Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály
Čadek, Jan ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má výuka fraktální geometrie podpořená počítačem a robotickou stavebnicí LEGO Mindstorms NXT své místo ve vzdělávání žáků základních a středních škol v České republice. Teoretická část práce se věnuje klíčovým tématům a osobnostem, které s touto problematikou úzce souvisí, obsahuje též stručný historický přehled vývoje fraktální geometrie a její možnosti využití ve výuce matematiky (s odkazem na turecké kurikulární dokumenty), a popis stavebnice LEGO Mindstorms NXT, který může dobře posloužit i jako manuál pro učitele či žáky. Praktická část obsahuje kromě návodu na stavbu robotické želvy také návrh výukového bloku, jehož cílem je u žáků podpořit algoritmické a geometrické myšlení, včetně klíčových kompetencí. Součástí experimentu je kromě kvantitativní komparace výsledků testu převzatého z turecké studie také zhodnocení projektu jak autorem, tak samotnými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA: LEGO Mindstorms NXT, fraktál, programování, Logo, learning by doing, želva, Papert, L-systém, mikrosvěty
Procedurální architektura
Roreček, Pavel ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje implementaci knihovny pro procedurální generování architektury. V práci je popsán způsob zpracování vstupních souborů obsahujících popis pravidel a symbolů. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí vizualizační aplikace využívající knihovnu OpenGL a může být vyexportován do souboru.
Vizuální výukový systém fraktálů
Friedrich, Tomáš ; Škarvada, Jaroslav (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Cílem této práce je přiblížit problematiku fraktálů. Nejprve zde jsou uvedeny základy fraktální geometrie a dále jsou postupně vysvětleny a na příkladech demostrovány některé typy fraktálů. Pro snadnější pochopení všech typů fraktálů byla vytvořena grafická aplikace dostupná na webu, ve které si uživatel může vyzkoušet vlastnosti a chovaní jednotlivých fraktálů.
Procedurální generování topologie města
Zvěřina, Lukáš ; Navrátil, Jan (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procedurálního modelování. Konkrétně se jedná o procedurální generování topologie města, využívající fraktální geometrii, nahrazovací gramatiky v podobě L-systémů, knihovnu OpenGL pro zobrazení scény s detailnějším popisem způsobů texturování, osvětlení a dalších grafických efektů.
Generování procedurálních terénů
Petlan, Michael ; Bartoň, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice algoritmů náhodného generování výškových map. Popisuje základní teoretické poznatky a rozvíjí je o využití L-systémů pro vytváření říční sítě. V rámci práce byla implementována knihovna algoritmů pro generování výškových map a jednoduchá aplikace, demonstrující její použití.
Generovaný les
Pfudl, Václav ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním s cílem generovaní lesa (krajina s rostlinami popsaná textovou šablonou). Krajina je generována pomocí Perlinova šumu, a pro účely rostlin je implementován interpret L-systémů. Obě tyto techniky jsou popsány, jak v teoretické části, tak i implementační (praktické) části tohoto textu. Dále se práce zaměřuje na techniky dodávající scéně na vizuální přitažlivosti: phongův osvětlovací model, normal-mapping, shadow-mapping, realistická voda, skybox a spriting. Vytořená aplikace může taktéž sloužit jako exportér generovaných modelů (rostlin) do formátu .obj pro využií externí aplikací (například Blender).
L-systémy a jejich aplikace v počítačové grafice
Sojma, Zdeněk ; Čermák, Martin (oponent) ; Koutný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje deterministické bezkontextové L-systémy (D0L-systémy), jejichž funkcí je paralelní přepisování symbolů v řetězci za účelem modelování rostlinám podobných struktur, především listů rostlin. Dále se zabývá využitím těchto L-systémů v počítačové grafice a vysvětluje využití stochastických L-systémů, které ovlivňují topologii a geometrii rostliny. Ty využívají náhodnosti při přepisu symbolů v L-systému, a tím nám dovolují modelovat celou řadu navzájem rozdílných, ale přesto podobných modelů rostlin. Interpret L-systémů je implementován v prostředí .NET s využitím knihovny OpenGL.
Evoluční návrh obrazů tvořených L-systémy
Kovařík, Roman ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o evolučním návrhu obrazů tvořených L-systémy. Vlastní návrh probíhá pomocí operátorů genetického programování. Ty jsou schopny pracovat s obrazem reprezentovaným ve formě syntaktického stromu. Ke komunikaci s uživatelem (návrhářem) slouží applet, který může být zobrazen na webové stránce.
Procedurálně generované město
Panáček, Petr ; Šolony, Marek (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou procedurálně generovaného města. Jsou zde rozebrány jednotlivé kroky vytváření města. Těmito kroky jsou generování silnic, hledání minimálních cyklů uvnitř grafu tvořeného sítí silnic, dělení stavebních pozemků a generování budov. Silnice i budovy jsou generovány pomocí L-systému. Generování probíhá na základě vstupních map, jako jsou výšková mapa, mapa hustoty zalidnění a mapa vodních ploch. Navržené postupy jsou poté použity jako základ pro implementaci aplikace generující město.
Multigramatiky a syntaktická analýza založená na nich
Fiala, Jiří ; Lukáš, Roman (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Úkolem této práce je seznámení s pragmaticky orientovaným výzkumem na poli teoretické informatiky a prezentovat návrhy aplikačních metod pro zvolené tematické oblasti. Konkrétní prostředek teoretické informatiky je reprezentován druhem generativního systému - multigramatikou a jednotlivé aplikační oblasti jsou zde zvoleny vzhledem k možnostem, které multigramatiky nabízí. V návaznosti na poznatky dosažené Thompsonem (viz [9]), Lindenmayerem  (viz [26]), Mandelbrotem (viz [8]) ale i výsledky ze studií dosažených Morneauem (viz [17]), které poukazují na souvislosti mezi přírodními zákonitostmi a matematickou disciplínou, zkoumáme aplikace multigramatik z pohledu dvou tematických oblastí: generativních L-systémů (zahrnuje dále aplikace z fraktálové grafiky a biomatematiky) a zpracování jazyků přirozených (zahrnuje dále návrh vhodného abstraktního jazyka). Zmíněny jsou také otázky společné s oblastí návrhu překladačů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.