Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,521 záznamů.  začátekpředchozí39502 - 39511další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.04 vteřin. 



Úskalí při tvorbě školního vzdělávacího programu pro tělesnou výchovu na 2. stupni základní školy
Tomková, Petra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
Pro mou diplomovou práci volím problematiku týkající se tvorby školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, konkrétně školního vzdělávacího programu pro tělesnou výchovu na 2. stupni základní školy. Jedná se o téma velmi aktuální, jelikož od 1.9. 2007 musí všechny základní školy v České republice podle nového vzdělávacího programu, tedy rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání, začít vyučovat v 1. a 6. ročníku. S jeho zavedením přicházejí mnohé připomínky ze strany pedagogických pracovníků. Odkrývají se pozitiva i negativa tohoto nového závazného dokumentu. Prostřednictvím výzkumu bych chtěla zjistit, jaká pozitiva shledávají pedagogičtí pracovníci v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, s jakými překážkami se potýkali při tvorbě školního vzdělávacího programu a jaké změny by uvítali v rámcovém vzdělávacím programu (rozdíl mezi školním vzdělávacím programem a rámcovým vzdělávacím programem bude vysvětlen v kap. 4). Zahájení výuky podle rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání na českých školách současně odstartovalo bouřlivou diskuzi o správnosti nastavených pravidel (tedy rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání) jak na úrovni odborné tak i laické. Tato diplomová práce by proto mohla posloužit laické (členové školských rad z řad rodičů) i...

Proměny v obsahu magisterského vzdělávání archivářů na vysokých školách knihovnicko-informačního zaměření v Severní Americe
Lichnovská, Marie ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Kalkus, Stanislav (oponent)
Novodobá role archiváře jako vysokoškolsky vzdělaného informačního specialisty vyvolává potřebu kvalitativních změn v obsahu vysokoškolského vzdělávání. Cílem rigorózní práce je přispět k identifikaci aktuálních vzdělávacích potřeb archivních specialistů v návaznosti na rozšiřování jejich profesních kompetencí. Po úvodním stručném vymezení pojmu "archivní věda" je pozornost věnována aspektům informační společnosti, které ovlivňují výkon archivního povolání a vzdělávání archivářů. Jádrem práce jsou případové studie tří severoamerických vysokých škol s odlišným přístupem k tvorbě obsahu magisterského studijního programu archivního studia. Důraz je kladen na přímé prameny reprezentující archivní studijní obory (osnovy, anotace, sylaby). Samostatná kapitola je věnována návrhu obsahu archivního oboru pro vysokou školu knihovnicko-informačního zaměření. Texty vybraných kapitol jsou doplněny výsledky zahraničních výzkumných projektů, jejichž předmětem byly změny ve vzdělávání archivních specialistů. V závěru jsou shrnuty a vyhodnoceny získané poznatky a jejich možný přínos pro české archivní vzdělávání.


Mediální výchovou k mediální gramotnosti
Benešová, Pavla ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce Mediální výchovou k mediální gramotnosti se zabývá novým tématem ve vzdělávání - mediální výchovou. První část práce se věnuje stručné historii mediální výchovy ve světě a zaváděním mediální výchovy v českém prostředí. Práce přibližuje problematiku mediální gramotnosti a představuje mediální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu. Z ryze didaktického hlediska je mediální výchova představena v kapitole Principiální elementy výstavby metodiky a v kapitole Metody mediální výchovy. Druhá část práce pojednává o vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy a s tím spojených projektech nestátních organizací. Tato část práce dále nabízí přehled metodických příruček, které byly publikovány pro výuku mediální výchovy v českém školství. V závěrečné kapitole jsou tři stěžejní metodické příručky porovnány.

Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.

Přijímací zkoušky na vysoké školy a nová maturita z chemie
Belháčová, Zuzana ; Kratochvílová, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
V návaznosti na probíhající legislativní změny vyplývající ze schválení tzv. školského zákona a v souladu s požadavky Evropské unie vznikla v našem školství potřeba zajistit průhledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Od 1. ledna 2006 bylo vytvořeno Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) jako samostatná státní instituce, která bude mít tuto oblast ve své kompetenci.1 CERMAT má jako základ pro splnění své nové funkce dispozici výsledky všech šetření, která proběhla vletech 2001-2006 na celostátním vzorku žáků v rámci cyklu programů Krok za krokem k nové maturitě.1 Diplomová práce se zabývá problematikou testování v oblasti přírodních věd s důrazem na chemii, možností využití výsledků získaných CERMATem pro přijímací řízení na VŠ v letech 2007 a 2008, interpretací statistických dat ve vztahu testům i jednotlivým úlohám. Základní principy didaktického testování využívá při tvorbě testových úloh a sestavení testu z učiva chemie středních škol. Za pomoci těchto materiálů si studenti mohou ověřit znalosti s porozuměním, aplikace poznatků a řešení problémů a práci s informacemi, které potřebují studiu na VŠ.

Příprava učitelek mateřských škol na pedagogických školách
Rážová, Hana ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Práce popisuje v teoretické části historický vývoj učitelské profese a učitele současnosti. V praktické části porovnává všechny pedagogické fakulty v České republice, Které se zaměřují na vysokoškolské vzdělávání předškolních pedagogů ve studijním programu Specializace v pedagogice, obor Učitelství pro mateřské školy.

Tvorba edukačního počítačového programu pro děti se zrakovým postižením
Holá, Klára ; Kučera, Miloš (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou edukačního počítačového programu, který je určen dětem se zrakovým postižením mladšího školního věku, konkrétně dětem se zrakovými možnostmi v kategorii střední a silná slabozrakost a dětem s poruchami binokulárního vidění. Podstata softwaru spočívá ve vzdělávání dětí se zrakovým postižením, zejména v rozvoji poznatků o světě zvířat, a zároveň v reedukaci jejich zrakových schopností.