Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sekundární vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve zlínském kraji
Mošťková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich možnostmi uplatnění se na trhu práce. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které se týkají problematiky mentální retardace, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením. Poslední kapitola diplomové práce analyzuje současné možnosti sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve Zlínském kraji.
Mediální výchova na školách - kriticko-analytický či produkční přístup
Ročňák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Začlenění mineralogického učiva do školních vzdělávacích programů
Kálalová, Anna ; Matějka, Dobroslav (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky geologie a především mineralogie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií. Pro účely této práce byl sestaven dotazník, jehož cílem bylo zjistit informace o řešení organizace výuky geologie a především mineralogie na těchto typech škol a jejich zařazení do školních vzdělávacích programů. Z výsledků dotazníků vyplynulo, že jednotlivá gymnázia se velmi liší organizací výuky geologie. Mineralogie je nejčastěji vyučována v prvním ročníku čtyřletého, nebo odpovídajícího ročníku víceletého studia. Na některých školách je mineralogie probírána pouze v ročnících odpovídajících základní škole. Volitelný seminář, ve kterém je geologie vyučována, si mohou zvolit žáci pouze na necelých čtyřiceti procentech dotázaných škol. Na výuku geologie jsou používány nejrůznější materiály - učebnice pro ZŠ i SŠ, vysokoškolská skripta, odborné knihy a internetové zdroje. Mezi nejběžnější pomůcky používané při výuce geologie patří sbírky vzorků. Velmi časté jsou také modely krystalů a geologické mapy. Méně zastoupeny jsou obrazy, fotografie a filmy s geologickou tématikou. Nejméně běžné jsou pomůcky na mikroskopování a geologický kompas. 48 % gymnázií zařadilo do výuky laboratorní práce i geologickou či mineralogickou exkurzi, 4 % pouze...
Elektronicky zpracovaný výukový materiál jako příloha k učebnicím chemie pro SŠ
Jánský, Jan ; Stratilová Urválková, Eva (oponent) ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový elektronický materiál ve formě webové stránky a doplňkových souborů (PowerPointová prezentace, pdf soubory, animace, obrázky) zaměřený na problematiku rovnovážných stavů. Materiál by měl sloužit jako doplněk ke stávajícím učebnicím a výukovým materiálům pro SŠ. Vytvořený materiál je, formou svého vymezení, obsahově v souladu s nejnovějšími kurikulárními dokumenty, mezi něž patří zejména Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (RVP-G) a Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro SŠ a českých internetových zdrojů, provedené z hlediska uvedeného tématu. Na základě provedeného zhodnocení byly pro zpracování tématu rovnovážných stavů pro SŠ vybrány následující okruhy: chemická rovnováha, fázová rovnováha a redukčně-oxidační rovnováha. Materiál se pokouší podat dané učivo srozumitelnou formou a svým obsahem motivovat žáky k dalšímu studiu, k čemuž by měla napomáhat přítomnost nejrůznějších motivačních prvků jako jsou originálně za účelem prezentace vytvořené animace, interaktivní animace, videopokusy a obrázky. Vytvořená webová prezentace poskytuje taktéž další materiály pro učitele, k nimž náleží PowerPointové prezentace, soubory animací k danému tématu a metodické...
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
Profesní příprava klientů z dětských domovů
MARTÍNKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou profesní přípravy klientů z dětského domova a popisuje některé vybrané aspekty, které v průběhu pobytu klienta v dětském domově mohou jeho profesní přípravu ovlivnit. Práce je založena na dostupné literatuře a legislativním rámci ústavní výchovy. V poslední kapitole je tato teorie převedena do praxe pomocí 3 kazuistik z vybraného dětského domova a zhodnocením popisovaných aspektů profesní přípravy klientů v rámci vybraného dětského domova.
Role speciálního pedagoga v sekundárním vzdělávání
SVOBODOVÁ, Tereza
V bakalářské práci zkoumám roli školního speciálního pedagoga v sekundárním vzdělávání. Cílem tohoto výzkumu je zjistit význam, důležitost a potřebu sekundárních vzdělávacích institucí pro zaměstnání školního speciálního pedagoga. Zda je tento pracovník pro školu, kde působí, přínosný a jak jsou s jeho prací spokojeni ostatní pedagogičtí pracovníci. Naopak u škol, kde tento specialista nepůsobí, mě zajímalo z jakých důvodů. Jestli by o něho měli zájem a kdo má na starosti plnění jeho úkolů. Na danou problematiku byl důležitý i názor odborníka, proto jsem oslovila speciální pedagožku z pedagogicko-psychologické poradny. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je především zaměřena na školního speciálního pedagoga, na jeho činnosti, vzdělání i jeho cílové skupiny. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. Jako metodu pro získání informací jsem zvolila polo strukturovaný rozhovor. Cílovou skupinu tvoří zástupci vybraných středních škol v jihočeském a západočeském regionu. Mezi respondenty se objeví vedení šetřených středních škol, pedagogičtí pracovníci a pochopitelně školní speciální pedagog. Z výsledků je patrné, že o školního speciálního pedagoga zájem není. Velkou roli v zájmu o speciálního pedagoga hraje nedostatek finančních prostředků. Avšak větší význam přisuzuji nedostatečné informovanosti pracovníků středních škol o náplni práce školního speciálního pedagoga. Mnohdy jsem se setkala se záměnou úsudku o náplni práce speciálního pedagoga s výchovným poradcem. Vzhledem k plánované inkluzi se ale někteří pracovníci středních škol do budoucna přiklání ke zřízení funkce školního speciálního pedagoga v rámci sekundárního vzdělávání.
B + B BARCELONA
Fabián, Ondřej ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh školy do místa jako je čtvrť Poblenou je velké dobrodružství. Bloky plánu Cerda uv sobě uzavírají dramatickou historii industriální éry, kdy se ještě Barceloně říkalo Katalánský Manchester. A tady si pokládám otázku. Co znamená slovo krajina v tomto prostředí ? Jak se aplikuje na staré haly a komíny představa archetypu KRAJINY ? Jsou to snad právě tyto prvky, jež kdysi živily takřka celou Katalunii ? Mohou se střechy dnes již nevyužívaných průmyslových hal stát něčím jiným ? Novou fasádou ? Krajinou ?
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Němeček, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Autor bakalářskou práci rozdělil na čtyři hlavní části. První se zabývá významem školství a také tím, jak je školství v České republice organizováno. Následující dvě kapitoly popisují to, jak se rozdělují finanční prostředky ze státního rozpočtu pro školství a jejich následné přerozdělení do regionálního školství pomocí krajů a krajských rozpočtů. Poslední kapitola je věnována Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole Volyně, kdy je v úvodu škola představena, následně jsou rozebrány všechny její finanční příjmy. Na závěr autor navrhl možnosti finančního zlepšení její situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.