Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,115 záznamů.  začátekpředchozí34106 - 34115  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.79 vteřin. 

Svátky a tradice jako součást multikulturní výchovy
Švandová, Tereza ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Práce se zaměřuje na sběr informací v oblasti kultury jiných národů na našem území a jejich využití pro multikulturní výchovu ve škole. Dětí cizinců stále přibývá a mnozí z učitelů nejsou dostatečně připraveni na speciální požadavky, které spojení více kultur v jedné třídě přináší - vzájemné seznámení se zvyky zúčastněných kultur, předcházení a řešení interkulturních problémů, integrace cizinců do třídního kolektivu. Tato práce může objasnit tradice, zvyky a svátky jiných národností, a přiblížit tak učitele uvažování jejich příslušníků. Součástí práce je terénní výzkum mezi cizinci, kteří zde žijí, a mezi učiteli, kteří mají s cizinci zkušenosti. Na základě tohoto výzkumu jsou sestavena doporučení, jak jednat, pokud je ve třídě žák s cizí státní příslušností. Práce je doplněna o statistiky postihující popisovanou tématiku.

České menšinové školství v Bílině a okolí (1918-1938)
Dudová, Miluše ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá česko - německými vztahy od dob, kdy se Němci usídlovali na českém území až do roku 1938, kdy došlo k připojení českého pohraničí k německé říši. Popisuje vznik českých škol koncem 19. století na Duchcovsku, které zahrnovalo dva okresy, a to Bílinu a Duchcov. Zabývá se problémy, se kterými se Češi potýkali při zřizování obecných a měšťanských škol pro své děti. Pojednává také o vzniku a fungování Gymnázia v Duchcově a Učitelského ústavu v Bílině. Práce je zaměřena na zřízení a umístění školy, případné stavby nových budov pro tyto školy, na počty tříd a žáků, na akce, které školy pořádaly, na život české menšiny v konkrétní obci a na jejich vztahy s německou většinou. České školy jsou zmapovány od založení do jejich uzavření v roce 1938. K práci bylo využito materiálů uložených ve Státním okresním archivu Teplice.

Výuka managementu na UK FTVS ve srovnání s praxí
Kult, Libor ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Souhrn Název práce: Výuka managementu na UK FTVS ve srovnání s praxí Cile práce: Porovnání struktury vyučovaných předmětů s jejich skutečnou využitelností v praxi manažera sportovního klubu a s platnými poznatky teorie managementu s následnou tvorbou vlastního učebního plánu. Dále komparace výsledků u sportovních klubů na bázi občanských sdružení a na bázi obchodních společ­ ností. Metoda: Výzkum formou dotazníku mezi vedoucími činovníky spor- tovních klubů na všech soutěžních úrovních a ve všech formách. Výsledky: Předkládají pohled na strukturu znalostí požadovaných od manažerů v českém prostředí a zároveň je srovnávají s teorií managementu. Mohou také pomoci v případné úpravě struktury výu- ky managementu sportu na FTVS UK. Klicová slova: struktura činností manažera, vlastnosti manaže- ra, role manažera, využití vyučovaných předmětů, učební plán

Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Matalová, Irena ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
So u h r n Diplomová práce se zabývá mimovýukovými matematickými aktivitami, jejichž prostř ednictvím má uč itel možnost zlepšit svůj edukač ní styl. Konkré tními aktivitami jsou nástě nková matematická soutě ž a zájmový kroužek matematiky, které jsou nazvány Ematikou. Zmíně n je historický původ nástě nkové Ematiky, vznik názvu Ematika a pojetí tohoto názvu v té to práci. Nástě nková matematická soutě ž je aktivita, př i níž uč itel nabízí dě tem různé matematické ú lohy na nástě nce. Pokud ú loha dě ti zaujme, mohou ji v dané m č asové m termínu samostatně ř ešit. Svá ř ešení odevzdávají uč iteli. Podle dohodnuté ho hodnotícího systé mu uč itel dě tem př idě luje body za správné ř ešení. V zájmové m kroužku matematiky nabízí uč itel ú lohy osobně , nikoli prostř ednictvím nástě nky. Dě ti mohou ř ešit ú lohy, které je zaujmou, samostatně i ve skupinách. V př ípadě různých ř ešení probíhá diskuze, která nemusí být ř ízena uč itelem. Hodnotící systé m zatím nebyl zaveden. Uč itel dě ti hodnotí pouze slovně . Nástě nková Ematika byla nejprve vedena tř ídní uč itelkou. Př evzala jsem vedení, provedla analýzu stávajícího způsobu zadávání ú loh, org anizace č innosti, hodnocení výsledků a př i zohledně ní reakcí dě tí jsem vytvoř ila nová pravidla. Zkušenosti s nástě nkovou Ematikou vedly k založení zájmové ho...

Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
Smékalová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Adopce dětí v České republice
Baudyšová, Pavlína ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Zychová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje adopci dětí v České republice. V teoretické části je popsán vývoj ústavní péče pro opuštěně děti na území České republiky a vývoj právní úpravy adopce. Dále jsou uvedeny možnosti adopce a s tím související podmínky. Zmíněno je i samotné zprostředkování osvojení. Závěrem teoretické části jsou charakteristiky problémů, které mohou nastat jak na straně osvojeného dítěte, tak na straně osvojitele. Praktická část obsahuje vývoj počtu dětí svěřených do adopce od roku 2005 do roku 2015. Následuje shrnutí výsledku dotazníkového šetření a prezentace odpovědí osvojitelů prostřednictvím uskutečněných rozhovorů.

Objekt ubytovny pro studenty
Purket, Petr ; Konečná, Petra (oponent) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projekt novostavby objektu ubytování pro studenty v rozsahu dokumentace pro provedení stavby dle vyhlášky 499/2006 Sb. ve znění vyhlášky 62/2013 Sb. Objekt je situován na parcelách číslo 1220, 1219/1, 1218/11 a 1218/2 v katastrálním území Letovice. Novostavba je určena pro ubytování studentů pro celoroční obývání. V budově je jídelna určená jak pro ubytované studenty, tak pro studenty z okolních škol. Studenti mohou v rámci objektu také využívat multimediální učebny, knihovnu, čítárny, klubovny, posilovnu a přednáškový sál. V objektu se bude nacházet 30 pokojů. Kapacitně je objekt řešen pro ubytování 81 žáků. Objekt je třípodlažní, nepodsklepený, s půdním prostorem. Zdivo je navrženo z keramických tvárnic, stropní konstrukce jsou navrženy jako monolitické železobetonové.

Návrh udržitelného managementu krajiny v katastru Drhovice
Matúšová, Jitka ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Pokorný, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá udržitelným managementem krajiny v katastrálním území obce Drhovic. Jejím cílem je získat a vyhodnotit informace, na jejichž základě budou navržena vhodná opatření pro stabilizaci odtokových poměrů, zvýšení ekologické sta-bility a atraktivity krajiny. Jejich součástí jsou i doporučení pro způsoby hospodaření na zemědělské půdě v drahách soustředěného odtoku. Předložené návrhy vychází zejmé-na z posouzení koeficientu ekologické stability, erozní ohrožení, odvodnění a krajinný ráz. Návrhy uvedené v této práci mohou posloužit při vypracování a realizaci projektu komplexních pozemkových úprav, které v katastru Drhovice doposud neproběhly.

Výuka, výcvik a zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění z pohledu zkušebních komisařů
Rada, Josef ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje současný stav přípravy a závěrečných zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Vychází z potřeby zvýšit odbornou způsobilost především mladých řidičů. Před získáním řidičského průkazu musí každý absolvovat výuku a výcvik, kterou v ČR může provádět pouze provozovatel autoškoly. Po ukončení výuky a výcviku musí úspěšně složit závěrečnou zkoušku před zkušebním komisařem. Cílem této diplomové práce je navržení reálných změn, které pozitivním způsobem ovlivní skutečnou odbornou připravenost začínajících řidičů. Analýzou legislativy EU a ČR jsou vymezeny možné změny v přípravě a zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Pomocí rozhovorů s odbornou veřejností jsou zjišťovány konsekvence dřívějších legislativních změn. Pro zjištění potřebných dat je použita kvantitativní metoda dotazníkového šetření zkušebních komisařů. Zkušební komisaři hodnotí odbornou způsobilost budoucích řidičů, mohou tudíž z praktického pohledu poukázat na nedostatky v připravenosti řidičů. Hodnocení zkušebních komisařů je využito k získání indicií pro naplnění cíle této diplomové práce. Největší nedostatky byly zjištěny v odborné kvalifikaci učitelů autoškol. Návrhem této práce je zlepšení přípravy, průběžné školení a pravidelné přezkoušení učitelů autoškol.

Ekonomické aspekty vzdělávání na jazykových školách v ČR
Dvořáková, Miroslava ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na finanční zdroje vložené do vzdělávání na jazykových školách v České republice. V teoretické části jsou shromážděna data vztahující se k tématu, která vychází zejména ze studia odborné literatury. Z charakteristiky jazykových společností je zřejmé, že dle typu vzdělávání se řadí do vzdělávání neformálního. Podle úrovně mezinárodní klasifikace vzdělání patří do postsekundárního neterciárního vzdělání. Informace získané v teoretické části jsou zásadní k tvorbě části analytické. Tato prakticky zaměřená část popisuje především jazykové školy, podrobněji se zabývá jejich nabídkou jazykových kurzů pro veřejnost. Jsou porovnávány jak ekonomické, tak i jiné aspekty, které s výukou souvisí. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí, je zřejmé, že konkurence na daném trhu práce je silná, a proto je nutné, aby každá společnost disponovala určitou konkurenční výhodou. Co se týče výběru vhodného jazykového kurzu z pohledu studenta, měl by se zájemce zaměřit na několik faktorů, které mohou jeho rozhodnutí ovlivnit. Obecně je prokázáno, že investice do jakékoliv podoby vzdělávání je vždy považována za dobrou investici.