Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,909 záznamů.  začátekpředchozí34890 - 34899další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.52 vteřin. 

Deformačně napěťová analýza BS dlahy
Řehák, Kamil ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením deformačně napěťových stavů u kyčelního spojení s aplikovanou totální endoprotézou s Burch-Schneiderovou dlahou. Stěţejním prvkem celé práce bylo řešení deformačně napěťových stavů u jiţ zmíněné Burch- -Schneiderovy dlahy. V práci je popsán postup tvorby geometrie celé soustavy, materiály prvků či okrajové podmínky, jeţ jsou nutné pro výpočet řešení. Závěrem práce jsou prezentovány dosaţené výsledky u vypočtených variant. V první variantě, která byla počítána, byl uvaţován případ kostní tkáně, u které vlivem namáhání nedojde k zhoršení mechanických vlastností pod implantovanou dlahou. V určitých případech, kdy je kostní tkáň nevhodně zatěţována, však dochází k nekróze kostní tkáně pod částí Burch-Schneiderovy dlahy. Tato moţnost je postihnuta v druhé variantě modelu. Pro kaţdou z variant byl vypočten případ s aplikovanými šrouby a bez nich. Ve všech variantách byly uvaţovány zhoršené mechanické vlastnosti spongiózní kostní tkáně a vliv jejich změny na dosaţené výsledky. Problém byl řešen výpočtovým modelováním v programu Ansys Workbench 12.0.

Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.

Návrh zařízení pro měření a seřízení podvozku závodního automobilu.
Hejtmánek, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro měření geometrie a seřízení podvozku závodního automobilu. Byly vypracovány dvě varianty měřícího systému, postup měření každého systému byl popsán. Následuje analýza napjatostí hlavních částí zařízení. Poslední část tvoří rozbor faktorů ovlivňujících přesnost měření.

Srovnávací analýza napětí součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a MKP
Bittner, Jiří ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací napjatostní analýzou součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a metody konečných prvků (MKP). V rámci měření bylo provedeno srovnání u třech modelů: háku, J-tvaru a trámku s vrubem. Předmětem srovnávání byly směry vektorů hlavních napětí a velikosti redukovaných napětí. V práci je podrobněji popsán princip fotoelasticimetrie a je na ni také kladen větší důraz. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS 11. Součástí této práce byla také příprava polariskopu v laboratoři Ústavu konstruování tak, aby jej bylo možno využívat při cvičeních zaměřených na analýzu napětí experimentální metodou - fotoelasticimetrií.

Studium chování betonů při působení vysokých teplot
Fiala, Jiří ; Sitek,, Libor (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem chování cementových betonů při působení vysokých teplot se zaměřením na chování vlivu kameniva, typu cementu a polypropylenové vláknové výztuže. V teoretické části byla popsána problematika cementových betonů za působení vysokých teplot, zejména procesy probíhající v cementové matrici, kamenivu a polypropylenových vláknech. Dále byl v teoretické části popsán výběr vhodného cementu a typu kameniva do betonů vystaveného vysokým teplotám. V experimentální části byl proveden návrh složení betonů s různými druhy kameniv a 2 druhy cementů. Teplotní zatížení zkušebních vzorků bylo provedeno dle normové teplotní křivky ISO 834. Následně bylo provedeno ověření fyzikálně-mechanických vlastností po teplotním zatížení a to změny objemových hmotností, pevnosti v tlaku. Dále se zhodnotil vzhled povrchu vzorků po teplotním zatížení, zejména výskyt, šířka trhlin a explosivní odprýskávání. U připravených zkušebních vzorků se za pomocí RTG difrakční analýzy sledovala změna mineralogického složení a to před a po teplotním zatížení. V poslední části diplomové práci byla na zkušebních deskách po teplotním zatížení provedena fotogrammetrie, které definovala velikost plochy a hloubky odprýsknutého povrchu betonu.

Teplotně-vlhkostní posouzení prvků krovu s nadkrokevním systémem zateplení
Soudek, Pavel ; Vlach, František (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teplotně-vlhkostním posouzením dřevěných prvků u střech s nadkrokevním systémem zateplení. V rámci tohoto systému se pak zaměřuje především na detaily vytvoření přesahu střechy, neboť právě zde dochází k největšímu vlhkostnímu namáhání dřevěných prvků. V práci jsou popsány různé varianty provedení tohoto detailu, u kterých je následně ověřováno splnění tepelně-technických požadavků a požadavků kladených na dřevo zabudované v konstrukci. Teoretické výpočty jsou pak porovnávány s měřením, které bylo prováděno na reálné stavbě. Pro toto měření bylo vyvinuto vlastní měřící zařízení. Jeho vývoj je rovněž popsán v této práci.

Najíždění parních turbín
Jelínek, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Šnajdárek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou najíždění parních turbín. V první části práce jsou obecně popsány základní postupy a principy najíždění. Ve druhé části se práce zabývá obecným popisem tepelného namáhání rotorové a statorové části. Je zde také popsán zjednodušený výpočet rychlosti najíždění a přípustné teplotní diference. V poslední části je proveden výpočet součinitele přestupu tepla pomocí inverzní analytické metody a jsou zde porovnány modelové a naměřené hodnoty tepelného namáhání.

Diverzní systém pro odvod tepla z aktivní zóny
Lamoš, Pavel ; Suk, Ladislav (oponent) ; Martinec, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá diverzním systémem pro odvod tepla z aktivní zóny jaderné elektrárny Temelín. Toto opatření je výstupem ze zátěžových testů. Testy proběhly na jaderných elektrárnách v Evropě jako výsledek havárie jaderné elektrárny ve Fukushimě-Daiichi, pro zvýšení jaderné bezpečnosti. Výsledky těchto zátěžových testů byly aplikovány i na české jaderné elektrárny. Další sekce práce je věnována části bezpečnostního systému jaderné elektrárny Temelín. Samotný diverzní systém je popsán v následující části. V závěru práce je uveden výpočet, kolik množství chladiva je potřeba dodávat do parogenerátoru, pokud by byl využit diverzní systém pro chlazení aktivní zóny.

Únavové vlastnosti titanových slitin
Horník, Vít ; Němec, Karel (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá únavovými vlastnostmi titanových slitin. Úvodní část podává základní informace o titanu, jeho výrobě, rozdělení titanových slitin a jejich tepelném zpracování. V další části je popsán základní proces únavového zatěžování se zaměřením na vysokocyklovou oblast únavového namáhání a její aplikace na vybrané titanové slitiny. Závěr práce tvoří optické a fraktografické snímky.

Pístní skupina řadového tříválcového vznětového motoru
Drdla, Marek ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést výpočet termodynamického cyklu daného motoru ze zadaných základních geometrických, termodynamických a provozních parametrů jeho pístnní skupiny. Dalším krokem je navrhnout rozměry válcové jednotky a pro vybrané provozní režimy provést pevnostní kontrolu pístu, pístního čepu a oka ojnice. V úvodu je uveden princip činnosti Dieselového motoru. Vlastní text práce se skládá z pěti částí a přílohy. V prvních dvou částech jsou postupně popsány základní parametry motoru a Sabatův termodynamixký cyklus. Dále je rozebráno silové zatížení pístu, pístního čepu a statické a dynamické napětí ojničního oka. Příloha se zabývá numerickým výpočtem tříválcového vznětového mototu Zetor 5202. V závěru je popsán postup, analýza a zhodnocení daného výpočtu. Nakonec je zde uvedeno porovnání teoretického pojetí problematiky s realitou v praxil