Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,091 záznamů.  začátekpředchozí37082 - 37091  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.53 vteřin. 

Analýza uplatnění absolventů ZF JU na trhu práce
DUŠEK, Radim
Cílem práce bylo zjistit, jak se na trhu práce uplatnili absolventi Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen ZF JU), kteří ukončili své řádné denní studium v letech 2002 {--} 2006. Dalším cílem bylo zjistit, jak absolventi hodnotí kvalitu vzdělávání na ZF JU. Celý výzkum byl proto koncipován tak, aby podal informace o tom, jaký byl přechod absolventů ze školy do praxe, jak jsou absolventi spokojeni se svým aktuálním zaměstnáním, jaký je jejich názor na absolvované studium a zda jim vystudovaný obor poskytl dostatečné kompetence pro úspěšné uplatnění na pracovním trhu.

Kanadské univerzitní knihovny a jejich informační služby
Štorová, Hana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Kalkus, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce analyzuje a hodnotí současnou situaci kanadských univerzitních knihoven, se zvláštním zaměřením na jejich informační služby. V úvodní části je popsán historický vývoj kanadských univerzitních knihoven a jejich současná situace je zasazena do společenského kontextu. Další část se věnuje spolupráci kanadských univerzitních knihoven v rámci významné celonárodní Kanadské asociace vědeckých knihoven a v rámci silných regionálních asociací. Uvedeny jsou konkrétní příklady spolupráce. Jádrem práce je analýza a popis čtyř vybraných univerzitních knihoven: Knihovny Britskokolumbijské univerzity (University of British Columbia Library, http://www.library.ubc.ca/), Knihovny Univerzity Simona Frasera (Simon Fraser University Library, http://www.lib.sfu.ca/), Knihovny McGillovy univerzity (McGill University Library, http://www.mcgill.ca/library/) a Knihovny Albertské univerzity (University of Alberta. Library, http://www.library.ualberta.ca/). V závěru jsou shrnuty poznatky získané analýzou vybraných knihoven a situace kanadských univerzitních knihoven je stručně srovnána se situací v ČR.

Jak se liší znalosti studentů o výživě na různých typech vysokých škol?
Boháč, Petr ; Dlouhý, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou čtenáři přiblíženy základní poznatky o zdravé výživě, složení stravy a výživová doporučení pro obyvatele České republiky. Je zde také popsána požadovaná úroveň znalostí středoškolských studentů o výživě. Praktická část se opírá o zjišťování znalostí souboru celkem 298 studentů ze čtyř vysokých škol a pro srovnání i posledního ročníku gymnázia. Tento soubor byl zkoumán pomocí testu složeného ze třiceti otázek, studenti byli dotázáni i na váhu, výšku, pohlaví a subjektivní ohodnocení svých znalostí před vyplněním testu. Odpovědi na tyto otázky byly vyhodnoceny manuálně a zpracovány v programech MS Word, MS Excel a Epitable. Výsledky byly vyhodnoceny a byla studována souvislost mezi úrovní znalostí studentů jednotlivých vysokých škol, rozdílnosti odpovědí mezi pohlavími a byla porovnána i úroveň znalostí z každodenního života. Dále byly porovnány hodnoty BMI a subjektivní ohodnocení znalostí studentů různých typů vysokých škol. Výsledky byly zaznamenány do přehledných grafů a v kapitole Diskuze byly popsány. Byly prokázány nejlepší znalosti studentů 3. lékařské fakulty. V praktických otázkách ze života nebyly prokázány rozdíly mezi studenty různých typů vysokých škol. Nebyly prokázány rozdíly mezi vědomostmi mužů a žen. Byly prokázány...

Studenti z velkoknížectví litevského na univerzitách střední Evropy do r. 1500. Stav a možnosti výzkumu
Kotau, Pavel ; Zilynská, Blanka (oponent) ; Bobková, Lenka (vedoucí práce)
Práce je věnována pobytu studentů z velkoknížectví litevského na třech středoevropských univerzitách v Praze, Lipsku a Krakově na konci 14. a v 15. století. Analyzuje a hodnotí literaturu, která téma reflektovala z pohledu národních historiografií a historiografií jednotlivých univerzit. Na základě pramenů, univerzitních matrik, zjišťuje počet, geografický původ a frekvenci studentů z Litvy. Zkoumá roli jednotlivých univerzit v "peregrinatio academica", putování obyvatel velkoknížectví litevského za vzděláním.

Modernizace přípravy učitelů pro vyučování v informační společnosti 21. století
Minář, Petr ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou inovace přípravy studentů učitelství pro druhý stupeň základní školy v oblasti implementace ICT do didaktické přípravy studentů. Charakterizuje základní východiska informatizace společnosti počátku 21. století, problém počítačové a informační gramotnosti, mediální výchovy a hodnotí význam školních knihoven a informačních center. Dále analyzuje základní kurikulární dokumenty jako východiska informační výchovy a pozornost věnuje i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využívání ICT ve vzdělávání. Dotazníkové šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové potvrdilo nedostatečnou přípravu studentů v didaktických aplikacích nových informačních technologií do vzdělávání jako základní didaktickou dovednost učitele v současnosti.

Křesťanská výchova dětí v předškolním věku
Junková, Jana ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
RESUMÉ Křesťanská výchova dětí v předškolním věku je téma, které jsem si zvolila pro svou diplomovou práci. Diplomová práce prověřuje, metodou porovnání teoretických poznatků s aplikací v praxi a realizací v projektech, následující hypotézu: Rozvíjí-li předškolní křesťanská výchova na základě respektování vývojových, věkových a individuálních zvláštností, harmonicky všechny stránky osobnosti dítěte, včetně duchovní, předpokládám, že děti jsou schopné žít křesťanské hodnoty ve své vrstevnické sociální skupině v každodenním životě a na svém stupni vývoje svou víru prožívat a také ji, na základě porozumění řeči symbolů a gest, slavit. Práce je rozdělena na tři celky. První celek podává náhled na výchovu harmonické osobnosti dítěte. Nejprve na základě odborné literatury popisuje vývojové zvláštnosti dítěte, formování osobnosti a identity. Popisuje socializaci, analyzuje postavení dítěte v kolektivu mateřské školy, která je místem první soustavné formace dítěte v heterogenní sociální skupině a doplňkem výchovy rodinné. Stanovuje stěžejní význam zakotvení a výchovy v rodině. Druhý celek stanovuje cíle křesťanské výchovy k přijetí Boha a jeho poselství. Uvádí falešné i spásné představy o Bohu, který se definitivně zjevuje v Ježíši Kristu. Vedle všedních dnů mají v životě dítěte význam slavnosti. Třetí celek se...

Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Andits, Tomáš ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca ma za cieľ porovnať a analyzovať www stránky University at Buffalo, University of Cape Town, The Chinese University of Hong Kong, Univerzity of Melbourne a Vysokej školy ekonomickej v Praze z hľadiska grafického spracovania, informačnej hodnoty, jednoduchosti použitia a bezbariérovej prístupnosti. Hlavným bodom je vytvorenie metodológie vhodnej k analýze a porovnaniu stránok vybraných univerzít. Tie prejdú detailným rozborom, na jeho základe budú bodovo ohodnotené.

Porovnání webových stránek vybraných světových měst
Novák, David ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit metodiku pro hodnocení a porovnání webových stránek světových měst a následně srovnat vybrané weby jejím aplikováním. Úvodní teoretická část se věnuje historii a současnosti internetu a webových stránek obecně, uvádí jejich kategorizaci, používané technologie, klíčové aktuální statistiky a důvody rostoucího významu webů měst s důrazem na e-Government. Porovnány jsou oficiální weby Londýna, New Yorku a Sydney. Jde o moderní světoznámá města, srovnatelná svou velikostí, používaným jazykem a celkovou atraktivitou. Metodika se snaží být objektivní, univerzální a znovupoužitelná. Weby hodnotí oproti kritériím rozděleným do 4 oblastí: grafický design, použitelnost, přístupnost a informační obsah. V závěru jsou výsledná hodnocení určena pomocí váženého průměru na základě vah kritérií a oblastí.

Veřejná vysoká škola - postavení, úkoly a organizace
Šimčík, Adam ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá veřejnou vysokou školou a její rolí ve společnosti. Práce hodnotí současný stav a postavení a úpravu této instituce a jejích součástí v právním řádu České republiky z důrazem na některé problémy, se kterými se současné veřejné vysoké školy potýkají.

Básníci Charles Cros, Tristan Corbière a Jules Laforgue v pojetí Vladimíra Holana
Valentová, Lenka ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Práce se zabývá francouzskými umělci z generace prokletých básníků Charlesem Crosem, Tristanem Corbièrem a Julesem Laforguem v pojetí českého básníka, překladatele a frankofila Vladimíra Holana. První část je věnována dlouholeté tradici česko-francouzských literárních vztahů, ve druhé části se práce zabývá literárně-teoretickým pozadím francouzské a české poezie a také pohledem literární kritiky na studované symbolistně-dekadentní básníky spolu s Holanem. Třetí část rozebírá básnická univerza a konkrétní originální znění básní, jejichž překlad Vladimírem Holanem dále analyzuje. Současně také hodnotí styčné prvky tvorby vybraných francouzských básníků s tvorbou překladatelovou a posuzuje Holanovo překladatelské počínání při transponování francouzských básní do českého jazykového prostředí.