Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,250 záznamů.  začátekpředchozí39241 - 39250  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.94 vteřin. 

Tržní příležitosti firmy Hamé na trzích Bulharska a Rumunska
Šubrt, Vít ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce)
Práce vychází z historie a vývoje firmy Hamé a hodnotí její úspěchy a potenciální možnosti na východoevropských trzích Rumunska a Bulharska. Oba trhy zkoumá pomocí PEST analýzy a na základě jejích výstupů je provedena SWOT analýza obou trhů, zhodnocení současné strategie a návrh možných kroků do budoucna.

Opravné položky podle české legislativy v porovnání s IAS/IFRS a US GAAP
Dvořák, Luboš ; Velechovská, Lenka (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je osvětlit problematiku opravných položek a upozornit na rozdíly mezi tím, jak je vnímá české účetnictví a jak je chápou Mezinárodní standardy účetního výkaznictví a Všeobecné uznávané účetní principy přijímané v USA. V první řadě je obecně vymezen pojem opravných položek a s nimi souvisejících základních termínů. Postupy účtování jsou vyloženy v samostatné kapitole. Následuje podrobné rozvedení tématu dočasného snížení hodnoty u konkrétních majetkových forem, nejprve očima českého účetního, poté z pohledu IAS/IFRS a US GAAP. Jednotlivé kapitoly vysvětlují specifika opravných položek u dlouhodobého majetku, u zásob, u nedobytných pohledávek a u finančního majetku. Dále jsou uvedeny zvláštní opravné položky, které česká legislativa nepoužívá, ale IAS/IFRS nebo US GAAP s nimi pracuje. Na závěr jsou poznatky shrnuty a jsou zdůrazněny nejvýraznější rozdíly mezi českým a mezinárodním systémem.

Administrativní budova
Ondruš, Petr ; Šmak, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce administrativní budovy ve Valašském Meziříčí. Půdorysné rozměry objektu jsou 55,5 x 30,0 m. Délka objektu se postupně s každým patrem zvyšuje. Budova má 8 nadzemních podlaží. Celková výška objektu je 33,6 m. Stropy objektu tvoří spřažená ocelobetonová konstrukce. Konstrukce je v obou směrech ztužena svislými ztužidly. K administrativní budově přiléhá menší budova s obchodními prostory. Půdorysné rozměry jsou 31,5 x 21,0 m a výška budovy po vrchol vazníku včetně opláštění je 17,5 m.

Komparace ekonomických reforem v Československu a NDR v šedesátých letech 20. století
Vochozka, Jan ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Dufek, Pavel (oponent)
Práce se věnuje ekonomickým reformám v Československu a v Německé demokratické republice v 60. letech 20. století a jejich dopadu na hospodářský, politický i sociální vývoj společnosti. První část práce je zaměřena na Československo a základní předpoklady a teoretické základy reforem až po tzv. Šikovu reformu, která byla ukončena v roce 1968. V druhé části jsou pak reformní snahy v NDR přímo srovnávány s reformami v Československu a jejich celkovým dopadem na budoucí vývoj obou socialistických států. Závěr práce pak hodnotí přínos reforem a jejich uskutečnění v praxi.

Deflation and monetary policy
Vošková, Martina ; Koderová, Jitka (vedoucí práce) ; Kaimova, Nadira (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení různých perspektiv vnímání deflace, její dělení, pozitivní a negativní konotace, definování role monetární politiky ve vztahu k deflaci a měnových nástrojů s důrazem na nekonvenčních. Poslední část aplikuje teoretické poznatky na vývoj ve Švýcarsku, popisuje kroky SNB v období 2008-2016, přibližuje nejdříve předikované a následně jejich reálné dopady, dokumentuje vývojem dat a hodnotí jednotlivé monetární kroky. Teoretická část se přiklání k převažujícímu ekonomickému proudu, považuje deflaci za negativní jev a dožaduje se její eliminace. Každý z kroků SNB byl kontroverzním, práce otevírá otázku nutnosti intervencí z roku 2009, vysvětluje důvody zásahů 2011 a strategie exitu z 2015, neopomíjí ani negativní konsekvence a nastiňuje témata odborných diskusí, které intervence ve Švýcarsku spustili. V závěru se dotýká tématu negativní úrokové sazby jako nekonvenčního monetárního nástroje.

EMU a společná měna euro ve vztahu k ČR - komparace ČR a Rakouska
Musilová, Alžběta ; Brůžek, Antonín (vedoucí práce) ; Potužáková, Zuzana (oponent)
Tato práce hodnotí jednotlivá pozitiva a negativa vstupu ČR do EMU. Východiskem je posouzení, zda se daný problém objevil při vstupu Rakouska do EMU. Na základě podobných rysů obou ekonomik se pak snažím rozhodnout, zda se daný problém vyskytne rovněž při vstupu České republiky do EMU. V závěru práce je pak diskutováno optimální načasování vstupu ČR do Evropské měnové unie. Klíčovým kritériem pro zodpovězení této otázky je, zda dřívější či pozdější vstup umožní zvýraznění některých pozitiv, resp. zabrání některým negativům.

Visegrádská skupina jako významný středoevropský fenomén
Lukášek, Libor ; Ort, Alexandr (vedoucí práce) ; Janoušková, Zuzana (oponent) ; Had, Miloslav (oponent) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Disertační práce, s využitím metody mezinárodně politické analýzy, popisuje a hodnotí vývoj Visegrádské skupiny, jako důležité středoevropské regionální platformy, v letech 1991-2004 na pozadí naplnění vybraných strategických cílů definovaných na počátku spolupráce - zajištění stability a bezpečnosti v regionu střední Evropy po roce 1989 a naplnění integračních ambicí zemí Visegrádské skupiny ve vztahu k NATO, resp. ES/EU. Práce také nastiňuje perspektivy, resp. možný další vývoj spolupráce zemí Visegrádské skupiny po vstupu ČR, Maďarska, Polska a Slovenska do NATO a EU.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Aliapulios, Telis ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ludmila, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky Apple na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele na trhu s chytrými mobilními telefony, ze kterého vzejdou doporučení pro společnost Apple, jak by měla posílit svůj vliv na tomto trhu. Teoretické část práce klade důraz na popis marketingového mixu, teorii značky a kupního chování spotřebitele. Ve vlastní části diplomové práce, která je podložena prostudovanými sekundárními daty, je na úvod charakterizována společnost Apple, její strategie budování značky, situace na trhu s chytrými mobilními telefony, spolu s marketingovými nástroji, které Apple na tomto trhu používá. Jádrem praktické části práce je zpracování kvantitativního dotazníkového šetření v elektronické podobě, kterému předchází kvalitativní předvýzkum provedený na sedmi majitelích telefonu iPhone. V dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 154 respondentů, byly sledovány názory a postoje dotazovaných na značku Apple. Zde se vyjádřili majitelé různých značek chytrých telefonů a také respondenti, kteří vlastní chytrý telefon značky Apple. V kapitole zhodnocení výsledků a doporučení jsou odpovědi obou skupin komparovány, a spolu s prostudovanými sekundárním daty slouží k sestavení několika doporučení pro značku Apple na tomto trhu. Téměř tři čtvrtiny vlastníků všech značek chytrých mobilních telefonů vnímají ceny těchto přístrojů jako příliš vysoké a stejně situaci hodnotí o něco více jak polovina vlastníků telefonů iPhone. U této skupiny je však citlivost na vnímání nastavení ceny chytrých telefonů značky Apple do určité míry snížená. Jedním z důležitých doporučení pro společnost Apple je to, že musí efektivněji komunikovat nastavení cen chytrých mobilních telefonů a svoji cenovou politiku vůči spotřebitelům napříč jednotlivými státy, tak aby si dokázala získat ještě více spotřebitelů z řad studentů a prvouživatelů značky. Toho dosáhne například tím, že jim nabídne levnější model chytrého telefonu vyšší střední třídy. V případě spokojenosti pak mohou spotřebitelé přejít na prémiové chytré telefony a ostatní produkty této značky.

Vývoj konzumace médií u generací Y a Z
Kotálová, Eliška ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem konzumace médií u generací Y a Z. Vychází z aktuální problematiky, jejíž podstatou jsou shody a zároveň drobné odlišnosti v konzumaci médií u těchto generací. Cílem této práce je se na tyto shody a odlišnosti zaměřit, zanalyzovat je na základě dostupných dat a zároveň přinést pohled vlastní, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané informace mohou být nápomocny všem zainteresovaným skupinám zaměstnavatelům, marketérům apod. Práce obsahuje celkem pět kapitol, z nichž tři tvoří část teoretickou a dvě část praktickou. První kapitola představuje média v teoretické rovině, druhá vysvětluje podstatu vzniku jednotlivých generací a třetí uvádí principy tvorby dotazníku jako techniky sběru dat. Čtvrtá kapitola představuje některé poznatky o konzumaci médií u obou generací a pátá tyto informace pomocí hypotéz ověřuje v dotazníkovém šetření.

Přímé zahraniční investice v okrajových oborech
Musil, Pavel ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Laláková, Eva (oponent)
Práce hodnotí přímé zahraniční investice v okrajových oborech v regionu střední a východní Evropy. Část práce je věnována určení okrajových oborů a určení determinant nízkého přílivu investic do vybraných oborů. Následně je na příkladu konkrétní zahraničního investora provedena analýza, která ukazuje, že rozhodování se neliší od jiných investorů, pouze má svá specifikace. Práce se snaží ukázat, že i okrajové obory a PZI, které do nich směřuji, nemusí být výjimkou a naopak jich může přibývat.