agresivity psa vůči člověku jsou považovány za veřejný zdravotnický problém, který musí být vyřešen. Pokousání psem mohou způsobit objeti traumatická zranění a zvířeti snížení kvality nebo dokonce ztrátu života. Tudíž je nesmírně důležité, aby byly zmapovány rizikové faktory psích útoků na člověka a aby byla stanovena preventivní opatření v souvislosti s tímto problémem. V tomto ohledu považujeme za základní dva druhy rizikových faktorů: faktory závislé na psovi (např. věk, plemeno, pohlaví a velikost) a faktory závislé na majiteli (např. způsob výcviku, předchozí zkušeností s péčí o psy, znalosti psího přirozeného chování, čas věnovaný psovi atd.). Naše studie zkoumala tyto rizikové faktory prostřednictvím dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo sedmdesát dva respondentů (majitelů agresivních i neagresivních psů). Naše výsledky ukazují, že majitelova znalost psího přirozeného chování, čas věnovaný psovi a pohlaví psa významně souvisí s agresivitou psa vůči lidem. Klíčová slova: pes domácí (Canis familiaris), agresivita, rizikové faktory,...
Schopnost self-assessmentu a mutual-assessmentu u šupinatých plazů
Čekal, Jakub ; Frýdlová, Petra (vedoucí práce) ; Kubička, Lukáš (oponent)
Agonistické interakce v říši zvířat s sebou mohou přinášet různé ztráty (snížení fitness, zvýšený risk predace atd.). Za účelem jejich omezení souboj zpravidla končí ústupem jednoho ze zvířat. Stane se tak po vyhodnocení potenciálních zisků a ztrát v procesu zvaném "assessment". Ten je umožněn různými morfologickými a behaviorálními adaptacemi, které se u mnoha druhů vyvinuli k demonstraci jejich efektivity v boji. Podle informací, které zvířata berou v potaz jej lze rozdělit na self-assessment a mutual-assessment. Při self-assessmentu zvíře jedná pouze na základě znalostí o své zdatnosti a ziscích plynoucích z vyhraného souboje. Během mutual-assessmentu zvířata navíc odhadují zdatnost svého oponenta a podle rozdílu mezi nimi souboj buď eskalují, anebo ustoupí. Má práce se zabývala touto problematikou v rámci řádu šupinatých plazů. U několika vybraných čeledí Squamat byl charakterizovaných typ jejich assessmentu. Zároveň byly vyhodnoceny nejrelevantnější znaky sloužící k určení vítěze a představeny behaviorální modely, jenž assessment popisují. Z použitých literárních zdrojů vyplývá, že nejspolehlivějším prediktorem vítězství těchto čeledí jsou tělesné proporce a převládá u nich mutual-assessment. Klíčová slova: assessment, RHP, agrese, agonistické interakce, Squamata, ritualizace, teorie her
Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možná prevence šikany a zdravý rozvoj žáků.
Nováková, Sandra ; Kazík, Petr (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...
Učitel jako oběť agrese
Vöröšová, Veronika ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou agrese namířené vůči učiteli. Teoretická část nabízí zakotvení pojmů jako je agrese, agresivní chování, násilí nebo šikana. Dále v oddělených kapitolách detailně rozebírá jednotlivé možné agresory, jimiž jsou žák, rodič, kolega a nadřízený. Soustředí se na jejich specifika vztahující se k útokům na učitele. Základem praktické části je výzkumné šetření, realizováno pomocí kvantitativní metody. Výzkum mapoval zkušenosti učitelů vybraných základních škol v Ústeckém kraji s agresí zaměřenou vůči jejich osobě. Konkrétně se věnoval rozšíření této agrese u učitelů, zmíněným formám a agresorům. Učitelé také měli možnost popsat svou nejzávažnější zkušenost. Výsledky šetření jsou alarmující a vyzývají k větší pozornosti ať už u odborné či laické veřejnosti. Práce by tak měla sloužit nejen k informování o daném tématu, ale také jako motivace pro další zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA agresivní chování, agrese, šikana, učitel, žák, rodič, mobbing, bossing, základní škola
Agresivita a šikana u žáku na vybrané základní škole
Semerádová, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je složena z úvodu do problematiky rizikového chování, agrese a šikany. V této části je také definován problém deviace. V praktické části je formou dotazníku zjištěn výskyt šikany v 7. třídách na vybrané základní škole. Poté se provedlo porovnání výsledků mezi sedmými třídami a byl uskutečněn rozhovor s metodičkou prevence pro 2. stupeň vybrané základní školy. Tímto rozhovorem jsem zjistila, zda je problematika šikany na této škole rozšířená a případně jaké mají preventivní opatření, která zamezí výskytu tohoto rizikového chování. V dotazníkovém šetření je mojí hlavní výzkumnou otázkou, zda se v 7. třídách vyskytuje šikana. Z výsledného šetření, mi vyšel velmi pozitivní výsledek, tj. 2/3 žáků se s šikanou nesetkalo a zbytek (1/3) žáků viděla na někom páchat šikanu, nebo se stali sami obětmi. Druhá výzkumná otázka je zaměřena na rozdíly v provádění šikany. Opět mi 2/3 žáků uvedlo, že je horší psychická šikana nežli fyzická. Závěrem této práce je vytvoření doporučení pro případ vyskytující se šikany. KLÍČOVÁ SLOVA: Agresivita, agrese, šikana, agresor, oběť, škola, rodina, deviace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.