Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role politických lídrů v parlamentních volbách 2017
Štosová, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.
Analýza volební kampaně Komunistické strany Československa ve volbách v roce 1946
Součková, Karolína ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Práce se věnuje volební kampani ve volbách do Ústavodárného národního shromáždění v roce 1946, konkrétně kampani Komunistické strany Československa. Významné postavení KSČ po druhé světové válce bylo zapříčiněno jak jejím postojem vůči mnichovským událostem v roce 1938 a její činností za druhé světové války - KSČ byla nepopíratelně významnou součástí československého odboje, tak poválečným politickým systémem. Oproti ostatním stranám povoleným po druhé světové válce měla potenciál k tomu stát se hlavní politickou silou v zemi. Právě pomocí účinné kampaně tuto pozici dokázala využít a dovést stranu k vítězství ve volbách v roce 1946. Umění propagace komunistické ideologie jakožto ideální volby pro většinu občanů Československa je klíčovým důvodem úspěchu této strany. Na tomto příkladu tudíž můžeme názorně vidět, jak silně může volební kampaň zapůsobit a jaký vliv na finální rozhodnutí voliče má. Volby v roce 1946 byly prvními po druhé světové válce, a tudíž klíčovými pro další směřování země. Tohoto významu si byli komunisté dobře vědomi a odráželo se to i na jejich důkladné přípravě. Ostatní strany si byly určitě vědomy důležitosti těchto voleb, ale v porovnání s KSČ byla jejich příprava slabá. KSČ je tedy proto ideálním příkladem, na kterém je možno si ukázat, jak je volební kampaň nedílnou a...
Postoj politických stran k menšinové otázce ve volebních kampaních 1918-1938
Čapková, Adéla ; Doubek, Vratislav (vedoucí práce) ; Borbélyová, Dominika (oponent)
Bakalářská práce se bude věnovat otázce národnostních menšin a souvisejícím tématům řešeným v rámci předvolební rétoriky československých politických stran v době první republiky. Konkrétně tak bude analyzovat kampaně před parlamentními volbami, a to se zvláštním důrazem na volby let 1925 a 1935, v nichž se otázka národnostních menšin objevila nejzřetelněji. Volby z roku 1925 byly důležité v otázce menšin především z důvodu tehdy aktuálního tématu prosazení jazykového zákona v kontextu posilování pozic německého aktivismu. Ve 30. letech naopak sílil vliv negativistických krajně nacionálních proudů a vyostřoval se střet s integrační Sudetoněmeckou stranou. Práce se bude soustřeďovat na kampaně republikánské a komunistické strany, a to na jejich celostátní a regionální úrovni. Vedle sekundární historické a politologické literatury bude autorka vycházet zejména z dobového stranického tisku a stranických programů. Klíčová slova: volby, volební kampaň, menšinová otázka, první republika, politické strany
Financování politických stran a hnutí: Monitoring financování předvolebních kampaní do krajských zastupitelstev 2016
Malinová, Soňa ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu financování politických stran a politických hnutí v České republice, které je v naší zemi stále opomíjené a nedostatečně upravené zákonem. V praktické části se zaměřuje na financování a monitoring předvolebních kampaní pro volby do krajských zastupitelstev 2016. Zabývá se především hodnocením transparentnosti kandidujících politických subjektů a jejich kampaní. Podrobně jsou v práci analyzovány volební kampaně hnutí ANO 2011 a strany ČSSD, s důrazem na analýzu transparentních účtů obou kandidujících subjektů. Povinné zřizování transparentních účtů a výdajové stropy na kampaně, jež jsou platné od ledna 2017, jsou velmi pozitivním posunem v rámci úsilí o transparentní politické prostředí. V kombinaci s kontrolními mechanismy a systémem sankcí vytvářejí základ pro budování transparentnější české politické scény a jsou podnětem k dalším reformám a rozšiřování pravidel v systému financování politických stran a hnutí v České republice.
Marketingová komunikace ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny 2013 - Analýza využívání nástrojů politického marketingu
Zapletalová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.
Využití politického marketingu na regionální a senátní úrovni v roce 2016 hnutím ANO 2011: případová studie Pardubický kraj
Luzar, Lukáš ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
yužití politického marketingu na regionální a senátní o využití vybraných nástrojů politického jejich podobě a způsobu fungování během regionálních a senátních voleb v roce 2016. důrazem na odlišnosti. Podoba politického marketingu a způsob jeho fungování se do značné tohoto důvodu obsahuje práce srovnání volebních systémů do krajských zastupitelstev a Senátu Parlamentu České republiky. Stěžejní část práce představuje praktická část, která srovnává podobu, průběh a způsob fungování vybraných aspektů politického marketingu v rámci volebních kampaní během krajských a senátních voleb. Práce se zaměřuje zejména na specifika odlišných volebních kampaní, které jsou realizovány ostoru a čase, avšak při příležitosti odlišných druhů
Analýza volební kampaně hnutí Svoboda a přímá demokracie pro volby do krajských zastupitelstev 2016
Michalová, Ivana ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje volební kampaň hnutí Svoboda a přímá demokracie pro krajské volby 2016 z hlediska obsahu jejích témat. Cílem práce je zjištění, do jaké míry volební kampaň hnutí Svoboda a přímá demokracie pro krajské volby 2016 obsahovala celostátní témata. Z hlediska metodologie se jedná o obsahovou analýzu. V práci vycházím z charakteristiky volební kampaně teorie voleb druhého řádu. První část práce je věnována teoretickému vymezení voleb druhého řádu s důrazem na volební kampaň. Dále se práce zabývá krajskými kompetencemi a představením politického hnutí Svoboda a přímá demokracie. Druhá část práce je věnována samotné analýze volební kampaně. Tato část obsahuje volební program, vyjádření představitelů hnutí Svoboda a přímá demokracie (resp. koalice se Stranou práv občanů) či propagační materiály volební kampaně.
Komparace volebních kampaní politických stran ve Francii ve volbách do EP v roce 2014 z hlediska využití nástrojů politického marketingu
Pechová, Marika ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Práce se zaměřuje na volební kampaně francouzských stran ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014. Práce se zaobírá v současné době často diskutovaným tématem, a to vzestupem strany Front National ve Francii. Strana se stává čím dál tím více oblíbeným politickým seskupením a přitahuje stále více voličů. Největším důkazem toho jsou právě volby do EP roku 2014, ve kterých strana FN zvítězila. Pro tento úspěch strany se nabízí několik možných vysvětlení od nepříznivé ekonomické situace ve Francii přes nepopularitu socialistické vlády v čele s prezidentem François Hollandem až po anti-imigrační nálady provázející celou Evropu. Práce se ovšem snaží přinést další možný pohled na tuto problematiku tím, že porovnává volební kampaně strany FN a jejích dvou hlavních protivníků, UMP a PS, a hledá v nich určité odlišnosti. Komparace je zaměřena na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu v kampani; konkrétně se jedná o volební plakáty, reklamní spoty a stránky na sociální síti Facebook. Cílem práce je tedy analyzovat využití těchto nástrojů stranami FN, UMP a PS a zjistit, zda se ve vedení kampaně dají pozorovat určitá specifika. Předpokládá se, že pokud strana FN využívá nástroje odlišně a klade důraz na jiné prvky, kampaň působí na voliče jiným způsobem, a tudíž se odlišné vedení kampaně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.