Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Anglie očima českých šlechticů na přelomu 16. a 17. století
Pribilinec, Petr ; Holý, Martin (vedoucí práce) ; Podavka, Ondřej (oponent)
Předkládaná práce se zabývá cestami českých šlechticů do Anglie na přelomu 16. a 17. století. Práce obsahuje obecné shrnutí cestování v době raného novověku. Je založena na rozboru osobních pramenů, jímž jsou cestovatelské deníky. Na jejich základě se v dalších částech práce zabýváme konkrétnějšími problémy cest do Anglie, jako byly příjezdy a odjezdy do země a ze země, anglickou společností a královským dvorem včetně jeho ceremoniálu, slavnostmi a zábavami, způsobem odívání, stolování či komunikace, návštěvami světských i církevních staveb, vzdělávacích i jiných institucí apod. Bakalářská práce je rozdělena do devíti kapitol spolu s úvodem a závěrem práce.
Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínek
Strnad, Michal ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Anglie
Příspěvek ke studiu dějin anglických kolonií v Severní Americe se zvláštním přihlédnutím ke způsobu jejich správy v 17. století
Přívozník, František ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce klade důraz na vznik a uplatňování anglické koloniální politiky a autority ve Virginii v průběhu 17. století. Zabývá se vytvářením politické a administrativní struktury. Primárně se zaměřuje na charakter, činnost, důvody konfliktů a jejich následné řešení. Soustřeďuje se na vztahy mezi vedoucími institucemi; guvernér, guvernérská rada, shromáždění a Tajná rada, ale také na vztahy mezi Virginií a Anglií. Dále se zaměřuje na způsoby jmenování guvernérů, členů guvernérské rady a volbu členů shromáždění. Popisuje počátky a vývoj hrabského a místního uspořádání. Klíčová slova: Anglie, kolonie, koloniální administrativa, Severní Amerika, Stuartovci, 17. století,
Anglie v cestopisech Nikose Kazantzakise a Karla Čapka (Ταξιδεύοντας. Αγγλία & Anglické listy)
Stružková, Petra ; Šípová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vořechovská, Dita (oponent)
Kazantzakisův cestopis Ταξιδεύοντας. Αγγλία patří k nejvýznamnějším dílům tohoto žánru jak v Řecku, tak v zahraničí. V domácím prostředí se nabízí srovnání s obdobně významnými Anglickými listy Karla Čapka. Na jednotlivých tématech jsme se pokusili srovnat zejména způsob, jakým oba autoři, zároveň žurnalisté, navštívenou zemi vnímají a jak své dojmy zprostředkovávají, co mají společného a v čem se nejvíce liší. Pro oba cestopisy je charakteristické mísení žánrů. Čapkův je psán formou humorně laděného cestopisného fejetonu, Kazantzakisův cestopis je vážnou úvahou s prvky fikce. Kazantzakis se v něm zabývá historií národa a politikou, u Čapka tato témata zcela chybí.
Filip II. August v pohledu dobových pramenů
Katzer, Jan ; Drška, Václav (vedoucí práce) ; Suchánek, Drahomír (oponent)
Vláda Filipa II. Augusta představuje přelom ve vývoji francouzské monarchie směrem k mocnému království a silné panovnické vládě. Poté, co roku 1179 nastoupil patnáctiletý Filip II. August na francouzský trůn, byl nucen svést boj o moc se svými příbuznými, především s flanderským hrabětem Filipem Alsaským. Královo vítězství v bitvě u Boves roku 1185 znamenalo počátek jeho samostatné vlády. V následujících letech podporoval v zájmu posílení svého postavení spory v plantagenetském rodě a po smrti Jindřicha II. se s jeho nástupcem Richardem I. vydal na třetí křížovou výpravu. Z té se však předčasně navrátil a zahájil boj o plantagenetská kontinentální léna, který vyvrcholil za Richardova nástupce Jana Filipovým vítězstvím v bitvě u Bouvines. Práce sleduje pohled dochovaných narativních pramenů a přináší popis králova života a panování se zaměřením na klíčové okamžiky jeho vlády.
Politické působení Anselma z Canterbury
Kalina, Jan ; Suchánek, Drahomír (vedoucí práce) ; Drška, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na politické působení sv. Anselma a analyzuje období strávené v úřadech převora a opata v Bec a arcibiskupa v Canterbury. Během let prožitých v normandském klášteře převzal úlohu učitele a misionáře a nasbíral značné množství vědomostí a zkušeností, jež jej připravily na budoucí dráhu metropolity. Soustředil jsem se především na teorie a tradice, které přijal za své a jež později sám obohatil, ale též v krátkosti představuji některé z jeho nejvýznamnějších původních teologicko-filozofických textů. Zmiňuji důležitou roli Lanfranca z Pavie v jeho životě, na jehož církevní reformu se v Anglii snažil Anselm navázat. Zastával pontifikát v období vlády dvou králů, Viléma II. Ryšavého a Jindřicha I. Studium pramenů potvrzuje, že oba muži se značně politicky i povahově lišili. Za panování Viléma II. se coby arcibiskup pokoušel uplatnit své teorie v praxi, především pak učení o spoluvládě. Setkával se ovšem s neutuchajícím odporem dvora. Po jeho předčasné smrti se metropolitova situace dramaticky změnila, neboť Jindřich I. se ukázal být mužem kompromisu. Na konci života nalézáme Anselma na vrcholu politické kariéry, kdy se mu podařilo dosáhnout jednoty a spolupráce s králem.
Aktuální otázky bilingvního vzdělávání v České republice a ve Velké Británii
Ksandrová, Daniela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo srovnání bilingvního vzdělávání v České republice a Velké Británii se zaměřením na Wales a Anglii. Aby mohlo být toto srovnání provedeno, bylo nutné se zaměřit nejprve na historii a současné trendy v evropské vzdělávací politice v oblasti jazykového a bilingvního vzdělávání, dále na historii a východiska bilingvního vzdělávání, na definici českého bilingvního vzdělávání na dvojjazyčných gymnáziích, vymezení britského vzdělávacího systému, vymezení britského bilingvního vzdělávání se zaměřením na Anglii a Wales a na srovnání českého a britského bilingvního vzdělávání. Přínosem mé práce je především to, že bylo provedeno šetření a srovnání aktuálního fenoménu bilingvního vzdělávání v mezinárodní dimenzi.
Anglická a ruská karikatura během Napoleonova tažení do Ruska roku 1812
Buttigová, Katrin ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Napoleonovo tažení do Ruska roku 1812, poskytlo příležitost ke srovnání reflexí této události, v níž se střetly dva proudy pojetí karikatury, tedy západní a východní, aby společně reagovaly na svého nepřítele, Napoleona I. Kromě zhodnocení literatury k tématu bude práce též směřovat pomocí formální a ikonografické analýzy ke zhodnocení kulturně historického kontextu vývoje dobové karikatury a jejího postavení v rámci tradičně uznávanějších a prestižnějších druhů umění, jako jsou malba a grafika, tedy k nastínění vazby a vývojové úlohy karikatury pro dobové umění. Vybrané zúžení tématu koresponduje se zlomovou historickou událostí sledované doby. Doby, která byla v mnoha směrech počátkem nového umění 19. století.
Eighteenth Century Representation of Collective Identity in Tuscany - Content Analysis of Traveller Testimonies on England
Prokopová, Oldřiška ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce) ; Power, Martina (oponent) ; Militello, Paolo (oponent) ; Erdösi, Péter (oponent)
Tato magisterská práce vychází ze svědectví toskánských cestovatelů po Anglii v 18. století. Hlavní výzkumnou otázkou je, jak se jejich identita formovala v konfrontaci s cizím prostředím. Obraz tohoto prostředí přitom sami utvářeli, přičemž jej často podřizovali stereotypům a schématům. S tím souvisejí i otázky, jak a zdali vůbec měl tento obraz vztah k idejím osvícenství a jaké byly kognitivní postupy, pomocí kterých se cestovatelé vůči anglickému prostředí vymezovali. Metodu práce tvoří obsahová analýza založená na srovnání cestopisu Luigiho Angioliniho (1750-1821) s dalšími pěti toskánskými cestovateli. Z různých aspektů této analýzy lze vyvodit závěry týkající se definice sebe sama a kolektivní identifikace.
Postavení Anglie v kontextu regionálního uspořádání Velké Británie
Kimelová, Anna ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Diplomová práce "Postavení Anglie v kontextu regionálního uspořádání Velké Británie" se v časovém období let 1997 až 2004 věnuje problematice vytvoření regionální úrovně vládnutí v osmi regionech, které jsou součástí Anglie. Tato politika byla vládou New Labour prosazována jako odpověď na požadavky na demokratizaci a odpovědnost vládnutí v regionech a na požadavky na zlepšení výkonnosti jejich ekonomik. Cílem práce je odpovědět na otázku, proč není posílení regionálního vládnutí v regionech a vytvoření volených regionálních shromáždění obyvateli regionů podporováno a bylo odmítnuto v referendu pořádaném v roce 2004 v regionu North East. Výzkum je proveden s využitím teorie nového regionalismu a koncepce konstrukce regionu. Jsou stanovena kritéria, na jejichž základě je analyzována situace v anglických regionech ve zvoleném časovém rámci. Prvním kritériem je teritoriální rámec anglických regionů, druhým kritériem je jejich institucionální rámec a posledním kritériem je regionální identita. Z provedené analýzy vyplývá, že anglické regiony nejsou institucionalizovány jako svébytné jednotky a není v nich dostatečně rozšířena politizovaná regionální identita obyvatel, což jsou nezbytné podmínky pro rozvoj regionalismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.