Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparativní analýza veřejné sféry na internetu a v tištěných médiích
Čížková, Lucie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce předkládá analýzu veřejné sféry v prostředí dvou odlišných mediálních typů, která je provedena na základě míry participace různých skupin aktérů na obsazích mediálních sdělení týkajících se vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v České republice v září roku 2012. Teoretická část práce se věnuje především definování základních pojmů, jako jsou nová a tradiční média, veřejnost a veřejná sféra, dále pak také normativním teoriím obecně spolu s detailnějším pohledem na normativní teorie veřejné sféry, v rámci kterých se pak práce zaměřuje na participativní a diskurzivní model Jürgena Habermase. Praktická část na základě kvantitativního výzkumu, jemuž předcházela analýza kvalitativní, nabízí empirické srovnání míry přístupu jednotlivých skupin aktérů do obsahu sdělení obou mediálních typů. Dále také nabízí přehled užitých témat a kontextových rámců, prostřednictvím kterých bylo o vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v médiích referováno. Na základě vyhodnocení zjištěných dat dochází v závěru práce ke konstatování, že veřejná sféra v prostředí internetu není při pohledu na míru participace okrajových aktérů občanské veřejnosti přístupnější, než je tomu u tradičních médií. Pozornost je zde věnována také srovnání těchto výsledků s výsledky studie autorů Jürgena Gerhardse a Mike...
Česko-německá deklarace ve vybraných českých a německých denících
Bruner, Štěpán ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
V této práci studuji pohled vybraných českých a německých deníků na Česko-německou deklaraci. Studuji také názory lidi, které tyto deníky citují. Deníky jsou české Právo a MF Dnes, německé zastupují Süddeutsche Zeitung a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Sleduji je a porovnávám ve čtyřech obdobích: prosinec 1996 - leden 1997, květěn 1997, první a destáté výročí Deklarace.
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...
Vývoj reprezentace kriminality v českých tištěných médiích
Svobodová, Veronika ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Vývoj reprezentace kriminality v českých tištěných médiích" se zabývá způsobem reprezentace trestné činnosti v českém tisku a jeho vývojem v letech 1995 až 2010. Zjišťuje, jak velký prostor je kriminalitě věnován, porovnává zastoupení domácích a zahraničních událostí, zjišťuje, jestli jsou mezi zkoumanými deníky nějaké odlišnosti. Dále analyzuje, jaká trestná činnost je nejčastěji medializována, zaměřuje se i na osobnost pachatele a oběti z genderového hlediska. Teoretická část pojednává o zločinu a deviantním chování a zabývá se jejich možnými příčinami. Dále obsahuje ústřední sociologická témata, jako jsou sociální normy, sociální kontrola a socializace. Také vychází z poznatků vědy, která se zločinem zabývá, kriminologie, zmiňuje její pojetí klasifikace kriminality a informace o výzkumech kriminality, pozastavuje se u problematiky statistických údajů.
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.
Elektronická versus tištěná média ve volném čase mládeže
KUBOUŠKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá vztahem mládeže k různým druhům médií v jejich volném čase. Nejprve popisuje média, jejich funkce, možný vliv na osobnost jedince, mediální gramotnost. Zabývá se členěním médií, více se zabývá médii masovými, elektronickými i tištěnými. Dále charakterizuje volný čas a období mládeže ve věku 15- 30 let. Studium literatury pak vedlo k otázkám pro kvalitativní výzkum, rozhovory byly vedeny s mládeží a pracovníky knihoven. Vybraná mládež ve svém volném čase více využívá elektronická média, často s tímto ale nejsou spokojeni, raději by se více věnovali knihám.
Analysis of Print Media and its Future Outlook
Naumkina, Anna ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vývoje tiskových médií, a to na příkladu vybraných módních časopisů; práce se rovněž zaměřuje na mezinárodní strategie, které mohou vybrané magazíny aplikovat. Autorka zkoumá teoretické zázemí tiskových médií a mezinárodních marketingových strategií, jež následně což používá při analýze vybraných časopisů. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje popis historie a vývoje tiskových médií, časopisů a mezinárodní marketingové komunikace, a to se zaměřením na oblast časopisů. Empirická část je věnována analýze vybraných časopisů a jejich mezinárodních strategií. Tato část se zaměřuje na tištěné a on-line verze časopisů, takže je lépe vidět vliv nových technologií na časopisy.
Mediální plánování (se zaměřením na plánování tiskových médií)
Vyskočilová, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Lašek, Ladislav (oponent)
Jedním z hlavních cílů této práce bylo blíže charakterizovat proces mediálního plánování a jeho organizaci, stanovit faktory ovlivňující tento proces a poznat specifika plánování tiskových médií. K tomu byla použita literatura týkající se daného tématu, dostupné analýzy mediálního trhu v ČR a také praktické zkušenosti pracovníka mediální agentury. Dalším důležitým cílem bylo navržení mediálního plánu společnosti Open University v České republice o.p.s. pro marketingovou kampaň jaro 2004. Z provedené analýzy vyplývá, že mediální plánování je velmi složitý proces zahrnující mnoho dílčích kroků. Východiskem je především důkladná analýza situace firmy a produktu. Následuje výběr vhodné mediální strategie a sestavení co nejefektivnějšího mediálního mixu. V rámci plánování tiskových médií je třeba vzít v úvahu faktory jako kreativní síla reklamy, její formát, časování kampaně a obsah sdělení. V praktické části práce byl navržen mediální plán Open University pro tisková a elektronická média, přičemž byla zvolena média nejvíce odpovídající cílové skupině studentů. Tento plán vychází z reálné situace firmy a je proto spolu s dalšími návrhy na změnu firemní komunikace v příštím období realizovatelný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.