Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tabletová žurnalistika v Česku a Evropě
Horňáková, Marie ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na tabletovou žurnalistiku, a to především v České republice a Evropě. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části je popsána historie tabletů a důvody, proč v nich novináři ještě před uvedením zařízení na trh viděli velký potenciál pro žurnalistiku. Shrnuje i první pokusy v oblasti tabletové žurnalistiky, ať už úspěšné či neúspěšné. Dále uvádím doporučené postupy v tabletové žurnalistice, z kterých jsou následně vytvořena kritéria pro posuzování vybraných evropských ryze tabletových titulů - českého magazínu Headliner, anglického Photography Week, španělských Don a Marca Plus a německého časopisu SisterMag. Kritérií je sedm, a to čistota a jednoduchost uživatelského rozhraní, vhodný design, práce s dotekem, zapojení multimédií, citlivost k přenositelnosti zařízení, přítomnost na sociálních sítích a personalizace obsahu. V teoretické části jsou také krátce představeny zkoumané tituly a situace na mediálním trhu v zemi jejich původu. Cílem praktické části práce je zjistit, jak se jednotlivé tituly drží doporučených postupů v tabletové žurnalistice. Časopisy posuzuji vždy podle pěti posledních vydání. Využívám k tomu metodu komparativní analýzy a popsaná kritéria. Zjištění jsou následně shrnutá v textu i tabulce.
Analysis of a selecter period of Polaroid company and usage of instant photography as a marketing toll
Krchová, Petra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou spoločnosti Polaroid a taktiež pojednáva o využívaní instantnej fotografie ako nástroja marketingu. Spoločnosť Polaroid, ktorá sa vďaka svojmu zakladateľovi Edwinovi Landovi dodnes považuje za jednu z najikonickejších značiek, sa preslávila jedinečnými instantnými fotoaparátmi a okamžitou fotografiou, ktorá sa stala fenoménom pretrvávajúcim dodnes. Táto práca sa v prvej časti zaoberá vznikom a historickým vývojom spoločnosti. Približuje, čo stálo za vznikom tejto spoločnosti, aj aké boli jej prvé produkty. Historický vývoj spoločnosti mapuje postupné kroky, ktorými sa spoločnosť Polaroid uberala a uvádza tiež modely fotoaparátov v rámci tohoto vývoja. Druhá časť bakalárskej práce definuje spoločnosť Polaroid ako značku a opisuje jej marketingovú komunikáciu v širšom kontexte, pričom sa následne zameriava konkrétnejšie na vizuálnu komunikáciu spoločnosti, a to vo dvoch obdobiach jej vývoja. Prvým je obdobie rokov 1960 až 1990, kedy spoločnosť stála na vrchole svojho vývoja. Druhým je obdobie rokov 2007 až 2017, kedy sa z Polaroidu stala licenčná spoločnosť a okrem rozšírenia produktovej škály zmenila spôsob tvorby instantnej fotografie, aj jej vnímanie a využívanie. Práca opisuje a analyzuje tieto dve fázy spoločnosti z marketingového...
Vnímání textu z tištěné předlohy a obrazovky
Piskáčková, Klára ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Bouda, Tomáš (oponent)
(česky) Tato diplomová práce je koncipována jako metareview výzkumů zabývajících se rozdíly ve vnímání, porozumění a zapamatování textu z různých zobrazovacích médií. Práce shrnuje výsledky nejzajímavějších a nejrelevantnějších výzkumů na toto téma, provedených od 80. let do současnosti. I přesto, že je těžké shrnout výsledky jednotlivých výzkumů, především kvůli velmi odlišným metodikám výzkumů i rozdílům v testovaných vzorcích, dá se říci, že hlavním zjištěním této metareview je, že v dnešní době dostupné zobrazovací technologie již nemají negativní vliv na únavu očí, rychlost čtení, vnímání, porozumění ani zapamatování textu. Na teoretickou část práce pak navazuje praktická část se třemi krátkými experimenty provedenými na malém vzorku účastníků. První z experimentů se zabývá porozuměním textu mezi studenty střední školy, druhý experiment se věnuje rozdílům v rychlosti čtení na různých médiích a subjektivnímu hodnocení únavy očí, ve třetím experimentu pak pomocí dotazníku zkoumáme subjektivní preference studijních materiálů mezi studujícími.
Vývoj periodika Sport Magazín v letech 1997-2012
Molitoris, Andreas ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Vývoj periodika Sport Magazín v letech 1997-2012 se zabývá periodikem Sport Magazín, páteční přílohou deníku Sport. V úvodní části se diplomová práce zabývá historií periodika a jeho vydavatelství, pomocí výzkumu MML a dalších anket zjišťuje, jaké sporty jsou mezi čtenáři oblíbené a které sporty by čtenáři rádi v magazínu našli a taktéž se všeobecně zabývá tématem sport, jeho historií a pohledem na něj. V další části práce mapuje vývoj Sport Magazínu od jeho vzniku v roce 1997 do roku 2015, přičemž sleduje vývoj magazínu vždy s odstupem pěti let. V letech 1997, 2002, 2007 a 2012 práce podrobně sleduje všechna čísla magazínu v daném roce, přičemž v každém z těchto ročníků zjišťuje, v jakém rozsahu magazín vycházel, jakým sportovním tématům se věnovaly články v magazínu, jaké byly pravidelné rubriky a taktéž jaký byl v každém čísle podíl inzerce. V závěru práce jsou všechny tyto ročníky navzájem porovnány a práce sleduje, k jakému vývoji u magazínu během posledních patnácti let došlo.
Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2.0 kulturu fanzinů
Hroch, Miloš ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...
Bohumil Modrý a jeho osud v mediálním a literárním ztvárnění
Jakubec, Dominik ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zaměřuje na obraz československého hokejového brankáře Bohumila Modrého v současné literatuře a dobovém periodickém tisku. Po přiblížení osudu Bohumila Modrého se zabývá v druhé kapitole analýzou dobového tisku, kdy na příkladu deníků Rudého práva, Mladé fronty a Československého sportu analyzuji kvantitativně informace o sledované osobnosti a změnu mediálního obrazu Bohumila Modrého. Zkoumaná období jsem si vytyčil na dobu průběhu hokejových mistrovství světa v letech 1947 a 1949, olympijských her 1948, zatčení reprezentačního týmu a Bohumila Modrého v březnu roku 1950, soudního přelíčení v říjnu 1950, propuštění odsouzených v roce 1955, smrti Bohumila Modrého v červenci roku 1963 a rehabilitaci všech nespravedlivě uvězněných v červenci roku 1968. Třetí část následně sleduje literární obraz tohoto sportovce na příkladu knihy Jáchymov rakouského autora Josefa Haslingera. Jedná se o román, který autor připravoval spolu s dcerou Bohumila Modrého, Blankou Modrou, a přestože sleduje také jiné dějové linky, významně líčí osud Bohumila Modrého. Zde se zaměříme na to, zda informace uvedené v románu odpovídají těm získaným z odborných zdrojů, případně jakým způsobem jsou pozměněny či doplněny. Závěr vyhodnocuje dobové kvalitativní mediální obrazy významného československého...
Jaroslav Šalda. Portrét titána tisku
Škrabalová, Iveta ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Abstrakt v českém jazyce Práce zachycuje životní příběh "self-made mana" Jaroslava Šaldy, tvůrce a ředitele Melantrichu, největšího tiskového podniku československé První republiky. Těžištěm poznání jsou rozhovory s pamětníky, archivní dokumenty a literární zdroje. Každá z kapitol představuje část z odpovědi na otázku: Jak je možné, že se z nemanželského dítěte bez prostředků a univerzitního vzdělání stal člověk s rozsáhlými odbornými znalostmi, častý host ministrů i prezidenta a mocný vládce mediálního průmyslu. Text ve svém celku, pevně svázaný s historií českého národa a Melantrichu, reflektuje zkušenost muže, který svůj život zasvětil budování, neboť konstruktivní, inovativní, vytrvalou a tvrdou práci považoval za hlavní prostředek k jeho naplnění, klíč k úspěchu. Zobrazuje osobnost ztělesňující známé rčení: Když se chce, všechno jde. Klíčová slova Jaroslav Šalda, Melantrich, Česká strana národně sociální, České slovo, Svobodné slovo, Hvězda, Václavské náměstí, První republika, kapitalismus, podnikání, ředitel, tisk, noviny, vydavatelství, nakladatelství, odbojová činnost.
Sociálně-politická role časopisu Parlament (1921-1936) a jeho mediální ukotvení v meziválečném období
Bajerová, Markéta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně-politická role časopisu Parlament (1921-1936) a jeho mediální ukotvení v meziválečném období charakterizuje postavení revue Parlament na mediálním trhu v meziválečném Československu. Představuje období první republiky jako dobu ustavování a stabilizace nového státu založeného na demokratických principech, které se odrážely i v tehdejší mediální tvorbě. Ta se vyznačovala, přestože podléhala cenzuře, značnou rozmanitostí - své místo v ní nacházela početná periodika různých zaměření a ideových hodnot. Parlament, na něhož jsem zaměřila svou pozornost, byl signifikantní tím, že vycházel ve stejnojmenné instituci a věnoval se tedy primárně sociopolitickým tématům. Z jeho obsahu je zřejmé, že si dal za úkol bránit svým obsahem nezávislé postavení republiky a přibližovat veřejnosti její zákony a politickou kulturu. Vzhledem k tomu, že o časopisu neexistuje příliš podkladů, rozhodla jsem se ho kompletně vymezit. Čerpala jsme primárně ze samotného periodika a archivních materiálů Národního archivu. Zaměřila jsem se na osobnosti, které tento měsíčník vytvářely, frekvenci jeho vydávání, organizační a finanční záležitosti a především na analýzu obsahu jeho textů v návaznosti na činnost Národního shromáždění. Tento postup mi poskytl ucelený pohled na dobovou situaci a udal mi...
Krajanské komunity v Argentině a jejich časopis Nová Doba
Lokšová, Veronika ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Binková, Simona (oponent)
Diplomová práce Krajanské komunity a jejich časopis Nová Doba se věnuje problematice vystěhovalectví do Argentiny. V prvních kapitolách zmiňuje příčiny, právní předpisy českého vystěhovalectví a první osidlování ze strany československých krajanů. Přináší informace o českých krajanech a jejich krajanských spolcích. Praktickou částí této diplomové práce bylo zpracování krajanského časopisu Nová Doba. Časopis je rozdělen do několika rubrik, které jsou detailně zpracované. Součástí je také analýza reklam, pozvánek a inzerátů, které se objevují v časopise Nová Doba. Klíčová slova: vystěhovalectví, krajanské komunity, tisk, časopis Nová Doba
Vývoj reklamy na léčiva, zdravotní produkty a služby v tištěných médiích - komparace časopisů Světozor a Týden
Kadlec, Michal ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce sleduje zastoupení a vývoj reklamy na léčiva, zdravotní produkty a služby v tištěných médiích. Konkrétně se zaměřuje na srovnání období první republiky a období samostatné České republiky. Vybrány byly roky 1928 a 2008, vymezující období 80 let, během něhož se reklama a propagační postupy vyvinuly. Nacházíme však také shodné přetrvávající principy. Cílem práce je představit dobovou reklamu ve vybraném tištěném médiu, zvoleny byly časopisy pro širší veřejnost Světozor a Týden. Práce sleduje jaké služby a produkty byly propagovány, v jakém kontextu a jakými prostředky. Od představení problematiky a rozboru jednotlivých ročníků přecházíme ke komparaci nalezených vzorků. Výsledkem práce je zhodnocení využitých principů s ohledem na charakter média a časový rámec. Práce zohledňuje rovněž nutná omezení, daná regulací reklamy na léčiva. Pro srovnání a vyšší počet vzorků sledujeme rovněž kosmetické produkty prodávané v lékárně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.