Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,788 záznamů.  začátekpředchozí33779 - 33788  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.83 vteřin. 

Programové vybavení v závislosti na tvorbě grafických produktů
Bubeníček, Jan ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem práce je zmapovat přehled a funkcionalitu programového vybavení potřebného k vytváření ucelených grafických děl. Práce by měla nejen vymezit jednotlivé oblasti počítačové grafiky a popsat k ní příslušný software. Hlavní přínosem by mělo být komplexní definování nejdůležitějších úkonů DTP procesu při vytváření komerční grafické zakázky. Na těchto jednotlivých částech tvůrčího procesu budou ukázány problematická místa a chyby jichž se může grafik dopustit a jak by se jim měl vyvarovat. Poslední část práce ilustruje využití grafických programů při realizaci konkrétních zakázek.

Neprasklá mozková aneuryzmata : převáží riziko endovaskulární léčby přirozený průběh?
Beneš, Vladimír ; Stejskal, Lubor (vedoucí práce) ; Haninec, Pavel (oponent) ; Janoušková, Ladislava (oponent)
Úvod: Optimální péče o nepraklá mozková aneuryzmata (AN) zůstává kontroverzní. Velká mezinárodní studie (ISUIA) shledala nízké riziko ruptury a znatelné riziko léčby. Mnohá neprasklá AN by tedy neměla být aktivně léčena. Komplexní výsledky endovaskulární léčby 131 pacientů s neprasklým mozkovým AN jsou předkládány. Dále je uveden model srovnávající riziko léčby a přirozený průběh neprasklých mozkových AN. Materiál a metodika: Za období prosinec 1996 - září 2005 podstoupilo 131 pacientů (93 žen, 38 mužů; průměrný věk 51 let) endovaskulární ošetření 151 neprasklých mozkových AN. Charakteristika pacientů, AN, komplikace léčby, klinické a grafické výsledky byly zhodnoceny z prospektivně vedené databáze. Výsledky: Endovaskulární léčba byla úspěšná u 145 (96%) AN. Jedno AN prasklo během výkonu s fatálním výsledkem. Bylo pozorováno 10 trombembolických komplikací, 1 pacient zůstal lehce invalidizován. Kombinovaná morbidita/mortalita 6 měsíců po léčbě činila 1,5% (95% interval spolehlivosti: 0,07 - 5,7%). Na základě modelu postaveného na těchto výsledcích lze léčbu s nízkým rizikem komplikací nabídnout většině pacientů s neprasklým mozkovým AN. Závěr: Endovaskulární léčba neprasklých mozkových AN nese nízké riziko komplikací. S vyjímkou náhodného nálezu AN menšího nežli 7 mm v přední cirkulaci u pacienta...

Implementing the Dynamic Languages Using DLR Technology
Beňo, Miloslav ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
The Microsoft .NET Framework byl od jeho počátku vytvořen tak, aby podporoval široké spektrum jazyků nad Common Language Runtime (CLR). CLR poskytuje technologie jako garbage collection, JIT nebo integrované vývojové nástroje. Další výhodou je, že tyto jazyky spolu mohou komunikovat a využívat knihovny napsané v kterémkoliv z nich a rovněž tak .NET Base class library (BCL). CLR nemělo podporu dynamických jazyků. Jejich dynamická povaha dělá z kompilace nelehký úkol a klade velké nároky na runtime jazyka. Narozdíl od statických jazyků jako je C#, který nepotřebuje jiný runtime než je přítomen v CLR samotném. Jak těžké bylo vytvořít dynamický jazyk nad .NET je možné vidět na open-source projektu Phalanger. Jeho kód je velmi komplexní a je obtížné do něj proniknout. To je vážný problém pro open-source projekt, jelikož je těžké se na něm začít podílet. Nový Dynamic Language Runtime (DLR) přináší změnu. Přidává mnoho podpory pro dynamické jazyky nad .NET, což dělá implementaci dynamických jazyků znatelně snažší a rovněž umožňuje interoperabilitu mezi dynamickými jazyky vytvořenými nad DLR a standartními statickými jazyky nad .NET. Tato práce se zaměřuje na vlastnosti PHP dynamického jazyka a diskutuje jak jej lze naimplementovat nad DLR. Částí této práce je pilotní implementace PHP jazyka nad DLR, jejímž cílem...

Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.

Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.

Intenzivní hipoterapie u dětí s diagnózou DMO a její krátkodobý a střednědobý efekt
Kopecká, Tereza ; Pivec, Martin (vedoucí práce) ; Kulichová, Jana (oponent)
Hipoterapie patří mezi proprioceptivní neuromuskulárně facilitační metody. Speci-fickými prvky obohacuje komplexní rehabilitační péči především neurologických pacientů. Práce teoreticky zpracovává metodiku hipoterapie. Dále je součástí práce studie hodnotící soubor 21 probandů s diagnózou dětská mozková obrna po intenzivní hipoterapii. Sledován byl bezprostřední, krátkodobý a střednědobý efekt po terapii. K hodnocení byly použity testy- interkondylický index, Collis příznak a polohové reakce. Testování doplňuje rodiči vyplňova-ný dotazník s 11 parametry, které zahrnovaly změny ve funkčních dovednostech a psychice dítěte. Z výsledků vyplývá, že dochází ke statisticky významným změnám po bezprostřední i týdenní terapii ve smyslu zlepšení hodnocených parametrů. Metodu lze doporučit jako jednu z možných variant komplexního přístupu terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Management podniku a životní prostředí
Hynková, Alice ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Petráček, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku environmentálního managementu. Zavedený a funkční systém environmentálního managementu může mít pro organizaci významné přínosy. Zájem managementu a zaměstnanců o péči a zlepšování životního prostředí ve všech aspektech podnikání představují pro firmu nejen zvýšení image, ale také konkurenční výhody. Cílem práce je popis a zhodnocení dvou systémů environmentálního managementu - již zavedeného systému v českých pobočkách firmy Logica Czech Republic, s.r.o. a v současné době zaváděného systému v bratislavské pobočce firmy Logica Slovakia, s.r.o., a dále stanovení přínosů a dopadů těchto systémů. Práce je praktickou ukázkou komplexní implementace systému a jeho certifikace a dále provedení re-certifikace dříve zavedeného a plně funkčního systému ve firmě.

Slídou modifikované elektroizolační laky
Mrkos, Pavel ; Frk, Martin (oponent) ; Rozsívalová, Zdenka (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem obsahu slídy na elektrické vlastnosti elektroizolačních laků, konkrétněji polyesterové pryskyřice Dolphon XL 2102. Zaměřuje se na diagnostické metody a testování vlastností elektroizolačních laků. Zkoumá možný přínos mikromleté slídy k dosažení lepších elektroizolačních vlastností soustavy ve srovnání s matricí. Kompozitní materiál je tvořen polyesterovou pryskyřicí Dolphon XL 2102, která je modifikována různým hmotnostním procentem mikromleté slídy. Výsledkem práce jsou kmitočtové závislosti složek komplexní permitivity kompozitního materiálu.

Zhodnocení potenciálu BPM a SOA v organizaci za účelem zjištění vhodného integračního přístupu
Hnilička, Václav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání integrace BPM/SOA s cílem identifikovat klíčové aspekty pro úspěšnou integraci, zároveň využít tyto aspekty k hodnocení integrační iniciativy BPM/SOA organizace a nejen určit, jak si organizace stojí v tomto počínání, ale také jí pomoci navrhnout vlastní rozvojový plán. Práce je založena na rozsáhlém studiu literatury. V kombinaci s rozhovory s odborníky analyzuje různé aspekty integrace BPM/SOA. Hlavními oblastmi, které byly zkoumány a analyzovány, byly rozdíly BPM a SOA, problémy bránící integraci, zralostní modely a různé navrhované přístupy pro dosažení úspěšné integrace. Nejdůležitější výsledky a přínosy této diplomové práce jsou kritické faktory úspěchu integrace BPM/SOA, integrační přístup a metoda hodnocení integrace. Kritické faktory úspěchu jsou odvozeny z komplexní analýzy best practices a běžných úskalí praxe. Jsou zahrnuty do hodnotící metody, která klasifikuje organizaci a zjišťuje úroveň připravenosti pro úspěšnou integraci.

Specifika marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu
Hradecká, Aneta ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá specifiky marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu. Cílem je popsat základní teoretická východiska marketingu a marketingové komunikace. Hlavním cílem této práce je analýza marketingové komunikace společnosti Hewlett Packard Enterprise, její zhodnocení a formulování doporučení, která by vedla k zefektivnění marketingové komunikace této společnosti. Přínosem práce je komplexní pohled na firmu a analýza její komunikace a následné návrhy na zlepšení, které by následně mohly být uplatněny v praxi.