Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 409 záznamů.  začátekpředchozí388 - 397dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ecolabeling and consumer protection
Hyblerová, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Olšavský, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z dobrovolných nástrojů státní politiky životního prostředí - ecolabelingem (označování ekologicky šetrných výrobků). Konkrétně se zaměřuje na kategorii turistické ubytovací služby z důvodu nejvyššího počtu udělených licencí v programu ekoznačení Evropské unie. Cílem práce bylo zjistit pohled turistických ubytovacích služeb a spotřebitelů v České republice a Itálii na problematiku ochrany životního prostředí.
Impact of television advertising on children as consumers
Parihuzičová, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přezkoumat vliv televizní reklamy na děti vystupující v roli spotřebitele. V práci vycházím ze základní charakteristiky a psychologické stránky reklamy pro bližší přiblížení reklamy jako takové. Dále je snahou této práce přezkoumat vztah dítěte k televizní reklamě a hlavně zjistit, jaký vliv má reklama na dětského spotřebitele. Výzkum byl provedený na Slovensku formou písemného dotazování. Respondenty byli žáci ve věku osm až čtrnáct let.
Ekologické zemědělství v ČR
Simajchlová, Petra ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Je beze sporu, že ekologické zemědělství je aktuálním tématem, které se čím dál častěji diskutuje nejen na území Evropy, ale také všude ve světě. Vedle nárůstu počtu příznivců ekologického zemědělství a produkce biopotravin se objevuje zároveň stále více pochybností o smysluplnosti a ekonomické efektivnosti tohoto typu hospodaření. V České republice je situace o to složitější, že po téměř půl století socialistického režimu a s ním spojeného bezohledného ničení půdy, rostlinstva a zemědělství vůbec, zde nemá ekologický způsob hospodaření vybudovanou tradici. O principech ekologického zemědělství se ví v prostředí českých spotřebitelů stále ještě velice málo a je potřeba šířit mezi lidmi celkové ekologické povědomí stejně tak jako je tomu například v Německu. Inspiraci je možno čerpat nejen od západních sousedů, nýbrž také od zemí třetího světa. Z toho vyplývá, že pro rozvoj ekologického zemědělství u nás nebudou potřeba pouze finanční prostředky ve formě dotací. Zlepšení celkové situace se neobejde zejména bez rozsáhlé propagace a reklamní kampaně za účasti státních úřadů, odborníků, samotných ekologických farmářů, producentů a především spotřebitelů. Dodržování principů ekologického hospodaření neznamená pouze chytrý marketingový tah, jak si mnozí myslí, ale určitý etický či morální názor na svět. Nejde pouze o bioprodukty a jejich zdravotní či chuťové přednosti, ale především o způsob, kterým byly vytvořeny. Prostřednictvím zemědělské produkce v menších množstvích a využíváním převážně manuální práce se ekofarmáři vracejí k původnímu způsobu života, k přírodě a zlidšťují výrobní proces. Nicméně i přes veškeré sympatie, které k fenoménu ekologického zemědělství cítím, jsem se pokusila vyprovokovat sporné otázky, kterými je ekozemědělství opředeno a zodpovědět je nejen případným čtenářům, ale velkou měrou také sama sobě. Cílem mé práce bylo analyzovat současnou situaci ekologického zemědělství v České republice a prostřednictvím dotazování u provozovatelů vybraných ekofarem zjistit jejich názory na danou problematiku a vytipovat nejzávažnější problémy ekologického zemědělství.
Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Popeláková, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.
Spotřebitelské smlouvy a možnost odstoupení
Holeček, Václav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaněk, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice spotřebitelských smluv, které jsou relativně novým pojmem v českém právním systému. Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelenou představu o základech problematiky spotřebitelských smluv, jejich právní úpravě a možnostech, jak se v konkrétních případech bránit, především jak od smlouvy odstoupit. Čtenář se dozví, co vlastně spotřebitelské smlouvy jsou, kdo může být účastníkem spotřebitelsko-smluvních vztahů, řekneme si něco o právních institutech, které spotřebiteli v ustanovení o spotřebitelských smlouvách poskytují ochranu, především se zaměříme na situace, za kterých má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k rostoucí oblibě nákupů uskutečněných přes internet, se budu ve své práci věnovat též smlouvám uzavřeným na dálku. Nezmíněny nezůstanou ani smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání. V souvislosti s dovolenými se zmíníme též o smlouvách time-sharingových. V závěru práce se podíváme na nejčastější typy spotřebitelských smluv a to na smlouvu kupní a smlouvu o dílo, a jak a v jakých případech od těchto smluv odstoupit.
Delusive Advertisement in Unfair Competition
Vazanová, Zuzana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.
The impact of advertising on the image of chosen consumer products brands
Derenčényiová, Lenka ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Zapletalová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vztah mezi reklamou a image jako součásti značky. Teoretická část přibližuje pojmy značka, reklama a nákupní chování spotřebitele. Za pomoci dotazníkového výzkumu je potom v části praktické zhodnocená míra vlivu reklamy, a sekundárně i jiných faktorů, na celkové vnímání značky spotřebitelem. Za předmět zkoumání byla v této práci vybrána značka probiotických jogurtů Activia.
Specifika chování čínského spotřebitele jako uživatele internetu
Kopl, Martin ; Dušková, Dagmar (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce popisuje mentalitu čínského spotřebitele a na praktických ukázkách demonstruje úskalí, které mohou při komunikaci s čínským spotřebitelem vyvstanout. Dále se také diplomová práce věnuje marketingové komunikaci s čínským spotřebitelem prostřednictvím internetu, který má do budoucna pro komunikaci s čínským spotřebitelem velký potenciál, neboť nadcházející generace mladých Číňanů využívá internet jako svůj hlavní komunikační a informační kanál.
Ochrana spotřebitele a kouření
Oberfalzer, Jan ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
V první části jsou popsána teoretická východiska a právní vymezení ochrany spotřebitele. Druhá část je věnována tabákovým výrobkům. Jsou zde uvedeny jejich druhy a tabákové společnosti působící na českém trhu. Třetí část rozebírá konkrétní zákony, které se týkají výroby a prodeje tabákových výrobků. Je zaměřena hlavně na regulaci tabákového průmyslu. Poslední část se zabývá kouřením. Nastiňuje problém kouření mládeže a popisuje některé protikuřácké organizace a kampaně.
Kupní rozhodovací proces na trhu bicyklů/MTB
Škrabánek, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu bicyklů ve všech jeho fázích. Snahou je zachytit význačná specifika, která mají na tento proces jakýkoli vliv. Práce je rozdělena do několika kapitol. Teoretická část se zabývá marketingovými nástroji na trhu bicyklů, kde je bicykl považován za komplexní výrobek spolu se všemi souvisejícími složkami. Další oddíl se velmi podrobně věnuje analýze kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu bicyklů, přičemž největší prostor je věnován samotným fázím KRP. Poslední kapitola pojednává o marketingovém výzkumu v obecném pojetí. Praktická část této diplomové práce vychází z výsledků marketingového výzkumu, který byl realizován za pomoci dotazníkového šetření. Rozhodující roli při sběru primárních dat pro tento výzkum sehrává písemné dotazování. Dále jsou v této části práce uvedeny informace, které se týkají dotazníkového šetření. Posléze jsou analyzovány sociodemografické otázky, které blíže specifikují složení respondentů ve vzorku. Stěžejní částí se stává statistická analýza jednotlivých otázek v dotazníku, která zahrnuje jednak analýzu prvního stupně všech otázek, jednak dvourozměrnou statistickou analýzu, která odkrývá souvislosti mezi vybranými otázkami. Nechybí ani shrnutí výsledků a formulace marketingových doporučení pro výrobce a prodejce bicyklů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 409 záznamů.   začátekpředchozí388 - 397dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.