Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic
Radová, Lenka ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic analyzuje přístup časopisu National Geographic k informování o současných globálních environmentálních problémech. Prostřednictvím metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zjistit, zda se v článcích objevují jevy a určité rutinní postupy, které se vztahují ke zpracování environmentálních témat v médiích. Teoretická část se věnuje obecnému popisu mediálního pokrytí environmentálních problémů, vysvětlení pojmu globalizace a definování současných globálních problémů. Shrnutí historie a nejdůležitějších mezníků vývoje časopisu je příspěvkem k jeho již 125leté existenci. Praktická část obsahuje výzkum navazující na tuzemskou diplomovou práci a zahraniční studie, který zpracovává tematické ukotvení a vyhodnocuje mediální reflexi globálních environmentálních problémů v reportážích. V závěrečné části jsou shrnuty a interpretovány výsledky analýzy.
Proměny mediální prezentace násilných sexuálních praktik v letech 1990 - 2011 jako obraz posunu sociálních norem v sexuální oblasti
Endrychová, Ivana ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Magisterská práce sleduje proměnu mediální prezentace násilných sexuálních praktik v období mezi lety 1990 a 2011. Sleduje proměnu mediálního obrazu na textech z periodik, které jsou dostupné v databázi Newton Media Search. Teoretická část práce vychází z teorie sociální konstrukce reality a mechanismů konstrukce zpráv (gatekeeping, nastolování agendy a zpravodajské hodnoty. Analýza byla provedena na 937 textech, které vyšly v období 1990 až 2011. Proměnu tohoto obrazu sleduje pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Obraz násilných sexuálních praktik byl sledován například z hlediska četnosti článků s tématikou násilných sexuálních praktik. Protože kvantitativní obsahová analýza nepostihuje všechny proměny mediálního obrazu násilných sexuálních praktik, byla práce doplněna kvalitativním výzkumem a to o sémiotickou a diskurzivní analýzou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza fotografií českých prezidentských kandidátů v médiích
Baierl, Tomáš ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato práce zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy fotografií vybraná česká periodika (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) v období před přímou volbou prezidenta v roce 2013. První přímá volba prezidenta v dějinách země je téma, které doposud nebylo zpracováno z podobného hlediska, proto je tato práce svým způsobem unikátní. Výzkumné otázky v praktické části práce se zaměřují na velikost fotografie, na frekvenci zobrazování, umisťování fotografie na titulní stranu, na souvislost s politickou orientací periodika a souvislost s výzkumy veřejného mínění. Samotná obsahová analýza disponuje více jak jedním tisícem řádků dat a jejím výstupem je několik proměnných, například velikost fotografie, číslo strany, souvislost fotografie s povoláním kandidáta, téma fotografie nebo prostředí fotografie. Samotný důraz na vysoké množství vstupních dat zaručuje dostatečný vzorek ke zkoumání, který ve svém důsledku zvyšuje relevanci práce. Za jeden z nejvýznamnějších závěrů práce můžeme označit odpověď na výzkumnou otázku, zda některá z periodik preferovala jednoho nebo více prezidentských kandidátů. Závěrem anotace je třeba uvést, že teoretické ukotvení práce vychází z pojmu agenda-setting a významu fotografie v médiích, přičemž větší část práce je věnována samotnému výzkumu.
Mediální reprezentace utváření komunální politiky (na příkladu sporu o grantování pražských divadel v letech 2007 až 2008)
Švubová, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Mediální reprezentace utváření komunální politiky - na příkladu sporu o grantování pražských divadel" vychází z teze, že média se podílejí na utváření politiky tím, že o ní selektivně referují. Tato skutečnost bude v diplomové práci ilustrována na příkladu tvorby grantové politiky Magistrátu hl. města. Analyzovanými médii jsou deníky MF Dnes, Právo, Lidové noviny a televize TV Nova a Česká televize v období let 2007 a 2008. V teoretické části je nastíněn vztah médií a reality, mediální účinky a faktory působící na formování zpravodajského obsahu. Dále je pozornost věnována vztahu medií a politiky, diskutuje otázku, jakou roli hrají masová média v politických rozhodovacích procesech, uvádí definice politické komunikace. Následně je přiblížen koncept agenda-settingu a jeho vztahu k rámcování a zpravodajským hodnotám. Dále je uveden průběh sporu o financování pražských divadel a zdůrazněny jeho klíčové momenty. V praktické části práce jsou představeny výsledky kvantitativní obsahové analýzy, jejímž záměrem bylo ukázat mediální obraz sporu a zároveň potvrdit či vyvrátit základní hypotézu, tj. že média ve sledovaném sporu nebyla nestranná. Kvalitativní analýza rámců se následně snaží odhalit, jak byl spor v médiích prezentován. Přílohou diplomové práce je kódovací kniha.
Reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku. Obsahová analýza vybraného českého a ruského týdeníku mezi lety 2007-2011
Anufrieva, Nelli ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
"Reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku" Magisterská diplomová práce se zabývá reprezentace životního prostředí v ruském a českém tisku. Pro výzkum jsem vybrala dva zpravodajské týdeníky: Respekt a Argumenty a fakta vydané mezi lety 2007-2011. Ke zpracování dat byla použita kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní rámcová analýza. V teoretické části popisují vývoj médií, jejich vliv na společnost, mechanizmy konstrukce zprav (nastolování agendy, zpravodajské hodnoty, objektivita, předpojatost, přístup do zpráv, práce se zdroji), vývoj a stav českých a ruských médií, koncepty přírody a rozvoj environmentálního zpravodajství. V praktické části jsem zjistila, jaký mají tato tištěna média pohled na životní prostředí a přírodu a jak je interpretují v obsahu svých sdělení. Klíčová slova: životní prostředí; příroda; média; reprezentace; nastolování agendy; obsahová analýza; analýza rámců; rámování; týdeník; Respekt; Argumenty a fakta
Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Picková, Martina ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální prezentací současné ekonomické krize a veřejným míněním o ekonomické situaci. Vychází především z teorie nastolování agendy. Zkoumá intenzitu, s jakou se danému tématu věnovaly deníky Hospodářské noviny a Blesk v období od září 2007 do prosince 2011, a pomocí obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem o ekonomické krizi tyto deníky vypovídaly v prosinci roku 2008. Potvrdilo se, že ekonomicky zaměřený deník mluví o krizi více, z širšího hlediska a více pátrá po jejích příčinách. Bulvární deník se v článcích o ekonomické krizi zaměřuje na Českou republiku, zmiňuje krizi převážně v kontextu neekonomických témat (a to hlavně sportu) a nepoužívá bulvární postupy v takové míře, jak by se dalo očekávat. Pomocí sekundární analýzy dat z výzkumu veřejného mínění byli odděleně zkoumáni čtenáři obou deníků. Ekonomické očekávání čtenářů Hospodářských novin odpovídalo mediální prezentaci do poloviny analyzovaného období. Ekonomické očekávání čtenářů Blesku se s mediální prezentací shodovalo pouze v období jejího vrcholu. Čtenáři Blesku vnímají ekonomickou situaci negativněji a méně proměnlivě, než čtenáři Hospodářských novin. Ekonomické a politické preference čtenářů odpovídají předpokladům, vytvořeným na základě odlišné hodnotové orientace obou deníků.
Charita na televizní obrazovce v České republice: případová studie o vztahu neziskových organizací a České televize
Winzbergerová, Alžběta ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce je případovou studií, v jejímž centru pozornosti se nachází vztahy a formy spolupráce mezi organizacemi neziskového sektoru, které jsou činné v oblasti charitativní, a Českou televizí. Ústřední metodou sběru dat v této práci jsou polostandardizované rozhovory se zástupci obou zúčastněných stran. Soubor dotazovaných tvoří jeden respondent z České televize a pět zástupců různých neziskových organizací. Na základě teorie nastolování agendy a konceptu gatekeepingu je zkoumáno, jak zástupci neziskového sektoru pronikají do vysílání. Část práce je věnována specifikaci různých forem spolupráce mezi těmito subjekty a také hodnocení současného stavu z pohledu obou stran, tj. České televize a neziskových organizací. V závěrečném shrnutí jsou uvedena zjištění vyplývající ze studie a také diskuse věnovaná problematickým tématům v oblasti spolupráce České televize a neziskových organizací.
Mediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klause
Picková, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Přestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...
Analýza práce novináře se zdroji na příkladu zpravodajství o francouzském prezidentovi Nicolasu Sarkozym v letech 2007-2010
Měšťanová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Francouzský prezident Nicolas Sarkozy se dlouhodobě profiluje jako hlava státu se silným vlivem na média a s výraznou schopností mediální manipulace. Tyto tendence navíc nejsou v dnešní době na politickém poli ojedinělé a mohou mít silné dopady na společnost, proto se jeví jako vhodné, pokud je jim v rámci mediálních studií věnována pozornost. Cílem této práce je na základě studie obsahu tří celostátních českých periodik zjistit, jakým způsobem se s tématem francouzského prezidentství vypořádávají čeští novináři - zda mají své specifické zdroje, jakým způsobem pracují s informacemi z Elysejského paláce, zda využívají podobné zdroje, zda ve svých materiálech Nicolase Sarkozyho stereotypizují atp. Kvalitativní analýza článků je doplněna poznatky z rozhovorů se samotnými novináři. Práce má dva hlavní oddíly. V první části je nabídnut přehled dostupných výzkumů a studií z oblasti agenda-settingu a sociologie zpravodajství, zároveň je zde prezentována literatura, která se zabývá vlivem prezidenta Sarkozyho a problematikou práce francouzského novináře. Druhá část představuje samotnou analýzu materiálů z deníků, která umožňuje prezentovat současné novinářské trendy v práci se zdroji. Poznatky doplňují informace z rozhovorů. V závěru jsou sumarizovány zjištěné skutečnosti, vzájemně je komparován přístup v...
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.