Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literární server a nakladatelství Epika : činnost, vývoj a další směřování
Holanová, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Epika, který zahrnuje stejnojmenný literární server a od roku 2007 rovněž malonákladové vydavatelství. V případě literárního webu hodnotí služby pro uživatele a grafickou stránku, věnuje se obsahovému zaměření vložených děl a aktivitě autorů. Zaměřuje se na vývoj za uplynulých deset let existence literárního webu a vysvětluje, jaký vliv měla na úspěšnost serveru činnost jeho majitele Jana Medka. Kapitola věnovaná nakladatelství představuje vydávaná díla z tematického hlediska. Posléze staví firmu do kontextu malých vydavatelství v ČR a posuzuje její úspěšnost z hlediska počtu publikovaných knih za rok. Na základě výsledku online výzkumu, který se uskutečnil mezi autory Epiky, práce analyzuje silné a slabé stránky, související rizika a příležitosti projektu. Navrhované závěry dává do souvislosti se skutečnými plány vlastníka.
Profil nakladatelského subjektu: Grada
Fiala, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Nakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.
Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete
Nachlingerová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Nachlingerová, J.: Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete /Diplomová práce/ Praha 2010 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran 65 Hlavním tématem této diplomové práce jsou ilustrace v české knize pro děti se zaměřením na obraz zvířete v ilustracích, ale i v literárních textech. Práce nachází různé způsoby zobrazení zvířat v rámci obecných ilustrátorských přístupů, zastavuje se u vybraných zásadních představitelů české ilustrace. Pohlíží na současnou produkci knih pro děti v jejích pozitivních i negativních aspektech, sleduje jak snahy v péči o krásnou knihu, tak i nehodnotnou produkci spojenou s nezodpovědností vůči dětskému čtenáři. Na pozadí pozoruhodných knih o zvířatech mapuje současné ilustrátory usilující o výtvarně náročnou ilustraci. Klíčová slova: ilustrace, zvíře, role zvířete v dětské knize, antropomorfizace, ilustrátorský přístup, zásadní představitelé české ilustrace, kniha, současná produkce knih pro děti, krásná kniha, kýč, nakladatelství, současní ilustrátoři
Ink
Vomelová, Lenka ; Rydval, Michal (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
-ink- ink je malé nezávislé nakladatelství, které má v záměru vydávat studentskou (případně absolventskou) literaturu v úpravě mladých designérů a výtvarníků. Cílem nakladatelství je podpořit, realizovat a šířit projekty mladých, neetablovaných autorů a umělců a rozvíjet tak současnou mladou kulturní scénu. Dále pak podpořit komunitu umělců, která bude mít možnost setkávat se na akcích pořádaných nakladatelstvím - autorská čtení, křtest knih... Identita nakladatelství je ponechána otevřená, bude se utvářet postupně tím, co bude v nakladatelství vycházet. Značka je tedy často používaná jako podklad nebo razítko přes další materiály, dokumentární fotografie atd. K nakladatelství jsou zpracovány vizitky, záložky, razítko, balicí papíry, nálepky na balíčky a podoba plakátů k akcím nakladatelství. -Román Ďábel- Román Ďábel je první publikace vydaná nakladatelstvím ink. Autorem knihy je Jan Smutný, absolvent FaVU, grafickou úpravu a ilustrace ke knize jsem zpracovala já, jako součást své diplomové práce. Vizuální podoba knihy je inspirovaná gotickými knihami psanými texturou nebo bastardou a ilustrovanými dřevoryty. Cílem bylo vytvořit knihu zřetelně odkazující k této dobové vizualitě, ne ale knihu historizující. Proto jsou pro knihu vybrány nová, moderní písma Enigma a Lapture, která mají obě lomenou kresbu evokující gotická písma, a ilustrace jsou linkové, vektorové. Barevnost knihy je velmi strohá, kvůli tématu pracuji pouze s černou a podkladovou bílou barvou. Kniha byla vydána v nákladu 200 kusů. Distribuci organizujeme spolu s autorem sami pomocí spřátelených knihkupectví, osobního odběru v Brně a v Praze, možnosti poslání poštou.
Návrh podnikatelského záměru
Stříž, Martin ; Brychta,, Karel (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem rozvoje podniku Martina Stříže, který se orientuje na vydávání knih a na další tiskové produkty. Na základě zjištění současného stavu a určení cíle, kterého by mělo být dosaženo, jsou navrženy cesty k tomuto cíli. Po výběru optimálních variant je následně zhodnocen finanční stav, náročnost a prezentován časový harmonogram jednotlivých investic. V závěru jsou identifikovány potenciální problémy, které mohou nastat po realizaci investic, a s tím i související úkoly, které je potřeba dále plnit (sledování vývoje, kontrola atd.).
Podnikatelský plán česko-italského nakladatelství dětské knihy
Ivanová, Klára ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; De Tommaso, Valeria (oponent)
Cílem práce je vytvořit kvalitní podnikatelský plán česko-italského nakladatelství dětské knihy, na jehož základě bude možné prokázat, že projekt bude úspěšný a životaschopný. V teoretických východiscích bude rozebrána struktura podnikatelského plánu a obsah jeho jednotlivých bodů. V praktické aplikaci pak budou popsána specifika nakladatelského podnikání a knižního trhu a následně vytvořen konkrétní podnikatelský plán, jehož součástí bude zejména analýza prostředí podniku, marketingový, realizační projektový a finanční plán. Posledním krokem bude zhodnocení hrozících rizik.
Továrna na sny - Knihy a filmy Karla Maye v Čechách v průběhu 20. století
MARYŠKA, Jaroslav
Diplomová práce se zabývá tvorbou německého spisovatele Karla Maye a filmovými adaptacemi jeho knih v českém prostředí. Práce reflektuje osobu Karla Maye v rozmezí celého 20. století. První část je věnována českým vydáním Mayových knih od prvních vydání v nakladatelství Jos. R. Vilímek až do poloviny století, kdy vycházely mayovky v nakladatelství Toužimský & Moravec. Druhá část práce seznamuje s vybranými dobovými recepcemi Mayova díla od veřejně činných lidí. Ve třetí části je nastíněn vznik filmových adaptací ze šedesátých let a závěrečná čtvrtá část pojednává o jejich uvedení do československých kin od šedesátých do osmdesátých let minulého století.
Jan Laichter - nakladatel českých vědců, nakladatel Naší doby
Pokorná, Magdaléna
Sleduje vznik a program Laichtrova nakladatelství spjatého s osobností T. G. Masaryka a revue Naše doba. Analyzuje produkci nakladatelství od roku 1892 do roku 1918 s důrazem na překladovou produkci.
Marketingový mix nakladatelství PIEROT
Vlčková, Simona ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Víchová, Klára (oponent)
Struktura práce je uspořádána do dvou celků. Prvním je teoretická část, která se týká zpracování dané problematiky za pomoci literárních zdrojů. Praktická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu v aplikaci na jedno z nakladatelství na českém trhu se zaměřením na edukativní literaturu, přesněji řečeno cvičebnice pro poslední stupeň předškolního vzdělávání a žáky 1. - 4. třídy základní školy. Práce uvádí do historie nakladatelství a popisuje také specifika nakladatelského trhu. Cílem této práce je posouzení jednotlivých složek marketingového mixu se zaměřením na cenu a komunikaci produktu, ovšem pro úplnost marketingového mixu nemohou být vynechány ani neméně důležité složky produktu a distribuce. Závěr práce shrnuje jednotlivé poznatky a nastiňuje ve formě doporučení možná zlepšení, či nové formy propagace publikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.