Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,847 záznamů.  začátekpředchozí33838 - 33847  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.91 vteřin. 

Význam esperanta pro emancipaci zrakově postižených
Pekárková, Lucie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat vývoj esperantského hnutí mezi nevidomými s důrazem na české země a také zjistit, jaký má esperanto přínos pro zrakově postižené v současnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje historický vývoj péče o zrakově postižené a význam esperanta v něm. V první kapitole práce je popsán vznik esperanta a jeho rozšíření po celém světě. Další kapitola přináší vhled do kulturní a vzdělávací situace českých nevidomých při příchodu esperanta a také o jejich prvních kontaktech s tímto jazykem. Třetí kapitola pojednává o Karlu Emanuelu Macanovi a jeho přínosech pro české i světově esperantské hnutí nevidomých, jeho následovnících a událostech, které ovlivnily to, že toto hnutí existuje dodnes. Ve druhé části je popsán provedený výzkum metodou dotazníku. Ten si dává za úkol shromáždit informace o tom, jak dnes čeští i zahraniční nevidomí využívají možností esperanta a jaký má význam pro jejich život. Klíčová slova Esperanto, zrakově postižení, Karel Emanuel Macan, historie esperantského hnutí nevidomých, výchova a vzdělávání nevidomých

Přístupy k dětem ve vícenárodnostních třídách MŠ a ZŠ
Baker, Jarmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce "Přístupy k dětem ve vícenárodnostních třídách MŠ a ZŠ" pojednává o současném přístupu k dětem v těchto třídách v mateřských a základních školách, a to jak ve školách českých, tak školách zahraničních. Práce se nejprve snaží o nalezení jistých historických souvislostí s dnešní dobou a o pochopení situace, na kterou nyní na českých i zahraničních školách nahlížíme. Dále se pokouší zmapovat zapojení multikulturní výchovy do vzdělávacích programů a prakticky do výuky na vybraných školách. Věnuje se především srovnání zvolených přístupů na vybraných školách na ůzemí České republiky. Práce se snaží nalézt inspiraci pro práci s multikulturní výchovou na českých školách, které se multikulturní výchově tolik nevěnují. Práce tak zdůrazňuje důležitost multikulturní výchovy na školách a výhody a pozitivní dopady zapojení této výchovy do učebního plánu škol.

Jazykové vzdělávání jako oblast vzdělávání zaměstnanců
Cardová, Silvie ; Matoušková, Zdeňka (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce Jazykové vzdělávání jako oblast vzdělávání zaměstnanců se skládá z pěti kapitol: Základní pojmy spojené s jazykovým vzděláváním, Hlavní faktory cizojazyčného vyučování-učení, Koncepce firemní jazykové výuky, Motivace a cizí jazyky a Certifikace. Celá práce se zaměřuje na účastníka jazykové výuky, jeho možnosti a bariéry prohlubování jazykových znalostí. Současně práce odráží trend v jazykové výuce ve firmách, kde jazyková výuka již není pro všechny zaměstnance, není brána jako standard ani jako benefit. Je cíleně zaměřená na jasné dosahování výsledků, ale jen u zaměstnanců, kteří znalost jazyků k výkonu své práce potřebují a mají zájem své jazykové znalosti dále rozvíjet.

Aktivity pro badatelsky orientovanou výuku v biologii
Nedomová, Martina ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
3 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je sestavit a ověřit materiály podporující badatelsky orientovanou výuku na téma Voda v životě člověka. Práce, která vznikla jako součást mezinárodního projektu ESTABLISH, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá charakteristikou badatelsky orientované výuky, jejím přínosem a historií, seznamuje s národními a zahraničními projekty a pracemi tuto výuku aplikujícími. Hlavní pasáž praktické části diplomové práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů pro badatelsky orientované aktivity k tematické jednotce Voda v životě člověka. Součástí materiálů je metodická příručka pro učitele a pracovní listy k jednotlivým aktivitám. Práce dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření pro studenty realizovaného po ověřování aktivit pro získání zpětné vazby o průběhu ověřování materiálů a jejich vhodnosti. Součástí práce je i realizace dotazníkového šetření pro pedagogy, kterým bylo orientačně zhodnoceno povědomí o badatelsky orientované výuce a její dosavadní užívání u učitelů biologie na gymnáziích v Praze. Praktická část obsahuje také analýzu úloh k tématu voda ve spojení s člověkem ve vybraných učebnicích biologie a přírodopisu. Klíčová slova: Vzdělání, přírodní vědy, biologie, badatelsky orientovaná výuka, projekt ESTABLISH, výuková...

Analysis of the benefits in subsidiary of foreign company in the Czech Republic
Šeniglová, Katarína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Tarhonská, Jitka (oponent)
Práce je zaměřena na pracovní motivaci a stimulaci zaměstnanců. Jejím cílem je analyzovat zaměstnanecké výhody poskytované společností v konkrétním podniku. Zároveň ním je zhodnotit jednotlivé benefity a navrhnout zlepšení týkající se této problematiky. Politika benefitů je považována za významný nástroj v oblasti stimulace zaměstnanců. Teoretická část je věnována obecným pojmům souvisejícím s danou tématikou, motivačním teoriím a stimulujícím prostředkům. Praktická část obsahuje popis společnosti, ale taktéž odráží průběh a výsledky dotazníkového šetření. Individuálně je řešena konzultace s personální ředitelkou. Závěrem práce jsou podklady a návrhy pro zlepšení zaměstnaneckých výhod.

Německý hospodářský zázrak
Franěk, Pavel ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Soběhart, Radek (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza německého hospodářství v letech 1948 - 1953, ve kterém se uskutečnila liberalizace hospodářství. Liberalizace umožnila růst hospodářství, které je označováno jako německý hospodářský zázrak. Práce bude obsahovat analýzu přínosu Erhardovy ekonomické reformy, která vychází z učení ordoliberalismu. Práce obsahuje i teoretický podklad k nejdůležitějším myšlenkám ordoliberalismu. Hlavní část diplomové práce je ale zaměřena na historickou souvislost ekonomické reformy na hospodářskou situaci v západním Německu. První část obsahuje teoretický pohled na ordoliberalismus. Další kapitola se zabývá prvním krokem v přechodu na tržní ekonomiku a to měnovou reformou. Zde bude analyzována příčina, průběh a důsledek měnové reformy na ekonomickou situace v zemi. Na to bude navazovat analýza měnové oblasti a budování bankovního systému společně s liberalizací zahraničního obchodu.

Vliv investičního projektu TPCA na ekonomiku regionu
Kubát, Martin ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Práce popisuje na pozadí makroekonomických statistik reálné efekty konkrétní přímé zahraniční investice na region. Práce zahrnuje vyhodnocení přínosů a nákladů, včetně nepřímých a externích. V závěru práce je diskutována výhodnost projektu.

Umělé neuronové sítě pro učení robotů
Sovka, Michal ; Jirků, Petr (vedoucí práce) ; Berka, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pochopit, popsat a vysvětlit základní principy a elementy využívané v učení robotů s využitím umělých neuronových sítí. Nejdříve se zaměřuji na roboty obecně a jejich základní funkční celky. Posléze je zavádím do teorie učení aplikované do reálného prostředí. Nervová soustava se v této práci stává centrálním zamyšlením nad teorií učení s využitím umělé neuronové sítě. Za velmi důležité pro pochopení umělého neuronu a umělých neuronových sítí jako celek považuji biologický neuron a jeho synapse. Proto se jim věnuji s potřebnou důkladností. Po úvodu do umělých neuronových sítí se věnuji pouze jedné jejich skupině plně využívané v robotice. Na závěr demonstruji funkci Kohonenova typu umělé neuronové sítě využívaného v robotice, a to na aplikaci vyvinuté na jednom zahraničním vysokoškolském pracovišti. Přínos práce vidím ve vytvoření komplexního textu zaměřeného jak na základní elementy robotů, tak i na umělé neuronové sítě a jejich neurobiologický předpoklad. Práci pak mohou využít ke studiu zájemci v širším přístupu k inteligentní robotice.

Multivariate GARCH
Maďar, Milan ; Hurt, Jan (vedoucí práce) ; Branda, Martin (oponent) ; Mazurová, Lucie (oponent)
3 Názov práce: Viacrozmerný GARCH Autor: Mgr. Milan Mad'ar Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Abstrakt: Predložená práca pojednáva o regionálnych a globálnych väzbách, ako dôkaz integrácie akciových trhov vo Frankfurte, Amsterdame, Prahe a USA. Využívaný je prístup viacrozmerných GARCH modelov zároveň k zachyteniu dy- namiky prenosu volatility medzi súvisiacimi devízovými kurzami. Definujeme tri základné typy modelov. U každého typu sú uvedené definície, vlastnosti a postup odhadu parametrov s príslušnými dôkazmi. Praktická čast' práce ilustruje použitie jednotlivých modelov na reálnych dátach. Práca sleduje dva rôzne ciele, jednak charakteristiku a popis existencie regionálnych a globálnych väzieb medzi ak- ciových trhmi, ale aj vzájomné porovnanie jednotlivých viacrozmerných GARCH modelov na vzorke dát. Hlavný prínos práce je, že s dátami pracuje v kontexte reálneho vývoja na finančných trhoch a zohladnuje situáciu v priebehu a po fi- nančnej kríze od roku 2008. Výsledkom je, že odhady podmienených korelácii závislých na čase naznačujú obmedzenú integráciu medzi trhmi z čoho vyplýva, že investori môžu využit' diverzifikáciu portfólia medzi rôzne akciové trhy a znížit' tým rizikovost' investície...

Přístupy podnikatelů k delegování jako podmínce růstu firmy
Říhová, Monika ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Procházka, David Anthony (oponent)
Diplomová práce se zabývá delegováním práce v malých, rychle rostoucích firmách. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké přístupy k delegování uplatňují podnikatelé v růstové fázi podniku. V teoretické části jsou popsány relevantní teoretické koncepty, jako je růst podniku, lidské zdroje ve firmě, analýza času práce podnikatele a delegování práce. Jsou zde prezentovány výsledky realizovaných zahraničních výzkumů, které slouží jako východisko pro vlastní šetření. V metodické části jsou specifikovány použité metody a postup kvalitativního výzkumu, kritéria výběru vzorku respondentů a následně postup analýzy dat. Empirická část zkoumá vzorek 12 podnikatelů a prezentuje výsledky šetření. Zahrnuty jsou i názory 97 podřízených jednotlivých podnikatelů. Výsledky výzkumu ukazují, že podnikatelé přistupují k delegování nesystematicky a často nevyužívají potenciál této manažerské techniky, i když by to vedlo k prospěchu dalšího rozvoje firmy.