Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,857 záznamů.  začátekpředchozí32848 - 32857  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.29 vteřin. 

Reflexe britského postoje ke členství v ES/EU za vlády Harolda Macmillana a Davida Camerona
Haas, Václav ; Kolman, Ondřej (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Tématem práce je reflexe britského postoje ke členství v Evropských společenstvích respektive v Evropské unii za vlády Harolda Macmillana a Davida Camerona. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy související s tímto tématem a představeny možné teoretické přístupy. Bližší pozornost je věnována racionálnímu institucionalismu, na jehož základě jsou definovány kategorie nákladů a výnosů a zdroje preferencí, které determinují vládní rozhodnutí o přístupu k evropskému integračnímu procesu. V praktické části jsou nastíněny britské postoje k jednotlivým fázím a milníkům evropské integrace počínaje druhou světovou válkou a konče podáním oficiální žádosti o přistoupení k Evropskému hospodářskému společenství. Dále jsou identifikovány jednotlivé faktory, které v případě Macmillanovy a Cameronovy vlády vstupují do rozhodovacího procesu o redefinici evropské politiky. Hlavním zjištěním je skutečnost, že zkoumané vlády přisuzují jednotlivým typům nákladů a výnosů rozdílnou míru důležitosti a při rozhodování upřednostňují různá hlediska, což přirozeně vede i k odlišným závěrům.

Zpětná vazba při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách
Bílková, Kateřina ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Výzkum o zpětné vazbě při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách se zaměřením na nová media. Práce popisuje průběh obhajob klauzurních a diplomových prací na šesti uměleckých vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na sledování průběhu diskuze po představení uměleckého díla. U každého sledovaného ateliéru je provedena empatická analýza letošního závěrečného hodnocení praktických prací. Studenti i pedagogové se v textu vyjadřují k průběhu obhajob. Text zpracovává důležitost tohoto období a srovnává jednotlivé přístupy. V závěru autorka doporučuje některé z formálních postupů, které mohou napomoci k zlepšení diskuze a obhajob samotných. Autorka od začátku práce směřuje k důležitosti komplexního psaného hodnocení.

"Bezlepková dieta" v odborné přípravě studentů hotelové školy a učebního oboru kuchař -číšník
VRZALOVÁ, Radka
Bezlepková dieta je pojem skloňovaný v médiích v posledních letech velmi často. Tato bakalářská práce je věnována zkoumání, zda a jakým způsobem je zařazováno téma "bezlepkové diety" do teoretické a praktické výuky studentů a učňů Střední školy a Vyšší odborné školy cestovního ruchu v Českých Budějovicích, oborů zaměřených na gastronomii. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů týkajících se celiakie, bezlepkového stravování, legislativy věnující se značení alergenů (lepku). Dále je zde rozebrána problematika stravování pacientů s bezlepkovou dietou v restauracích a podnicích společného stravování. V praktické části byl proveden výzkum za účelem zjištění, jak jsou studenti s tímto tématem seznamováni, jakými znalostmi disponují a zda je dokážou využít v praxi. Průzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, pozorování v hodinách a rozborem používané literatury. Pro vyhodnocení dotazníků kvalitativního šetření byla zvolena výzkumná zpráva podpořena grafy s komentáři.

Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.

Srovnání různých metod pro stanovení množství tuku v těle u žen s nadváhou a obezitou
Šupová, Renata ; Matoulek, Martin (vedoucí práce) ; Svačina, Štěpán (oponent)
Název práce: Srovnání různých metod pro stanovení množství tuku v těle u žen s nadváhou a obezitou Title of thesis: Comparison of various methods for body fat assessment in overweight and obese female Cíle práce:Cílem práce bylo srovnání nejčastěji UŽívaných metod v klinické praxi (BlA metody pomocí přístrojů Bodystat, Omron a Tanita, metoda kaliperace) pro stanovení množství tělesného tuku u žen s nadváhou a obezitou s metodou referenční (DEXA). Dalším cílem bylo sestavení predikčních rovnic pro výpočet % tělesného tuku za použití dostupných metod. Metoda: Studie se zúčastnilo 61 žen s nadváhou a obezitou (průměrný věk 48,6let ± 13,9). Pro stanovení množství tuku v těle byly využity čtyři terénní metody - bioimpedanční metoda s tetrapolámím uspořádáním elektrod (přístroj Bodystat), bioimpedanční metoda s bipedálním uspořádáním elektrod (přístroj Tanita), bioimpedanční metoda s využitím úchopu rukama (přístroj Omron) a antropometrické měření -metoda kaliperace. Tyto metody byly srovnány s metodou referenční - metoda celotělové denzitometrie (DEXA). Statistická analýza byla provedena za pomocí statistického programu Eviews 4.1 a programu Microsoft Office Excel XP Profesional. Výsledky: Porovnání výsledků jednotlivých metod ukazuje, že naměřené hodnoty tělesného tuku se od sebe významně liší v...

Demokracie a "identita": studie vztahů na příkladu afroamerického Hnutí za občanská práva
Chvátal, Jiří ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kotábová, Věra (oponent)
V tomto textu jsme se zabývali vztahy mezi pojmy "demokracie" a "identita": jak z hlediska teoretického, tak praktickým studiem příkladu takzvaného Hnutí za občanská práva (Civil Rights Movement) ve Spojených státech Amerických. Jedním z dříve nevyřčených zdrojů pro napsání této diplomové práce byla otázka, nakolik je možné považovat "demokracii" za nejlepší možný systém. Kupříkladu Dahl (1995, s. 80) píše, že ,,[k]dyž myšlenku demokracie lidé aktivně přijmou, má sklon vytvářet nejlepší uskutečnitelný politický systém nebo rozhodně nejlepší stát vůbec". Povaha této práce ukazuje, že tato úvaha je možná správná, ale málo obrácená k praxi, neboť "empirické demokracie" mohou koexistovat (a také koexistují) s vylučováním určitých osob. I lidé, kteří demokratická pravidla přijímají, mohou jejich aplikaci omezovat na určité kategorie, hlásit se k volné soutěži myšlenek ve volebním procesu a současně druhým upírat rovnoprávnou participaci s odkazem na jejich podřízenost, považovat "život, svobodu a sledování štěstí" za nezcizitelná lidská práva a přitom podporovat nějakou verzi rasismu či kolonialismu: tento poznatek se týká i vylučovaných osob, které poukazují na nespravedlnost svého místa v sociálním světě. Míra vyloučení může být rozsáhlá a dlouhodobá tak jako v případě Spojených států s jejich...

Motivace a důsledky vzdělávání v Konzultačním středisku České zemědělské univerzity v Praze
Ulmová, Václava ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Rojík, Stanislav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je identifikovat důvody, proč se lidé rozhodnou studovat v kombinované formě studia ČZU PEF v Konzultačním středisku Klatovy. Co je ke studiu motivuje a jaké důsledky pro ně toto studium má. Ukazuje se, že ne vždy jsou to jen osobní ambice. Teoretická část práce se zabývá motivací a vzděláváním dospělých. Čtenáři přiblíží hlavní pojmy spojené s touto oblastí. Praktická část se zabývá shromážděním, vyhodnocením a interpretací odpovědí na základě dotazníků s otevřenými otázkami a polostrukturovaných rozhovorů.

Analýza vývoje úrovně financování přímých nákladů základního vzdělávání v jednotlivých krajích
Koudelková, Miluše ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Záv re ná bakalá ská práce se zabývá analýzou úrovn financování p ímých neinvesti ních výdaj na základní vzd lávání v jednotlivých krajících R. Finan ní prost edky na financování p ímých neinvesti ních výdaj základního školství, které je nedílnou sou ástí tzv. regionálního školství, jsou alokovány ze státního rozpo tu do rozpo tu jednotlivých škol normativn prost ednictvím soustavy republikových a krajských normativ na jednotku výkonu. Teoretická ást popisuje právní rámec financování regionálního školství a podrobn se zabývá systémem rozpisu rozpo tu na p ímé neinvesti ní výdaje základního školství z úrovn státního rozpo tu - kapitoly 333 MŠMT prost ednictvím kraj na jednotlivé základní školy. Ve výzkumné ásti je provedena analýza krajských normativ a úrovn financování p ímých neinvesti ních výdaj u výb rového souboru t í základních škol v jednotlivých krajích R.

Faktory ovlivňující kariérní start začínajícího učitele na střední škole
Pešek, Pavel ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Faktory ovlivňující kariérní start začínajícího učitele na střední škole AUTOR: Pavel Pešek KATEDRA: Pedagogická fakulta UK, Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE:Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. V této bakalářské práci se autor soustředí na problematiku kariérního startu začínajícího učitele. Zaobírá se jejich pohledem na nejobtížnější činnosti učitelské práce, např. "šokem z reality", či vztahy s rodiči žáků. Práce je rozdělena na teoretickou část a na část praktickou. Teoretická část rozvádí obecně profesní start jako takový a posléze vztahuje tuto problematiku na pedagogickou profesi. Praktická část je částí výzkumnou, kde byl proveden výzkum pomocí dotazníkového šetření, hospitací a rozhovory se začínajícími učiteli, i s učiteli s dlouhodobou praxí. Praktická část vyvozuje několik doporučení pro začínající i uvádějící učitele. KLÍČOVÁ SLOVA: Kariérní start, začínající učitel, uvádějící učitel, uvádění začínajícího učitele.