Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,877 záznamů.  začátekpředchozí33868 - 33877  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.49 vteřin. 

Možnosti operací s hudebně-strukturními objekty
Svoboda, Tomáš ; Hons, Miloš (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato studie se zabývá nejprve různým dělením hudebního prostoru (kapitola I-III). Můžeme si jej rozdělit na dvě dimenze ? na zvukovou a časovou. Každou dimenzi si ještě izolovaně rozčleníme podle jejich struktury. V každé dimenzi se tak utvoří různé (zvukové a časové) objekty, určené buď konkrétní strukturou, nebo ? není-li možné strukturu stanovit ? konturou, popisující pouze tvar objektu. Teprve kombinacemi objektů z obou dimenzí vzniknou typy hudebních objektů. Takové, které jsou uvnitř neuspořádány, nazveme jako skupina. Permutací prvků skupiny vzniknou různé podoby s přesným uspořádáním, a takové objekty nazveme segmenty (kapitola IV.). V. kapitola je věnována operováním s hudebními objekty. Všechny operace se dělí na parciální, které probíhají jen v jedné dimenzi, a totální, které jsou aplikovány současně ve obou dimenzích. Např. jde o operace: transpozice, multiplikace, inverze, otáčení aj. Poznatky se využijí pro univerzální metodu analýzy soudobé hudby. Dovedeme tak určit typ hudebního objektu i jejich ?proměny? po operacích. Výsledně rozpoznáme celkové složení hudební skladby. Tyto poznatky se však mohou využít i opačně ? jako kompoziční postup, spočívající v tvoření objektů a operování s nimi.

Mass Mailing Solution aplikace a její převod na multi-tenant aplikaci
Suk, Miroslav ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit možnosti převodu konkrétní webové aplikace pro konkrétního klienta na webovou aplikaci, která je v jedné instanci dostupná více klientům. Část práce se věnuje teoretickým aspektům návrhu aplikace pro více klientů, část je zaměřená prakticky na realizaci změn u dané aplikace. Práce je rozdělena na sedm kapitol. První seznamuje s aktuální situací a cíli práce, další dvě se zabývají teoretickými aspekty SaaS, CRM, CRM software a newsletterovací aplikace. Dále se zabývají zařazením realizované aplikace mezi CRM software a newsletterovací aplikaci. Další dvě představují realizaci konkrétní aplikace a to od požadavků klienta, po úpravu návrhu až po samotnou implementaci. Šestá kapitola je zaměřena na možnosti přístupu k návrhu webové aplikace pro více klientů a konečně sedmá kapitola se zabývá výběrem nejlepšího postupu pro modelovou aplikaci a návrhem postupu realizace.

Mediální ohlas tvorby Itala Calvina v českých a italských periodicích
Beníšková, Alena ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza mediálního ohlasu v italských a českých periodicích na vybraná díla italského spisovatele Itala Calvina. První kapitola pojednává o literární kritice. Následuje představení spisovatelova života a stěžejních momentů pro jeho tvorbu. Hlavní částí práce jsou čtyři kapitoly věnované dobové literární kritice zvolených titulů v obou zemích, která vyšla v novinách či literárních periodicích. Nejzřetelnější ohlas zaznamenala díla Cestička pavoučích hnízd, Neviditelná města, Když jedné zimní noci cestující a Americké přednášky.

Edukace žen v šestinedělí
BĚHANOVÁ, Věra
Bakalářská práce pojednává o problematice edukace žen v šestinedělí při propuštění z porodnice do domácího prostředí. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů edukace, těhotenství, porod a šestinedělí. Šestinedělí je rozděleno na fyziologické a patologické. Změny, kterými žena ve fyziologickém šestinedělí prochází, se dělí na reparační, involuční, hormonální, extragenitální a laktaci. S tělesnými změnami souvisí oblasti, o kterých musí porodní asistentka ženu důsledně poučit, a to především o životosprávě v období šestinedělí. Byly stanoveny dva cíle výzkumné práce. Prvním cílem bylo zjistit, jak porodní asistentky edukují ženy na oddělení šestinedělí při propuštění do domácí péče. Druhým pak bylo zjistit, zda ženy využily informace týkající se období šestinedělí. Z těchto cílů vzešly tři výzkumné otázky. Výzkumná otázka 1: V jakých oblastech edukují porodní asistentky ženy při propuštění do domácí péče? Výzkumná otázka 2: Jaké informace byly pro ženy zásadní při propuštění do domácí péče? Výzkumná otázka 3: Jaké informace ženy v edukaci postrádaly? Výzkumná část bakalářské práce byla provedena kvalitativní formou šetření. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Získaná data byla analyzována metodou barvení textu a následně byly vytvořeny hlavní významové kategorie a jejich podkategorie. Byly vytvořeny dva výzkumné soubory. První výzkumný soubor tvořilo 6 porodních asistentek, které pracují na stanici šestinedělí v jedné pražské porodnici. Druhý výzkumný soubor tvořilo 12 matek, které rodily ve stejné nemocnici, následně byly hospitalizovány na stanici šestinedělí, a které ukončily období šestinedělí. Pro větší objektivitu byly vybrány primipary, které nemohly čerpat zkušenosti z předešlých prožitých šestinedělí. Odpovědi porodních asistentek byly uspořádány do jedné kategorie (Edukace při propuštění) a pěti podkategorií (Oblasti edukace, Způsob edukace, Překážky edukace, Důležitost edukace, Návštěvní služba). Odpovědi respondentek (žen po šestinedělí) byly také uspořádány do jedné kategorie (Informovanost žen) a osm podkategorií (Očekávání, Zdroje informací, Oblasti edukace, Způsob edukace, Hodnocení edukace, Chybějící informace a jejich získávání, Potřeba pomoci, Názor na návštěvní službu). Z výzkumného šetření vyplynulo, že přestože si porodní asistentky uvědomují důležitost edukace a uvedly, že o všech potřebných oblastech edukují, respondentky o některých oblastech nedostaly vůbec žádné nebo jen okrajové informace. Ženy řešily v šestinedělí problémy s kojením a právě o tomto tématu v edukaci ženám nejvíce chyběly informace. Je to dáno tím, že v porodnici, kde výzkumné šetření probíhalo, se o oblast kojení starají výhradně dětské sestry, a proto porodní asistentky nechávají i edukaci o tomto tématu ve většině případů dětské sestře nebo pediatrovi, který také při propuštění novorozence matky edukuje. Je potřeba, aby všechny PA do své edukace zahrnuly alespoň základní informace ohledně kojení a ženám předaly kontakty, kam se obrátit v případě problémů s kojením (např. Národní linka kojení, webové stránky kojeni.cz). Výstupem této bakalářské práce je informační brožura s údaji o šestinedělí, kterou si ženy při propuštění do domácí péče budou moci odnést, a záznamový lístek, který porodní asistentce usnadní edukaci.

Žák-cizinec v české škole očima svýma a očima svých spolužáků. Případ jedné třídy.
Flousková, Klára ; Levínská, Markéta (oponent) ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji v dnešní dobč pomčrně frekventovanému tématu - postavení žáků-cizinců v českých základních školách. Problém jsem se rozhodla pojmout holisticky, ale v jednom, konkrétním, malém společenství. Pracovala jsem ve škole s vybranou osmou třídou. Zaujala mě pro své pestré složení. Třídu navštěvovalo 20 žáků ve věku 13 až 15 let. Pět z nich se deklarovalo jako cizinci, několik dalších mělo cizince ve svém blízkém okolí. Ve třídě byli navíc integrováni také dva hoši s hraničním intelektem, s nimiž pracovaly asistentky. V tomto prostředí jsem provedla kvalitativní i kvantitativní sběr dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru, zadání slohové práce na téma Jaké to je být cizincem v naší škole? a aplikování sociometrického ratingového dotazníku. Získaná data jsem analyzovala s prioritním zaměřením na postavení žákůcizinců v třídním společenství. Z výpovědí žáků se ukázalo a závěry literatury potvrdilo, že při začleňování žáka-cizince do kolektivu hraje zásadní roli komunikativní znalost českého jazyka. Jakmile žák ovládá český jazyk, spolužáci se s ním začnou bavit a je nějakým způsobem včleněn. Obtíže má naopak ten jedinec, kterému komunikace v češtině činí problémy. U něho jako by si žáci ani neuvědomovali jeho další jazykové kompetence, tj. znalost mateřského jazyka. Svou třídu považuje většina...

Analýza času jako narativní kategorie ve staroseverských ságách
Králová, Kristýna ; Starý, Jiří (vedoucí práce) ; Kadečková, Helena (oponent)
Cílem této práce je stanovit charakteristické rysy časové konstrukce staroseverské ságy a na jejich základě ukázat, jak staří Seveřané vnímali čas. Hlavní pozornost je přitom věnována zkoumání časové konstrukce ságy rodové. Nejprve je ukázáno, na jakém principu je založena datace událostí v sáze a jak se liší od způsobu datace v letopisu a kronice. Dále je pojednáno o nejčastěji používaných časových údajích v sáze a jejich funkci ve vyprávění. Těžištěm práce je srovnání času příběhu s časem diskurzu ságy. Za tímto účelem vycházím ze tří kategorií Gérarda Genetta, trvání, uspořádání a frekvence. V rámci kategorie trvání je zkoumáno, proč se ve vyprávění vyskytují velké skoky v čase, co je v čase diskurzu vynecháno, a čemu naopak věnuje vypravěč největší prostor. V kategorii uspořádání se zabývám otázkou, do jaké míry je v sáze narušena chronologická následnost událostí. V souvislosti s kategorií frekvence je porovnáván počet výskytů jedné události v čase příběhu a v čase diskurzu. V dalších kapitolách je pojednáno o časové konstrukci ságy královské a ságy o dávnověku a jsou stanoveny zásadní rozdíly mezi časovou konstrukcí těchto typů ság a konstrukcí ságy rodové. V závěrech jednotlivých kapitol je ukázáno, co zjištěné rysy časové konstrukce ságy vypovídají o vnímání času u starých Seveřanů.

High-Performance Analytics (HPA)
Soukup, Petr ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Diplomová práce na téma Vysoce výkonné analýzy (High-Performance Analytics) má za cíl získat strukturovaný přehled řešení vysoce výkonných metod pro zpracování dat. Úvod práce se zabývá vymezením oblasti primárního a sekundárního zpracování dat, dále je diskutována nevhodnost primárních systémů pro analytické zpracování. Nástup mobilních zařízení, moderních informačních technologií a dalších zapříčinil zásadní změnu charakteru dat. Podstatná část práce je věnována právě historickému zlomu v nových přístupech k analytickému zpracování dat, jejž zapříčinil nyní často skloňovaný odborný termín Velká data (Big Data). V závěru teoretické části jsou diskutovány systémové zdroje, jenž se velkou měrou podílejí na nových přístupech k onomu analytickému zpracování a na samotných technologických řešení Vysoce výkonné analýzy (High-Performance Analytics). Praktická část práce je zaměřena na výkonové porovnání konvenční metody pro zpracování dat a jedné z vysoce výkonných metod Vysoce výkonné analýzy (High-Performance Analytics) konkrétně zpracování dat paměti (In-Memory Analytics). Srovnání jednotlivých řešení je realizováno na identickém prostředí výkonného analytického serveru. Metody jsou aplikovány na určitém vzorku dat, jejichž objem je zvětšován po každé sérii uskutečněného měření. Závěr práce vyhodnocuje získané hodnoty výkonových testů a diskutuje možnost použití jednotlivých metod High-Performance Analytics.

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Sedlák, Miroslav Gabriel ; Foretník, Jan (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Historický rozvoj města znamenal pro život Květné zahrady zásadní zvrat. Došlo k přemístění vstupu z arkády v horní části zahrady na stranu boční přes čestný dvůr. A tak dnes návštěvník odchází bez prožitku potenciálu Genia loci Květné zahrady, neboť vstoupil bez vysvětlení do střední části „expozice“ zahrady. Základem konceptu celého projektu je navrácení zahrady do původního stavu, včetně otevření centrálního pavilonu a možnosti vstoupit do prostoru zahrady „vychován“ z arkády v horní části centrální osy. Návrh se snaží maximálně využít současného objektu čestného dvora, který citlivě adaptuje tak, aby byl schopen unést dnešní nároky na vstupní objekt památkově chráněného komplexu zapsaného na seznam UNESCO. Stávající vstupní objekt a čestný dvůr je doplněn vstupním foyerem, objektem restaurace, zázemím restaurace a výstavních prostor a prostorem pro zásobování. V řešeném území je nově umístěn křivkou definovaný výstavní prostor, jenž je reminiscencí na výraznou arkádu. Novotvar je v horní třetině řešeného území, zapuštěn pod zem tak, aby vytvořil mělký průchod mezi zahradami. Tímto zapuštěním vznikají protisměrné šikmé plochy, z jedné z nich je pak navržena rampa propojující terasu, nacházející se na arkádě, s řešeným územím. Ve spodní části zahrad je obnoveno zahradnictví (s ambicí částečně samostatného provozu) a to bez vazby na půdorysnou stopu. Zahradnictví je dále je navázáno na osy Květné zahrady, s vizí obnovení králičího kopečku a rekonstrukcí voliéry s vodní plochou.

Podpora vzdělávání dětí z rozvojových zemí
Walterová, Nora ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Podpora vzdělávání dětí z rozvojových zemí Diplomová práce se zabývá současnými aktivitami rozvinutého světa zaměřenými na pomoc se zpřístupňováním a zkvalitňováním vzdělání v rozvojových zemích. Zabývá se důvody, proč jsou tyto aktivity potřebné a poukazuje na rizika nerovnovážného stavu mezi rozvinutým a rozvojovým světem. Za hlavní příčinu nedostatečného přístupu všech dětí ke vzdělání označuje práce přetrvávající chudobu rozvojových zemí. Práce představuje blíže východiska rozvojové pomoci a zabývá se tzv. Rozvojovými cíli tisíciletí, které v dnešní době reprezentují největší iniciativu OSN v oblasti rozvoje a potírání chudoby. Tato práce zdůrazňuje význam vzdělání jako zásadní faktor rozvoje jednotlivců i celých společností a shrnuje největší překážky, které dětem v rozvojovém světě brání v přístupu ke vzdělání. V závěrečné části se diplomová práce věnuje jedné z forem podpory vzdělávání - sponzorováním vzdělání chudých dětí z rozvojových států, které je v České republice zprostředkováváno jak projektem Adopce na dálku® Charity Česká republika, tak mnoha podobnými projekty různých dalších organizací. Práce hodnotí přínosy a riziky sponzorování vzdělání dětí a na základě americké výzkumné studie dlouhodobých dopadů sponzorování dětí, rozhovorů se sponzory a zástupci několika organizací, osobní...

Volnočasové aktivity žáků 2. stupně ZŠ v podmínkách pražského sídliště
Hornek, Jiří ; Marádová, Eva (oponent) ; Martínek, Pavel (vedoucí práce)
Otázky výchovy mládeže jsou v dnešní demokratické společnosti zásadní. Významnou roli zde hrají kromě rodiny různé společenské instituce a organizace. Významnou roli hraje také škola. Tato práce informuje o využití volnočasových aktivit dětí jedné ze základních škol v Praze 13. Práce ve výzkumné práci zjišťuje aktivity dětí ve volném čase, především zjištění časového rozsahu volného času, škály aktivit a míry organizovanosti volného času a možnosti dalšího ovlivňování dítěte pomocí volnočasových aktivit.