Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
"Hmyzí královna v říši neobvyklých pochoutek": Zážitkový turismus, jídelní festivaly a soukromé ochutnávky v perspektivě sociokulturní antropologie
Matušínská, Radka ; Slavková, Markéta (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou konceptualizovány neobvyklé pochoutky z pohledu sociokulturní antropologie, konkrétně v kontextu subdisciplíny antropologie jídla. Neobvyklými pochoutkami jsou myšleny takové pokrmy, které se z našeho pohledu zdají být netradiční a unikátní, ale také šokující či vnímané jako "bizarní". Skrze komplexní zachycení zkušenosti jednotlivce při celém procesu konzumace těchto pokrmů bude interpretováno, co pro něj tato zkušenost znamená, jaké jsou pro ni motivace a jak je následně zvýznamňována v rámci sebeprezentace. Dále bude zkoumáno, jakou mají neobvyklé pochoutky roli v rámci poznávání cizích zemí a zda jsou nositeli kulturního a symbolického významu.
Sebeprezentace a soukromí videoblogerů v České republice
Nejedlá, Bára ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sebeprezentací a soukromím českých videoblogerů na platformě Youtube. Díky novému fenoménu zvanému Youtubering vznikají v online prostředí nové způsoby interakce mezi účinkujícím a publikem, které mají vliv na vnímání soukromí. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů tato práce zkoumá každodenní sebeprezentaci, jak na platformě Youtube, tak v osobním životě Youtuberů a také se zaměřuje na to, jak tito lidé chápou koncept soukromí. Cílem této práce je zjistit strategie, které videoblogeři v České republice používají při hlídání svého soukromí pomocí výpovědí samotných Youtuberů. Práce je postavena na dramaturgickém přístupu Ervinga Goffmana s rozšířením o pohled Joshuy Meyrowitze, tedy o vliv elektronických medií. Práce dochází k závěru, že k managementu soukromí Youtubeři používají několik technik jako je příprava scény, vzhledu a jiné. Klíčovým aspektem při managementu soukromí je však především kontrola nad informacemi, kterou Youtuber má.
Význam virtuální reality pro skupinu NEET
Bjaček, Jakub ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Krištofič, Peter (oponent)
Jakub Bjaček Význam virtuální reality pro skupinu NEET Abstrakt V této bakalářské práci jsem se pokusil podrobněji podívat na aktuální problematiku NEETs, tedy ve zkratce osob, které se obvykle dobrovolně nepodílí na socializaci skrze zaměstnání či institucionální vzdělávání. Zajímaly mě především příčiny, proč tomu tak je. Zda jde spíše o příčiny vnějšího charakteru (změny na trhu práce, celková nezaměstnanost mladých, konkurenční prostředí) nebo, ale i, příčiny vnitřního charakteru. Otázkou bylo, kde se NEETs projevují a jak tráví čas. Proto jsem se zaměřil na online prostor, ve kterém by se určitá část z nich dle předpokladu mohla prezentovat. Tím mi zbyla poměrně úzká cílová skupina osob, které lze jak řadit do kategorie NEETs, tak se i ve větší formě prezentují v online prostoru. Na tomto propojení byly postaveny výzkumné cíle, tedy jak se NEETs prezentují v online prostoru. Zajímala mě virtuální identita jako způsob k zisku nového sociálního kapitálu. Nejde tak o komplexní nahlédnutí na sociologicky aktuální problematiku NEETs, ale o určitý pohled na problematiku z perspektivy určité činnosti (zde aktivity v online prostředí a vnímání a vlivů virtuální identity). Mimo teoretického uvedení do problematiky NEETs a virtuální identity je obsažena i metodologická část, která popisuje průběh výzkumu a sběr...
Sebeprezentace umělce v italské malbě 16. století
Vítová, Kateřina ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Studie k sebeprezentaci umělce v italském malířství 16. století - abstrakt Italské umění 16. století neboli Cinquecenta je bezpochyby poutavou kapitolou dějin umění. Neméně zajímavý je vývoj života umělců ve stejné době, pochopení vlastní hodnoty a její prezentace, vytváření identity umělce neboli "uměleckého já". Během jediného století tak můžeme pozorovat přerod řemeslníka v umělce a následně umělce v umělce-dvořana. Čelními představiteli "hnutí" za povznesení postavení umění a umělce ve společnosti jsou Giorgio Vasari a Federico Zuccari. Každý z nich je představitelem jedné umělecké generace. Postavy obou malířů se zvláštním způsobem doplňují, jejich životy se v určitých chvílích setkávají a jistým způsobem na sebe navazují. Také proto je spojení Vasari-Zuccari vhodné k porozumění sociální situace nebo sebeprezentace umělců ve střední Itálii 16. století. Jako by toto duo zastupovalo fiktivní postavu umělce Cinquecenta, jehož život začíná v roce 1511 (narození Giorgia Vasariho) a končí rokem 1609 (smrt Federika Zuccariho), na níž je možné sledovat vývoj uměleckého sebepojetí nebo průběh boje za lepší postavení umělce ve společnosti. V předložené práci se pokoušíme představit malby těchto dvou umělců, jejichž prostřednictvím chtěli prezentovat vlastní osobu. Snažíme se ukázat, že výběr námětů zvolených pro...
Sémiotika a ideologie v politickém marketingu: Analýza vybraných volebních kampaní
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V diplomové práci se budu věnovat verbálním a vizuálním projevům vybraných volebních kampaní. Především kampaní Baracka Obamy a Andreje Babiše, zvolených na základě výrazných podobností, ale i konkurenčních kampaní Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana při prezidentské volbě. Představím techniky a strategie politického marketingu v různých typech médií. Zároveň popíšu i fungování a účinky politické sebeprezentace. Dále se budu v práci věnovat ideologické funkci politické kampaně. Jako metodu použiju kritickou diskurzivní analýzu jednotlivých kampaní. Budu vycházet z různých definic pojmu ideologie, především Althusserovy, a také z Barthesova pojmu amplifikace. Dalším nástrojem budou ikonologické interpretace výše uvedených kampaní. Budu čerpat i z komunikologie Viléma Flussera, ale i z děl Pierra Bourdieua a Susan Sontag. V mé práci se také budu věnovat pojetí mediální reality, která ovlivňuje náš každodenní život. V této části budu vycházet z Niklase Luhmanna a také z Jeana Baudrillarda a jeho teorie simulaker.
Historicko-sociologické aspekty sebeprezentace na internetu (zaměření na sociální síť Instagram)
Petrová, Michaela ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Cviklová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké motivy vedou uživatele internetu k sebeprezentaci ve veřejném prostoru. Práce je zaměřena na aplikaci Instagram, které doposud nebylo věnováno mnoho prostoru. Věkové rozmezí uživatelů je od 18 let, rozděleno do tří věkových skupin s předpokladem rozdílností, které vyplynou v průběhu šetření. Práce má teoreticko-empirickou povahu, přičemž teoretická část je věnována pozvolným změnám ve společnosti s nástupem nových technologií. Kvalitativní výzkum, který odpovídá na hlavní výzkumnou otázku a další dílčí výzkumné otázky, vychází z polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky mohou sloužit jako teoretický základ pro budoucí zkoumání sociálních sítí, především aplikace Instagram. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Femmebook; Femininní sebeprezentace na sociální síti
Žilková, Martina ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předkládaná diplomová práce si kladla za cíl analyzovat podoby femininní online sebeprezentace na sociální síti prostřednictvím hloubkové analýzy Profilů vybraných respondentek. Cílem práce bylo s využitím genderové perspektivy odhalit koncepty využívané při sebeprezentaci online. Facebook jako médium s rozsáhlou uživatelskou základnou, umožňující každému z uživatelů produkovat obsah, představuje potenciál pro změnu stereotypních schémat v zobrazování femininity v médiích. V teoretické části shrnuji princip fungování sociální sítě Facebook, zabývám se Goffmanovou divadelní metaforou (a na něj navazujícími autory) a propojuji ji s teoriemi o Gender Advertisement, Mýtu krásy a Male gaze. Teorie následně využívám při analýze vybraných Profilů v analytické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.