Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plánování optimální trajektorie letadla s překážkami
Očenáš, Marek ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je implementace plánování optimální trajektorie letadla letícího v nižších výškách, které se musí vyhýbat překážkám. Pro metodu plánování se předpokládá statické a předem známé prostředí. V této práci jsou popsány principy, optimálnost a složitost vybraných metod plánování. Na základě vlastností metod je vybrána metoda nejvhodnější k implementaci.
Rozpoznávání aktivit z trajektorií pohybujících se objektů
Schwarz, Ivan ; Zendulka, Jaroslav (oponent) ; Pešek, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření systému pro rozpoznávání periodických vzorů pohybujících se objektů a následná klasifikace uživatelských GPS trajektorií s využitím rozpoznaných vzorů. Systém je navržen na základě provedeného rozboru technik dolování v datech pohybujících se objektů a přehledu dosavadního vývoje v oblasti rozpoznávání aktivit a cílů pohybujících se objektů. Je vytvořena implementace navrženého systému v programovacím jazyce C++ a provedeno experimentální ověření jeho úspěšnosti na vhodné datové sadě.
Indexování pohybujících se objektů
Vetešník, Jiří ; Chmelař, Petr (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na navržení vhodného indexování pohybujících se objektů. S rozšířením mobilních zařízení je potřeba spravovat rozsáhlé množiny časoprostorových dat. Práce zahrnuje problematiku časoprostorových dat a základní obecné přístupy indexování těchto dat. Dále ukazuje podporu prostorových dat systému Oracle. Pohyb je typicky reprezentován trajektorií ve dvou dimenzionálním prostoru se složkou času ve třetí dimenzi. Součástí práce jsou experimenty v databázovém systému Oracle na uměle vygenerovaných datech.
Korespondence poškození osobního vozu po zásahu úlomků střešní krytiny
Prnka, Jiří ; Sedlák, Robert
Článek pojednává o dopravní nehodě, při které mělo dojít ke kontaktu osobního vozu s úlomky střešní krytiny, uvolněnými z protijedoucího nákladního vozu a následnému vyjetí osobního vozu do příkopu. Na základě korespondence poškození, mechanismu vzniku poškození a pohybu úlomků krytiny bylo zkoumáno, zda mohl předmětný nehodový děj nastat tak, jak jej účastník popsal.
Object detection on the images
Mahrík, Tomáš ; Horák, Karel (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
This work deals with methods used in computer vision for localization and detection of objects in the images. It contains overview of most expanded localization and detection medthods and subsequently describe using of them to solve the problem of detection of human face and face features on the image. Next it deals with image preprocessing of image took by digital camera with using of basic processes of image processing. Subsequently it deals with design and describe implementation of suitable localization and detection method for detection of human face on the image.
Vizuální detekce osob v komerčních aplikacích
Černín, Jan ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce bylo vybrat a implementovat metody určené pro detekci a sledování osob v komerčních aplikacích. Výsledné řešení bylo voleno jako kombinace moderních přístupů a metod, s kterými přišel výzkum a vývoj poslední doby. Algoritmus je schopen vytvářet trajektorie pohybu osob ve vnitřních prostorách budov, a to i v případě částečného nebo úplného zakrytí sledovaných objektů. Scéna je snímána statickou kamerou umožňující přímý pohled na sledované osoby. Vybrané metody jsou implementovány v programovém jazyce C# s využitím funkcí knihovny OpenCV. Výstup algoritmu je zobrazován ve vytvořeném uživatelském rozhraní.
Pokročilé metody řízení trajektorie modelu stanice v prostředí OPNET Modeler
Ludvíček, Pavel ; Mácha, Tomáš (oponent) ; Vajsar, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat a teoreticky zpracovat stávající možnosti řízení pohybu stanice v prostředí OPNET Modeler. Tyto možnosti jsou popsány v první části práce. Dále navrhnout a implementovat funkci pro zobrazení trasy získané z prostředí reálného světa a docílit pohyb stanice po této trase v průběhu simulace. Souřadnice sloužící k pohybu stanice jsou získávány prostřednictvím formátu GPX, který slouží pro přehledné ukládání souřadnic systému GPS. Druhá část práce je tedy věnována popisu vytváření této funkce, nejprve pomocí PHP skriptu, dále přímé implementace do prostředí OPNET Modeler pomocí jazyka C++.
Simulátor mobilních robotů v prostředí Matlab/Simulink
Havlát, Petr ; Honzík, Petr (oponent) ; Hrabec, Jakub (vedoucí práce)
Cílem je v programovém prostředí MATALB/Simulink vytvořit grafické uživatelské rozhraní (GUI), které umožňuje simulaci pohybu mobilních robotů. Práce se zabývá dvěma typy těchto robotů. Jedná se robot s diferenciálně řízeným podvozkem a robot s kinematiku automobilu (car-like robot). Součástí navrženého GUI jsou možnosti zobrazení celé trajektorie nebo pouze aktuální pozice, volba kroku po kterém se má robot vykreslit a možnost trasování mezi jednotlivými pozicemi pomocí tlačítek zpět a vpřed.
Plánování trajektorie pro vozidlo se všemi řízenými koly
Trávníček, Tomáš ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce řeší plánování trajektorie a řízení pro dvoukolová (2WS) a čtyřkolová (4WS) vozidla v prostředí se statickými překážkami. V Rešerši jsou popsány používané algoritmy pro vozidla s předními řízenými koly. Dále je analyzován kinematický model, který je zjednodušen. Problém hledání trajektorie je řešen v aplikaci Matlab pomocí metody diskretizace trajektorie a hledání ve stavovém prostoru. Implementovaný algoritmus řeší kolize s překážkami už při získání mapy a ne-zatěžuje tím samotné hledání trasy. Algoritmus je nakonec otestován na dvoukolovém vozítku. Vy-tvořené řešení poskytuje možnost aplikace na různá vozidla s jinými pohybovými možnostmi, do-konce i na hledání trajektorie ve třídimenzionálním pracovním prostoru, po úpravě. Výsledky této práce umožňují hledání trajektorie přímo pro vozidla se dvěma nebo čtyřmi řízenými koly.
Asymptotická stabilita systémů lineárních obyčejných diferenciálních rovnic v inženýrských aplikacích
Mašek, Jakub ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Tomášek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá stabilitou soustav lineárních diferenciálních rovnic a to speciálně stabilitou ljapunovskou a asymptotickou. Nejprve jsou zavedeny potřebné pojmy z teorie stability a soustav diferenciálních rovnic. Dále jsou vypsány základní metody pro zjišťování stability soustav lineárních diferenciálních rovnic s konstantními koeficienty a je provedeno jejich porovnání. Další část práce je věnována trajektoriím v rovině se zaměřením na izolované singulární body. V závěru práce jsou uvedeny dvě technické aplikace a to propojené sekce a oscilátory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.