|
Návrh vozidla skupiny E2 pro závody do vrchu
Malchárek, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám koncepčním návrhem vozu kategorie E2 pro závody do vrchu dle příslušných řádů FIA. Dále se zabývám detailním návrhem přední i zadní nápravy a rámu vozidla. Diplomová práce je od počátku zpracovávána s pomocí CAD systému Autodesk Inventor 2011, ve kterém byly vytvořeny všechny náčrty a modely. Měření změny geometrie náprav během zdvihu jsem provedl v MBS programu MSC Adams 2010 a pevnostní výpočet rámu jsem provedl v programu ANSYS Workbench 12.1.
|
|
Studie kolových podvozků mobilních strojů
Olšovský, Petr ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je shrnout základní poznatky o různých typech kolových podvozků u současných strojů. Součástí práce je výčet požadavků kladených na konstrukci podvozku, podle kterých se též volí podvozek k použití u konkrétního stroje. Dále se práce zaměřuje na výčet různých používaných konstrukčních řešení pohonu, pneumatik, stabilizačních zařízení a způsobů řízení. Tato konstrukční řešení jsou srovnána a jsou uvedeny jejich výhody i nevýhody. Popsány jsou také důležité konstrukční prvky podvozků.
|
| |
|
Bezpečnostní GAP analýza ve firemním prostředí
Sommer, Vojtěch ; Kornelly, Aleš (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úrovní bezpečnosti informací ve vybraném firemním prostředí. Pro tento účel bude vypracována bezpečnostní GAP analýza, která vychází z doporučené normy ISO/IEC 27002. Na základě provedené analýzy bude vypracován návrh bezpečnostních opatření, díky kterému by se mělo snížit riziko hrozeb pod akceptovatelnou hranici a zároveň by společnost neměla být nadále v rozporu s již zmíněnou normou.
|
| |
| |
|
Řízení provozních rizik dopravně spediční firmy
Sedláček, Martin ; Kalenda, Lukáš (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Problematika rizeni provoznich rizik je v moderni dobe dulezite tema k reseni. Moderni rychla doba, ktera prinasi mnozstvi zmen muze zapricinit vznik rizik, ktera mohou ohrozit provozni cinnost podniku. Nezalezi prilis na vlastnostech podniku, jeho velikosti, oboru podnikani a dalsich faktorech. Rizika jsou v podnikani vsudypritomna, podnikani je velmi rizikova cinnost. Kazdy podnik by proto mel mit zaveden system rizeni rizik respektive stanoven postup, jak rizikum celit. Diplomova prace se zabyva rozborem problematiky rizeni provoznich rizik, soucasnym stavem v dopravnim odvetvi a riziky plynouci ze specifik tohoto oboru. Na zaklade techto rozboru je zpracovana analyza rizik v konkretnim dopravne- spedicnim podniku. Vystupem prace je navrzeni protiopatreni proti pusobeni identifikovanych rizik respektive navrzeni obecneho postupu pri rizeni provoznich rizik firem podnikajicich v odvetvi dopravy.
|
|
Optimalizace dopravních křižovatek pomocí metod strojoveho učení
Hlaváček, Jakub ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Götthans, Jakub (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti problematiky řízení dopravy, konkrétně světelnému řízení křižovatek, zejména technologiím řízení na základě získaných dat o provozu. Hlavním cílem práce je návrh a následná implementace reálné křižovatky Anenská a kpt. Jaroše, Pardubice v podobě modelu. Práce se dále zabývá úkázkou využívaných signálních programů řízení křižovatek skrze vytvořený model. Model je sestaven ze dřevěné základny a menší součásti vyhotoveny 3-D tiskem. Celek je řízen mikropočítačem Arduino. Při tvorbě této práce se mi podařilo porozumět komplexnímu řízení dopravy v dnešních městech, která si aktuální dopravní situace žádá.
|
|
Modelling and Control of Multi-Steered Wheeled Mobile Robots
Hrabec, Jakub ; Srovnal, Vilém (oponent) ; Šeda,, Miloš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
The dissertation deals with the kinematic modelling and control of wheeled mobile robots. It summarizes the problems of kinematic modelling of wheeled mobile robots in general and examines the properties of the multi-steered wheeled mobile robots. The theoretical background is explained from control theory viewpoint. A new control algorithm for multi-steered wheeled mobile robots is presented. It is suitable for set-point stabilization as well as trajectory tracking, the two most common tasks.
|
| |