Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,425 záznamů.  začátekpředchozí34400 - 34409dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.97 vteřin. 

Změny v preferencích heterozygotnosti MHC genů v průběhu menstruačního cykluu
Ptáčková, Kateřina ; Havlíček, Jan (vedoucí práce) ; Janotová, Kateřina (oponent)
4 Abstrakt Produkty genů hlavního histokompatibilního systému (MHC) hrají klíčovou roli v imunitním systému obratlovců. Předchozí studie u různých druhů obratlovců ukazují, že heterozygotnost v rámci MHC genů přináší lepší obranyschopnost organismu a že heterozygoti jsou preferováni jako partneři. Lidské studie jsou v tomto ohledu ambivalentní, což může být dáno efektem některých modulujících faktorů jako je například reprodukční stav. Zajímalo nás proto, zda dochází ke změnám v hodnocení atraktivity tváře, pachu a hlasu v průběhu menstruačního cyklu. Výzkumu se zúčastnilo 51 mužů a vzorky hodnotilo 52 žen, z nichž 23 užívalo hormonální antikoncepci a 29 přirozeně cyklovalo. Typizovány byly alely -A, -B a -DR. Všechny pachové stimuly, fotografie tváře a hlasové nahrávky mužů byly hodnoceny opakovaně, kdy ženy byly pozvány tak, aby jedno hodnocení probíhalo ve folikulární a jedno v luteální fázi cyklu. Hodnocení probíhalo na sedmibodové škále. K analýze dat byla využita ANOVA s opakovanými měřeními. Změny v souvislosti s fází cyklu i heterozygotností se projevily nejvíce na hodnocení hlasových nahrávek. Hlas homozygotů byl hodnocen lépe než hlas heterozygotů, a to především ve folikulární fázi, kdy byl navíc hodnocen jako atraktivnější než během luteální fáze cyklu. Podobný posun k vyššímu hodnocení ve...

Denní snění
Kaločová, Veronika ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Anotace: Kaločová, V.: Denní snění / diplomová práce / Praha 2010 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Práce zkoumá oblast denního snění v kontextu obecného vyučování a výtvarné výchovy. Pohlíží na snění především jako na prostředek rozvoje tvořivého myšlení a chce poukázat na jeho přínos a důležitost ve výuce i v rozvoji osobnosti jedince a zároveň neopomíná upozornit na jeho negativní stránky. Vymezuje denní snění v rámci psychologie, pedagogiky a artefiletiky tak, aby kapitoly byly přínosem a inspirací pro výuku. Ve výtvarném umění je pozornost zaměřena na snění především tam, kde malířství splývá s poezií a ukazuje cesty vedoucí ke vzniku nových světů na hranici vědomí a nevědomí. Zaměřuje se na "dělné snění", které připravuje díla. Teoretická část vyúsťuje v poetice snění, která se stejně jako tato práce snaží rozvinout v člověku odvahu tvořivého snění. Představuje snění básnické jako to nejvyšší, které nás dokáže povzbudit k životu, harmonizuje smysly a pomáhá nám obývat svět. Klíčová slova: denní snění, poezie, sen a skutečnost, představivost, fantazie, imaginace

Contamination of powdered infant formula by Enterobacter sakazakii and other pathogens
Selmer, Arne ; Schneidrová, Dagmar (vedoucí práce)
Contamination of powdered infant formula by Enterobacter sakazakii and other pathogens will be considered in the following text with a description of the bacteria and their route of contamination as well as their pathological sequels together with preventive measures. E.sakazakii is a gram negative rod within the family Enterobacteriaceae. E. sakazakii in powdered infant formula has been implicated in outbreaks with sepsis, and infections of the central nervous system causing meningitis, cysts, brain abscess and necrotizing enterocolitis. Mortality has been reported to be as high as 50% but has decreased to less than 20% in the recent years. For those who survive subsequent developmental delay and hydrocephalus is a well recognized sequels. Enterobacter species are biochemically similar to Klebsiella, but unlike Klebsiella, it has has been found to be more resistant to osmotic and dry stress. Although exact virulence mechanisms are unknown, it is known that a small percentage of E.sakazakii cells can survive for extended periods in dehydrated powdered infant formula. While the organism has been detected in different types of food, only powdered infant formula has been linked to outbreaks of diseases. Disease caused by E. sakazakii in infants has been associated with the consumption of commercially prepared...

Masová kultura v médiích: reality show
Bílá, Kateřina ; Matějů, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsem se zabývala masovou kulturou v médiích s důrazem na fenomén poslední doby- reality show. V první části jsem obecně definovala pojem masová kultura. Zajímalo mne, jak masovou kulturu vnímají někteří vybraní autoři. Její pozitiva a negativa. Dopad na společnost. V druhé části jsem se věnovala pojmu masová komunikace, díky které se masová kultura šíří. Dále jsem se pak věnovala prostředkům masové komunikace, mezi které například řadíme tisk, televizi nebo film. V poslední, třetí časti mé diplomové práce jsem se věnovala již samotné masové kultuře v médiích. Jako příklad na kterém jsem prezentovala prvky masové kultury v médiích jsem vybrala žánr reality show. Z tohoto žánru jsem pak zvolila pořad VyVolení vysílaný televizí Prima. Tento pořad jsem se pokusila popsat z různých hledisek, jako například dopad na diváky či výběr soutěžících. Cílem mé práce bylo objasnit funkce a vlivy masové kultury v médiích.

Integrace dítěte s Dětskou mozkovou obrnou
Burešová, Petra ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Tejmarová, Klára (oponent)
V této práci se zabývám integrací dítěte s dětskou mozkovou obrnou v mateřské škole. Je rozdělena do VII částí. Ve II. - IV. části se věnuji teorii, zatímco V. a VI. část je praktického charakteru. V rámci teorie popisuji tyto záležitosti - například pojmy integrace a inkluze, vzdělávání dětí s postižením a blíže seznamuji s dětskou mozkovou obrnou. V V., praktické části popisuji případ dívky s DMO integrované v mateřské škole. Vycházím z vlastní zkušenosti, pracuji totiž jako asistent pedagoga. VI. část je zaměřena na podmínky integrace, předpoklady pro její úspěšnost či neúspěšnost. Hlavním cílem této práce je stanovit podmínky integrace, za jakých okolností lze předpokládat úspěšnost integrace. Vedle splnění různých podmínek (například technická, materiální a personální připravenost), je podstatným znakem zdařilé integrace spokojené a šťastné dítě. Úspěšnost však závisí na spolupráci mezi zúčastněnými stranami a příznivé shodě různých okolností. Je to však velice individuální záležitost. Smyslem integrace by mělo být zlepšení kvality života lidí s postižením. Pravým smyslem integrace by mělo být zlepšení kvality všech lidí, protože nejvíce obohacujícím je udělat též něco dobrého pro druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hlavní směry rozvoje ekonomických fakult zemědělských univerzit v České republice
Krejčí, Petr ; Majerová, Věra (vedoucí práce) ; Krejčířová, Olga (oponent)
Clovek na trhu prace stravi zhruba 40 let a musi se prizpusobovat stale novym zmenam. Kvuli praci je treba vzdelavat se cely zivot. Celozivotnfmu vzdelavani by se mely venovat vsechny resorty. Na tuto tezi musi reagovat resort zemedelstvi v uzke spolupraci se subjekty, ktere vzdelavani poskytuji - se zemedelskymi vysokymi skolami. Rigor6zni prace je koncipovana do dvou zakladnich oblasti. Prvni tvorf teoreticka vychodiska pro oblast druhou jejiz podstatou je setreni zamerene na proces realizace celozivotniho vzdelavani na vybranych institucich. Cil prace vychazi ze tri zakladnich fenomenu: )r poukazat na spojitost ve vyvoji odvetvi zemedelstvi a zemedelskeho vysokeho skolstvi, )r vymezit ceske zemedelske univerzity jako soucast ceske vzdelavaci soustavy, )r zamefit se na zkoumani vztahu ekonomicky orientovanych zemedelskych vysokych skol k procesum celozivotniho vzdelavani. Vlastni uvod do problematiky je koncipovan v kapitole vyvoj ceskeho venkova zemedelstvi po roce 1989, ve ktere jsou zahrnuty zmeny zemedelstvi v transformacnim obdobi a perspektivy ceskeho venkova. Pedagogicke aspekty specifik vysokoskolske pedagogiky jako subjektu realizujiciho celozivotni vzdelavani popisuje kapitola zamerena na edukacni procesy v kontextu celozivotniho vzdelavani. Je zde sledovan rozvoj vysokoskolske pedagogiky, jsou...

Tiší svědci - vliv zážitku domácího násilí v primární rodině na utváření budoucích partnerských vztahů
Pokorná, Dana ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Marvanová - Vargová, Branislava (oponent)
Tato rigorózní práce vznikla rozšířením diplomové práce s názvem Tiší svědci - domácí násilí očima dětí. Stěžejním úkolem práce je upozornit odbornou i laickou veřejnost na situaci dětí, které zažívají násilí mezi rodiči, a na negativní dopad tohoto jevu na jejich vývoj. V rámci této problematiky se práce zaměřuje na jednotlivé druhy domácího násilí, dále poukazuje na právní otázky dané problematiky a seznamuje čtenáře se zásadními aspekty vývoje lidského jedince. Devastující vliv svědectví domácího násilí se odráží v praktické části práce, která je věnovaná skupinové práci s dětmi. Jednotlivá skupinová sezení a přímé citace dětí, svědků domácího násilí, vypovídají o tom, jak je pro ně situace ohrožující. Negativní dopad svědectví domácího násilí na utváření osobnosti člověka naznačuje rovněž mapující studie, která byla provedena mezi ženami - oběťmi domácího násilí, z nichž polovina byla svědky násilí mezi vlastními rodiči. Základním poznatkem provedené mapující studie je, že děti trpící násilím mezi rodiči považují násilí v rodině za normu a hůře jej rozpoznávají jako něco negativního v případě, že se s ním v dospělosti setkávají ve vlastním vztahu. Tyto závěry vypovídají o skutečnosti, že traumatický zážitek násilí mezi rodiči ovlivňuje utváření partnerských vztahů. Práce může být využita odborníky všech...

Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ryšánková, Alžběta (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.

Argentinské tango: Genderový obraz společnosti
Nováková, Tereza ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Diplomová práce "Argentinské tango: genderový obraz společnosti" pojednává o paralele mezi vývojem genderových vztahů ve společnosti a v tanci. Cílem práce je ověřit hypotézu, že reflexe společenských změn v kulturních fenoménech se v případě argentinského tanga projevuje proměnou tradičních rolí prostřednictvím narušování dosud pevně dané paralely tělo - pohlaví - gender - genderová taneční role - performance genderu. V první části autorka shrnuje sociologické teorie týkající se sociální konstrukce těla a sociokulturního významu a komunikačního potenciálu tance. Propojení těchto východisek performativní teorií genderu umožňuje analyzovat lidské tělo a jeho pohyb jako text v kontextu. Druhá část obsahuje uvedení do historie, vývoje, struktury a etikety argentinského tanga. Jádrem práce je třetí část, analýza genderové struktury tanga a jejích proměn v čase prostřednictvím analýzy konstrukce, performance, narušování a dekonstrukce genderových stereotypů a archetypů v tangu. Autorka poukazuje na zdánlivou hierarchii těchto konceptů a na jejich postmoderní charakteristiky.

Život jako čajový obřad aneb o subkultuře čajařů v ČR
Binková, Kateřina ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Ištvánek, Prokop (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na subkulturu čajařů, na lidi, kteří se intenzivně věnují čaji a čajové kultuře a jejichž životní styl se vyznačuje jistou alternativností ve srovnání s většinovou společností. Práce je založena na empirickém výzkumu, který probíhal v letech 2007 - 2009 a jehož základním zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory sesbírané na různých místech České republiky v rozmezí let 2007 - 2008. Cílem práce bylo zjistit, kdo tito čajaři jsou, co pro ně čaj a čajování znamená a jak se promítá do jejich životů. Zároveň předmětem mého zájmu bylo poznání, jak čajaři vnímají čajovny jakožto základní jednotky přenosu čajové kultury a jakým způsobem se vztahují ke svému okolí. V této práci jsem použila konceptu subkultury, jehož základní charakteristice čajaři vyhovují. Zároveň jsem zde poukázala na to, že oproti klasickým pojetím subkultury se ta čajařská v mnohém liší. Především pak v tom, že v tomto případě se nejedná o subkulturu mladistvých a také nejde o subkulturu, která by se zásadně vymezovala vůči mainstreamové společnosti.