Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,165 záznamů.  začátekpředchozí4146 - 4155další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Jóga - antistresový systém
Lošťák, Jiří ; Potměšil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Jóga- antistresoyý systém Cíle práce : Dnešní moderní "uspěchaná" doba přináší s sebou mnohá negativa. Člověk nemá na nic čas, ani sám na sebe, t.j. na své tělo a mysl. Cílem diplomové práce je dokázat, že díky cvičení jógy je možné zlepšit celkové zdraví a dostat tělo a mysl do relativní pohody. Odstranit z těla stres, který nás ovlivňuje, aniž bychom si to mnohdy sami přiznali. Prací se pokusím dokázat, že se dá žít bez stresu, v dokonalém uvolnění a že je možné odstranit z mysli veškeré starosti, které nás vedou ke stresovému jednání. Metoda: Práce se opírá o vyhledání specifického jógového cvičení, jehož úkolem je odbourání stresu z těla a mysli u předem vybraných skupin osob, které začínají cvičit jógu či jsou již v józe pokročilí. Jedná se o osoby různých věkových skupin. U začátečníků je výzkum veden formou rozhovoru, pozorování a dotazníkovou formou v určitém časovém intervalu (6 měsíců), na začátku výzkumu byl vyplněn formulář s patřičnými hodnotami a po uplynutí 6 měsíců jej vyplnili cvičenci opět. Na základě daných hodnot se vyhodnotily patřičné změny v určitých bodech v dotaznících. Dalšími dotázanými, na kterých byl proveden výzkum, byli lidé necvičící, mírně pokročilí a pokročilí v józe, kde se pak vyhodnocovaly určité hodnoty v porovnání se stavem v době, kdy se cvičenci...

Hodnocení 13. světové gymnaestrády v Dorbirnu 2007
Kurinová, Barbora ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Hodnocení 13. světové gymnaestrády v Dorbirnu 2007 Cil práce: Cílem práce bylo shromáždit a shrnout současné dostupné poznatky o konání Světových gymnaestrád, porovnat j ednotlivá vystoupení podle vybraných kritérií. Metody práce: Diplomová práce využila metodu deskripce a popisné komparace . Na základě studia pramen~ literatury a videomateriá l~ , kri t ikou a komparací jednotlivých z droj~ byl pomocí přímé metody zpracován popis skutečností . Z analýzy poznatků byl proveden rozbor jednotlivých sledovan~Tch složek vyplývajících z cí le a úkol~ diplomové práce. Výsledky: Z hodnocení tělovfchovných vystoupení podle vybraných kritérií můžeme vyjádřit určitý trend výv oje pohybových skladeb . Nej více bylo při tvorbě vystoupení vyu žito: propojení g:J·mnastického c vičení a t ance, moderní populární hudba, náčiní tzv. ostatní, tj . netypizované náčiní a různé pom~cky, z typizouan~'ch náčiní stuha a malé míče, j ako nářadí malé trampolíny, žíněnky a gymnastick~· koberec, ne j méně byl za stoupen aerobik. Byla z1:~Tra z ňová na výtvarná slo ž ka s kladeb pomocí kostým~ a dekorací. Závěry: Světová gymnaestráda j e velkou svě tovou akcí sportu pro všechny s tendencí navy§ouání počtu účastníkó i di váků. Úspěch akce j e zá Tislý na organizačních schopnostech a materiálním zázemí pořádající země....

Marketingová strategie společnosti Ahold v České republice
Hubáček, David ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Hlavním cílem mé bakalářské práce je navrhnout marketingovou strategii pro společnost Ahold v České republice. Výběr této práce je zcela prozaický. V dnešní moderní a uspěchané době je těžké udržet si a získat nové zákazníky. Ať už je to kvůli jejich vyšším nárokům nebo kvůli velmi silné konkurenci. V úvodní části mé bakalářské práce krátce shrnu teoretická východiska, která poté aplikuji přímo na společnost Ahold v České republice. V druhé, analytické části práce, představím společnost Ahold a provedu jednotlivé analýzy. Z těchto analýz pak sestavím SWOT analýzu, kde již navrhnu některé příležitosti pro vybranou společnost. Závěrem shrnu výsledky mé analýzy a zhodnotím, zda a jakým způsobem by mohly navržené příležitosti společnost Ahold inspirovat.

Aplikace teorie moderní firmy v prostředí společnosti CS Mtrade,s.r.o.
Vich, Marek ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
První kapitola (teoretická část) definuje podnik, jeho okolí, marketing, marketingové nástroje a marketingovou komunikaci. Druhá kapitola se zabývá praktickou částí. První podkapitola popisuje Teorii moderní firmy, její základy, východiska a teorie s ní spojené. Druhá podkapitola představuje společnost CS-Mtrade, s.r.o., její současný marketing a SWOT analýzu. Třetí podkapitola se zaměřuje na aplikaci Teorie moderní firmy na společnost CS-Mtrade,s.r.o., pomocí analýzy konkurenceschopnosti a perspektiv a doporučení do budoucna.

Vědecko-výzkumná kapacita a inovace v EU - vybrané aspekty
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Kvalitní výzkum a vývoj je v dnešním globalizujícím se světě stále významnějším předpokladem konkurenceschopného státu. Moderní komunikační technologie otevírají výzkumníkům nové možnosti jednodušší, levnější a efektivnější spolupráce na dálku. Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na současný stav vědy a výzkumu v EU a zjistit jak jsou nové komunikační technologie využívány na úrovni EU a členských států. Virtualitu lze chápat jako jakýkoliv druh komunikace, zprostředkovávanou počítači přes informační sítě. První kapitola předkládá obecnou charakteristiku výzkumu a vývoje a ukazuje vliv virtuality ve vědě a výzkumu. Obsahem druhé kapitoly je popis vývoje vědy a výzkumu v EU, současných trendů, institucí a programů a analýza využití virtuality ve vědě a výzkumu v EU. Třetí kapitola se obdobně soustřeďuje na stav virtuality, vědy a výzkumu, ale na úrovni národních států, konkrétně České republiky.

Marketing automobilových společností
Khachukaeva, Bella ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce)
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybrala Marketingová strategie automobilových společností. Podle mého názoru to je dost moderní téma, které je pro mě opravdu velmi zajímavé, bez ohledu na to, ţe jsem ţena, i kdyţ mi někdo řekl, ţe se toto téma hodí spíš k muţům. Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit základní marketingové mechanizmy vyskytující se na trhu automobilů, jaké jsou hlavní činitele automobilového marketingu, z čeho se skládá vlastní marketingová strategie společnosti. Oblast, na kterou je zaměřena moje práce, je velmi rozsáhlá a zahrnuje nejenom trhy Evropy, ale také Ruska, USA a jiných států, protoţe se prakticky kaţdá rozvinutá země ve větší nebo menší míře zabývá automobilovým průmyslem. Globální marketingová strategie automobilových společností zahrnuje metody, pomocí kterých společnosti podporují své výrobky nejen v tuzemsku, ale po celém světě, protoţe jestli firma chce být konkurenceschopná, musí vstoupit na zahraniční trhy.

Role a podpora e-businessu a ICT v Evropské unii
Nechala, Marek ; Novák, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Práce identifikuje roli e-businessu a ICT v ekonomice současné Evropské unie a jejich úlohu ve zvyšování její konkurenceschopnosti na globální scéně. Dále mapuje a hodnotí podporu veřejného sektoru Evropské unie pro tuto důležitou složku moderní ekonomiky. Práce také popisuje současný stav e-businessu a ICT v Evropské unii a ve světě a nastiňuje jejich pravděpodobný budoucí vývoj.

Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...

Informační architektura webových stránek a aplikací a její role v době Webu 2.0
Jeřábek, Michal ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Není pochyb, že v dnešní době hraje web klíčovou roli v našem životě. Jde jak o jeden z nejefektivnějších kanálů moderní ekonomiky i silný nástroj občanské společnosti. Denně vzniká mnoho nových stránek a konkurence se neustále přiostřuje. Tato diplomová práce je věnovaná informační architektuře webových stránek a aplikací a jejímu významu pro projekty Webu 2.0. Informační architektura je v našich končinách poměrně nový pojem, a proto je první část práce zaměřen na definici jejího rámce. Snahou je vysvětlit, že webová stránka není pouze na pohled přitažlivý obrázek, ale že se za ním musí ukrývat promyšlená komunikace cílů, kvůli kterým stránka vzniká. Tyto očekávání je potřeba hned od začátku přesně definovat, aby jich bylo možné dosáhnout. Na druhé straně je nutné myslet i na uživatele webu, kteří na stránky přicházejí s určitou potřebou a očekáváním. Web by proto měl vždy dokázat uspokojit jak cíle jeho tvůrců, tak i potřeby návštěvníků. V další části úvodní kapitoly je věnována pozornost historii informační architektury, jež má své kořeny v oboru informačního designu. Kromě jiného je věnován prostor dílu Ladislava Sutnara, který významně přispěl k rozvoji této disciplíny. Následující kapitola pojednává již o samotném procesu tvorby informační architektury. Nejedná se o detailní návod, ale spíše o představu jednotlivých kroků a faktorů, které mohou zásadním způsobem ovlivnit úspěch webové prezentace. Poslední část se věnuje fenoménu Webu 2.0, jež se během posledních dnů stal hodně citovaným. Snahou této části je popsat jeho principy a odpovědět na otázku, zda jde o pouhý prázdný pojem, sloužící ke zviditelnění některých projektů nebo o reálný směr ve vývoji webu. Následně je věnována pozornost vlivu jaký má Web 2.0 na informační architekturu a zda je tato disciplína pro jeho tvorbu vůbec potřeba.

Řízení po linii výkonů a jeho informační podpora
Nováková, Vlasta ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Olšan, Ivan (oponent)
Práce představuje kalkulace jako ústřední nástroj řízení hodnotových parametrů podniku s důrazem na jejich uplatnění v řízení po linii výkonu. V prvních teoreticky zaměřených kapitolách jsou postupně vymezeny základní pojmy, principy a metody manažerského účetnictví používané v oblasti výkonově orientovaného účetnictví. Po představení vybraného podniku v úvodu praktické části a zhodnocení současného způsobu řízení z pozice managementu následuje analýza nákladů a jejich vztahu k procesu tvorby výkonů. V návaznosti na výsledky šetření jsou stanoveny závěry a doporučení. Účelem práce je návrh vnitřního informačního systému, který bude podniku poskytovat podklady pro kvalifikované řízení jeho podnikatelského procesu. Pro dosažení účelu práce nejprve navrhnu takové změny a opatření, které zajistí řídícím pracovníkům adekvátní informační podporu o vlastním procesu tvorby výkonů. Následně podniku doporučím vhodné moderní kalkulační a řídící metody a nástroje, jejichž využití zkvalitní řízení podniku a v dlouhodobějším horizontu přispěje k posílení jeho finančního zdraví a konkurenceschopnosti. Obsah praktické části není veřejný, neboť přístup k citlivým a důvěrným datům by mohl společnost poškodit.