Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Krucká, Dominika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Společenské postavení učitele tělesné výchovy Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat profesi učitele tělesné výchovy, zvláště význam, náplň a náročnost této profese. Dále popsat, co může ovlivňovat vnímání společenského postavení učitele tělesné výchovy z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy a z pohledu jejich kolegů z pedagogického sboru, kteří tělesnou výchovu neučí. V neposlední řadě bylo cílem práce na základě výpovědí navrhnout, co by mohlo v budoucnosti pozitivně ovlivnit společenské postavení učitele tělesné výchovy. Metody: Hlavní metodou získávání dat byl polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní výzkum byl proveden s využitím zakotvené teorie. K vyhodnocení a následnému zpracování dat byl použit software pro kvalitativní výzkum Atlas.ti. Výsledky: Otázka společenského postavení učitele tělesné výchovy je velmi komplexní a vnímání učitele tělesné výchovy a jeho společenské postavení se na školách liší v závislosti na řadě faktorů. Významně jej ovlivňuje přístup samotného učitele tělesné výchovy, přístup vedení a postavení samotného předmětu. Klíčová slova: Učitel, společnost, prestiž, tělesná výchova
Význam regenerace ve služební tělesné výchově u vybraných příslušníků Armády ČR
Kleisl, David ; Kinkorová, Ivana (vedoucí práce) ; Jandová, Tereza (oponent)
Název: Význam regenerace v procesu služební tělesné výchovy u vybraných příslušníků AČR Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit postoj k regeneraci u vojáků Čestné stráže AČR. Metody: Kvantitativní výzkum proběhl formou anketního šetření. Data byla získána pomocí elektronického online dotazníku, který byl vytvořen na platformě Google Forms. Získaná data od 85 aktivně zúčastněných respondentů byla následně vyhodnocena. Výsledky: Data, která byla získána pomocí elektronického online dotazníku uvádí, že 90,6 % respondentů využívá některé regenerační procedury. Nejvíce využívanou regenerační procedurou je u 81,8 % respondentů kombinace sauny a páry. 41,6 % dotazovaných využívá regenerační procedury několikrát týdně a 32,5 % respondentů regenerační procedury využívá alespoň 1x týdně. Dále si 51,6 % respondentů představuje termín regenerace jako komplexní pojem, který zahrnuje spánek, odpočinek, zotavení organismu po fyzické zátěži, cílené využívání regeneračních procedur, obnovu energie a nezbytnou složku procesu fyzické přípravy. Klíčová slova: regenerace, služební tělesná výchova, Armáda České republiky, Čestná stráž
Comparison of sports systems in the Czech Republic and Finland
Strnad, Daniel ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název: Porovnání sportovních systémů v České republice a Finsku Cíl: Hlavním úkolem práce je porovnat sportovní systémy v České republice a ve Finsku podle 8 osmi specifikovaných aspektů. Metody: Analýza sekundárních dokumentů, zejména dokumentů vydaných ministerstvy a sportovními asociacemi, a komparativní analýza byly dvě hlavní metody použity pro tuto práci. Výsledky: Práce odhalila významné rozdíly mezi sportovními systémy v České republice a ve Finsku. Rozdíly byly zjištěny především v alokaci rozpočtu, rozvoji talentů a financování sportu. Finský sportovní systém je pokročilejší ve většině analyzovaných aspektů. Klíčová slova: Evropské sportovní systémy, financování sportu, sport a politika, sport a výchova, tělovýchova, organizace sportu
Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií
Mejzr, Patrik ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií. Cíle: Primárním cílem diplomové práce je porovnat a popsat rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy na území České republiky v oblasti přípravy na hodinu a motivování žáků. Zajímalo nás, zda u učitelů existují výrazné rozdíly nebo naopak podobnosti mezi vybranými koncepty. Metody: Data v praktické části práce byla získána pomocí metody empirického kvantitativního výzkumu formou dotazníku vlastní konstrukce, kterého se zúčastnili učitelé tělesné výchovy, kteří vyučují na druhém stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v České republice. Podmínkou pro vyplnění byla délka pedagogické praxe pod 5 let nebo nad 20 let. Z každého kraje bylo náhodně osloveno 25 % základních škol a 25 % víceletých gymnázií. Celkem bylo osloveno 772 škol, ze kterých jsme získali odpovědi od 271 respondentů. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena v programu MS Excel. Výsledky: Skupina zkušených učitelů odpovídala na otázky převážně jednotně, v porovnání se skupinou začínajících učitelů. V mnoha případech se názory obou skupin pedagogů shodují, rozdíly nejsou příliš výrazné. Zejména zkušení učitelé tráví...
Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole.
Legová, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jak byla implementována doporučení ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit v průběhu školního roku 2021/2022 na českých základních školách během každodenního režimu žáků ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Metody: Praktická část je založena na dotazníku vytvořeném v Google Forms, který zjišťuje aktuální stav podpory pohybových aktivit (dle doporučení ČŠI) a porovnává ho se stavem před propuknutím pandemie covid-19. Dotazník byl rozeslán stratifikovanému výběru škol pomocí online služby Mailchimp. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci Tabulky Google. Výsledky: Většina oslovených škol je s doporučením ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit seznámena a aplikuje ho do praxe. Školy, které aplikují toto doporučení ČŠI, byly už před propuknutím pandemie covid-19 celkově aktivnější v podpoře pohybových aktivit žáků. Školy, které aplikují doporučení ČŠI i ty, které ho neaplikují do praxe, měly úroveň podpory pohybových aktivit ve školním roce 2021/2022 srovnatelnou a nižší, než tomu bylo před propuknutím pandemie covid-19. Neprokázalo se tedy, že by školy ve školním roce 2021/2022 více...
Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy.
Bareš, Matěj ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je určit, zda se u žáků ZŠ Benešov Dukelská projeví, že mají již od 6. ročníku větší dotaci tělesné výchovy. Pomocí porovnání s klasickou základní školou zjistit, jak si žáci vedou ve sportovních disciplínách. Metody: Pro naplnění cíle práce využijeme porovnání dvou škol. ZŠ Mnichovice, která má klasický režim tělesné výchovy a ZŠ Dukelská Benešov, která má sportovní rozšíření. Porovnávat budeme výkony žáků v disciplínách Olympijského víceboje. Výsledky: Dle provedeného porovnávání klasické základní školy ZŠ Mnichovice a školy se sportovním rozšířením ZŠ Dukelská Benešov můžeme tvrdit, že se tento vliv ve výsledcích projevil. V jednotlivých skupinách dle sportovního vytížení se opakovaně ukazovaly lepší výsledky u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy. Taktéž vypovídaly i průměry výkonů ve skupině, kde byly rozdíly mezi žáky s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy a žáky s klasickou hodinovou dotací často velmi markantní. Stejného závěru jsme dosáhli i při porovnání žáků bez ohledu na jejich sportovní činnost mimo tělesnou výchovu. Nejlepší výkony byly zpravidla u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy, naopak nejhorší výkony byly ve všech případech u žáků bez...
Výuka in line bruslení na základních školách
Doležalová, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Výuka inline bruslení na základních školách Cíl: Cílem práce byla analýza výuky inline bruslení na základních školách, zaměřená na formu výuky, podmínky pro výuku, materiální a personální zabezpečení. Metody: Teoretická část diplomové práce byla zpracována za pomoci deskriptivně analytické metody a rešerší dostupné české literatury a zahraničních zdrojů. V praktické části bylo použito dotazníkové šetření. Byly vytvořeny dva různé dotazníky: jeden pro školy, kde inline bruslení vyučují a druhý pro školy, kde inline bruslení nenabízí. Dotazníky byly odeslány pomocí e - mailu všem základním školám v ČR. Výsledky jsme statisticky zpracovali pomocí absolutních a relativních četností. Výsledky: Inline bruslení je nabízeno na 16 % základních škol v ČR. K výuce bývají využívány 4 různé formy: volnočasová aktivita v rámci kroužků 64,7 %, hodiny TV pro celé třídy 14,7 %, hodiny TV jako výběrový sport pouze pro část třídy 8,8 % a mimo hodin TV (sportovní den, školní kurz, a jiné) 5,9 %. Výuka nejčastěji probíhá na asfaltových hřištích 26 % a asfaltových plochách 21,1 % v docházkové vzdálenosti od školy. Volnočasovou aktivitu nejčastěji vyučují instruktoři z jiných organizací, které mají možnost zapůjčit výbavu žákům, kteří nemají vlastní. Učitelé TV nejčastěji vyučují zbylé 3 formy. Pokud výuku...
Vztah k pohybové aktivitě u žáků ZŠ ve věku 12-14 let
Vičíková, Nikola ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název bakalářské práce: Vztah k pohybové aktivitě u žáků ZŠ ve věku 12-14 let Cíl práce: Zjistit u žáků sedmých a osmých ročníků povědomost o pojmu pohybová gramotnost. Vyhodnotit celkový postoj k pohybové aktivitě, vztah k tělesné výchově a životní styl u těchto dětí. Metodika: U 226 žáků pražských základních škol (111 chlapců a 115 dívek) ve věku 12-14 let bylo provedeno šetření dotazníkem vlastní konstrukce zaměřené na vztah k pohybové aktivitě a vybrané aspekty životního stylu. Výsledky: TV je oblíbenější u chlapců (78 %) nežli u dívek (57 %). U chlapců byl jako dominantní důvod k PA uváděn význam pro zdraví a zdatnost (47 %), u dívek pak redukce tělesné hmotnosti a zlepšení postavy (43 %). 71 % chlapců a 64 % dívek se aktivně věnuje nějakému sportu. 33 % má zkušenost s řešením obtíží pohybového systému na rehabilitaci. V otázce: "co je to pohybová gramotnost?" se správné odpovědi přiblížilo 14 dívek a 20 chlapců. Děti z dotazovaného souboru prakticky neměly povědomí o pojmu pohybová gramotnost. K TV i volnočasovým PA převažoval pozitivní postoj. V motivaci bylo možné zaznamenat rozdíly mezi chlapci a dívkami. Klíčová slova: RVP ZV, žák, životní styl, tělesná výchova, pohybová aktivita
Tělesná výchova v závislosti na typu MŠ
Sismilichová, Adéla ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda jsou rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání, vývojové charakteristice dětí předškolního věku, pohybovým činnostem v mateřské škole, vývojem dětí ve vztahu k pohybovým činnostem, pohybovým dovednostem a schopnostem. Výzkumné šetření bylo provedeno formou dotazníku. Byly zjišťovány odchylky v prostorech pro cvičení, v tělovýchovných pomůckách, v náplni a časové dotaci tělesné výchovy, pohybových dovednostech dětí při nástupu do mateřské školy a získaných pohybových dovednostech při odchodu na základní školu. Výsledky dotazníkového šetření byly následně zpracovány do grafů a vykazují minimální rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Na základě odpovědí byl sestaven rozhovor, který byl realizován se dvěma pedagogy mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, mateřská škola, předškolní věk, pohybové činnosti, dítě, učitelé, město, vesnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.