Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Antické inspirace, české výtvarné umění a škola - Sama v Aténách
Kulhánková, Vilma ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Tématem diplomové práce je reflektování různých přístupů k řeckým inspiracím v českém umění devatenáctého a převážně dvacátého století, s přesahem do současnosti. Východiskem k nalézání autorit české výtvarné scény se stala dvě hlediska: cestování a tělo a tělesnost. Část cestování sleduje umělce cestující na jih a hledající zde podněty k tvorbě, a část tělo a tělesnost nachází inspirace v různém pojetí těla v souvislosti s řeckým uměním. Didaktická část práce předkládá výtvarné řady aplikující tyto inspirace do výuky výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část práce přináší dva záznamy z cest prostřednictvím fotografických cyklů popisujících subjektivní pohled na hlavní město Řecka. Předkládaná diplomová práce si neklade za cíl zmapovat všechny oblasti v umění, které čerpají z antiky, to by vzhledem k šíři problematiky ani nešlo. Stanovuje si dvě hlediska, podle kterých téma zpracovává. Hledisko první je cestování, tedy sledujeme umělce, kteří se za antikou vydávají na jih, do Řecka či do Itálie, a jež cesta ovlivnila natolik, že se vliv jihu a antiky objevuje v jejich tvorbě. Hledisko druhé je tělo a tělesnost v umění, tedy sledujeme ty umělce, u kterých se tělo, tělesnost či torza těl stávají osou v průřezu jejich tvorby. Práce zmapovala převážně století dvacáté, avšak nechybí vhled do století...
Kulturistika - Umění tvorby lidského těla, Lidské tělo v umění, proměny jeho zobrazení
Lázna, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Ovčáčková, Johanka (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je představit jednu z forem možného formování lidského těla, a to prostřednictvím oblasti kulturistiky, kdy pro většinu populace je to jen jeden módní trend současnosti, ale pro zasvěcené plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla. Dobrý kulturista by měl být nejen vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán co se kulturistiky týče, ale do jisté míry by měl vynikat i uměleckým cítěním. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit kulturistiku jako sportovní a filozofický fenomén nejen v současnosti, ale i v minulosti. Taktéž zde bude představeno několik dalších novodobých forem formování lidského těla. Část práce je věnována proměnám výtvarného projevu v oblasti malířského, sochařského a v poslední době taktéž fotografického znázorňování lidského těla, kdy všechny tyto jednotlivé projevy jsou součástí výtvarné výchovy a patří k základním lidským znalostem v tomto oboru. Tomuto fenoménu je věnovaná didaktická část práce. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti kulturistiky a alespoň částečné pochopení tohoto fenoménu současné doby, kdy se dá chápat jako umělecký projev jedince. Klíčová slova: - kulturistika, lidské tělo, moderní umění, výtvarná výchova, umělec, umělecké dílo
LABORARTORY BRNO
Kopecký, Martin ; Zoubek, Michal (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Urbanistický a architektonický návrh galerie architektury, moderního umění a designu. Budova se nachází na východním nároží křižovatky ulice Milady Horákové a Koliště. V návrhu je kladen důraz na vytvoření dominanty nároží. Interiér se sestává z velké haly a vložených boxů, které prostor člení a mají různé funkční využití. Vzniklý systém boxů a teras propůjčuje galerii specifickou atmosféru.
Galerie moderního umění Brno
Nevřivá, Jana ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Galerie moderního umění se nachází v jihomoravském kraji v městské části Brna, Brno - střed. Na horní část pozemku navazuje park na Kraví hoře s hvězdárnou a planetáriem Brno. Na dolní část navazuje areál VUT Brno na ulici Žižkova a Rybkova. Objekt bude sloužit k výstavní činnosti, pořádání přednášek a občerstvení návštěvníkům zajistí kavárna. Při návrhu objektu mě nejvíce ovlivnil park, nacházející se v blízkosti pozemku. Snažila jsem se ponechat, co nejvíce volné plochy, která by sloužila k odpočinku a relaxaci. Pro svůj návrh jsem zvolila jeden objekt umístěný v horní části parcely, který se skládá ze tří rozdílných hmot. V prostoru první hmoty je umístěna administrativa a přednáškový sál. Druhá hmota uprostřed stavby slouží jako vstupní hala a komunikační prostor. Ve třetí hmotě se nachází výstavní prostory se dvěma nadzemními podlažími a kavárnou. Prosklené stěny objektu umožňují výhledy na okolní krajinu a dominanty Brna.
Galerie moderního umění Brno
Bernátek, Dominik ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Projekt bakalářské práce řeší návrh Galerie moderního umění v městské části Brno – Veveří na Kraví hoře. Stavba je situována na horní části svažitého pozemku. Koncepce Galerie má za cíl vytvořit flexibilně využitelný multifunkční objekt, ve kterém bude vedle sebe možno uskutečnit více výstav. Doplněných kavárnou, knihovnou a dvěma přednáškovými sály. Byl navržen objekt se 2 podzemními podlažími, na které jsou nad terénem postaveny tři skulptury jako jednotlivé bloky, vytvářející poloveřejný / intimní / prostor otevřeného uměleckého fóra či piazzy, sloužícího zároveň jako vstupní předprostor do objektů s možností pořádání výstav v exteriéru. Na pozemku je dále navržen park a 49 parkovacích stání. Z důvodu rozsahu objektu je zpracován pouze jeden z nadzemních bloků včetně přilehlé podzemní části. Je v něm umístěn multifunkční sál, dvoupodlažní foyer s návazností na hlavní výstavní sál a administrativa. V 2S se nachází velkoprostorový depozitář.
Galerie moderního umění Brno
Šnerch, Jiří ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Na základě studie, vytvořené v předmětu AG32, je zpracována následující bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Galerie moderního umění Brno, pro které bylo zadáno místo stavby na Kraví Hoře v Brně, Veveří. V blízkosti řešeného pozemku se nachází park na Kraví hoře, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén na Kraví hoře, zahrádkářské kolonie v sousedství ze severní a východní strany a objekty tenisu a tenisových hal při jižní hranici pozemku. Pozemek je svažitý, což poměrně ovlivnilo návrh. Mou hlavní myšlenkou bylo vytvoření monumentální stavby pro veřejnost, která bude reprezentovat svou funkci a zároveň bude v co možná největším souladu s morfologií terénu. Tomu napomáhá samotné ztvárnění fasády objektu s kolonádou na pomyslném postamentu, tvořeném spodním patrem, veřejný prostor před galerií s parkovou úpravou a snížení severní části objektu se zelenou střechou do úrovně terénu. Galerie má funkci kulturně-vzdělávací, s přidruženou funkcí komerční, kterou zastupuje integrovaná kavárna a pronajímatelné prostory ateliérů. Samotná architektura objektu si pohrává s kombinací racionálního a organického pojetí.
Dílo Josefa Váchala ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Jana
Předložená diplomová práce se zabývá tvorbou českého malíře a grafika Josefa Váchala a jejím využitím ve výtvarných aktivitách na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je věnována zevrubnému rozboru Váchalova uměleckého vývoje a stručné psychologické analýze jeho osobnosti. Reflektuje také tvorbu jiných umělců, kteří se určitým způsobem přibližují k výtvarnému výrazu Váchalových děl. V závěru sleduje možnosti využití uměleckého díla ve výchově na základní škole. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi vlastního výtvarného projektu s využitím děl Josefa Váchala, který probíhal na malotřídní škole v Borových Ladech.
Motivace k základům dějin moderního výtvarného umění pro předškolní věk v rámci pedagogiky volného času
DOLÁŠOVÁ, Eva
Práce se zabývá moderním uměním a jeho využitím při vytváření výtvarných dílen pro děti předškolního věku. V praktické části práce seznamuje s vybranými směry moderního umění. Dále seznamuje s galerijní pedagogikou a výtvarným výchovným způsobem artefiletikou. Stručně jsou popsány výtvarné techniky, které jsou použity v praktické části. V praktické části jsou popsány jednotlivé výtvarné dílny, které seznamují s vybranými směry moderního umění. Ve výtvarných dílnách je využito poznatků z galerijní pedagogiky a artefiletiky. Děti přes dramatickou motivaci a vlastní výtvarnou aktivitou získaly povědomí o výtvarných směrech moderního umění.
Pedagogické dimenze moderního umění
CHALOUPKOVÁ, Ivana
Celá práce se zabývá vztahem moderního umění a pedagogického procesu. Teore-tická část charakterizuje nejzákladnější směry, hnutí a školy moderního umění a myšlenky samotných malířů. Dále předkládá pedagogické koncepce Bauhausu, Wassily Kandinského, Paula Kleea a Marcela Duchampa. Věnuje se teoriím J. Uždila a H. Reada, kteří se zabývali výchovou uměním a k umění. Zmiňuje i možnosti působení moderního umění v mimoškolní výchově. Cílem praktické části (výtvarné akce) je pokus o neverbální komunikaci prostřed-nictvím abstraktních forem. Inspirací zde bylo dílo W. Kandinského. Jeho peda-gogické teorie byly využity pro rozšíření komunikačního potenciálu účastníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.