Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44,245 záznamů.  začátekpředchozí44226 - 44235další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.93 vteřin. 

Stanovy družstva
Čechová, Hana ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou stanov družstva v České republice, dle současné právní úpravy, právní úpravy po tzv. rekodifikaci soukromého práva a srovnáním se zahraniční právní úpravou. Práce je rozdělena na pět částí. První část se zabývá právní úpravou stanov družstva obecně, zahrnutou zejména v zákoně č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů. V této části je výklad věnován zejména právní povaze a pojmu stanov družstva, jejich významu, způsobu jejich přijímání, případně změn a předpokladům jejich platnosti. Druhá část je věnována obligatorním náležitostem stanov, dle taxativního výčtu daného platnou právní úpravou. Pojednává se tedy o náležitostech, které stanovy povinně musí obsahovat, ale také o možnostech odchylné úpravy v mezích zákona. Jedná se zejména o orgány družstva, úpravu práv a povinností člena družstva, vzniku členství a další náležitosti. Třetí část je zaměřena na fakultativní náležitosti stanov, tedy náležitostí, které stanovy nutně obsahovat nemusí a záleží na vůli družstva, zda k jejich zahrnutí přistoupí. Fakultativnost těchto náležitostí může spočívat v situaci, kdy je převzato dané ustanovení zákona v jeho přesném znění, nebo podrobnější úprava obecné zákonné úpravy, případně vlastní úprava na základě zákonného zmocnění. V části čtvrté je...

Variace Izotopového složení Pb v uhelných pánvích
Čurda, Michal ; Strnad, Ladislav (vedoucí práce) ; Mihaljevič, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část má rešeršní charakter a popisuje výskyt olova v uhlí, ložiskách rud, rašeliništích, jezerních a povodňových sedimentech. Ve druhé části jsou stručně popsány analytické metody používané při stanovování olova v přírodních materiálech. Třetí, praktická část je zaměřena na vlastní měření vzorků ze sokolovské hnědouhelné pánve. Popisuje laboratorní postup při přípravě vzorků pro analýzu obsahů a izotopického složení olova pomocí ICP - QMS.

Regulation of Hedge Funds and Private Equity in the Light of the Global Financial Crisis
Šinka, Michal ; Teplý, Petr (vedoucí práce) ; Buzková, Petra (oponent)
Cieľom tejto práce je analýza regulačného rámca nebankových inštitúcií so zvláštnou pozornosťou venovanou hedge fondom a private equity fondom. Práca popisuje činnosť fondov, rozoberá ich výkonnosť počas globálnej finančnej krízy, trvajúcej od roku 2007 až dodnes, a najmä popisuje a analyzuje reformy finančnej regulácie v EÚ i v USA týkajúce sa týchto inštitúcii, ktoré sa objavili ako odpoveď na ekonomickú krízu. Na základe analýzy opatrení, ktoré sú súčasťou prijatých reforiem, je v práci načrtnutý vlastný návrh podoby regulačného rámca pre alternatívne investičné fondy, ktorý by v prípade prijatia viedol k efektívnejšej činnosti sektoru alternatívnych investičných fondov, než aká pravdepodobne bude výsledkom prijatých reforiem. Povaha práce je inštitucionálna, pre jej metodológiu je preto typický rozsiahly prieskum literatúry. Hedge fondy i private equity fondy sú skúmané v predkrízovom kontexte ako i v podmienkach, ktoré priniesla kríza. Práca posudzuje niekoľko hypotéz týkajúcich sa systémového rizika a prístupu novoprijatých reforiem k nemu. Hypotézy sú skúmané najmä pomocou kvalitatívnej analýzy.

Zdvořilost v televizní politické diskuzi
Dufek, Ondřej ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Rigorózní práce Zdvořilost v televizní politické diskuzi pojednává o specifických vlastnostech užívání zdvořilosti a nezdvořilosti v mediovaném politickém diskurzu na příkladu pořadu České televize Otázky Václava Moravce. V první části definuje televizní politickou debatu jako žánr. Poté podává přehled vývoje teorií zdvořilosti ve světové i české tradici pragmatiky a pragmatické lingvistiky. Po shrnutí hlavních koncepcí formuluje vlastní variantu pojetí zdvořilosti a nezdvořilosti na základě kooperačního principu a teorie zdvořilosti s využitím konceptu tváře. Teoretické principy pak uplatňuje v praktické analýze debat a věnuje detailní pozornost nejvýraznějším prostředkům vyjadřování zdvořilosti a nezdvořilosti. V závěru identifikuje charakteristické zákonitosti jejich užívání v politické televizní diskuzi a poukazuje na relativní faktory, které podobu komunikace ovlivňují. Rigorózní práce pomáhá zmapovat oblast, v níž se střetává konflikt a kooperace jako dvě protichůdné síly, a vysvětluje jejich interakci pomocí užívání zdvořilosti a nezdvořilosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vyprávění v obrazech
Husák, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce pojednává o historii, metodách a postupech narace ve výtvarném umění od počátků dějin k dnešku. Problematiku příběhu v obraze dělí do dvou kategorií, roviny vnitřního a roviny vnějšího příběhu. Každá z těchto narativních rovin pracuje s jinými postupy, mezi něž patří kompozice, dynamika, rytmus, užití symbolů, indexů a ikonů, ale také míra stylizace a naturalismu. Vedle historických metod sekvenčního obrazového vyprávění se předmětem analýzy stává soudobá progresivní výtvarná forma, komiks. Práce si všímá způsobu komponování, práce s časem a využití tzv. škarpy, nedílné součásti juxtaponované sekvence. Poznatky z analýzy shrnuje vlastní autorská tvorba a didaktické zhodnocení některých narativních principů.

Lišejníky: Lichenologická studie Károvského údolí. Lišejníky v systému vzdělávání a modelové praktické cvičení pro základní a střední školu
Fessová, Alena ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Halda, Josef (oponent)
6 SOUHRN Tato diplomová práce je rozdělena na dvě samostatné části. První část obsahuje vlastní licheno-floristický průzkum lokality Károvského údolí, které se rozkládá při jižní hranici Prahy, u Zbraslavi. Lokalita je tvořena relativně strmými svahy se severní a jižní orientací. Vegetační podmínky jsou charakterizovány společenstvy xerotermních stepí a doubrav, v nižších polohách podél Károvského potoka s převažujícími olšinami a habry. Geologické podloží je tvořeno břidličnatými horninami kyselého chemického složení. Během výzkumu jsem na sledované lokalitě zaznamenala 116 druhů lišejníků. Převažují saxikolní a terrikolní druhy charakteristické pro kyselé skalní výchozy a xerotermní stepi. Mezi nejzajímavější nálezy patří kriticky ohrožený druh Peltigera elisabethae, ohrožený druh Flavoparmelia caperata a zástupci rodu Verrucaria, tolerantní k dlouhodobějšímu zaplavení sladkou vodou, V. cf. andesiatica, V. aquatilis a V. funckii. Jeden z objevených druhů, Pertusaria flavicans doposud nebyl na území České republiky zaznamenán. Na území lokality se nachází také chatařská oblast, která rozšířila seznam nalezených acidofilních lišejníků o druhy bazofilní, osidlující antropogenní substráty. Tato diplomová práce je prvním kompletním průzkumem lišejníkové flóry na této lokalitě. Druhá část je zaměřena...

Zrcadlení
Procházková, Janka ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Základní údaje: Procházková, J., Zrcadlení. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 120 s. (Přílohy: CD s fotografickou dokumentací a) výtvarných prací žáků, b) vlastních výtvarných prací) Popis obsahu: Hledání principu zrcadlení v přírodě a v hmotné kultuře. Téma zrcadel a zrcadlení v různých oblastech umění, v literatuře, lidové slovesnosti, v malířství, objektové tvorbě, architektuře. Vlastní výtvarná práce na téma zrcadlení. Výtvarné řady a náměty na téma zrcadlení a zrcadla pro žáky druhého stupně ZŠ či nižšího stupně osmiletých gymnázií. Klíčová slova: zrcadlení, osová souměrnost, zrcadla, kouzelná zrcadla, zrcadlo v literatuře, výtvarné umění, objektová tvorba, výtvarné řady

Psaní vně logocentrismu (Diskurz, gender, text)
Matonoha, Jan ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Předkládaná disertační práce se pokouší prozkoumat povahu vztahu mezi typem textovosti, již zde nazývám výrazem "ženské psaní", a dominantní diskurzivní praxí naší kultury, jejíž logiku a fungování nejlépe postihuje Derridův výraz falogocentrismus. Ten se vyznačuje celou řadou rysů, např. představou jednoznačného, kontrolovatelného významu, ulpíváním na metafyzice přítomnosti, instrumentálním pojetím jazyka, nárokem na univerzální racionalitu, homogenizací komplexnosti a neuspořádanosti reality, ideologií bezrozporně jednotného, plně sebe-kontrolujícího se Já, antropocentrismem, nepřiznanou privilegovaností vlastní poznávací perspektivy atd. "Ženské psaní" zde tak definuji jako psaní, které se situuje vně domény falogocentrického diskurzu snažíc se problematizovat jeho hegemonický status. "Ženské psaní" tedy v tomto ohledu nepojímám jako cosi vymezeného pohlavím autorky či autora, nýbrž spíše její/jeho genderovanou subjektivitou, její/jeho pozicí v diskurzivní formaci a jejím/jeho vztahem k převažující praxi vypovídání a psaní. Vedle autorek Milady Součkové, Věry Linhartové, Sylvie Richterové a Daniely Hodrové proto do diskuse zařazuji i dílo Bohumila Hrabala. "Ženské psaní", jak je zde vymezuji, především kriticky reflektuje roli jazyka jakožto zásadního prostředí, do nějž je situováno naše uvažování i...

Osobnost Celdy Kloučka a jeho dílo
Teichmanová, Jana ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Vondráček, Radim (oponent)
Osobnost a dilo Celdy Kloucka obsazene v teto pnici, predstavuje umelce ve sve podstate jako "renesancni" postavu mnoha zajmu, zabyvajici se Cinnostmi nejen umelecky-mi. Nasledne zhodnoceni Klouckova prinosu v oblasti ceskeho dekorativniho socharstvi prinasi alespon hruby nastin znacneho vy-znamu tohoto sochare, ktery dosud nebyl dostatecne docenen. Zabyval se nejen dekorativni vy-zdobou fasad, kterou si ziskaval nejvice kladnych ohlasu diky jejich verejne povaze, ale take umeleckoremeslnou tvorbou, vicemene spojenou s jeho skolnim atelierem na Umelecko-prumyslove skole. Volbou tvaru, jasnosti kompozice i uzitim sveho specifickeho ornamentu vystupovaly predmety vysle z jeho skolniho atelieru z prumeru tehdejsi prazske manufakturni vy-roby. Klouckova invence nesla zretelne stopy individualismu, aplikoval ji v ruznem materiaIu, aniz by se omezoval velikosti plochy. Tento sochaf se dokazal vymanit z tehdy bezneho proudu stereotypu dekorativnich vzorU a vytvarel si sve vlastni na zaklade pilneho studia, zpocMku hlavne historizujicich stylu. Ackoliv prevzal mnohe ornamentaIni prvky minulych epoch, promenil je v kazdodennich kresbach ve specificke formy charakterizujici jeho duraz na kompozici ve vsech oborech umeleckeho prumyslu. Touha po srozumitelnosti plasticke linie vedla Kloucka k rytmicke dekorativnosti...

Příroda a přírodní detail
Boháčová, Jiřina ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce reflektuje využití tématu ve výtvarném umění s důrazem na umění 20. století až po současnost. V teoretické části se zabývá přírodními náměty včetně přírodních detailů jako inspirací volné výtvarné tvorby, pozornost věnuje i problematice zjednodušení, stylizace a abstrakce přírodních námětů a podnětům vědecké fotografie. Výtvarná část práce obsahuje vlastní tvorbu autorky s námětem přírody a přírodního detailu, zpracovanou v technice linorytu. Závěrečná kapitola práce naznačuje možnosti využití tématu ve výtvarné výchově na základních školách.