Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teaching Differences between British and American English in Lower-secondary EFL Classes
Stelzerová, Pavlína ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Anotace: Předložená práce se zabývá výukou rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou. Jejím cílem je navrhnout vhodný způsob výuky vybraných rozdílů slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. V teoretická část pojednává o dané problematice v kontextu současných výzkumů a odborné literatury. Na základě této studie pak byly vytvořeny výukové materiály. Praktickou část tvoří krátký průzkum. Autorkou vytvořené materiály byly využity ve vybraných třídách při výuce angličtiny a následně prošetřena jejich efektivnost a přínos. Hlavním záměrem práce je navrhnout již zmíněné téma jako obohacení výuky a zjistit, jakým způsobem by mohlo být zahrnuto do hodin, aniž by negativně ovlivnilo časový plán či zatížilo učitele zvláštní přípravou. Klíčová slova: americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtiny
Kvantitativní charakteristika herního výkonu v basketbalu českého národního družstva žen na olympijských hrách 2012 a jeho porovnání s výkonem na mistrovství světa 2010
Bendl, Martin ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Kvantitativní charakteristika herního výkonu v basketbalu Českého národního družstva žen na Olympijských hrách 2012 a jeho porovnání s výkonem na Mistrovství světa 2010. Cíle práce: Záměrem práce je porovnat charakteristiky týmového herního výkonu našeho národního družstva žen na LOH 2012 a MS 2010. Použitou metodou sběru dat je pozorování, v upřesnění analýza herního výkonu a evidence ukazatelů kvantitativního typu. Metodika práce: Metodou sběru dat je přímé evidované pozorování. V upřesnění se jedná o kvantitativní analýzu videozáznamu týmového herního výkonu (KVANTÝM). Výsledky: Výsledky mají ukázat hodnoty jednotlivých ukazatelů. Ty pak budou porovnané s ukazateli soupeřek a vlastními ukazateli na předchozí vrcholné akci. Klíčová slova: Basketbal, týmový herní výkon, kvantitativní analýza videozáznamu, srovnání, rozdíly, výsledky, úspěšnost.
Výtvarné a verbální vyjádření předškoláků
Mučková, Alice ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Předmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na porovnávání výtvarného a verbálního vyjádření dětí, u kterých se projevují nápadné rozdíly v dosažené úrovni obou uvedených způsobů, a na hodnotící kritéria učitelek mateřských škol při posuzování obou vyjádření. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů přispět k prohloubení profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol při řešení pedagogických problémů u dětí s výrazným nesouladem mezi aktuální dosaženou úrovní výtvarného a verbálního projevu. Výzkumný problém je vyjádřen výzkumnými otázkami zaměřenými na předškoláky i na učitelky mateřských škol. V rámci výzkumného šetření je využit převážně kvalitativní výzkum, doplněn v některých částech výzkumem kvantitativním. V předvýzkumném šetření byla využita obsahová analýza textu, v rámci vlastního výzkumného šetření jsou zařazeny metody pozorování, rozhovoru, analýza dětské kresby, kazuistiky. Očekávaným výstupem diplomové práce je zpracování podkladů pro odborný text určený učitelkám mateřských škol, který by jim umožnil poučený náhled na zkoumanou problematiku. Jeho obsahem bude upozornění na možné příčiny vzniku nesouladu výtvarného a verbálního vyjádření předškoláků a návrhy konkrétních opatření, které náleží do kompetence učitelky mateřské školy.
Jednání v herních situacích v tenise u mužů a žen
Sommer, Jakub ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Jednání v herních situacích v tenise u mužů a žen Cíl práce: Cílem práce je porovnat dva povrchy a dvě pohlaví a současně zjistit jaké jsou rozdíly a jakým způsobem jsou získávány body ve dvouhře. Metoda: Analýza byla provedena prostřednictvím pozorování vybraných tenisových utkání na turnajích Wimbledon 2014 a French Open 2014. Jednalo se o kvantitativní výzkum - čárkovací metodu. Výsledky byly zaznamenávány do předem připravených záznamových archů. Samotná analýza byla provedena u všech utkání metodou deskriptivní. Výsledky: Výsledky informují o odlišnosti pojetí hry mezi muži a ženami na trávě a na antuce. Z toho vyplývající další taktické odlišnosti mezi tenisty a tenistkami a také odlišnosti plynoucí z rozdílnosti povrchů. Klíčová slova: Tenis, muži, ženy, rozdíly, antuka, tráva
Mezigenerační rozdíly v názorech na sport a jeho popularitu
Nečas, Miloslav ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Mezigenerační rozdíly v názorech na sport a jeho popularitu. Cíle práce: Cílem práce je zjistit rozdíly v názorech mezi dvěma rozdílnými generacemi, které jsou rozděleny dle věku a to na skupiny 18-25 let a na skupinu 60 let a více. Metody: Při tvorbě této diplomové práce byl využit výzkum prostřednictvím písemného a elektronického dotazování. Výsledky: Výsledkem by měla být rozdílnost jednotlivých skupin na zkoumanou problematiku a tím i rozdílnost názorů na současný i minulý sport. Klíčová slova: Rozdíly, mezigenerační, sport, popularita
Srovnání ukazatelů týmového herního výkonu mezi družstvem USA a družstvy jeho soupeřů na olympijských hrách v basketbale mužů 2012 a proti výkonu USA na mistrovství světa 2010
Rédli, Tomáš ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Srovnání ukazatelů týmového herního výkonu mezi družstvem USA a družstvy jeho soupeřů na olympijských hrách v basketbale mužů 2012 a proti výkonu USA na mistrovství světa 2010 Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit rozdílnost v herním výkonu družstva USA a jeho soupeřů po konfrontaci a srovnání zaznamenaných ukazatelů. Dalším cílem bylo odhalit, jakým způsobem se podobal či lišil výkon USA na OH 2012 proti výkonu USA na MS 2010. Toto srovnání naznačuje některé charakteristické tendence v pojetí amerického elitního mužského basketbalu. Metody práce: Hlavní metodou práce byla kvantitativní analýza videozáznamů všech utkání mezi týmem USA a jeho soupeři na OH 2012. Z videozáznamů jsme metodou pozorování zaznamenali charakteristiku o utkání a následně jí srovnali v rámci zúčastněných týmů. V další části jsme porovnali dosažené hodnoty ukazatelů USA na OH 2012 a na MS 2010. Výsledky práce: Na základě naší práce jsme zjistili, že tým USA na OH 2012 podával vysokou výkonnost ve všech utkáních a převyšoval touto výkonností všechny své soupeře. Hodnoty ukazatelů hrají vždy ve prospěch týmu USA. Na jejich vysoké výkonnosti se nejvíce podílela střelba z tříbodového území, relativně vysoký počet útočných doskoků, nízké procento ztrát míče a také množství a úspěšnost rychlých protiútoků....
Řízení církevní mateřské školy
Jarošová, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku řízení církevní mateřské školy. Zabývá se specifiky řízení církevní MŠ a rozdíly vzhledem k obecní mateřské škole. Cílem práce bylo porovnání dílčích oblastí řízení CMŠ a obecní MŠ a na základě toho zjištění, zda jsou v řízení církevní MŠ a obecní MŠ rozdíly. Zjevné rozdíly byly odhaleny v oblasti práva a legislativy, další vyplynuly na základě zpracování dotazníkového šetření a rozhovorů. Tyto rozdíly už nejsou tak významné, místy mohou působit subjektivně. Práce by mohla rozšířit povědomí odborné veřejnosti a také usnadnit orientaci ředitelům církevních MŠ, zejména těm začínajícím. Legislativa nahlíží na církevní školy podobně jako na soukromé školy, je to však samostatná kategorie. V praktické části byl za metodu výzkumu zvolen dotazník doplněný o řízený rozhovor. Předmětem výzkumu je zaměření na rozdíly v oblastech řízení církevní MŠ a obecní MŠ, jako je přijímání dětí, komunikace s veřejností, hospodaření atp. Dalším bodem je pohled vedoucích pracovníků na církevní mateřské školy. Vzhledem k tomu, že jde o rozdíly zejména legislativní, jedná se spíše o doplnění teoretické části, kde už byly rozdíly a specifika poodhaleny.
Barack Obama a Blízký východ
Černý, Ondřej ; Anděl, Petr (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Bakalářská práce Barack Obama a Blízký východ zkoumá americkou zahraniční politi-ku vůči regionu Blízkého východu, konkrétně Iráku, Íránu a Izraeli. Po dvou prezi-dentských obdobích George W. Bushe přichází s prezidentem Obamou nová politika a Blízký východ v ní stále hraje důležitou roli. Bakalářská práce odpovídá na tři zá-kladní otázky - jakou politiku chtěl Barack Obama na Blízkém východě praktikovat, v jakých aspektech se lišila od politiky jeho předchůdce, a konečně jestli praktické kroky Obamovy administrativy v prvních letech odpovídají předvolebním slibům. Závazky jsou vybrány především z projevů a článků samotného prezidentského kan-didáta a také z doporučení jeho blízkých poradců. V každé části práce jsou dále shrnu-ty hlavní rozdíly mezi politikou republikánského prezidenta George Bushe a sliby demokratického kandidáta. Následuje shrnutí zahraniční politiky Obamovy adminis-trativy v regionu během prvních několika let a zhodnocení, zda se mu podařilo závaz-ky stanovené ještě před zvolením naplnit.
Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.