Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Common european framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Nosková, Ludmila ; Berglová, Eva (vedoucí práce) ; Rössler, Paul (oponent)
Tematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...
Activation of speaking skills of advanced students
Melkusová, Petra ; Berglová, Eva (vedoucí práce) ; Rössler, Paul (oponent)
Tato diplomova prace se zabYva problematikou aktivace mluveni v nemeckem jazyce u pokroCilYch. Zejmena jsem se snazila poukazat na ty problematicke prvky, ktere jsou studenty vnimany jako prekazky pfi aktivovani jejich dosavadnich znalosti. V dnesni doM interkulturality jsou komunikacni schopnosti jednotlivce velmi dülezite. Pfitom je kladen düraz nejen na kulturu projevu, ale zejmena na komunikaci jako takovou. Rovnez nesmi b,Yt opomenuty vedlejsi produkty komunikace, kterymi JSou soziolingvisticke, socialni a sociokultumi kompetence a ktere hraji v dnesni spolecnosti velmi v,Yznamnou roli. Jako cilovou skupinu sve diplomove prace Jsem SI zameme zvolila studenty, kteri se na zaklade dosazene jazykove urovne radi mezi pokrocile. Ve svych teoretickych uvahach vychazim zejmena ze Spolecneho referencniho ramce, podle nehoz jsou pokroCili rozrazeni do dvou skupin BI a B2. S revolucnim obratem ve vyuce, ktery se vyznacuje predevsim neustaIym zdüraziiovanim a uprednostiiovamm mluvnich dovednosti, jsou spojeny zvysene naroky nejen na studenty samotne, ale zejmena na ucitele. Ti maji za ukol pn vyuce koordinovat a usmeriiovat mluvni cinnost zaku. Ve svych uvahach vychazim z vlastnich zkusenosti, ktere jsem ziskala svou nekolikaletou praxi. Existuje nekolik bodü, ktere je nutno ve spojeni s touto problematikou...
Use of computers in German classes
Skalická, Jana ; Berglová, Eva (vedoucí práce) ; Rössler, Paul (oponent)
Diplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její...
Common European framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Nosková, Ludmila ; Berglová, Eva (vedoucí práce) ; Rössler, Paul (oponent)
Tematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...
Developing of reading skills in teaching German as a foreign language in secondary-grammar schools
Kaločová, Kateřina ; Berglová, Eva (oponent) ; Rössler, Paul (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo objasnit, do jaké míry je čtení s poslechem důležitým faktorem učení cizího jazyka a čím je tato pozice dána. Zároveň bylo úkolem shrnout základní teoretické poznatky o čtení jako takovém, tzn. objasnit jeho pedagogicko-didaktické, jazykové i psychologické charakteristiky. Na teoretickou část navazuje část praktická, která spočívá v analýze tří učebnic jazyka německého, které lze považovat za dominantní na trhu v České republice, a které zároveň reprezentují práci tří rozdílných nakladatelství a jejich přístup k didaktice němčiny jako cizího jazyka. Tato analýza se zabývala především koncepcí výuky a samotnými texty a aktivitami s nimi spojenými. V první kapitole jsme nastínili základní předpoklady této analýzy, které se týkaly jak kvality uvedených textů, tak rozmanitosti práce s nimi. Lze předpokládat, že i jazykově a pedagogicko-didakticky budou mít tyto učebnice jisté rezervy, na než chceme tímto upozornit. V druhé kapitole této práce jsme se věnovali psychologickým charakteristikám čtení jako takového, a to především z hlediska čtenáře. Kromě toho, že se v této fázi učení cizího jazyka objevují jistá specifika, promítají se zde i všeobecné aspekty učení cizího jazyka vůbec. Existují jisté faktory, které nutně a často ovlivňují způsob a úspěšnost tohoto mnohdy zdlouhavého...
Use of computers in German classes
Skalická, Jana ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její...
Common European framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Nosková, Ludmila ; Berglová, Eva (vedoucí práce) ; Rössler, Paul (oponent)
Tematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...
Common european framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Nosková, Ludmila ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...
Motivation in foreign language teaching
Červíčková, Helena ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Ovladani cizich jazyku je povazovano v ramci Evropske unie za velmi dUlezite. Dobre jazykove znalosti totiz umoziiuji lepsi komunikaci mezi Evropany. Ta podporuje jejich vetSi mobilitu v ramci Evropy, pfispiva k jejich vzajemnemu porozumeni a take lepsi spolupraci. Zaroveii muze pomoci pfekonat nejnlznejsi pfedsudky a diskriminace vliCi jinym mirodum, kulturam a nabozenstvim. Cizi jazyky se tak staly nedilnou soucasti v;Tliky ve skolach. Na ucebni proces a jeho uspesnost pfitom pusobi mnoho faktoru, jednim z nejdUlezitejsich je motivace. Od tohoto fenomenu si hodne slibuji jak ucitele, tak studenti. Spousta ucitelu se domniva, ze je jejich prace zbytecna, pokud jejich svefencum chybi motivace a naopak ocekavaji od motivovaneho studenta zazrak. Take studenti si nezfidka stezuji, ze je dany pfedmet nebavi, protoze je uCitel pro nej nedokaze nadchnout. Hodiny bfvaji nudne, smysl mnohych cviceni jim neni jasny, casto nevidi ani yfznam daneho pfedmetu pro jejich budouci zivot atd. Co to ale motivace vlastne je? Co pod timto pojmem rozumime? Jake faktory na ni pusobi? Do jake miry jsou rozhodujici osobnostni faktory studenta a jakou roli hraji ucitel, organizace vyucovani nebo ucebni materialy? Jak lze motivaci studentu zvysovat a naopak, jak lze zabranit jeji ztrate? Na tyto a jeste mnohe jine otazky se snazim...
Activation of speaking skills of advanced students
Melkusová, Petra ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomova prace se zabYva problematikou aktivace mluveni v nemeckem jazyce u pokroCilYch. Zejmena jsem se snazila poukazat na ty problematicke prvky, ktere jsou studenty vnimany jako prekazky pfi aktivovani jejich dosavadnich znalosti. V dnesni doM interkulturality jsou komunikacni schopnosti jednotlivce velmi dülezite. Pfitom je kladen düraz nejen na kulturu projevu, ale zejmena na komunikaci jako takovou. Rovnez nesmi b,Yt opomenuty vedlejsi produkty komunikace, kterymi JSou soziolingvisticke, socialni a sociokultumi kompetence a ktere hraji v dnesni spolecnosti velmi v,Yznamnou roli. Jako cilovou skupinu sve diplomove prace Jsem SI zameme zvolila studenty, kteri se na zaklade dosazene jazykove urovne radi mezi pokrocile. Ve svych teoretickych uvahach vychazim zejmena ze Spolecneho referencniho ramce, podle nehoz jsou pokroCili rozrazeni do dvou skupin BI a B2. S revolucnim obratem ve vyuce, ktery se vyznacuje predevsim neustaIym zdüraziiovanim a uprednostiiovamm mluvnich dovednosti, jsou spojeny zvysene naroky nejen na studenty samotne, ale zejmena na ucitele. Ti maji za ukol pn vyuce koordinovat a usmeriiovat mluvni cinnost zaku. Ve svych uvahach vychazim z vlastnich zkusenosti, ktere jsem ziskala svou nekolikaletou praxi. Existuje nekolik bodü, ktere je nutno ve spojeni s touto problematikou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.