Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,477 záznamů.  začátekpředchozí34458 - 34467další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Suburbanizace v Praze po roce 1989
Mertl, Jakub ; Illner, Michal (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje jednomu z procesu měnících vnitřní prostorovou strukturu měst, procesu suburbanizace, a to na příkladu Pražského metropolitního regionu. Na základě analýzy dat Českého statistického úřadu hodnotím vývoj její rezidenční složky, kdy se zaměřuji na analýzu populačního vývoje v kompaktním (resp. jádrovém) městě a jeho zázemí. Práce potvrzuje, že v období po listopadu 1989, v období transformace politické a ekonomické oblasti, získala suburbanizace nový impuls a dynamiku. Výchozí myšlenkou v druhé části práce je předpoklad, že suburbanizaci je možné chápat jako jeden z migračních pohybů a jako taková není pouze reakcí na změnu kontextuálních podmínek, aleje také výsledkem individuálních preferencí a motivací. Na tento aspekt bylo zaměřeno výzkumné šetření důvodů pro přestěhování do jedné z oblastí suburbánní zóny, do obce Koloděje. Specifický charakter suburbánní migrace se odráží především v důrazu nově příchozích na bytové důvody a kvalitu přírodního prostředí lokality. Závěrem diplomové práce jsou nastíněny společně s některými negativními důsledky tohoto procesu i faktory, které mohou její rozvoj v budoucnosti limitovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Televizní zpravodajství jako komunikační situace
Crnovršaninová, Zina ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Vybíral, Petr (oponent)
Zpravodajství má poskytovat recipientovi kvalitní informace o nejdůležitějších událostech, které zásadním způsobem ovlivňují politický, ekonomický a společenský život. V současné době jsme svědky posunu od tohoto pojetí zpravodajství к tzv. infortainmentu. Nahlížení zpravodajství jako komunikační situace pomáhá (a) odhalit příčiny tohoto procesu, (b) přináší několik podstatných závěrů, které se týkají formy televizního zpravodajství, (c) objevuje nebezpečí automatizace spojené s pojímáním zpravodajství jako objektivního informování a (d) popsáním recipienta vymezuje moc médií. Na produkci televizní relace se nepodílí pouze novinář, který reportáž připravuje a jehož identitu recipient zná. Produktorem relace se stává řada subjektů se zcela odlišnými komunikačními záměry. Všechny se nějakým způsobem váží к tomu, že zpravodajská relace je (pouze) jedním z formátů, které poskytuje médium. Komunikačním záměrem komerčního média je komunikace s co nejvyšším počtem recipientů. Tomuto faktu se přizpůsobuje skladba zpráv i jejich zpracování. V případě veřejnoprávní televize je situace podobná s tím rozdílem, že vysoká sledovanost není nutná jen jako prostředek finančního zisku z reklam, ale i jako argument pro zachování povinného placení koncesionářského poplatku, který veřejnoprávní televize předkládá veřejnosti i...

K metodice práce na klavírní technice
Křesálková, Magda ; Kopecká, Věra (oponent) ; Tichá, Libuše (vedoucí práce)
Název mé diplomové práce zní: "K metodice práce na klavírní technice". Dobrá nástrojová technika je pro každého instrumentalistu podstatnou podmínkou kvalitní interpretace. O to větší důraz je v metodice hry na nástroj kladen na hledání co nej účinnějších způsobů práce na technice, na její správné pěstování a rozvíjení. Oblast klavírní techniky je nesmírně rozsáhlá, proto jsem se snažila vybrat z ní to, co mě jako klaviristku a začínající učitelku hry na klavír zajímá nejvíce, a zároveň by mohlo být obecně užitečné podrobněji popsat. V první kapitole "Metodické principy významných klavírních pedagogů" jsou zachyceny cenné vyučovací postupy, poznatky a názory klavíristů - pedagogů, jejichž um potvrzuje nejen množství vynikajících žáků - světově proslulých interpretů, ale i četné odkazy současné klavírní metodiky na jejich způsoby práce. Druhá kapitola "Technické aspekty v elementárním klavírním vyučování (s důrazem na vývoj v české klavírní pedagogice)" popisuje práci na technickém rozvoji v počátečním klavírním vyučování. Že jsou právě začátky nesmírně důležité, je věcí obecně platnou, právě zde se budují základy, na kterých se v budoucnu vše staví a dále rozvíjí. Metodických prací, zabývajících se elementární výukou je celá řada, já jsem se v souvislosti s prostředím, ve kterém se pohybuj u, zaměřila...

Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Aspekt postav v povídkovém díle Čapka - Choda
Karlovcová, Michaela ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizací postav v povídkách Čapka Choda. Pomocí teoretické klasifikace jsem analyzovala každou postavu a na základě toho jsem určovala, do jaké míry tyto jednotlivé prvky analýzy ovlivňují charakterizaci a případnou čtenářskou konstrukci. Došla jsem k závěru, že všechny tyto prvky jsou více či méně podílejí na celkové charakterizaci postav, která ovšem není neměnná. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Study of resonance and threshold effects on simple two-channel model
Kocák, Jakub ; Čížek, Martin (vedoucí práce) ; Kolorenč, Přemysl (oponent)
Táto práca sa venuje jednoduchému jednorozmernému dvojkanálovému rozptylovému modelu, kde bodová interakcia medzi kanálmi je sprostredkovaná delta potenciálom. Tento rozptylový problém je analyticky riešiteľný. Riešením Lippmannovej-Schwingerovej rovnice sú nájdené rozptylové vlastné stavy, následne maticové elementy S matice a vlastné fázy. Skúma sa vplyv parametrov na prahové a rezonančné javy (prítomnosť, poloha, šírka) a ich vzťah ku pólom S matice v komplexnej k-rovine. Potom pre model v rezonančnom režime je aplikovaný projekčný formalizmus a rozptylová T matica sa separuje na ortogonálny, priamy a rezonančný člen. Diskutuje sa vplyv výberu podpriestoru kvázi- väzbových stavov na separáciu T matice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


A wood path to the vital self: the power of nature in D. H. Lawrence's Lady Chatterley's Lover
Klosová, Kateřina ; Armand, Louis (oponent) ; Beran, Zdeněk (vedoucí práce)
Jako vychozf text k teto bakalarske pn1ci poslouzil roman Milenec Lady Chatterleyove D. H. Lawrence. Pfi rozboru konkretnfch motivu v romanu bylo pouzito take nekolika Lawrencovych povfdek a eseju, ktere mely dale potvrdit autorUv trvaly zajem 0 dany okruh temat a jeho tendenci k jejich opakovane analyze, je.z se ve vetSine pffpadu lisf pouze danou situacf a protagonisty. Predmetem prace se stal predevsfm motiv probuzenf jedince k plnohodnotnemu citovemu zivotu a okolnosti, ktere Lawrence akcentuje pri uskutecnenf takove promeny, obzvlaste pak se specialnfm zamerenfm na ulohu lesa a roli prfrodnfch motivu v jeho due. Na zacatku je poukazano na vystavbu deje romanu zalozene na polarite, kontrastu jednotlivych lokalit, ktere jako by byly zosobneny ve dvou nejdulezitejsfch muzskych postavach romanu. Clifford, majitel panstvf Wragby, zastupuje pro Lawrence tak nenavideny, chladny, mechanicky prfstup k zivotu a k partnerskemu vztahu, ktery se dale projevuje take v jeho prfstupu k tavershallskym homfkum, pro nej pouze prostredkum k zfskanf financf. Naproti tomu Mellors, hajny zijfcf v le se obklopujfcf panstvf Wragby Hall, predstavuje .z:fvoucf element schopny cerpat energii z pffrody, u nehoz prirozeny instinkt ) nebyl jeste midobro znicen. Cliffordova mlada zena Connie, cfm dal vfce stradajfcf v prostredf, kde...

Viktor Orban's National Hungarian Identity Construct - Securitization of 2015-2016 European Migrant Crisis as Existential Threat
Stein, Kenneth Cavanagh ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Hynek, Nikola (oponent)
Charles University in Prague Faculty of Social Sciences Institute of Political Studies Bc. Kenneth C. Stein Viktor Orbán's National Hungarian Identity Construct: Securitization of the 2015/2016 European Migrant Crisis as Existential Threat? Diplomová Práce Praha 2017 Autor práce: Bc. Kenneth C. Stein Vedoucí práce: PhDr. Vít Střitecký M. Phil., PhD. Oponent práce: Datum obhajoby: 2017 Hodnocení: Abstract: The current paper examines Hungarian Prime Minister Viktor Orbán's speech acts based on the preface that his language communicates political will, power, and serves as an outline for potential future political avenues. Orbán has been one of the most outspoken critics of the European Union's failure to adequately address the ongoing migrant crisis, as well as Europe's immigration issues. The aim of the thesis is to examine the language tools utilized by Orbán according to securitization theory. Utilizing elements of Wodak's Critical Discourse Analysis in combination with Tajfel and Turner's Social Identity Theory, the thesis provides analysis of the texts through the lens of Orbán's creation of a national Hungarian social identity construct as referent object being securitized against the migrant threat. Moreover, the thesis provides an overall analysis of Orbán's brand of Hungarian social identity...

Porovnání nácviku hry při přesilových hrách při oslabení u hráčů 8.a 9.tř. HC Český Krumlov, HC Klatovy, HC Jindřichův Hradec, HC Benešov v sezoně 2004-2005
Nejedlý, Radek ; Eysselt, Jan (vedoucí práce) ; Koňák, Luboš (oponent)
Název: Porovnání nácviku hry při přesilových hrách a při oslabení u hráčů 8. a 9. tříd HC Slavoj Český Krumlov a týmů HC Klatovy, HC Jindřichův Hradec, HC Benešov v sezóně 2004 - 2005. Cíle práce: Cílem této práce je analyzovat nácvik přesilových her a oslabení u hráčů žákovské kategorie, přesněji u žáků 8. a 9. tříd. Budu se zabývat otázkou v jakém objemu a kvalitě je zařazován nácvik hry v přesilových hrách a v oslabeních a jaké jsou rozdíly tréninkové náplně. Metoda: Pro výzkum bude použita metoda dotazování. Dotazníky budu respondentům rozesílat poštou, elektronickou poštou či předávat osobně. Budou určeny trenérům hráčů ledního hokeje 8. a 9. tříd. Výsledky zanesu do tabulek. 1) Výběr dotazníku 2) Aplikace dotazníku 3) Zpracování a hodnocení výsledků (zanesení do tabulek) 4) Porovnání výsledků 5) Vyvození závěrů Výsledky: Prozkoumat nácvik a hru v nerovnovážném počtu hráčů na ledě v žákovských kategoriích. Závěry by mohly pomoci trenérům v jejich praxi. Klíčová slova: Lední hokej, hráči žákovských kategorií, přesilové hry, oslabení 4