Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí4 - 13další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Politické vlivy působící na československý Radiojournal v období druhé republiky
Veverka, Luboš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
V naší práci se snažíme popsat politické vlivy, které působily, ať už otevřeně nebo nepřímo, na Radijournal, spol. s r. o., jediného rozhlasového vysilatele v Československu mezi léty 1923 - 1939. V centru našeho zájmu však leží období tzv. druhé republiky, které můžeme orientačně ohraničit uzavřením Mnichovské dohody na konci září 1938 a okupací zbytku Československa 15. března 1939. V té době docházelo k přestavbě politického, mocenského a společenského systému, která je charakteristická především centralizačními snahami spojenými s potlačováním liberálně demokratických principů. Někdy hovoříme o tzv. autoritativní demokracii. Změnám se v tomto období nevyhnul ani Radijournal. Formálně šlo o soukromou společnost v níž však 51 % akcií vlastnil stát. Státní úředníci či přímo politici také zasedali ve správních a kontrolních orgánech instituce už od roku 1925. Tato praxe se udržela i v období druhé republiky, kdy byl vliv státu ještě posílen. V nových podmínkách se dokonce objevily návrhy na přímé postátnění instituce. Řada změn však nebyla vzhledem ke krátkému trvání druhé republiky realizována. Přesto se mnohé principy uplatňování politického vlivu prosadily po druhé světové válce. Historické prameny navíc dokládají, že ve sledovaném období si politici začali ve větší míře uvědomovat význam...
The Aspects of Collaborative Procurement: Centralization, Scope and Different Market Structures
Počarovská, Amália ; Gutiérrez Chvalkovská, Jana (vedoucí práce) ; Skuhrovec, Jiří (oponent)
Centralizace veřejných zakázek je proces, který zahrnuje politická rozhodnutí na vhodné úrovni spolupráce, agregaci a standardizaci. V této práci analyzujeme hlavní aspekty centralizovaného zadávání veřejných zakázek: formu centralizace, heterogenitu poptávaného zboží a tržní struktury. Používáme jedinečný datový soubor, který kombinuje data o českých veřejných zakázkách z let 2008 - 2016 s manuálně shromážděnými údaji o centrálně zadaných zakázkách a finančních datech vítězů veřejných zakázek. Aplikujeme vektorový generalizovaný lineární model na povinně centralizované veřejné zakázky a hodnotíme míru soutěže a koncentraci trhu. Nacházíme několik klíčových aspektů centralizovaného zadávání zakázek: ve vybraných odvětvích má centralizace významný pozitivní dopad na zvýšení hospodářské soutěže a konkurenci; dále se ukazuje, že rámcová dohoda je vhodná forma centrálního zadávání veřejných zakázek a v neposlední řadě heterogenita poptávané komodity má silný negativní vliv na míru hospodářské soutěže a konkurence. Diskuse o nastavení míry centralizace a způsobu centralizovaného zadávání je vždy spojena s dvěma klíčovými otázkami: kompromisem mezi flexibilitou a unifikací a poměrem mezi systémovými náklady na centralizaci a náklady jednotlivých zakázek. Klasifikace D44, H11, H57 Klíčová slova Veřejné...
Collaborative purchasing in public procurement: A comparative study
Křivohlavý, Tomáš ; Palanský, Miroslav (vedoucí práce) ; Pleticha, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou centrálního zadávání veřejných zakázek. Popisujeme možné efekty centrálního nakupování a definujeme cíle a strategie Evropské unie s ohledem na centralizaci. Dále pak zkoumáme efekty centrálních zakázek na základě jedinečných dat o tendrech z celé Evropské unie pomocí metody maximální kvazi- věrohodnosti. Zjišťujeme pozitivní vliv centrálního zadávání na míru soutěže ve třech odvětvích. Nalézáme také, že tento efekt je větší ve státech s vyšší korupcí. Centrální zadávání je kritizované kvůli možnému znevýhodňování malých firem. Ukázali jsme, že tato strategie má negativní efekt na pravděpodobnost, že zakázka bude zadána malému nebo střednímu podniku ve dvou odvětvích. Jedno z doporučení Evropské unie na snížení tohoto problému je používaní tendrů s více kritérii výběru. Avšak naše analýza platnost tohoto doporučení nepotvrdila.
Vliv alokace podniku na optimalizaci jeho provozu s využitím principů facility managementu
Novotná, Lenka ; Fellow, Ondřej Štrup, IFMA (oponent) ; Hromádka, Vít (oponent) ; Somorová,, Viera (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Za účelem optimalizace provozu podniku vedoucí ke zvýšení jeho efektivnosti a výkonnosti se nabízí řada dílčích restrukturalizačních opatření. Struktura uvnitř podniku patří mezi významné instrumenty pro řízení jeho výkonnosti a její správné stanovení a řádné a smysluplné rozdělení může mít v konkurenčním prostředí klíčový význam. Mnohdy požadavek na optimalizaci provozu vzejde z požadavků facility managementu, a proto by restrukturalizační opatření týkající se organizačních změn, měla být prováděná s ohledem na principy facility managementu, respektive by měla vycházet z jejich optimalizace. Tato práce mapuje vliv restrukturalizačního opatření formou centralizace provozů podniku na optimalizaci jeho provozu s ohledem na facility management. Cílem disertační práce je zhodnocení dané organizační změny v podniku o více provozech se zohledněním principů facility managementu. Na základě poznatků z literární rešerše a reálného průběhu dané změny jsou výsledkem práce metodická doporučení při zavedení a hodnocení centralizace provozů v podniku.
Model of Comparison for World Intelligence Communities
Bouchard, Claire ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
This thesis focuses on whether we can create a categorizational model for foreign intelligence communities and if we can identify factors that will help us predict those foreign intelligence communities' effectiveness in counterterrorism. In order to determine this, the author based one of her main factors on the 1995 Sederberg article that separates counterterrorism models into three main categories: (1) War Model, (2) Criminal Model, and (3) Disease Model. She also relates these models to three of the main geopolitical schools of thought as follows: (1) War Model - Realism, (2) Criminal Model - Liberalism, and (3) Disease Model - Constructivism. The second main factor analyzed here is the centralization of the intelligence community. This clearly affects the consistency of the counterterrorism message being encouraged by the state, as well as the speed with which the Intelligence Community can respond to an emergency situation. The key contributions of this thesis lie in the creation of the comparison model and the subsequent analysis of the six case studies. This model combines and acknowledges theories of counterterrorism effectiveness that have not been previously studied together and is also a useful comparison tool for foreign intelligence agencies without running into many of the same...
The Aspects of Collaborative Procurement: Centralization, Scope and Different Market Structures
Počarovská, Amália ; Gutiérrez Chvalkovská, Jana (vedoucí práce) ; Skuhrovec, Jiří (oponent)
Centralizace veřejných zakázek je proces, který zahrnuje politická rozhodnutí na vhodné úrovni spolupráce, agregaci a standardizaci. V této práci analyzujeme hlavní aspekty centralizovaného zadávání veřejných zakázek: formu centralizace, heterogenitu poptávaného zboží a tržní struktury. Používáme jedinečný datový soubor, který kombinuje data o českých veřejných zakázkách z let 2008 - 2016 s manuálně shromážděnými údaji o centrálně zadaných zakázkách a finančních datech vítězů veřejných zakázek. Aplikujeme vektorový generalizovaný lineární model na povinně centralizované veřejné zakázky a hodnotíme míru soutěže a koncentraci trhu. Nacházíme několik klíčových aspektů centralizovaného zadávání zakázek: ve vybraných odvětvích má centralizace významný pozitivní dopad na zvýšení hospodářské soutěže a konkurenci; dále se ukazuje, že rámcová dohoda je vhodná forma centrálního zadávání veřejných zakázek a v neposlední řadě heterogenita poptávané komodity má silný negativní vliv na míru hospodářské soutěže a konkurence. Diskuse o nastavení míry centralizace a způsobu centralizovaného zadávání je vždy spojena s dvěma klíčovými otázkami: kompromisem mezi flexibilitou a unifikací a poměrem mezi systémovými náklady na centralizaci a náklady jednotlivých zakázek. Klasifikace D44, H11, H57 Klíčová slova Veřejné...
Přechod Ruské federace k unitárnímu státu a Ukrajiny k federativnímu zřízení?
Veselka, Radek ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
V této práci jsou komparovány dvě protichůdné tendence v rámci rozdělení vertikální struktury moci na území Ruské federace, respektive Ukrajiny. Na základě odborných textů jsou objasněny základní funkční rozdíly mezi unitárním státem a federací, které jsou poté aplikovány na dva konkrétní případy. V práci je popsán vývoj ruského federalizmu a formování vertikálního systému na Ukrajině. Na základě přijatých zákonů a politických kroků je poté zkoumán rozdíl mezi ústavními normami a reálným fungováním v praxi. Zatímco v Rusku můžeme pozorovat, především od nástupu Vladimíra Putina, stále silnější centralizační tendence, Ukrajina je od roku 2014 v procesu decentralizační reformy. Představena, jako diskutovaná možnost budoucího vývoje Ukrajiny, je v práci také federalizace země.
Centralizované zadávání veřejných zakázek obcemi
Škvařilová, Karolina ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Tománková, Ivana (oponent)
Veřejné zakázky, jakožto forma veřejných nákupů zboží a služeb skrze soukromý sektor, jsou stále tématem současnosti. Tyto vládní výdaje jsou regulovány ze strany Evropské unie s cílem úspory veřejných výdajů, například pomocí centralizovaného způsobu zadávání veřejných zakázek. Práce je zaměřena na konkrétní, centralizovanou veřejnou zakázku,Poskytování mobilních služeb elektronických komunikací, ve které vystupuje hlavní město Praha jako centrální zadavatel a městské části hlavního města jako podřízení zadavatelé. Dochází zde k charakteristice zadávání veřejných zakázek skrze centralizovaný způsob a na základě případové studie městských částí hlavního města Prahy k identifikaci výhod a nevýhod využití tohoto způsobu a formulování doporučení centrálnímu zadavateli pro vyšší úspěšnost budoucí veřejné zakázky.
Společnost pro obnovu Lidic ve vztahu k ústředním i místním úřadům státní správy a ve vztahu k ideologii komunistické strany v období 1945/6-1960
Bechnerová, Pavla ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent) ; Gebhart, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá Společností pro obnovu Lidic v letech 1945-1960 a zároveň ji zasazuje do širšího rámce dějin tohoto období. Po úvodním teoretickém vstupu je vymezen vztah Společnosti k Lidicím, v němž je důležité rozlišovat staré a nové Lidice, a je představeno vnímání obce prostřednictvím básnických textů. Hlavní část práce, opřena především o archivní prameny a dobový tisk, je nejprve zaměřena na problematický vztah Společnosti pro obnovu Lidic k úřadům státní správy a na vymezení jejího základního poslání, a to poskytnout nový domov navrátivším se lidickým a ležáckým obyvatelům. Následně je pozornost zaměřena na vliv komunistické ideologie, který byl v případě Společnosti Lidic a nových Lidic silně medializován a využíván. Zde je nově interpretován prostřednictvím základních organizací jak Komunistické strany Československa, tak Národní fronty a následně je pak analyzován na příkladech ideologicky významných témat. Práci uzavírá úvaha o místu, které náleží novým Lidicím v kolektivní paměti. KLÍČOVÁ SLOVA Společnost pro obnovu Lidic, nové Lidice, lidické ženy, národní výbor, centralization, komunistická ideologie, básnická tvorba, paměť
Konvekce/konvence
Plachký, Tomáš ; Svoboda,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Instalace v galerii Jiří Putna. Práce se zabývá děním dnešního Evropského společenství a centralizací systémů. Polemizuje s napětím doby. Instalace obsahuje dva hlavní předměty menhir a kostel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí4 - 13další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.