Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,534 záznamů.  začátekpředchozí39525 - 39534  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.09 vteřin. 

Specifické poruchy učení a chování u dospělých jedinců - vyrovnávání se s handicapem
Pospíšilová, Zuzana ; Břečková Chalupová, Eva (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce jsou dospělí jedinci s diagnózou specifické poruchy učení a chování se zaměřením na jejich vyrovnávání se s tímto handicapem v dospělém věku. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Úvodní kapitola teoretické části je věnována základní terminologii specifických poruch učení a chování, jejich projevům a emocionálním a sociálním aspektům vyplývajícím z této diagnózy v dětském věku. Další kapitola se zabývá dospělými jedinci se specifickými poruchami učení a chování s důrazem na negativní projevy těchto poruch, které mohou způsobovat obtíže při výkonu povolání. Závěrečná kapitola teoretické části obsahuje popis nejčastějších emočních reakcí, kterými trpí dospělí jedinci s diagnózou specifických poruch učení a chování. Cílem praktické části je popis procesu vyrovnávání se s handicapem v podobě specifických poruch učení a chování v dospělém věku. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které se nejprve zaměřuje na popis problémů v zaměstnání a při studiu na vysoké škole vyplývajících z diagnózy specifických poruch učení a chování. Dále je pozornost věnována negativním pocitům, kterým čelí účastníci výzkumného šetření s diagnózou specifických poruch učení a chování v každodenním životě. Významnou část výzkumu tvoří popis strategií vyrovnávání se s obtížemi, jejichž příčinou...

Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.

Intermedialita v dětské knize (na příkladech tvorby Petra Nikla, Františka Skály, Květy Pacovské a Petra Šmalce)
Šámalová, Veronika ; Hník, Ondřej (oponent) ; Brožová, Věra (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá intermediální hrou se slovem a obrazem v autorské knize pro děti a mládež. V první teoretické kapitole se čtenář seznámí se specifickými znaky literatury pro děti a mládež z hlediska literárního a výtvarného, tedy s pravidly hry se slovem a obrazem a jejich funkcemi v literatuře pro děti a mládež. Druhá kapitola této práce je věnována hře, základním znakům hry a hře v literatuře pro děti a mládež, kterou nejlépe reprezentují intermediální autorské knihy, knihy-hračky. Jsou to knihy, v nichž je spojeno v jeden umělecký celek slovo a obraz, k některým se přidává hra se zvukem, některé zapojují clo lny elektronická média. Třetí kapitola je věnována konkrétním příkladům propojení slova, obrazu a kreativních her autorů současných autorských knih pro děti a mládež, kterými jsou díla Petra Nikla. Františka Skály, Petra Šmalce a Květy Pacovské. Cílem této práce je nalézt znaky a prvky hry v intermediální tvorbě pro děti a mládež, jejichž prostřednictvím je formována osobnost jedince. Zároveň zkoumáme, jestli a jak jsou dodržována nebo porušována obecně zažitá pravidla pro utváření knih pro děti a mládež a jak mohou být netradičně pojímané knihy přínosné.

Komparativní analýza evropských vzdělávacích programů (jako inspirace pro jazykové vzdělávání společenskovědními tématy)
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Hlavním cílem komparativní analýzy evropských vzdělávacích programů je inspirovat výuku cizího jazyka společenskovědními tématy. Východiskem práce je teoretická komparativní analýza evropských vzdělávacích programů, institucí a dokumentů zaštítěných Evropskou unií a Organizací spojených národů. Jazykové vzdělávání je dálo uvedeno v souvislost s Rámcovými vzdělávacími programy, klíčovými kompetencemi, osobnostně sociální výchovou a Obsahově a jazykově integrovaným učením. V rámci dané problematiky jsou otevřena témata jako Společný evropský referenční rámec pro jazyky, jazykové zkoušky, vzdělávání učitelů nebo současné trendy v jazykovém vzdělávání. Dalším významným tématem práce je zapojení České Republiky do evropských vzdělávacích programů. Jednotlivými kapitolami se také prolíná otázka jazykové diverzity a mezikulturního dialogu. Na konci práce je provedena samotná komparativní analýza v rovině tématického a metodického zaměření uvedených programů. Ověření osmi hypotéz vymezených v rámci čtyř kritérií vede k získání čtyř hlavních výstupů analýzy. Tyto výstupy jsou posléze interpretovány a transformovány do praktické roviny výuky. Konečným výsledkem práce je získání dvou variant možného inspirativního pojetí pro výuku cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že je v první variantě využita metoda Obsahově a...

Analýza dramatické tvorby Biljany Srbjlanović v letech 1996-2003
Stehnová, Kateřina ; Jungmannová, Lenka (oponent) ; Jensterle Doležal, Alenka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza tvorby současné srbské dramatičky Biljany Srbljanovié (*1970). Dramatička v letech 1991 - 1996 vystudovala Fakultu dramatických umění v Bělehradě obor dramaturgie. Fakultu ukončila diplomovou prací, jejímž tématem bylo drama "Bělehradská trilogie" ("Beogradska trilogíja" - 1996). Biljana Srbljanovié je autorkou dramat //Rodinné příběhy" ("Porodične priče"- 1998), //Pád" ("Pad" - 1999), "Supermarket, mýdlová opera" ("Supermarket, soap opera" - 2001), "Amerika, druhý díl" ("Amerika, drugi deo" - 2003). Za svou tvorbu získala řadu významných domácích ocenění mezi něž patří ceny Sterijino Pozorje. Autorce se mezi lety 1998 - 2000 podařilo proniknout na evropské německy hovořící scény. Dramata Biljany Srbljanovié byla vydaná a uvedená v padesáti domácích i zahraničních divadlech. Jako první zahraniční autor získala v roce 1999 ocenění Ernesta Tollera. Tvorbu Biljany Srbljanovié lze rozdělit do dvou období. První období začíná autorčiným debutem //Bělehradská trilogie" a končí rokem 1999 dramatem //Pád". Do druhého období spadají zbylé dvě hry //Supermarket" a //Amerika". Dramata, která patří do prvního období autorčiny tvorby, se zabývají tématy souvisejícími s vývojem politické situace v bývalé Jugoslávii, následně Srbské republiky a dtJsledky Miloševiéova režimu. Biljana...

Cestovní ruch jako prostředek interkulturního vzdělávání
Pojerová, Petra ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Bakalářská práce osvětluje dopady cestovního ruchu na osobnost v oblasti interkulturního vzdělávání a srovnává programy Evropské unie, nevládních neziskových organizací a komerčních společností, které se tímto tématem zabývají ve spojitosti s mládeží. Rovněž poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu. V úvodu autorka vymezuje základní pojmy, dále pojednává o motivacích k cestování a pak se zaměřuje na vliv dlouhodobého cestování na rozvoj osobnosti v oblasti interkulturního vzdělávání, tj. vysvětluje ledovcový koncept kultury, kulturní šok a interkulturní vnímavost. V další části srovnává nabízené programy různých institucí. Závěrečná část práce poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu na příkladu Francouzů a Japonců.

Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...

Common european framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Nosková, Ludmila ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...

Psychóza a školní realita, (do)studovat s psychózou
Slavíčková, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
Tématem práce jsou obtíže při studiu a způsoby zvládání situace návratu ke studiu u mladých lidí s duševním onemocněním. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky schizofrenie a obtíží a deficitů, které vnáší do života jedince, který jí trpí. Podrobněji se zabývám copingovými strategiemi osob se schizofrenií, konceptem včasné prevence a terapie duševních onemocnění a zahraničními příklady podpory ve studiu osob se schizofrenií. Praktická část obsahuje pět případových studií mladých lidí s duševním onemocněním, kteří se rozhodli vrátit ke studiu. Hlavní oblastí zájmu je zachycení potíží, které v procesu návratu mají, a hlavně strategií zvládání těchto obtíží. Dále je podán celkový pohled na strategie vyrovnávání se se zátěží u těchto osob. Zdůrazňuji podobnosti nebo rozdíly strategií napříč kasuistikami a dávám použité strategie do souvztažnosti se studijní úspěšností jednotlivců. KLÍČOVÁ SLOVA Mladí lidé na počátku duševního onemocnění, návrat ke studiu na střední a vysoké škole, strategie zvládání, program podpory návratu ke studiu

Southern gothic family in the works of Flannery O'Connor and Walker Percy
Malířová, Barbora ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Onufer, Petr (oponent)
Literatura Jihu je vyznamnou soucasti americke literarni sceny jiz od dob Edgara Allana Poea. Zam gotickeho romanu byl hojne vyuzivan od sameho zacatku, nebot' se mnoha autorum jevil jako nejvice vhodny pro vyjadfeni zvlastnosti jizanske spolecnosti a jejich konvenci. Goticno je soucasti svetove literatury od dob evropskeho Romantismu a jako takove ovlivnilo mladou americkou literaturu konce osmnacteho stoleti. Samo proslo hlubokym vyvojem behem tech necelych dvou stoleti, ktere dell Charlese Brockdena Browna, prvniho autora gotickeho romanu v Americe, od Flannery O'Connor a Walkera Percyho, dvou vyraznych postav povalecne jizanske literatury, jejichz prace je hlavnim tematem teto diplomove prace. Z tohoto duvodu je tfeba zaby-vat se nejprve puvodem a vy-vojem zamu gotiky v Evrope i ve Spojenych state ch nd je mozne pIne pochopit povidky O'Connor a Percyho romany. Tim se tedy zaby-vaji prvni tfi kapitoly prace, pocatky zamu v Anglii osmnacteho stoleti, jeho zacatky v Americe a vy-voj na Jihu. Kapitoly ctyfi a pet jsou venovany analyze prad dvou modernich spisovatelu, v jejichz dile se odrazi jak gotika, jak ji stvofil Horace Walpole v roce 1764, tak moderni pfistup k zamu i lite rami tvorbe jako takove. Hlavnim dIem analyzy povidek "Everything that Rises Must Converge," "A Good Man Is Hard to Find," "Good...