Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,035 záznamů.  začátekpředchozí3998 - 4007dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.43 vteřin. 

Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.

Efektivita tvorby a využití multimediálních studijních opor ve výuce chemie na SŠ (přechodné prvky)
Veřmiřovský, Jan ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent) ; Ganajová, Mária (oponent)
Název: Efektivita tvorby a využití multimediálních studijních opor ve výuce chemie na SŠ (přechodné prvky) Abstrakt Z výzkumných šetření zaměřených na počítačové prezentace učiva je zřejmé, že je učitelé ve výuce využívají s vysokou frekvencí, ale dostupné výsledky mnohých autorů jsou příliš globalizované, tedy bez rozlišení věkové struktury respondentů, bez vazby na detekci zájmu respondentů o práci s prezentačními programy či bez korelace počítačové gramotnosti učitelů s využíváním vytvořených a vytvářením vlastních počítačových prezentací učiva. Z tohoto důvodu je hlavním zaměřením disertačního projektu zkoumání frekvence vytváření a využívání počítačových prezentací učiva a multimediálních objektů podle úrovně počítačové gramotnosti a délky praxe respondentů, učitelů chemie na gymnáziích v České republice a zejména v Moravskoslezském kraji. Pro zkoumání byly využity explorační metody pedagogického výzkumu, a to dotazníková šetření (tradiční dotazník a dotazník s posuzovacími škálami) a Q-metodologie. Výzkumné vzorky tvořilo v tradičním dotazníku 203 učitelů chemie, v dotazníku s posuzovacími škálami 99 učitelů chemie ze všech krajů České republiky a pro Q-metodologii bylo náhodně vybráno 9 učitelů z Moravskoslezského kraje. Nedílnou součástí disertačního projektu jsou vytvořené multimediální opory pro...

Selected causes of the third Mečiar's goverment on the biased news of the Slovak television
Pauková, Kristina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Predkladaná diplomová práca "Vybrané kauzy tretej Mečiarovej vlády a "bias" v spravodajstve Slovenskej televízie" predstavuje analytický popis obdobia tretej vlády Vladimíra Mečiara na základe výskumu prítomnosti bias v spravodajstve Slovenskej televízie. Inštitúcia, zabezpečujúca vysielanie verejnej služby, je vo všeobecnosti považovaná za nástroj moci v rukách politikov a v rokoch 1994 až 1998 je označovaná za médium slúžiace vtedajšej vládnej koalície, či dokonca len jednej strane. Vzhľadom na predchádzajúce výskumy zamerané na predvolebné obdobie 1998 sme sa rozhodli zamerať sa na dve významné kauzy - únos Michala Kováča mladšieho z roku 1995 a referendum z roku 1997, čo môže ponúknuť obraz o mediálnej produkcii z celého vládneho obdobia. Bližšia charakteristika spoločensko-politickej situácie s akcentom na vybrané kauzy je načrnutá v úvodnej časti práce spolu s problematikou bias a konceptom vysielania verejnej služby. V práci sa venujeme i charakteristike vývoja Slovenskej televízie po roku 1989 a bližšiemu popisu je fungovania a vysielania v rokoch 1994 až 1998. Záverečná časť sa zameriava na samotný výskum predpojasti v hlavnej spravodajshej relácii STV pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy a ponúka výsledky vypovedajúce o stave televízie verejenej služby v období tretej Mečiarovej vlády.

3D vizualizace budov kampusu Albertov
Peterková, Tereza ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
3D vizualizace budov kampusu Albertov Abstrakt Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty tvorby trojrozměrného modelu krajiny a zástavby za pomoci geoinformačních technologií, konkrétně programového vybavení ESRI ArcGIS a Google SketchUp. První část práce přináší obecný přehled o problematice 3D modelování a o možnostech reprezentace trojrozměrných informací. Její součástí je také přehled vybraných projektů zaměřujících se na vizualizaci zastavěných komplexů. Stěžejní je však praktická část práce, která se zabývá tvorbou 3D modelu univerzitního kampusu Albertov v Praze. Nejdříve jsou rozebrána zdrojová data a použitý software, následuje popis tvorby digitálního modelu terénu a vlastních modelů budov. Závěr práce se zaměřuje na možnosti finální vizualizace a tvorbu výstupů.

Srovnávání procesu integrace dětí v běžných základních školách a ve školách s programem Začít spolu
Šindelářová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato práce si klade za cíl přiblížit a co nejkonkrétněji popsat proces a organizaci integrace (inkluze) dětí v běžných základních školách a v základních školách se vzdělávacím programem Začít spolu. Záměrem je tyto dva typy škol postavit vedle sebe a provést srovnání jejich přístupu k dané problematice. Výsledky by měly pomoci rodičům dobře zvolit instituci pro základní vzdělávání svých dětí, které mají jakékoli znevýhodnění, měly by pomoci také pedagogům, kteří hledají co nejvíce podnětů a možností k začlenění všech žáků do třídy. Důležitým vedlejším výstupem šetření je zjistit, jak kvalitně jsou učitelé a učitelky na 1. stupni základních škol seznámeni s procesem integrace žáků.

Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....

Motivace dobrovolníků vykonávajících canisterapii.
BERANOVÁ, Diana
Abstrakt V současné době je dobrovolnictví oblast, o které se stále více hovoří a je ve společnosti oblíbená u jedinců různé věkové kategorie. Cílem této práce na téma: Motivace dobrovolníků vykonávajících canisterapii je zjistit, proč se dobrovolníci věnují právě canisterapeutické činnosti a jaká je jejich hlavní motivace. Dalším záměrem je zjistit, jak koordinátoři daného programu s motivací dobrovolníků dále pracují a jak ji rozvíjí. V rámci této výzkumné práce byla definována následující výzkumná otázka: Proč dobrovolníci věnují svůj volný čas právě canisterapeutické činnosti. Dále také dílčí výzkumná otázka: Jak pracují koordinátoři s motivací dobrovolníků. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je komplexně věnována oblasti zooterapie, a to zejména jejímu historickému vývoji. Dále je zaměřena na samotnou canisterapii, tedy na její účastníky, formy, techniky a také její uplatnění ve společnosti. Další část pojednává o dobrovolnictví z hlediska výběru vhodných dobrovolníků, výcviku dobrovolníků, organizacím, jež poskytují dobrovolnictví v oblasti canisterapie a také koordinátorům daného programu včetně přínosné supervize. V neposlední řadě následuje část o motivaci, zejména o motivaci dobrovolníků a jejím upevňování. V praktické části byla využita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika focus group. Výběrový soubor N1 tvoří dobrovolníci vykonávající canisterapii minimálně půl roku a soubor N2 koordinátoři daného programu. Počet respondentů u souboru N1 je deset a u souboru N2 pět. Data byla zpracována prostřednictvím obsahové analýzy rozhovoru. Bylo osloveno deset dobrovolníků, kteří se věnují dobrovolnictví v oblasti canisterapie déle než půl roku a mají tak potřebné zkušenosti. Výsledky výzkumu ukázaly, že se canisterapii věnují převážně ženy. Hlavní motivací dobrovolníků pro výkon canisterapeutické služby je hlavně jejich pes, kterému chtějí věnovat svůj volný čas, ale současně se tito jedinci chtějí angažovat na poli dobrovolnictví ve prospěch druhých lidí. Dále byli pro dobrovolníky velkou inspirací jejich přátelé, kteří se canisterapii již věnují. Z výzkumu také vyplývá, že tato činnost umožňuje i osobní přínos ve smyslu získání nových dovedností, zkušeností a informací, které následně dobrovolníci využívají a považují je za velmi cenné. Tento osobní přínos je následně vede i k dané motivaci, která je nesmírně důležitá. Výzkum dále poukazuje na to, že dobrovolnictví velice výrazně ovlivnilo dobrovolníkům jejich život a pohled na svět, zejména z hlediska přehodnocení životních priorit a hodnot. Za důležité považují hlavně zdraví. Také si uvědomují, že volný čas, který investují je smysluplně využit. Současně se tito respondenti chtějí i nadále canisterapii věnovat, protože je pro ně velmi důležitá. Práci lze využít jako motivaci pro ostatní potencionální dobrovolníky, kteří by se rádi na canisterapeutickém procesu podíleli. Dále by se díky této práci mohlo zapojit do canisterapeutické oblasti více jedinců než doposud, více organizací, které mají možnost podporovat dobrovolnictví právě v oblasti canisterapie. Také by se mohla široká veřejnost dozvědět o této činnosti více informací, a tudíž se na poli dobrovolnictví i aktivněji angažovat. Dále bude práce poskytnuta Výcvikovému canisterapeutickému sdružení Hafík, ve kterém výzkum probíhal, protože o ni projevila zájem.

Analýza grafických editorů
Bláha, Antonín ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Analýza grafických editorů ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je porovnání a zhodnocení zejména bezplatných rastrových a vektorových editorů a prohlížečů (správců fotografií), které by mohly najít uplatnění v prostředí základních i středních škol. V úvodní části jsou stručně nastíněny konkrétní možnosti využití grafických aplikací ve školách. Následuje samotná analýza jednotlivých typů programů, která se zaměřuje hlavně na porovnání funkčních možností programů, jejich hardwarovou náročnost a jednoduchost použití. Porovnání by měla poskytnout dostatek informací k vybrání toho správného softwaru nejen pracovníkům škol. Důležitou oblastí práce je výzkumná část a její tři dotazníková šetření. Jejich výsledky ukazují reálné využití grafického softwaru u vzorku respondentů z celé České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítačová grafika, grafické editory, analýza, dotazníkové šetření TITLE: Analysis of graphics editors ABSTRACT: The aim of the diploma work is to compare and evaluate mainly free raster and vector editors and viewers (photo file managers) which could be used at the environment of primary and secondary schools. In the opening part of the work there are briefly mentioned real possibilities of using graphics applications at schools. Separate analyses of all programmes are described in following...

Ovlivnění problémového chování u klientů s poruchami autistického spektra
Kárník, Tomáš ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název práce: Ovlivnění problémového chování u klientů s poruchami autistického spektra. Cíl práce: Kompletace podrobných informací o klientech s poruchami autistického spektra, kteří byli zařazeni do výzkumu, týkajícího se ovlivnění problémového chování u těchto klientů, zavedením dlouhodobého programu denních aktivit. Metoda: V diplomové práci byl realizován kvalitativní experiment, pomocí kterého byl sledován výskyt a četnost incidentů problémového chování u 4 klientů s poruchami autistického spektra po zavedení dlouhodobého programu denních aktivit. Jako hlavní metoda byla použita metoda zúčastněného pozorování. Ke sběru dat bylo použito behaviour observation chart (dále jen BOC). Výzkum trval po dobu 12 měsíců. Prvních 6 měsíců zahrnuje monitorování výskytu incidentů problémového chování před zavedením originálního programu aktivit. Druhých 6 měsíců zahrnuje monitorování výskytu incidentů problémového chování po zavedení dlouhodobého programu denních aktivit. Vliv programu byl hodnocen na základě záznamů v BOC. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že po zavedení programu denních aktivit došlo k výraznému snížení četnosti incidentů problémového chování. U jednoho klienta došlo ke snížení výskytu problémového chování po zavedení originálního programu aktivit o 55 procent. U druhého klienta došlo ke...

Vliv komplexní pohybové terapie na denzitu kosti u osteoporotických pacientů
Kubů, Radka ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
5 Abstrakt: Autor: Radka Kubů Název práce: Vliv komplexní pohybové terapie na denzitu kosti u osteoporotických pacientů. Cíl práce: Prokázat pozitivní vliv pohybového programu na denzitu kosti u pacientů s osteoporózou a zhodnotit podíl pohybové aktivity na úspěšnosti léčby osteoporózy. Metoda: Práce je koncipována na metodě komparativního experimentu s cílem zaznamenat a prokázat pozitivní vliv komplexní pohybové terapie na denzitu kosti u pacientek s diagnostikovanou osteoporózou. Soubor 25 žen byl rozdělen na dvě skupiny, experimentální a kontrolní. Výzkum sledoval parametry, které byly v experimentální skupině záměrně ovlivňovány řízenou intervencí. Metoda řízeného rozhovoru sloužila k získání anamnestických dat. Vlastní hodnocení bylo provedeno na základě rozdílů mezi vstupním a výstupním vyšetřením a porovnáním rozdílů mezi oběma skupinami i vnitroskupinově. Výsledky jsou zpracovány v programu Microsoft Office Excel 2007. Výsledky: Pohybová aktivita je důležitou součástí terapie u pacientů s osteoporózou. Výzkumem se potvrdilo, že po 12 měsících trvající komplexní pohybové terapii dojde k pozitivnímu ovlivnění denzity kostí. Klíčová slova: osteoporóza, denzita, pohybová aktivita, terapie.