Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybraná biblioterapeutická díla pro děti a mládež ve volnočasové výchově ke čtenářství
JÍŠOVÁ, Ilona
Cílem bakalářské práce je představení vybraných literárních děl pro děti a mládež, která mohou být využita k biblioterapeutickým účelům ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje biblioterapii, její historii, formy, dílčí metody a příbuzné expresivní terapie. Dále jsou uvedeny vybrané postupy a metody využívané v biblioterapii, přehled a základní představení literárních děl, která tvoří podklad k vypracování metodických a pracovních listů v praktické části. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině.
Čtení jako psychoterapie a úloha imaginace v díle Catherine Storr
FIALOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je podrobná analýza díla Marianne Dreams autorky Catherine Storr, zaměřená na psychologický význam a terapeutickou úlohu dětské literatury. Teoretická část práce propojuje problematiku fantastické literatury a psychologie s ohledem na úlohu psychoterapie, která souvisí s únikem z reality, s vysvobozením prostřednictvím imaginace, a dále i s tématy jako cestování v čase a sny. Zvláštní pozornost je věnována osobní, literární a pracovní zkušenosti spisovatelky a psycholožky Catherine Storr. Vlastní analýza díla, soustředěná na vztah mezi skutečností a fantazií, se zabývá následujícími okruhy: charakteristika dětských a dospělých postav, vztahy mezi dětmi, úloha konkrétních motivů (jízdní kolo, jednooké kameny, mříž apod.) a témat (nemoc, vysvobození apod.). Závěr analýzy shrnuje ztvárnění traumatické zkušenosti, uzdravení a oživení, i etický význam příběhu. Součástí práce je vlastní dotazníkový výzkum, týkající se předčítání rodičů dětem, který je inspirován myšlenkami Catherine Storr a souvisí s důležitostí předávání literatury dětem. Tento online dotazník je zpracováván prostřednictvím grafů.
Využití vývojové biblioterapie v zátěžových situacích u dětí předškolního a mladšího školního věku
Melicharová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím vývojové biblioterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku v náročných životních situacích. V první kapitole je vymezena biblioterapie, zvláště pak vývojová biblioterapie. V další kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku předškolního dítěte a mladšího školního dítěte, popisuje nejčastější náročné životní situace, se kterými se děti tohoto věku mohou setkat - rozvod rodičů, nemoc a karanténa, úmrtí blízké osoby a tolerance odlišnosti. Cílem práce je vytvoření příběhů a k nim sestavit návrhy biblioterapeutických aktivit zaměřených na pomoc dětem předškolního a mladšího školního věku ve vybraných náročných životních situacích.
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.
Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí
Tmejová, Hana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam TMEJOVÁ, H. Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2013. 69 s. Abstrakt Bakalářská práce "Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí" se zabývá biblioterapií u specifické skupiny osob, kterou jsou drogově závislí. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky z problematiky drogové závislosti, problematiky biblioterapie a zkušenosti při uplatnění biblioterapie u osob s drogovou závislostí pomocí nejčastěji využívaných technik. Práce obsahuje seznamy vhodné literatury s tématem závislostí z různého pohledu. Hlavním cílem práce jsou návrhy vhodných techniky využitelných u osob s drogovou závislostí v biblioterapeutickém programu. Techniky nejsou ověřené v praxi. Cílem této práce je představit biblioterapii a vhodné techniky jako jednu z možností léčby osob s drogovou závislostí. Klíčová slova Biblioterapie, drogová závislost, droga, terapeutická komunita, literatura, technika.
Využití biblioterapie u dětí s ADHD staršího školního věku
Vejvodová, Milena ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou biblioterapie a možnostmi jejího využití u dětí s diagnózou ADHD staršího školního věku. Cílem této práce je vytvoření biblioterapeutického programu vhodného pro cílovou skupinu, jeho realizace a zhodnocení. V kapitolách věnovaných teorii je nejprve vymezen pojem biblioterapie, jsou popsány její typy, formy, cíle a proces sestavení biblioterapeutického programu. V další kapitole je popsána porucha ADHD, etiologie, diagnostika, projevy ADHD a možnosti léčby a výchovy dítěte s ADHD. Poslední teoretická kapitola popisuje využití biblioterapie u dětí s ADHD u nás a v zahraničí. Praktická část je věnovaná návrhu a realizaci biblioterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj sociálních schopností a dovedností, rozvoj schopnosti sebereflexe a rozvoj pozornosti u dětí s ADHD. Program je realizován s malou skupinou chlapců s ADHD ve věku 13 - 15 let. Použité výzkumné metody jsou strukturované a nestrukturované pozorování a nestrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu poukazují na přínosy, ale i rizika biblioterapeutické práce s dětmi s ADHD.
Současný stav knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnosti jejich dalšího rozvoje
Třešňáková, Anna ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnostmi jejich dalšího rozvoje. Na začátku se práce věnuje pacientským knihovnám v historickém kontextu. Následuje seznámení s komunikačními procesy ve zdravotnických zařízeních a biblioterapií. Nedílnou součástí práce jsou vyhodnocená data získaná během dotazníkového šetření v nemocnici mezi pacienty. Konec práce nabízí několik řešení a směrů, kterými by se knihovny pro pacienty v nemocnicích mohly v budoucnosti ubírat.
Využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí s dyslexií
Musilová, Martina ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
MUSILOVÁ, M. Využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí s dyslexií. Diplomová práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2021, 123 á práce se zabývá možností využití biblioterapie jako formy reedukace u dětí dyslexií. V diplomové práci jsou uvedené teoretické poznatky o problematice dyslexie a vymezení expresivní metody teoretické části jsou dále představe použití biblioterapie konkrétně u dětí s dyslexií. Praktická část se zabývá aplikací vlastního biblioterapeutického materiálu u dětí s dyslexií ve věku 9 až 11 let a jeho vyhodnocením. Praktický materiál je zaměřený j narušených kognitivních funkcí u dětí s dyslexií. Hlavní cílem práce je navrhnout biblioterapeutický materiál a vyhodnotit, do jaké míry je navržený materiál využitelný v reedukaci u dětí s dyslexií. KLÍČOVÁ SLOVA

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.