Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,938 záznamů.  začátekpředchozí42929 - 42938  přejít na záznam: Hledání trvalo 3.38 vteřin. 

Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...

Rethinking the Animal: Post-Humanist Tendencies in (Post) Modern Literature
Gridneva, Yana ; Vichnar, David (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent)
Tato diplomová práce interpretuje post-humanismus jako filozofický směr zabývající se problematikou anthropocentrismu. Jejím předmětem je analýza pěti literárních textů (Odysseus od Jamese Joyce, Flush od Virginie Woolfové, Nightwood od Djuny Barnesové, Hackenfeller's Ape od Brigid Brophy a Elizabeth Costello od J.M. Coetzee), které nevycházejí z obecních předpokladů o tom, co je zvíře a jakou má funkci v kultuře a diskurzu, a tím pádem komplikují hranici mezi člověkem a zvířetem. Zvířata tady neslouží jako nástroj pro zobrazení lidských záležitostí a vlastností, ale mají svoji vlastní hodnotu a jsou pojímána nad rámec antropocentrických předpokladů. Úkolem této práce je popsat strategie, které tyto texty používají k zobrazení zvířat, a způsob, kterým komplikují binární opozici člověk-zvěře. Teoretický rámec této práce poskytují díla autorů, kteří patří k vznikajícímu oboru Animal Studies, a díla jiných současných filozofů, především Jacquesa Derridy, Gillese Deleuze a Felixe Guattari. Velkou ambicí tohoto projektu je přispět k rozvoji nové post-humanistické etiky, definované tendencí k inkluzi a lhostejností vůči binaritám. Klíčová slova: zvíře, Animal Studies, carno-phallogocentrismus, post-humanismus, James Joyce, Virginia Woolfová, Djuna Barnes, Brigid Brophy J.M. Coetzee.

Mapový informační systém
Doležal, Zdeněk ; Skopal, Tomáš (oponent) ; Kopecký, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci rozšíritelného systému pro online zobrazování víceúrovnových map v moderních webových prohlížecích. Systém umožnuje práci s více vrstvami mapových podkladu najednou, plynulý posun mapy s promenlivým poctem úrovní v jednotlivých oblastech, vyhledávání tras a objektu zájmu a jejich volitelné zobrazení v mape. Predpokládá se, že nad systémem pobeží více klientských aplikací, pro které jsou teprve definována zvlášt uživatelská rozhraní a kterým je umožneno modifikovat jednotlivé standardní funkce systému. Tyto vlastnosti zajištují aplikacím vysokou míru nezávislosti pri nulové limitovanosti systémem.

Nietzsche a jeho výklad u filosofů postmoderny
Chaloupková, Marie ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce)
Když se Nietzsche v Ecce Homo zamýšlí nad čtenářem svého díla, považuje ho za dobrodruha a objevitele, který nebude mít strach vydat se do boje s neuchopitelným a nevyzpytatelným mořem - textem, jehož smysl mu někdy zdánlivě vyvstává před očima jako stříbrná hladina ozářená sluncem. Ve skutečnosti se však nenachází na povrchu, ale je k němu třeba podniknout odvážnou cestu do hlubin mysli samotných čtenářů.

Řízení projektů
Jon, Jakub ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Lacko, Branislav (oponent)
Všechny sféry lidského konání se neustále vyvíjí. Schopnost pružně reagovat na změny a potřeby okolí jsou klíčovým bodem konkurenceschopnosti moderního podniku. Tento předpoklad je stále častěji naplňován pomocí projektů. Diplomová práce na téma řízení projektů analyzuje prvek zaměstnance a dopad jeho spokojenosti na efektivitu projektů. Tato zjištění se stala opěrným bodem vymezení zásadních faktorů (jako například atmosféra v organizaci, informovanost, hodnocení, atd.), které ovlivňují průběh projektů. Každý faktor má přiřazenu sadu opatření s cílem zefektivnění řízení projektů běžného podniku. V rámci analýz byly také identifikovány základní předpoklady pro prostředí, ve kterém jsou projekty realizovány a od nich odvozen model zralosti projektového prostředí, který by měl firmu vést k zamyšlení nad dosaženou kvalitou a návodem pro další zdokonalení prostředí pro projekt management.

Biochemie ve středoškolském vzdělávání
Roštejnská, Milada
Shrnutí Závěrem lze konstatovat, že všechny stanovené cíle disertační práce byly splněny. Z analýzy výukových materiálů vyplynulo, že v současné době není na trhu vhodný ucelený výukový program určený pro podporu výuky biochemie na střední škole. Přestože existuje celá řada na internetu dostupných biochemických animací, jejich zpracování je vysoko nad rámec středoškolského učiva a často je k dispozici pouze v anglickém jazyce. Dotazníkové šetření ukázalo, že většina středních škol je dostatečně vybavena počítači i základním softwarem umožňujícím využití ICT ve výuce. Učitelé používají v hodinách elektronické prostředky, nejsou však k dispozici ucelené soubory využitelných biochemických programů pro středoškolskou úroveň vzdělávání usnadňující činnost učitele i učení žáků. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že učitelé by velmi ocenili výukové materiály k biochemii, zejména pak k učivu o fotosyntéze, citrátovém cyklu, metabolismech, dýchacím řetězci a proteosyntéze. Dotazníkové šetření též odhalilo nejproblematičtější úseky učiva biochemie. Na základě zjištěných skutečností jsem nejprve vytvořila studijní text určený pro středoškolské učitele, který tvořil základ pro dva výukové programy: "Biochemické procesy v lidském organismu" a "Fotosyntéza v dynamických animacích". Výukové programy jsou vytvořeny v...

Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Vališová, Alena (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.

Biochemie ve středoškolském vzdělávání
Roštejnská, Milada ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent) ; Dundr, Milan (oponent)
Shrnutí Závěrem lze konstatovat, že všechny stanovené cíle disertační práce byly splněny. Z analýzy výukových materiálů vyplynulo, že v současné době není na trhu vhodný ucelený výukový program určený pro podporu výuky biochemie na střední škole. Přestože existuje celá řada na internetu dostupných biochemických animací, jejich zpracování je vysoko nad rámec středoškolského učiva a často je k dispozici pouze v anglickém jazyce. Dotazníkové šetření ukázalo, že většina středních škol je dostatečně vybavena počítači i základním softwarem umožňujícím využití ICT ve výuce. Učitelé používají v hodinách elektronické prostředky, nejsou však k dispozici ucelené soubory využitelných biochemických programů pro středoškolskou úroveň vzdělávání usnadňující činnost učitele i učení žáků. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že učitelé by velmi ocenili výukové materiály k biochemii, zejména pak k učivu o fotosyntéze, citrátovém cyklu, metabolismech, dýchacím řetězci a proteosyntéze. Dotazníkové šetření též odhalilo nejproblematičtější úseky učiva biochemie. Na základě zjištěných skutečností jsem nejprve vytvořila studijní text určený pro středoškolské učitele, který tvořil základ pro dva výukové programy: "Biochemické procesy v lidském organismu" a "Fotosyntéza v dynamických animacích". Výukové programy jsou vytvořeny v...

Péče o zaměstnance
Sloupová, Jana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá popisem pracovních podmínek vhodných pro zaměstnance. Další částí je bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci, vzdělání a rozvoj zaměstnanců. Jedna z kapitol je i péče o životní prostředí, která je v současné době "moderní". V závěru teoretické práce dostala větší prostor otázka hodnocení a motivace zaměstnanců a jejich odměňování, jak peněžní, tak nepeněžní, v rámci zákonných požadavků a podmínek i nad ně. V praktické části je nejprve představena malá společnost MagicWare s.r.o., zabývající se tvorbou různých softwarových aplikací. V dalších kapitolách jsou na tuto společnost aplikovány poznatky získané z teoretické části. Na základě dotazníkového šetření a také s pomocí interview s majitelem firmy a s vedoucím realizačního oddělení je v jednotlivých kapitolách hodnocena péče o zaměstnance právě v tomto podniku. Praktická část je zakončena doporučením ke zlepšení strategie péče o zaměstnance.

Development centre
Hnojská, Petra ; Riegel, Karel (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou v současné době velmi moderní techniky. Development Centre je program tvořený ~;;<. -·~ .. .,<;...~·.-·.1-.;; - souborem metod zaměřených na rozvoj zaměstnanců. Na základě jeho výsledku lze stanovit individuální rozvojový program pro účastníka, který mu pomáhá dosahovat žádoucí úrovně jeho schopností, znalostí a dovedností. Výhodou je, pokud je metoda Development Centre spojená ve společnosti se zavedenými HR strategiemi jako je hodnocení zaměstnanců, talent management, kariérové plánování atd. Cílem této práce je pokusit se zmapovat problematiku DC v celé její šíři a ukázat, co muže tato technika nabídnout, poukázat na výhody a nevýhody, pokusit se kriticky zamyslet nad tím, co nám přináší a co od ní očekávat nelze.