Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,253 záznamů.  začátekpředchozí33234 - 33243další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.20 vteřin. 

Zelení proti zeleným. Radikální ekologie- komparativní analýza sociální ekologie s ekologií hlubinnou
Novák, Arnošt ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Ortová, Jitka (oponent)
Práce se zabývá komparativní analýzou dvou proudů radikální ekologie, sociální a hlubinné. Pomocí hermeneutické metody jsou nejprve vybrána zásadních tématech, na nichž se spor mezi sociální a hlubinnou ekologií odvíjí. Jsou jimi: koncept přírody, racionalita, příčiny ekologických problémů, vize životního prostředí jako divočiny nebo zahrady, přelidnění a ekologická politika v praxi. Komparací těchto témat u sociální a hlubinné ekologie dochází práce k závěru, že syntéze sociální a radikální ekologie není možná, protože mezi nimi panují zásadní koncepční rozpory. Nicméně vzájemná diskuse obou proudů je více než potřebná. To co obě ekologie především spojuje je kritika stávající průmyslově-kapitalistické společnosti a vědomí o potřebě změny.

Motivace dobrovolníků pro práci ve zdravotnických zařízeních
Heřmanová, Bohumila ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Štverka Kořínková, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá dobrovolnictvím ve zdravotnických zařízeních v ČR a výzkumem vlastní motivace dobrovolníků k dobrovolné činnosti v těchto organizacích. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici základních pojmů (dobrovolník, dobrovolnictví). V následujících kapitolách je pozornost zaměřena na specifickou část dobrovolnických programů, jimiž je dobrovolnictví ve zdravotnických zařízeních. Cílem empirické části je zjistit pomocí kvalitativních metod výzkumu zjistit, co lidi motivuje k dobrovolné práci v nemocnicích a ostatních zdravotnických organizacích v ČR. Dalším záměrem diplomové práce je pomocí takto shromážděných dat napomoci ke snadnější práci koordinátorů dobrovolníků při získávání a udržení dobrovolníků v programu.


Finanční analýza společnosti TON, a.s.
Koutská, Jitka ; Sieber, Martina (vedoucí práce) ; Cimický, Jan (oponent)
Cílem práce bylo provedení analýzy základních finančních ukazatelů společnosti TON a.s. za roky 2004 -- 2008, zhodnocení jejich vývoje a provedení srovnání v rámci daného oboru podnikání. K získání potřebných hodnot byly použity: horizontální, vertikální a poměrová analýza, bankrotní a bonitní modely a ukazatel EVA.

Development of reading skills in classes German as foreign language for adults
Sojková, Martina ; Dovalil, Vít (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomova prace se zabYva problematikou rozvoje CtenarskYch dovednost1 ve vyuce eizfho jazyka pro dospele. Je zde tedy nekolik dflCfch temat, na ktere je tfeba se zamerit, aby bylo mozne zhodnotit jak'fm zpösobem je treba postupovat, aby se v oblasti aenf v cizim jazyce dosahovalo optimalnieh vYsledkö. Na jedne strane je to otazka vzdelavani dospelYeh. Tato oblast vzdelavanf se v poslednf dobe tesi stale vetsfmu zajmu jak ze strany odborne verejnosti a zamestnavatelö, tak ze strany verejnosti laieke, coz souvisi zejmena s ryehlym rozvojem v oblasti ved a technologif, ktere cim dal ve vetSi mire ovlivnuji zivot kazdeho jednotlivee. Druhym aspektem teto praee je ctenf a Prlstup k textu. Existuje rada studii a vYzkumu varujideh pred pOdcenovanfm aenarsk'/eh dovednostf a upozornujidch na fakt, ze zejmena ve aenf s porozumenfm nedosahujf nektere skupiny zkoumanyeh osob prflis povzbudivYeh vYsledkö. V teto souvislosti bYva zminovan i tzv. sekundarni analfabetismus. Lide postizeni tfmto jevem se sice naucili ve skole zakladöm aeni, nikdy vsak nedosahli vyssf urovne v praei s textem, nez pouheho rozlustenf znaku. Svoje sehopnosti nadale nerozvfjeli a naopak, tim ze aeni ve svem zivote nevyuZlvali se "dopraeovali"k opetovne nesehopnosti eist. Jako protiklad k tomuto trendu se pak jevf fakt, ze se neustale...

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Důkazy existence Boží v Descartových Principech filosofie
Křížek, Pavel ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Sousedík, Prokop (oponent)
RNDr. Pavel KŘÍŽEK DŮKAZY EXISTENCE BOŽÍ V DESCARTOVÝCH PRINCIPECH FILOSOFIE Bakalářská práce, září 2006 Resumé V předložené bakalářské práci, která je svým zaměřením především historická, jsou systematicky probrány tři typy argumentů ve prospěch Boží existence, podaných René Descartem v jeho nejdůležitějších spisech obsahujících pasáže věnované přirozené teologii jako metafyzické disciplině. Zvláštní pozornost je věnována variantám důkazů uvedených v Descartových Principech filosofie. Descartes je zařazen do dobového kontextu a jsou ukázány souvislosti se středověkým myšlenkovým dědictvím, bez jejichž znalostí se jednak stává obtížnou interpretace jeho učení, jednak je chápán zkresleně jeho význam v dějinách evropské filosofie. Podrobně je provedena zejména analýza ontologického důkazu a vyloženo často nedostatečně známá scholastická teorie racionální distinkce ve vztahu esence a existence stvořených věcí, zobecněná Descartem i na případ nekonečné substance. Po osvojení tohoto jemného Descartova metafyzického nástroje je možné i lépe pochopit určitou povrchnost Kantovy a Russellovy kritiky ontologického důkazu v Descartově provedení. Kosmologické argumenty jsou probrány méně podrobně, je ale popsána jejich logická struktura. K ontologickému argumentu, který je ve verzi z Principů mimořádně jednoduchý, je...

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Fúze - právní, účetní a daňové aspekty
Khazarova, Sofya ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent)
Práce je určena především těm, kdo se s problematikou fúzí a akvizic setkávají prvně a chtějí se dozvědět, jaké výhody a jaká rizika obnáší a jak celý proces probíhá. Za cíl si klade zmapovat základní pravidla z pohledu práva, účetnictví a daní, tří vzájemně provázaných oborů společně tvořících základní soubor znalostí, metodik a know-how nezbytný k úspěšnému provedení jakékoliv fúze, a identifikovat možnosti a omezení fúzí a popsat legislativní novinky poslední doby.

Analýza přístupu firem ke společenské odpovědnosti v porovnání s požadavky standardu Global Reporting Initiative
Holinková, Jana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně zpráv o společenské odpovědnosti (CSR), zpráv o trvale udržitelném rozvoji, vybraných v České republice působících organizací. První kapitoly práce přibližují tématiku trvale udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti organizací. Podrobněji se práce zabývá jednotlivými nástroji (normy, standardy, přístupy) na poli trvale udržitelného rozvoje. Největší pozornost je věnována samotnému konceptu G3 Global Reporting Initiative, který je pro analýzu klíčový. Směrnice GRI přestavuje mezinárodně uznávaný nástroj pro tvorbu CSR zpráv. Práce nabízí zajímavé výsledky výzkumů na téma CSR. Tvorba CSR zpráv zatím není u v ČR působících organizací běžnou praxí. Mezi organizacemi však existují výjimky, které CSR zprávy tvoří, jaká je kvalita těchto zpráv? Stěžejní část práce je zaměřena na vlastní analýzu pěti CSR zpráv dle struktury požadavků Směrnice GRI. Z výsledků analýzy vyplývá několik doporučení, kterými by se organizace při tvorbě CSR zpráv měly řídit, chtějí-li se přiblížit požadavkům mezinárodně uznávané Směrnice GRI.