Název:
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Překlad názvu:
Inter-subject relations between chemistry and geology in natural sciences
Autoři:
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.Thesis is fixed on inter-subjects relations between chemistry and geology in context of science education. Thesis concern subject matter defined in curricula for grammar schools, which is devoted inorganic chemistry, mineralogy and petrology. Next there is lucid compile inclusion these themes to school curricula in other grammar schools. Thesis emphasizes mainly to practical works in teaching mentioned subjects i.e. experiments. There are compile topics for chemical and physical experiments, which are useful for demonstration inter- subject relations between these subjects and geology. Worksheets with creative solutions were made for these experiments; there are component of enclosure of this thesis.
Klíčová slova:
chemie; experimenty; geologie; přírodovědné vzdělávání; střední školství; chemistry; experiments; geology; science education; secondary education