Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,394 záznamů.  začátekpředchozí33385 - 33394  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Vliv psychických stavů na výkon v lukostřelbě
Kobzová, Tereza ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Vliv psychických stavů na výkon v lukostřelbě Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je vymezit základní psychické stavy, které mohou sportovní výkon v lukostřelbě ovlivnit a následně ověřit jejich souvislost pomocí použitého dotazníku, který je předkládán střelcům před soutěží a ihned po jejím skončení, aby mohl být porovnán jich vývoj. Následně se analyzují získaná data a určí se, jakým směrem psychické stavy ovlivňují výkon a případně se naleznou stavy, které jsou pro sportovní výkon přínosné a které naopak nikam nevedou a pouze střelci zhoršují jeho výkon Metody: Pro výzkumné šetření je využita dotazníková metoda SUPSO, kterou vytvořil pan Mikšík v roce 2004. Tato metoda se zaměřuje na zkoumání a popis aktuálního psychického stavu člověka. Dotazník SUPSO je aplikován na lukostřelce z šesti lukostřeleckých klubů v České republice. Výsledky: Použitý dotazník SUPSO je po aplikaci na lukostřeleckou skupinu vyhodnocen. Ze získaných dat je popsán psychický stav všech jedinců zkoumané skupiny. Jsou zajištěny i dosažené sportovní výsledky na Mistrovství České republiky a je objevena souvislost mezi aktuálním psychickým stavem a sportovním výkonem. Klíčová slova: psychické stavy, sportovní výkon, dotazník.

Cíle ve vyučování a učitelovo pojetí výuky
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce pojednává o učitelově pojetí výuky. Sleduje tento fenomén v kontextu časového i společenského vývoje. Shrnuje dosavadní zjištění nejrůznějších odborníků z domácího prostředí i zahraničí. Jak se ukazuje, učitelovo pojetí výuky je problematikou, která si v současné době zaslouží velkou pozornost. Pohled na učitelovo pojetí výuky se v průběhu času značně změnil. Stejně tak i přístup k cíli ve vyučování jako jedné z jeho významných složek. Na začátku 3. tisíciletí, kdy v souvislosti s cíli vzdělávání hovoříme o dovednostech a kompetencích, je více než žádoucí této oblasti rozumět a uchopit ji v celistvosti.

Poškozený v trestním řízení a jeho ochrana
Salmon, Jan ; Herczeg, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá postavením poškozeného v trestním řízení v České republice z mnoha úhlů: ať už jde o jeho historický vývoj na území dnešního státu, nebo definici pojmu poškozeného dle současné právní úpravy, respektujíce postavení české republiky v rámci Evropské unie a závazností některých evropských norem pro Českou republiku a její právní systém a závaznost právních dokumentů z úrovně OSN. Dále lze vysledovat vymezení pojmu oběť trestné činnosti, který v českém právní řádů není totožný s pojmem poškozený. V jiných právních řádech však nacházíme shodu mezi těmito pojmy. Dále je pozornost věnována procesním právům poškozeného a především právu uplatnit nárok na náhradu škody v adhezním řízení. V další kapitole se diplomová práce zaobírá institutem odklonů, který je v českém právu jevem poměrně novým a progresivním. V závěrečné části diplomové práce jsou krátce popsány podmínky poskytování informací o trestním řízení s důrazem na poskytování informací v případech, kdy obětí trestného činu je osoba nezletilá, kdy primárním úkolem je ochrana osobních údajů a snaha zabránit druhotné viktimizaci. V diplomové práci jsou popsány 2 případy: nález Ústavního soudu, kde Ústavní soud zaujímá svůj postoj k procesním právům stěžovatele a rozsudek Evropského soudního dvora v případu Maria Pupino,...

Ohrožení dítěte v problematickém prostředí rodiny
Šustková, Lucie ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Život a vnitřní uspořádání rodiny je ovlivněno mnoha faktory. Rodina je zasazena do širokého sociálního a kulturního systému. Každý jedinec, v tomto případě rodič, se ocitá pod každodenním tlakem problémů, jež mohou dále ovlivňovat jeho chování a jednání uvnitř rodiny. Rodina se tak ocitá před nesčetnými problémy, jimiž může být v konečné fázi dítě ohroženo. Každá rodina má jinou schopnost problémům odolávat a řešit je, tedy schopnost plnit všechny své funkce. V případě opakovaného a trvalého neplnění jedné nebo více funkcí má rodina negativní vliv na život a vývoj dítěte. Dítě může být taktéž ohroženo nevhodným způsobem rodičovského výchovného působení, tedy nevhodným výchovným stylem. Mezi nejzávažnější problémy, které dítě ohrožují po fyzické, psychické a mravní stránce, patří fyzické a psychické týrání, sexuální zneužívání. Veškeré negativní působení rodiny na dítě se projevuje nežádoucím způsobem jak v jeho aktuální situaci, tak v jeho budoucím životě. Pedagog, který je s dítětem téměř v každodenním kontaktu, může být ohroženému dítěti nápomocen v několika ohledech. Především má být schopen ohrožené dítě ve školní třídě rozpoznat a poskytnout mu primární, laickou pomoc. Vztah učitele s žáky by tedy měl být založen na bázi důvěry a partnerství. Pedagog má být dále schopen zajistit ohroženému dítěti...

Vliv zájmových skupin na vládní rozhodování USA
Moudřík, Martin ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Kotlas, Petr (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřím na fungování zájmových skupin, zejména na jejich praktický vliv na vládní rozhodování. Tzn. do jaké míry a jakým způsobem mohou tyto zájmové skupiny (lobby) ovlivňovat vládní politiku. A to jak v pozitivním, tak i negativním smyslu. Mou ambicí také bude zjistit, zdali příliš mnoho těchto skupin neškodí vládní akceschopnosti. Přestože mou oblastí zájmu se staly Spojené státy, budu se v první kapitole zájmovým skupinám věnovat na obecné úrovni. To mi poté poslouží pro hledání případných specifik fungování těchto skupin právě v USA. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Odraz náboženských poměrů a renesančního myšlení ve Francii v díle Markéty Navarrské Heptameron
Beranová, Daniela ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Diplomová práce Odraz náboženských poměrů a renesančního myšlení ve Francii v díle Markéty Navarrské Heptameron seznamuje čtenáře se životem a dílem významné postavy francouzské historie a literatury Markéty Navarrské, která je představena jako žena osvícená, pokroková a v mnohém překračující svou dobu. Dále se práce zaměřuje na rozbor jejího jediného prozaického díla Heptameron. Analýza dokazuje, že v této knize můžeme nalézt jak středověké, tak i renesanční prvky. Markéta Navarrská zde zpracovává v beletristické podobě hluboké filosofické a teologické otázky aktuální pro náboženskou reformaci. Tato diplomová práce se snaží vyvrátit mylnou představu o nevýznamném postavení žen v minulosti a dokázat, že nelze nacházet ostré předěly v dějinách. KLÍČOVÁ SLOVA Markéta Navarrská Heptameron Renesance Reformace

Zhodnocení funkcionality LMS Moodle pro podporu správce aplikace
Šperková, Lucie ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Brodský, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá popisem administrátorského prostředí výukového systému Moodle. Cílem je poskytnout základní přehled o možnostech administrátorských nástrojů pro podporu výuky v Moodlu a vytvořit tak uživatelskou příručku k provozování LMS Moodle. Popis je zaměřen zejména na správu uživatelů, kurzů, modulů, vzhledu, zabezpečení a některých obecných nastavení systému. Součástí práce je provedení průzkumu provozu Moodlu na českých univerzitách. V závěru jsou shrnuty celkové výhody a nevýhody Moodlu a jeho vhodnost či nevhodnost nasazení do firemního sektoru. Výsledky průzkumu hodnotí úroveň spokojenosti a schopnosti uživatelů pracovat s nástroji LMS Moodle podle rolí (administrátor, učitel a student). Poslední kapitola se věnuje novému trendu Moodle pro mobilní technologie. V příloze lze najít jednotlivé formuláře dotazníků a popis výhod a nevýhod e-learningu.

Daňový systém Švédska a jeho vývoj
Kučerová, Zuzana ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Diplomová práce pojednává o daňovém systému Švédska. Cílem je popsat jeho vývoj v závislosti na hospodářské a politické situaci země a seznámit čtenáře s aktuálními daňovými podmínkami. Práce se dále zaměřuje na aktuální změny týkající se zdanění, které mají původ v celkovém ekonomickém vývoji země, v pokračující evropské integraci a současně jsou i reakcí na stávající celosvětovou ekonomickou krizi. Závěr práce obsahuje komparaci základních ukazatelů týkajících se zdanění mezi Švédskem a dalšími členskými státy Evropské unie. Na základě této práce by měl čtenář získat komplexní představu o charakteru tohoto daňového systému, který se odlišuje od ostatních států Evropské unie.

Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Novotný, Jakub ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a e-learningu v oblasti vzdělávání dospělých a moderním trendům v online komunikaci a spolupráci. Praktická část práce cílí přímo na oblast synchronního online vzdělávání ve virtuálních učebnách a hodnotí stav nabídky a využívání webinářů v České republice. Výzkumná část zhodnocuje výsledky realizovaného anketního šetření mezi pedagogy a lektory Libereckého kraje. V závěru práce je popsána případová studie realizace webináře se zhodnocením jeho průběhu. Diplomová práce reaguje na inovace v ICT a přispívá k současnému rozvoji a porozumění využití webinářů ve vzdělávání dospělých.

Plánování a realizace stavební zakázky
Petráněk, Marian ; Sibilla, Luboš (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá plánováním a realizací stavební zakázky. V teoretické části je definováno projektové řízení staveb, popsáno sestavení ceny stavebního díla, časové modely výstavby a zadávací dokumentace stavby. V praktické části je popis zvolené realizované stavby, alternativní ocenění stavby pomocí rozpočtového programu a plánovací dokumentace. Cílem práce je vyhodnocení rozdílů skutečného a alternativního průběhu výstavby.