Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,314 záznamů.  začátekpředchozí33305 - 33314  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.68 vteřin. 

Mezinárodní úprava obchodu s ručními zbraněmi
Krbaťová, Anna ; Šturma, Pavel (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
59 Závěr I. Závěrem budou nejprve shrnuty zjištěné objektivní skutečnosti týkající se právní úpravy obchodu s ručními zbraněmi. V současnosti je obchod upraven pouze regionálními a subregionálními právními instrumenty, které se liší jak svou závazností, to v první řadě, tak i předmětem, rozsahem a účelem. Některé z nich jsou zaměřeny na regulaci všech aspektů obchodu s ručními zbraněmi, jiné primárně na jejich výrobu a držení. Tyto právní instrumenty jsou navíc místně omezeny. Účelem regionálních právních instrumentů v oblasti subsaharské Afriky je vypořádání se se zbraněmi, které jsou již v oběhu a obzvláště s těmi, které se nachází v rukou civilistů. Tyto právní instrumenty jsou pro strany závazné. Oproti tomu právní instrumenty, jejichž stranou jsou státy Evropské Unie, se zaměřují na regulaci vývozu ručních zbraní a tím není myšleno snížení vývozu, ale odpovědný vývoz do zemí, kde by zbraně mohly být použity k porušení mezinárodně-právních norem. Tyto instrumenty však závazné nejsou, s vyjímkou Kodexu chování EU při vývozech zbraní, který se stal závazným jeho přeměnou ve Společný postoj. Definice v těchto instrumentech použité se velmi odlišují a některé instrumenty tímto nechávají prostor pro různorodou interpretaci. Principy, na kterých právní instrumenty stojí, jsou v základu stejné. V některých z...

Šikana na základních školách
Horyna, Jan ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.

Krize - rozpad rodiny - očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Metamorphosis of the feminine body in the contemporary French literature
Grochol, Jana ; Jamek, Václav (oponent) ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce)
Práce pojednává o odrazu vnímání ženského těla v literárním korpusu složeném z ženami psaných děl. Proměny ženského těla byly sledovány ve třech francouzských románech současnosti: Biogmphie de Za faim od Amélie Nothomb, Truismes od Marie Darrieussecq a Rosie Carpe od Marie NDiaye. Mladé autorky podobného věku v nich sdělují svúj pohled na postavení ženy v postmoderním světě. Výhradně ženské hrdinky se vyrovnávají s vlastním tělesným já ve společnosti, která je zatížena dlouhotrvající nadvládou mužú. Jejich svědectví zahrnují líčení rúznorodých tělesných prožitkú i obtížných vztahú s okolním světem, a přispívají tak k vytvoření ženské identity. Hrdinky všech tří románú se vydávají na cestu hledání sebe sama. Bojují se zavedeným upořádáním a hledají své místo ve společnosti. Vypravěčka Amélie Nothomb se brání přerodu milovaného dětského těla v nenáviděné tělo ženy, které s sebou přináší rozkol těla a duše. Dospívání je vnímáno jako ztráta a Nothomb se mu brání uzavřením vlastního těla. Nechuť k rodícímu se ženskému tělu vyústí v anorexii, která se stane prostředkem boje proti abjekci. Oproti tomu Darrieussecq zobrazuje přetékající ženské tělo bez hranic. Autorka v neuvěřitelném příběhu ženy, která se postupně mění v prasnici, zveličuje ty projevy ženského těla, které byly dlouhou dobu tabuizovány a které...

Religiozita a její vývoj v ČR
Mitriková, Petra ; Funda, Otakar A. (oponent) ; Havlík, Radomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem religiozity v České republice a jejím cílem je podat stručný přehled tohoto dvacetiletého období u nás. V první kapitole se pokouším jako úvod k tomuto tématu nastínit historický kontext, který je v souvislosti s touto problematikou potřebný. V druhé kapitole následuje otázka postavením církví v době revoluce. V další kapitole se pak zabývám společenskými změnami, ke kterým po revoluci došlo. Čtvrtá kapitola je založena převážně na výsledcích sčítání lidu a analýzách ČSÚ. Jejím cílem je nastínit stav na naší tradiční náboženské scéně. Pátá kapitola se pak zabývá fenoménem nových náboženských hnutí a jejich působením u nás. Několik z nich je též na konci kapitoly zmíněno a krátce charakterizováno. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější informace a data.

Vliv internetu na informační společnost s přihlédnutím ke specifikum jednotlivých kulturních okruhů
Aksamitová, Magda ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Práce vychází z prostorového pojetí informační společnosti, jmenovitě z prací S. Sassen a M. Castellse. Jejich teorie je v úvodní části práce představena. Cílem práce je statistickými metodami na datech pocházejících z nadnárodních institucí pro každý kulturní okruh ověřit univerzální platnost hypotézy o vlivu internetu na rozvoj společnosti a prostorové koncentraci. Zatímco ve všech kulturních okruzích se podařilo prokázat vliv internetu na výši HDP na obyvatele a zpětně vliv výše HDP na obyvatele na penetraci internetu, hypotézy spojené s prostorovou transformací se nepotvrdily. Z tohoto důvodu je navrženo položit si otázku, co či kdo stojí za transformací urbánní struktury země v informační společnosti.

Užití a ochrana autorských práv v knihovnách poskytujících veřejné knihovnické a informační služby
Streit, Vincenc ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Mikule, Leoš (oponent) ; Smetáček, Vladimír (oponent)
Knihovny v moderním světě zaujímají významnou pozici. Postupně se tyto kulturní a paměťové instituce stávají důležitou součástí moderní společnosti, zvláště s přihlédnutím k plnění úkolů souvisejících s nástupem informační éry. Změna uspořádání knihoven, rozšíření jejich funkcí a nástup automatizace čin nosti knihoven, včetně jejich knihovních i informačních služeb, umožňuje po skytovat klientům těchto institucí kvantitativně i kvalitativně lepší a především rychlejší uspokojení jejich informačních požadavků. Jde o proces, který zahrnu je, nejen Evropu, ale v podstatě celý svět. Pochopitelně jeho součástí je i systém knihoven v České republice. Nástup elektronizace dokumentů, především v podobě digitalizace, podstatně mění i podobu fondů dokumentů knihoven. Ta ké se uplatňuje i zvýšenou měrou intemizace, připojování knihoven, v rámci ná rodního programu, k rychlostnímu internetu. Zmíněné změny, kterých bude v důsledku různých technických, informačních a uživatelských trendů, přibývat přináší mnoho nových otázek a řadu problémů. Mnohé z nich souvisí s právní problematikou. Právo zaujímá v knihovnictví i v činnosti samotných subjektů knihoven významnou pozici. Již v minulosti se plně uplatnila knihovnická le gislativa, v podobě různých zákonných norem a dalších právních předpisů při zakládání a funkci...

Příprava Etapové Hry pro integrovanou skupinu dětí
Kleinová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce je určena především těm, kterým není život handicapovaných lidí lhostejný a snaží se spojováním světa postižených a nepostižených lidí dojít k přátelskému soužití těchto komunit. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám významem samotného tábora pro handicapované jedince, ale i pro jedince bez handicapu. Tato práce je určena pro lidi, kteří se chystají připravit etapovou hru na táboře pro smíšenou skupinu dětí handicapovaných a dětí bez handicapu. V druhé části se věnuji tomu, jak vytvořit prostředí pro rozvoj tělesného a duševního vývoje dětí s postižením a podpořit tak rozšíření jejich dovedností a schopností. Popisuji základní metody práce s handicapovanými dětmi a jak předcházet jejich diskriminaci v prostředí, kde se nacházejí i nehandicapovaní lidé. Jsou to kroky, kterými vytvoříme půdu pro navázání vztahů mezi dětmi s postižením a bez postižení. Třetí kapitola je hlavní částí mé práce. Popisuji v ní etapovou hru připravenou pro inegrovanou skupinu dětí s postižením a bez postižení. Rozepisuji jednotlivé dny etapové hry, jak jdou za sebou. Hra je utvořena tak, aby děti bez postižení mohly ukázat své kvality, dovednosti a hra podpořila jejich sebevědomí a nezávislost. Dětem bez postižení přináší seznámení se s životem handicapovaného člověka a rozvíjí v nich empatii a...

Mateřské centrum jako cesta ze sociálního vyloučení matek na rodičovské dovolené
Buzková, Jana ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Cílem mé práce je zmapování problémů, se kterými se mohou setkat matky na rodičovské dovolené a zároveň i nalezení jejich řešení v podobě existence mateřských center. Tato práce se nesnaží dělat z maminek ubohé a bezmocné puťky, které jsou celou dobu zavřené doma a bojí se vycházet mezi lidi. Pouze se zaměřuje na to negativní, co sebou mateřství a rodičovská dovolená přinášejí. Ukazuje, jak mohou některé problémy úzce spojené s obdobím rodičovské dovolené působit na matku a proč je tedy důležité, aby se o nich mluvilo a aby byly nějak řešeny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
ČERMÁK, Jaromír
Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model kurikula. Při nalezení klíčových kompetencí jakožto primárně chápaného prostředku naplňujícího cíle reformy se pokouší tyto kompetence mapovat. V praktické části se práce zaměřuje na dokumenty obsahující cíle volnočasových zařízení na území okresu České Budějovice a hledá v nich, nakolik se jejich cíle shodují s cíly po kurikulární reformě a zda se k naplnění cílů plánuje použití klíčových kompetencí.